20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 206583 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1080 på: 15. Des. 2006, 18:22 »
Mediamobbingen av Per Sandberg har gått så langt at til og med AP og SV folk reagerer og forsvarer han. Og til alle dere som tror Sandberg ikke er en dyktig politiker: "Blæh! Dere aner jo virkelig ikke hva dere snakker om. Det er tungt å diskutere med så uvitende mennesker."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144150
Toon, Toon,
Black and white army

WertyGaius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 15. Des. 2006, 18:57 »
Sitat fra: "Åsmund"
Tror en del andre og må lære seg forskjell på reell politikk og det frp holder på med!

Nå synes jeg du begynner å bli veldig usaklig her. FRP er et politisk parti, og driver med politisk arbeid enten du liker politikken eller ikke. Det er ikke dine meninger som avgjør hva som er politikk. Prøv å hole en viss saklighet
VE IMPERATOR

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 15. Des. 2006, 19:20 »
Siden FRP er så saklige. Det er bare å lytte til noen finanspolitiske utalelser så forsvinner hele sakligheten deres med en gang. Men det er da greitt det, økonomi er sammensatte greier og man kan jo ikke forvente at alle skal forstå det.

WertyGaius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 15. Des. 2006, 19:26 »
Hadde kanskje vært en ide å lese partiprogrammet?
VE IMPERATOR

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 15. Des. 2006, 22:05 »
Åsmund påstår at FrP har dårlig finanspolitisk politikk men glemmer å nevne eksempler. Nok et usaklig utspill i en politisk debatt. Hvordan skal man debattere med sånt? Er det rart velgerne strømmer til FrP.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 16. Des. 2006, 02:19 »
Mack slår til igjen!
FRP påstår at sentralbanksjefen ikke har grunnlag til å sette opp renten. ????
Nei inflasjonen tilsier ikke det i dag, men sentralbanksjeften sikter to år frem i tid. Ja det er alltid en fordel å ligge på forskudd, men dagens rente er allerede et år på etterskudd (ja jeg har 800`000 i lån som student, pluss 120`000 i studielån). Det hadde faktisk vært en drøm om FRP hadde rett, men realiteten er ikke slik. Inflasjonen er på veg opp, og det eneste som motsier renteøkning er kronekursen.
Et annet poeng er jo at vi må følge resten av verden i den internasjonale øknomien, som har etablert seg nå i det 21. århundre. Men den jevne FRP-stemmer driter vel i dette, så lenge han får billig sprit og bensin.

Økt pengebruk i statsbudsjettet påvirker ikke rentebanen. ????
Hvorfor maser alle om at økt pengebruk i det private og lønnsøkninger skaper inflasjon?
I følge FRP "intelligente" finanspolitiske talsmenn er dette bare teorier som ikke kan bevises. Men teorier er jo nettopp teorier fordi de ikke kan bevises. Er det så vanskelig å forstå, hvis ikke så hadde teoriene vært "lover". Økonomi er så sammensatt at det ikke finnes noen "lover".
Noen som har hørt om "inflasjonens første lov"???

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 16. Des. 2006, 10:59 »
Dette stemmer jo ikke, Åsmund. FrP mener at inflasjonen påvirkes av forbruk, både offentlig, næring og privat. Men det er jo ikke sånn at alt forbruk påvirker inflasjonen og dermed renta. F eks vil ikke sykehusutstyr kjøpt i utlandet påvirke inflasjonen. Heller ikke veibygging gjort av utenlandske entreprenører vil påvirke noe. Så hvorfor i all verden skal vi ikke bruke litt av pengene våre på å investere i veier og sykehus i stedet for å sprøyte penger inn i Coca Cola.

I tillegg mener FrP at vi må forenkle forvaltningsnivåene i Norge. I stedet for tre forvaltningsnivåer i Stat, Fylke og Kommune ønsker vi i FrP to forvaltningsnivåer i Stat og Kommune. Dette vil jo spare oss for voldsomme beløp og begrense det offentlige forbruket betraktelig. I tillegg vil vi få en enklere byråkratisk modell.

Men det er jo ingen hemmelighet at det er flere ting enn forbruk som påvirker inflasjonen og renta. Og dette ser det ikke ut til at leninist-agronomene forstår. Ja, renta påvirkes voldsomt av resten av verden. Men alle kunne jo vite at med en rød-grønn regjering ville renta stige mye mer enn med en borgerlig regjering.

Jeg tror vi ville fått en meget god og fornuftig regjering med Siv Jensen som statsminister. Hun er en meget dyktig og god leder. Og vi kunne fortsatt med han lille homoen som finansminister. Han er dyktig på tall. Så har jeg mange gode kandidater til utenriksposten; deriblant Morten Høglund, Per Sandberg, Per-Willy Amundsen og Erna Solberg. Men jeg er helt sikker på at jeg kunne snekra sammen en regjering som ville fungert mye bedre enn det stalinistiske regimet vi har i dag.

Så stem FrP om tre år. Men jeg kommer ikke til å skyte dere om dere stemmer Høyre heller.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 16. Des. 2006, 12:34 »
Sitat fra: "Mack"
Dette stemmer jo ikke, Åsmund. FrP mener at inflasjonen påvirkes av forbruk, både offentlig, næring og privat. Men det er jo ikke sånn at alt forbruk påvirker inflasjonen og dermed renta. F eks vil ikke sykehusutstyr kjøpt i utlandet påvirke inflasjonen. Heller ikke veibygging gjort av utenlandske entreprenører vil påvirke noe. Så hvorfor i all verden skal vi ikke bruke litt av pengene våre på å investere i veier og sykehus i stedet for å sprøyte penger inn i Coca Cola.

I tillegg mener FrP at vi må forenkle forvaltningsnivåene i Norge. I stedet for tre forvaltningsnivåer i Stat, Fylke og Kommune ønsker vi i FrP to forvaltningsnivåer i Stat og Kommune. Dette vil jo spare oss for voldsomme beløp og begrense det offentlige forbruket betraktelig. I tillegg vil vi få en enklere byråkratisk modell.

Men det er jo ingen hemmelighet at det er flere ting enn forbruk som påvirker inflasjonen og renta. Og dette ser det ikke ut til at leninist-agronomene forstår. Ja, renta påvirkes voldsomt av resten av verden. Men alle kunne jo vite at med en rød-grønn regjering ville renta stige mye mer enn med en borgerlig regjering.

Jeg tror vi ville fått en meget god og fornuftig regjering med Siv Jensen som statsminister. Hun er en meget dyktig og god leder. Og vi kunne fortsatt med han lille homoen som finansminister. Han er dyktig på tall. Så har jeg mange gode kandidater til utenriksposten; deriblant Morten Høglund, Per Sandberg, Per-Willy Amundsen og Erna Solberg. Men jeg er helt sikker på at jeg kunne snekra sammen en regjering som ville fungert mye bedre enn det stalinistiske regimet vi har i dag.

Så stem FrP om tre år. Men jeg kommer ikke til å skyte dere om dere stemmer Høyre heller.

Synes bare du kommer med motsigelser.
Så de ekstra 19 milliardene, var det ikke det frp ville bruke, skal alle brukes i utlandet.
Jeg synes det er litt drøyt å påstå sånn konkret at bruk av penger i "utlandet" ikke påvirker innflasjonen her i landet.

På en annen måte så syns jeg det er bedre at staten venter med innvisteringer i infrastruktur til arbeidsmarkedet roer seg.
Blir nok mer sirkus med frp i mindretallsregjering.
De klarer jo å lage nok sirkus utenfor regjeringslokalene, tenk om Sandberg hadde vært minister.

Jaja da er jeg nok kommet så langt i livet at jeg kan forlate landet. For den dagen frp kommer i regjering har det gått så langt for landet Norge at jeg knappt føler jeg kan assiosieres med det!
Egoismen råder, og alle vet jo hva som er den ultimate egoisme?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 16. Des. 2006, 14:22 »
Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine, Berntsen?

:lol:  Nei, si det. Heldigvis er du mye flinkere til sånt. Når jeg spurte om hvorfor du forsøkte å stille Hitler i et så godt lys i en annen tråd for eksempel. Anyways: Nei, jeg kjenner ingen pakistanere fra Furuset. Så vidt jeg vet ingen fra Lindeberg heller. Og utsagnet om at et "vanvittig antall elever" feiret terrorangrepet på den skolen i 2001 tar jeg med en klype salt inntil det er bevist. Beklager.  :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1089 på: 16. Des. 2006, 14:28 »
Bernsten: Jeg bor på Holmlia, og der var det faktisk en del som feiret terrorangrepene.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 16. Des. 2006, 15:10 »
Alle med muslimsk bakgrunn feiret dette på skolen.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 16. Des. 2006, 15:27 »
Sitat fra: "Åsmund"
Jaja da er jeg nok kommet så langt i livet at jeg kan forlate landet. For den dagen frp kommer i regjering har det gått så langt for landet Norge at jeg knappt føler jeg kan assiosieres med det!

Hehe! Lover du? Da kan du slå følge med Joakim til det borgerlige Sverige. Sannheten er vel at det bare er i Nord-Korea dere i så fall vil passe inn.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1092 på: 16. Des. 2006, 16:38 »

Nei, det gjorde de ikke. Nå generaliserer du, Mack.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 16. Des. 2006, 17:50 »

Da er det umulig at det ikke er tipset til aviser eller andre medier ihvertfall. :)

Så om det faktisk har skjedd burde det ikke være vanskelig å vise oss bevis.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 16. Des. 2006, 19:30 »
Jeg generaliserer ikke. Det er sant.
Toon, Toon,
Black and white army