20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209127 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #975 på: 13. Okt. 2006, 18:36 »
Vi hadde en i klassen som pakket seg ut i gymtimen, men ikke på klassebildet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #976 på: 13. Okt. 2006, 20:27 »
Sikkert fordi hun ikke ville at foreldrene skulle se henne på klassebildet når hun var avdekket. Kan jo hende at hun "pakket seg ut" i gymtimen i all hemmelighet.

Er bare en gjetning da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #977 på: 13. Okt. 2006, 20:36 »
Sitat fra: "Mack"
Nå har jeg takket ja til invitasjonen om å stille meg til rådighet for FRP. Jeg har godtatt at nominasjonskomiteen kan sette meg på lista for kommunevalget neste år. Jeg har også takket ja til å sitte i styret til Nannestad FRP.

Da er det bare å håpe at velgerne i din kommune stemmer korrekt. (altså rødt, for den som skulle være nedgravd i snøen).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #978 på: 13. Okt. 2006, 22:05 »
Nå har jeg takket ja til invitasjonen om å stille meg til rådighet for FRP. Jeg har godtatt at nominasjonskomiteen kan sette meg på lista for kommunevalget neste år. Jeg har også takket ja til å sitte i styret til Nannestad FRP.

Ønsker deg lykke til som politiker, og håper at dere/du får gode tall på meningsmålingen til kommunevalget.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #979 på: 14. Okt. 2006, 14:58 »
Sitat fra: "Joakim"

Da er det bare å håpe at velgerne i din kommune stemmer korrekt. (altså rødt, for den som skulle være nedgravd i snøen).

Nå er det stor forskjell i kommunepolitikk og rikspolitikk. I 80% av sakene er vi alle enige, og trenger egentlig ikke diskutere. Vi har også mange venner på tvers av partiene. Rødt er ikke riktig å stemme på i denne kommunen. Her er det en del utfordringer de røde ikke forstår. Hmm...kanskje det ikke er så ulikt rikspolitikken allikevel.

Jeg har allerede fremmet et forslag. Et forslag om å legge ned en kommunal bedrift som ble startet av FRP og de røde, og hvor styrelederen er FRP-ordfører. Men nok om det. Poenget er at mitt første initiativ er å skrinlegge noe FRP har gjort galt. I denne saken må vi innrømme at feil ble gjort, og at dette må rettes opp igjen. Jeg håper å kunne få med meg hele kommunestyret i denne saken, dvs at jeg må overbevise de riktige menneskene i alle partier.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #980 på: 15. Okt. 2006, 15:42 »
Legge ned en kommunal bedrift. Det høres virkelig fornuftig ut.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #981 på: 15. Okt. 2006, 16:31 »
Det er en lang historie, og dere vil helt sikkert være enig med meg om jeg forteller nok. Tror derfor dette ikke er noe å diskutere.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #982 på: 15. Okt. 2006, 16:56 »
Egentlig er det mye mer interessant å diskutere saker dere også har noe kunnskap om. Hva synes dere om sviket til SV. For meg har det ikke så mye å si, men for de som stemte på disse oppfattes dette tungt. Jeg konstaterer bare at SV også tar til fornuft i enkelte saker. Og det er jo gledelig.

Det er et sviende SV-tap, men en seier for fornuften når regjeringen nå endelig har sagt ja til gasskraftverk på Mongstad. Regjeringen har nå vedtatt FRPs politikk. Det er bra!

Men tenk at SV faktisk gjør dette. Bondevik gikk av i 2001 på samme sak, og man skulle tro at dette var viktigere sak for SV enn KRF. Vi ser vel det at de liker makten bedre enn politikken. Greit for meg, men er det det for den menige SV-idiot?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #983 på: 16. Okt. 2006, 16:09 »
Jeg vil ikke si at SV sviker sine egne medlemmer og løper fra sine egne løfter. SV kommer til å stå på for harde livet for at det faktisk blir CO2-rensing på Mongstad. Nå fikk de jo et ultimatum av Ap. CO2-rensing fra 2014 eller null rensing. Hva hadde skjedd om SV da hadde meldt seg ut av regjeringen? En ting er at vi ville fått regjeringskrise. Det er ingen i landet tjent med. En annen ting er at da ville det overhodet ikke blitt rensing. Ap har for stor makt til at SV og Sp vil få fullt gjennomslag for alle sine kampsaker. Det viktigste for SV er at det faktisk blir rensing på Mongstad. Og det er verdt å vente til 2014 om vi bare får det. Jeg tror det er sånn Bjørnøy og Halvorsen tenker, og jeg er helt enig med dem. SV må bruke den lille stemmen de har i regjeringen til å presse Ap på sine kampsaker, og få om ikke fullt gjennomslag, så et lite gjennomslag.

Men for all del. Arbeiderpartiet kan ikke fortsette sånn som dette. En eller annen gang så må de gi SV en seier. En full seier. SV kan ikke leve med bare uavgjortresultat hele tida. Senterpartiet tapte kampen om sykehusene på statsbudsjettet. SV fikk en heldig uavgjort i kampen om CO2-rensing av gasskraftverk. Nå er det på tide at Jens innser at også Arbeiderpartiet må tape noen kamper.

SV kan leve med denne uavgjorten, men hvis de ikke snart får en seier, så er det begrenset hvor lenge denne regjeringen lever.

Bondevik kritiserer jo faktisk SV for at de inngår forlik om CO2-rensing. Bondevik gikk jo av som statsminister fordi han ikke var så fryktelig opptatt av dette med CO2-rensing. Er ikke det en tanke dobbeltmoral?

Agurksaft

• Gjest
« Svar #984 på: 16. Okt. 2006, 16:11 »
Ja for all del , lat SV få nokon sigrar, og snart så står ligg samtlege med avslag på asyl i telt og "svoltestreikar" utanfor stortinget og krev å få gjennopptatt saka si.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #985 på: 16. Okt. 2006, 16:15 »
Hva babler du om?
Tisier noen små SV-seirer at asylsøkere skal ligge i telt og sultestreike utenfor stortinget? Den har jeg ikke helt skjønt.
SV har jo en virkelig skummel asylpolitikk i forhold til Frp som helst vil stenge grensa og kaste ut de som allerede er her.
Vet ikke om det står i FRPs seneste partiprogram, men alle vet jo at det innerst inne er FRPs fanesak nr. 1.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #986 på: 16. Okt. 2006, 16:32 »
SV omgjorde avslaget til nokre asylsøkarar etter at dei la seg i telt, ringte til media og svoltestreika.
Kva signal trur du det gir til potensielle asylsøkarar, og asylsøkarar som allereie har fått avslag?
Ein skal ikkje forhandla med terroristar eller folk som svoltestreikar meinar no eg. Merk dykk: Eg dreg ikkje paralellar mellom folk som svoltestreikar og terroristar.
Forhandlingar skal skje under normale tilhøve. Ikkje med ultimatum som , får eg ikkje bli her så ringer eg tv2 og svelt meg ihjel.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #987 på: 16. Okt. 2006, 18:28 »
Du har rett i en ting, Joakim. Du har overhodet ikke peiling på FRPs fanesaker.

Men det må jo kunne kalles et sviende nederlag for SV i CO2-saken på Mongstad. De gikk jo ut som en garantist i valgkampen for at det ikke ville bli noe anlegg på Mongstad uten rensing fra dag 1. Jeg er forøvrig enig i at det var fint at SV snudde. Det er godt at også disse kan være fornuftige. Men er de som stemte på SV positive til dette? Jeg har vel et inntrykk av at det finnes de som ikke er spesielt fornøyde med SV, deriblant SU.

Uansett hvordan du forsøker å vinkle dette får du ikke det til å være dobbeltmoral av Bondevik. Han tak faktisk hatten og gikk på denne saken. Hvorfor gjorde han det? Politisk integritet. Og jeg er ikke spesielt glad i den mannen. Jeg mener han var overdrevent opptatt av makt. Allikevel viser Kristin Halvorsen at hun er enda verre.

Og dette er ikke den eneste lovnaden SV kom med som de dreit i. Soria Moria har de også driti fullstendig i, i statsbudsjettet for 2007, som en del andre saker.

Jeg er veldig klar over den løgnaktige og grovt retoriske tonen til regjeringen. Men at de ville gjøre det så åpenbart, kommer som en liten overraskelse.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #988 på: 18. Okt. 2006, 16:23 »
Sjelden jeg støtter frp men her må jeg si: Helt enig Siv:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134574

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #989 på: 18. Okt. 2006, 23:06 »
SV har akkurat svelget en diger kamel. Nå svelger de ikke en til. Derfor sier Jens: "OK, Kristin! Nå er det din tur til å bestemme litt."

Om dette er forutsigbart - nei!
Toon, Toon,
Black and white army