20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #945 på: 09. Okt. 2006, 21:36 »
Haha, det husker jeg godt. Frp er virkelig en magnet for smartinger.  :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #946 på: 09. Okt. 2006, 22:13 »
Sitat fra: "Berntsen"
Haha, det husker jeg godt. Frp er virkelig en magnet for smartinger.  :lol:

Bernsten, du er ikke bedre selv med dine fordommer.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #947 på: 09. Okt. 2006, 23:56 »
I og med at 30% av landet stemmer FRP , så skal eg garantera deg Berntsen at fleire av dei har laangt over 100 i IQ, fleire av dei har over 100 mill på bok, og fleire av dei er laaaaaangt smartare enn deg.
Fleire av dei er og uteliggarar, men det er ei anna sak.
Å rake fleire 100 000 under ein kam er ikkje serlig "smart" som du seier.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #948 på: 10. Okt. 2006, 17:00 »
Hvor smarte de er kan man jo alltids diskutere, men at de har en god del penger på bok, det er ikke til å komme utenom, og de vet jo selvsagt hvem som beskytter pengene deres best. Og det finnes selvsagt de som ikke har penger på bok overhodet også. Men de er ikke smarte. Det kan vi slå fast med en gang. For ingen kan med hånda på hjertet si at FRP noen gang vil gjøre tilværelsen lettere for de som ikke har noen verdens ting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 10. Okt. 2006, 17:36 »
Selvfølgelig finnes det noen "intelligente" mennesker som sympatiserer med Frp, men da er det som oftest, som Joakim sier, for sin egen lommebok og på tross av at de vil ødelegge samfunnet ellers. Eller det kan være at de er lei av utlendinger. I tillegg har du alle ungdommene som ikke bryr seg om noe særlig annet enn billig bensin.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #950 på: 10. Okt. 2006, 23:00 »
Og hva med meg da? Som bryr meg om landbruk, skatte- og avgiftspolitikk, helse- og eldreomsorg, forsvar og sikkerhet, samferdsel, utenrikspolitikk, justispolitikken og flere andre ting jeg mener er viktig for folk flest. Jeg har heller ikke penger på bok eller betrakter meg selv som direkte uintelligent. Allikevel mener jeg FRP har det beste partiprogrammet for meg. Og selv om jeg som lærer ikke får lønn før jeg kommer til himmelen mener jeg FRP er riktig!

Dere er svært konkluderende og har svært lite kunnskap om FRPs politikk. Allikevel er det FRPs politikk dere elsker å diskutere. Dere virker ikke det spor mer taktiske enn Martin Kolberg, som helt tydelig ikke har de store taktiske evnene. Men jeg kan forstå at det er ubehagelig for dere å diskutere leninist-agronomenes feilslåtte regjeringspolitikk. Vi får bare håpe at de ikke driter seg loddrett ut slik at Dronning Siv kan redde landet etter 2009.
Toon, Toon,
Black and white army

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #951 på: 10. Okt. 2006, 23:10 »
Sitat fra: "Mack"
Og hva med meg da? Som bryr meg om landbruk, skatte- og avgiftspolitikk, helse- og eldreomsorg, forsvar og sikkerhet, samferdsel, utenrikspolitikk, justispolitikken og flere andre ting jeg mener er viktig for folk flest. Jeg har heller ikke penger på bok eller betrakter meg selv som direkte uintelligent. Allikevel mener jeg FRP har det beste partiprogrammet for meg. Og selv om jeg som lærer ikke får lønn før jeg kommer til himmelen mener jeg FRP er riktig!

Dere er svært konkluderende og har svært lite kunnskap om FRPs politikk. Allikevel er det FRPs politikk dere elsker å diskutere. Dere virker ikke det spor mer taktiske enn Martin Kolberg, som helt tydelig ikke har de store taktiske evnene. Men jeg kan forstå at det er ubehagelig for dere å diskutere leninist-agronomenes feilslåtte regjeringspolitikk. Vi får bare håpe at de ikke driter seg loddrett ut slik at Dronning Siv kan redde landet etter 2009.

Ja, etter seksti år med vellykket sosialdemokrati skal "dronning Siv" redde landet...  :lol:  Det gleder jeg meg virkelig til å se. Hva har hun egentlig å redde? Et vellykket statsbudsjett, et land i vekst og fremgang? Et herlig land å bo i for de aller fleste, hvor staten kjemper for at absolutt ALLE skal ha det godt?

Nei, jeg finner ikke mye din dronning kan redde. Hvis jeg derimot skulle gått gjennom hva hun kunne ødelegge, er jeg redd listen kan bli lang. Ære være dronning Sonja og regjeringen!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

WertyGaius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #952 på: 10. Okt. 2006, 23:35 »
Fint å høre at du er så fornøyd med tilvælelsen da, Journalisten :wink:  Jeg for min del skulle ønske at Kong Carl kunne redde oss, men han er vel lei av å prøve å vise dere kommunister hva som er til deres eget beste...jaja...Hail Carl I. Hagen
VE IMPERATOR

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #953 på: 10. Okt. 2006, 23:39 »
Tør jeg spørre dere høystblendede høyreekstremister HVA "kong Carl og dronning Siv" kan redde oss fra? Og jeg vil helst ha et svar som ikke inkluderer innlegg på under en halv linje hvor det står "de skal redde oss fra de gruuuusome kommunistene".  :roll:  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #954 på: 11. Okt. 2006, 00:48 »
Først og fremst ville jeg vært skuffet om jeg var sosialist/sosialdemokrat/agronom. De har ikke levert i nærheten engang av hva de lovet. Om dere ønsker det må vi gjerne diskutere statsbudsjettet eller andre ting denne regjeringen har levert som er av dårlig kvalitet. Det er store hull i dette statsbudsjettet. Det går hardt utover helse og utdanning. To svært sentrale områder innenfor politikken. Og vi kan også kalle budsjettet et svært lite sosialistisk budsjett ettersom de gir til de som har mest fra før og tar fra de minst bemidlede i samfunnet.

Sykehusene får ikke mer penger til å behandle pasienter, NRK-lisensen øker, matmomsen går opp og det blir enda flere bomstasjoner.

Sykehusene er i en så dårlig, økonomisk forfatning, at blant annet en økning i pasientbehandlinger neste år vil ikke skje. Vi flommer over av oljepenger, skatteinntektene er større enn noen gang, og enda så blir ikke helse prioritert! I løpet av 2007 vil oljefondet være på over 2,1 billioner kroner, samtidig som gjelden i sykehussektoren bare vokser. Vi må jo forsøke å få vekk helsekøene. Det har jeg tidligere argumentert for, og dere var enige med meg. Det er jo ikke lønnsomt, rent økonomisk, å betale trygd til mennesker som står i kø for å bli behandlet. Jeg tror også at disse som sitter i helsekø gjerne ville blitt behandlet.

Regjeringen øker også prisene på barnehage og ligningsverdien på boliger øker. Alt dette er ting som rammer den vanlige familie, og da gjerne barnefamilier. Hvordan i all verden kan du i fullt alvor rose denne regjeringen?

Vet dere at FRP er det eneste partiet som fortsatt er for IA-avtalen? Hvor lang tid tar det før Davidsen og Valla bryter med AP, og skjønner at FRP er det beste alternativet? Antakeligvis aldri. Men slik de holder på blir de vel kastet av egne medlemmer snart.

Dette var bare noen få ting fra ditt skamroste statsbudsjett. Og vi har jo tidligere diskutert klovneri og andre fantestreker denne regjeringen har klart, og det bare på et år.

Jeg begynner å mistenke regjeringens medlemmer å bare ville kjempe for egen makt. Hadde mitt parti oppført seg slik, ville min kritiske sans reagert. Men som vi alle vet er indoktrinering et kjent virkemiddel for å ødelegge folks kritiske sans. Og kommunismen stiller seg ikke akkurat imot slik indoktrinering. Jeg velger derfor å ikke tro at dere er dumme, men at dere har blitt påvirket i negativ retning gjennom mange år. Men det er klart at jeg kan bistå dere med kunnskap slik at dere igjen kan utvikle evne til kritisk tenkning.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 11. Okt. 2006, 17:29 »
For det første, alle kan ikke få alt på én gang. Vi kan ikke gjøre alle til lags på ett og samme budsjett.

I denne omgangen ønsket regjeringen å prioritere full barnehagedekning, en skikkelig satsing på vei og jernbane (som den forrige regjeringen lovet, men aldri oppfylte), og vi satser på skole og utdanning. Helse-Norge har også fått mer penger, selv om det ikke er i nærheten nok til å renske opp i sykehusene en gang for alle. Samtidig er jo sykehusene selv utrolig flinke til å gjøre det vanskelig for seg selv, av en eller annen grunn. Men tro meg, sykehusene vil få enda mer penger senere. Regjeringen er overhodet ikke fornøyd med dagens situasjon i Helse-Norge. Vi har satset en del på eldreomsorg på dette budsjettet, men kan ennå satse mer.

Ja, egenandelen har totalt sett økt, jeg skal ikke si at jeg er fornøyd med det, og aner ikke hvorfor det ble nødvendig, men jeg er sikker på at det ikke vil være gjennomgangstonen de neste tre årene. Jeg har et håp om at vi får gjort noe med dette i revidert, og om ikke det, så er jeg sikker på at barnehageprisene blir lavere og egenandelene blir lavere og på sikt fjernet i neste statsbudsjett. Vi er godt i gang med å oppfylle Soria Moria, men det er ennå en lang vei igjen å gå.

NRK-lisensen øker ikke i nærheten så mye som det som var anbefalt fra NRKs side. Matmomsen øker med en fattig prosent, noe vi nesten ikke vil merke overhodet. Det vil ha liten eller ingen effekt på prisene.

Jeg ser ikke hvordan vi gir mest til de som har mest fra før. Vi har ikke på noen måte gitt lettelser til de som betaler mest skatt. Vi har faktisk gitt dem skatteskjerpelser i dette budsjettet. Er det å gi de rike mest? Toppskatten økes. Er dette ærlig talt feil?
Regjeringen har i tillegg gitt skattelettelser til de som tjener minst og betaler minst skatt. Vi slår et slag for de som er fattige, og det skal være enda mer i vente.

Hvordan man i fullt alvor kan si at dette IKKE er et godt budsjett og at det IKKE er et sosialdemokratisk budsjett, det har jeg problemer med å forstå. Vi er i ferd med å gjøre Norge til et enda bedre land å bo i. Og jeg ser ikke hva galt som Dronning Siv skal kunne redde oss fra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #956 på: 11. Okt. 2006, 19:05 »
Du tar jo feil, Joakim. Eller er det Helse-Norge som tar feil. De klager jo voldsomt over dette budsjettet, og mener de må legge ned sykehusene på grunn av dette. Tar de feil, eller er de faktisk bedre i stand til å vurdere dette enn deg?

Og hvordan i all verden kan vi kalle dette et enormt løft for vei og jernbane? Det skal jo brukerfinansieres med bompenger.

Skole og utdanning sier jo til og med Kristin Halvorsen at har blitt skadelidende. Og her er jeg helt enig med henne, mens du er uenig. Dette statsbudsjettet er jo en skandale for skoleverket, og da spesielt for de som driver med høyere utdanning.

I tillegg øker egenandelen på en rekke tjenester. Og dere senker innslaget for toppskatten slik at flere må betale toppskatt.

Dette er ikke det jeg mener er riktig å gjøre, og jeg håper at dronning Siv kan befri oss etter 2009.

I morgen skal jeg møte FRP her i bygda, og det kan godt hende jeg svarer ja til et verv i partiet.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

• Gjest
« Svar #957 på: 11. Okt. 2006, 22:05 »
Du skriver så flott og lettleselig at man nesten blir hypnotisert. Men det slutter litt der. Bortsett fra dine meninger om skatt og avgifter. Det er litt dumt at et parti som FRP skal få glede av dine ord, Magnar.

Var det ikke forresten en sak her om en avdeling i Trondheim som måtte legges ned pga. det nye statsbudsjettet?
De hadde visst storsaker på gang som ville gjøre folk til glade folk igjen etter å ha vært syke, men nå går det dundas igjen. Jeg liker satsing på helse og sosiale områder. Bør ihvertfall få flere milliarder.

Jeg sjøl er jo en av budsjettes vinnere. Det vil si; morra mi er det. For hun slipper å kjøpe noen bøker til meg neste år. Dette får vi gratis.

Egenandel vet jeg ikke hva er - kan noen forklare det til meg?

Du får ha lykke til på møtet, Mack! kos deg. :wink:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #958 på: 11. Okt. 2006, 22:33 »
Nei, det er jo dumt med mindre skatt og avgifter. Og spesielt om brukerne får et bedre tilbud, Amund. Du må ikke tenke slik at om bare staten tar inn mer penger fra meg og deg får Bestemor bedre eldreomsorg. For du skjønner det, Amund. Leninist-agronomene bruker i stedet pengene på byråkrater. De vil nemlig at du og jeg skal bruke pengene og gjøre akkurat sånn som dem sier til enhver tid. De tror faktisk at de har fasiten for hver enkelt familie her i landet. Og alle de over 2000 milliardene vi har skal vi helst bruke på Coca Cola og andre spennende firmaer. Hva skjer med disse pengene om det kommer et verdenskrakk? Men det er klart at vi kan spare bittelitt mindre og få det litt bedre. Men jeg ser ikke på dette som den viktigste grunnen til å stemme FRP.

Ellers må jeg bare få si takk for dine lykkeønskninger.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #959 på: 11. Okt. 2006, 22:51 »
Sitat fra: "plebbster"

Jeg sjøl er jo en av budsjettes vinnere. Det vil si; morra mi er det. For hun slipper å kjøpe noen bøker til meg neste år. Dette får vi gratis.

Hvor har du dette fra? Tror nok ikke det stemmer, er jeg redd.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.