20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209514 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #960 på: 11. Okt. 2006, 23:11 »
Joda, joda. Alle på VK2 får gratis skolebøker neste år. Både mamma og læreren min sa det til meg. :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #961 på: 11. Okt. 2006, 23:23 »
Off the reccord: er ikke du født i 91 eller noe sånt?

Da må det isåfall være noe som skolen din har funnet ut, for selv om Djupedal har lovet gratis skolebøker, blir ikke dette holdt. Istedet innfører han påbud om bærbar datamaskin.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #962 på: 11. Okt. 2006, 23:26 »
Beklager, I eat my words. Ser nå at Djupedal innfører gratis lærebøker til neste år for VK2 elever. Må si jeg ble meget overrasket nå, ettersom jeg var 100% sikker på at dette ble avfeid.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #963 på: 11. Okt. 2006, 23:31 »
Vil si det er litt drøyt å kalle seg en av budsjettets vinnere fordi man sparer 1500 spenn på skolebøker altså...  :D

Hadde de fjerna tollgrensen når man bestiller fra utenlandske nettbutikker, eller ihvertfall økt den til 1000 kr som de SA de skulle hadde jeg vært jævli fornøyd... men den gang ei... jævla løynere. NRK lisensen kan de bare øke så mye de vil for jeg "har jo ikke TV" :lol:  Lurer på hvor mange ganger jeg har sendt kontrollørene på dør. Blir så deilig når FRP kommer til makta som de garantert gjør!

plebbster

• Gjest
« Svar #964 på: 11. Okt. 2006, 23:40 »
Sitat fra: "Lasse"
Off the reccord: er ikke du født i 91 eller noe sånt?
.

Mer 1990.

Ble vel 12000 i skolekostnader i år, addis. Men da kjøpte jeg bærbar PC til 8000 da. 8)
Sparer litt, men ikke mye. Er vel greit nok å bare få dem i henda.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #965 på: 12. Okt. 2006, 12:43 »
Hovedpoenget er jo at utdannelsen skal være gratis, og ikke minst: alle skal ha lik rett på utdanning.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #966 på: 12. Okt. 2006, 14:07 »
Er folket for eller i mot totalforbud av religiøse symbol på skular ala det dei har i Frankrike? Det einaste eg ser ein oppnår med det er å inndirekte hindra strengt religiøse muslimske jenter frå å gå på skulen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 12. Okt. 2006, 19:25 »
Ja, og nettopp det synes jeg ikke noe om.

Nei, jeg synes ikke noe om totalforbud mot religiøse symboler på skolen. Hvis du vil gå med et kors som smykke, vær så god. Og selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker for mye hijab (eller hva nå disse skautene heter) på skolen, så mener jeg at et totalforbud blir feil.

Det er viktig at alle, uansett livssyn, uansett hudfarge og morsmål får gå på skolen og få norske venner og lære seg norsk. Og et totalforbud vil som du sier, indirekte hindre strengt religiøse muslimske jenter fra å gå på skolen, og det tjener vi ingen verdens ting på.

Og hvis Mack nå kommer og sier at ja, et slikt forbud er akkurat det Norge trenger, så lurer jeg på hvorfor. Jeg ser nemlig ikke at de utgjør noen trussel mot norske elever og deres sikkerhet. Sannsynligheten for at de er terrorister er svært små. Jeg tror ikke de vil oss noe vondt. Og religion er noe vi må respektere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #968 på: 12. Okt. 2006, 22:27 »
Jeg er helt enig med Joakim her. Allikevel kan det være et problem å undervise elever du ikke ser ansiktet på, og jeg vil instendig anmode disse å vurdere bruken av heldekkende hijab. Og det har jeg tro på at de klarer.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #969 på: 13. Okt. 2006, 15:14 »
Å innføre totalforbud mot hijab ville bare ødelagt for alle.

I dette landet er det religionsfrihet, og det er ytringsfrihet. Og når man først har rett til å være muslim her i landet, skal man vel også ha rett til å praktisere religionen sin? Ellers kunne de like godt ha hatt forbud mot muslimer.

Og ytringsfriheten som noen i vesten bruker som et påskudd for å såre eller provosere andre, burde da også gjelde for muslimene som bor i vesten? Har ikke de rett til å ha sine egne meninger?

Så å innføre totalforbud mot det der er ikke riktig, og tjener absolutt ingen. Det ville vært en direkte provoserende, diskriminerende og krenkende ting å gjøre mot muslimene. Og når man gjør noe mot muslimer, da er det noen av de som lager et helvetes bråk i etterkant, og tyr til de mer voldelige midlene for å løse konflikten.

Greit nok at vestlige land må sette klare grenser for hvor mye muslimene kan ta seg til rette, men i dette tilfellet er det ikke god nok grunn til å gjøre noe.  

Det er jo heller ingen særlig vits i å gjøre det heller, kan ikke se en eneste positiv ting i det.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #970 på: 13. Okt. 2006, 15:50 »
Nå har jeg takket ja til invitasjonen om å stille meg til rådighet for FRP. Jeg har godtatt at nominasjonskomiteen kan sette meg på lista for kommunevalget neste år. Jeg har også takket ja til å sitte i styret til Nannestad FRP.
Toon, Toon,
Black and white army

Agurksaft

• Gjest
« Svar #971 på: 13. Okt. 2006, 15:53 »
"Og når man først har rett til å være muslim her i landet, skal man vel også ha rett til å praktisere religionen sin? Ellers kunne de like godt ha hatt forbud mot muslimer. "
No er det vel ingen forbindelse mellom å praktisere religionen sin å gå med tildekka ansikt så vidt eg veit.
Det er vel berre ein muslimsk tradisjon?
Eller tek eg feil no?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #972 på: 13. Okt. 2006, 16:06 »
Det står vel i koranen at muslimske kvinner skal bruker hijab når de ikke er rundt sine egne menn. Det står i koranen at klærne ikke skal vise konturen av kvinnekroppen, og det eneste som skal vises er hendene og ansikt.

Så ja, dette er en del av islam, dette er en del av muslimenes tro. Og det må vi respektere. Men vi må også respektere at disse kvinnene selv burde velge om de vil følge Koranen eller ikke.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 13. Okt. 2006, 16:10 »
Så ikke at du skrev ansikt.

De muslimske kvinnene som dekker for ansiktet sitt tolker vel religionen slik? Og da må det respekteres. De har ikke dekket ansiktet sitt for moroskyld i hvert fall.

Og når jeg kan ha på meg det jeg vil på skolen, kan muslimske jenter/kvinner også det.

Det er deres valg, men om det ikke er det, da har vi et problem.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #974 på: 13. Okt. 2006, 18:22 »
Hva med gymtimer og klassebilder? Få muslimene gå uten disse tingene sine da? Ikke misforstå, jeg forstår de som dekker seg til, eller kanskje ikke forstår men i hvertfall aksepterer og respekterer det men man kan da ikke ha gym med tildekt ansikt?

Finnes det noen unntak her?
iverpool FC