20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209400 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #930 på: 09. Okt. 2006, 18:10 »
Hehe, hvordan får du forskningsresultatene til å bli provoserende?
Det er nok et problem ja, at vi er såpass liberale hva alkoholforbruk blant unge gjelder her. Ingen tvil om at det blir en kulturkollisjon og en utfordring for muslimske ungdommer. Kan være tøft nok for kristne ungdommer også..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #931 på: 09. Okt. 2006, 18:13 »
Jammen hva ønsker de å oppnå med dette da? At vi alle skal være edru fordi noen tror at muslimske ungdommer ikke drikker? Det at muslimske ungdommer ikke drikker er forresten det dummeste jeg har hørt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #932 på: 09. Okt. 2006, 18:22 »
Det er ikke det man sier. Man konstaterer bare at nordmenns drikkevaner kan være et problem i forhold til integrering. For det finnes svært religiøse innvandrere som får et problem i forhold til integreringen når klassekameratene er såpass hissige på flaska. Men for all del, det finnes også muslimer som drikker tett.

Men det er ikke bare muslimer som har dette problemet. Det er jo kristne nordmenn også. Ihvertfall for de som ikke tåler at vennene drikker mye alkohol, mens de selv ikke drikker. Men det er jo opp til hvert enkelt individ hvorvidt dette er et problem eller ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Agurksaft

• Gjest
« Svar #933 på: 09. Okt. 2006, 18:31 »
Blir du provosert av fakta Lasse?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 09. Okt. 2006, 18:50 »
Fakta er at nordmenn drikke mye og at muslimer egentlig ikke skal drikke. Det som provoserer meg er selve greien. Hvorfor skrive noe slikt? Hva ønsker de å oppnå med denne artikkelen?

Om det er å bevisstgjøre oss på at vi drikker mye og at muslimer ikke skal drikke, er det greit. Men jeg tror det ligger mer bak det enn som så. Hva de ønsker å oppnå skjønner jeg ikke.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #935 på: 09. Okt. 2006, 19:09 »
Jeg tror ikke BT har noen skjult agenda for å skrive dette. Jeg tror rett og slett de mener at dette er en interessant sak. Mange vil kanskje ta det som en selvfølgelighet. Men det er likevel en interessant studie, og verdt å skrive om. Ikke noe mer enn det. Tviler på at det er noen skjult agenda her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #936 på: 09. Okt. 2006, 19:11 »
Litt pirking: BA, ikke BT. :wink:

Jeg tror de prøver å legge skylden på oss norske ungdommer. Som alltid, er det våres feil om noen utlendinger gjør noe gale eller de ikke har det så bra. Uansett om en muslim hadde drept 60 mennesker, hadde noen klart å prestere å skrive at dette var noe vi nordmenn hadde forusaket, på etteller annet vis. DET provoserer.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #937 på: 09. Okt. 2006, 19:16 »
Ja, kanskje det til og med er koda meldingar inne i biletet.
Hadde ikkje forundra meg om BT og BA hadde samarbeida med SV for å få inn fleire invandrarar til Norge.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 09. Okt. 2006, 19:19 »
Okei?

plebbster

• Gjest
« Svar #939 på: 09. Okt. 2006, 19:49 »
heheh.

Agurksaft kommer med de beste innleggene i den tråden her!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #940 på: 09. Okt. 2006, 20:01 »
Det er forsovidt litt politikk inne i biletet her, men eg vel å poste denne med tanke på kveldens Manshow kor hovudpersonen i filmen skal delta:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 09. Okt. 2006, 20:05 »
Sitat fra: "Lasse"
Sitat fra: "kesse"

Blææ, kjenner jeg blir kvalm av den posten her. Så mye uvitenhet, så mye fordommer så mye klare tegn til 0 utdannelse og innsikt i hvordan ting virkelig er, alt i en post.

Fortell meg hvorfor, kjære venn. Bare fordi jeg er uenig med deg, betyr ikke at jeg er dum og uvitende. Hver eneste gang jeg prøver å få frem ett poeng som gjelder utenlandsstøtte, blir jeg kalt rasist og fordomsfull. Det er jeg slett ikke. Man kan mene ting, og man kan ha sitt eget lands beste i tankene uten å være rasistisk!

Jeg er ikke fordomsfull. Greit nok, det var ikke riktig å skrive "folk som BARE dreper hverandre og gjør ugang". Det medfører ikke riktighet og skrive noe slikt, det er jeg enig i. Likevel er det harde fakta at dette skjer, og at mine skattepenger bidrar til at det skjer. Jeg vil ikke være en del av det lenger.

JA.

Neida, men når du skriver slik du gjorde så kan du ikke forvente annet enn avsky. Jeg er 100% imot dine og FRP sine meninger, og vil aldri "godta" de. Men jeg respekterer at du har dem!:)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 09. Okt. 2006, 20:06 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg forstår at mange oppfatter homofili som "ekkelt". Men det er synd at noen mener det er "forkastelig" at "slike folk" får leve "fritt" i vårt samfunn, og at slike går forbi oss på gata. Selv om enkelte høvler over folk av samme kjønn, går rundt i rosa tettsittende klær og opptrer svært feminint, så er de da mennesker som alle oss andre, og bør da ha samme rettigheter som alle oss andre.

For meg er de like "gale" som enkelte andre "ekstremgrupper". Vi har jo for eksempel UFFA-gjengen her i Trondheim, som fremstår litt "annerledes" i forhold til folk flest. De kler seg ikke helt som alle andre, og de opptrer gjerne litt annerledes enn oss andre. Men det betyr ikke at de er mindre verdt enn folk flest.

Vi har jo også den gjengen som holdt til i Christiania i København. De var jo ikke helt gode de heller. Men like fullt mennesker.

Godt skrevet. 100% enig!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #943 på: 09. Okt. 2006, 20:31 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Det er forsovidt litt politikk inne i biletet her, men eg vel å poste denne med tanke på kveldens Manshow kor hovudpersonen i filmen skal delta:

Ah, minner! Har ikke sett hele klippet før, bare slaget, så dette var artig.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #944 på: 09. Okt. 2006, 20:46 »
Faen, for et tonefall det er på dialekten til Schanke! :P

"No 'va du smart! No va du væældi smart"