20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #300 på: 31. Mars 2006, 14:47 »
Sitat
FRP trenger ikke drive propaganda. Den gjør dere for oss. FRP forteller sannheten, og dere ljuger!

Sitat
Gjør som oss - stem FRP!

Feil rekkefølge.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #301 på: 31. Mars 2006, 14:54 »
Nei, nei, nei! Det var to gode eksempler. FRP styrer 13 av landets kommuner. For et år siden var 7 av disse 13 satt under økonomisk administrasjon. Det vil si at de hadde så stor gjeld at de ikke fikk styre egen økonomi. Så kom FRP inn og overtok. Nå er alle unntatt to av disse kommunene kommet på rett kjøl, og er nå uten økonomisk administrasjon. Dette har de fått til uten å bli upopulære, snarere tvert imot. Det viser seg derfor at når FRP styrer går det svært godt.

Du vil sikkert påstå at det bare er flaks at det går godt i alle disse kommunene. Men det var aldri flaks da disse ble styrt av andre partier. Kanskje vi burde få inn FRP flere steder slik at vi får mer flaks i flere kommuner?
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #302 på: 31. Mars 2006, 15:05 »
Forstår ikke at det går ann å se så snevert på ting. Du fokuserer kun på frp og alt som har gått bra. Og om det går bra så er det selvfølgelig frp sin ære!

Du har vel kanskje ikke fått med deg at hele landet nå tilfeldigvis går økonomisk bra. Slik som landet aldri har gått før. Sier seg selv at kommunene og går bedre da. Flaks er vel mer at oljeprisen er så høy, det varer neppe evig!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #303 på: 31. Mars 2006, 15:30 »
Skjønner ikke at noen kan påstå at jeg ser snevert på ting. Du dømmer FRP nord og ned uten å ha skikkelige argumenter som holder. Du kommer med billig retorikk tatt rett ut fra noen sosialdemokratiske nettsteder. Og når vi ser at det går bedre i de kommunene FRP styrer enn ellers, er det bare flaks. Det stemmer ihvertfall ikke med de dommedagsprofetiene du kom med i tidligere innlegg. FRP gjør en svært god jobb. De får skikk på økonomien samtidig som de tilbyr innbyggerne skikkelig service.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #304 på: 31. Mars 2006, 17:29 »
Flaks er ordet du bruker, og det er DU som påstår at det går bedre i to kommuner.
Men jeg tror om du ser på økonomien til alle kommunene i landet så skal du nok se at alle har fått bedre økonomi, men da kommer du nok med den at det er fordi frp har fått mere folk i kommunestyrene.

Merkelig at du ikke kan forstå at folk er kritiske til alle løftene frp kommer med, og at flesteparten ikke er gjennomførbare uten mange negative ringvirkninger. Men du leser vel akkuratt det du vil og nekter for alt som kan sette frp i dårlig lys.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #305 på: 31. Mars 2006, 17:33 »
Og du klarer ikke finne EN eneste positiv ting med FrP?

Du sier at Mack ikke klarer å se noen negative ting ved FRP. Du klarer ikke innrømme at det finnes ufattelige mange gode ting som kommer med FrP ved makten.

Hvorfor vet ikke jeg...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #306 på: 31. Mars 2006, 17:48 »
Sitat fra: "Lasse"
Og du klarer ikke finne EN eneste positiv ting med FrP?

Du sier at Mack ikke klarer å se noen negative ting ved FRP. Du klarer ikke innrømme at det finnes ufattelige mange gode ting som kommer med FrP ved makten.

Hvorfor vet ikke jeg...

Selvfølgelig ser han at det er noe positivt i FRP. Men det er jo den generelle tankegangen som teller.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #307 på: 31. Mars 2006, 17:57 »
De som syntes at den rødgrønne regjeringen har gjort det bra til nå, kan neppe være så veldig intelligente. Syntes man SV har gjort det bra, burde man henges.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #308 på: 31. Mars 2006, 17:58 »
Ser mange positive ting ja, men problemet er helheten og alt er ikke positivt! Det er det bare å konstatere at det er mange svakheter med alle løftene til frp, og alt kan aldri gjennomføres uten negative konsekvenser. Syns faktisk at det er direkte komisk slik en del frp folk hevder at alt skal gå så bra.

Merkelig at ingen andre bare gjør det? De andre partiene er ikke så "teite" og dårlige som frp mener, og tror aldri frp kan styre landet slik som de hevder. Det hadde nok kun godt i den idelle verden!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 31. Mars 2006, 18:01 »
Kan du da fortelle meg hvorfor alle andre parti lover og lover, men aldri holder det de lover?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 31. Mars 2006, 18:09 »
En av faren min sine kolleger som stemte arbeiderpartiet traff på Jens Stoltenberg på skitur. Han prøvde å få i gang en samtale med statsministeren, men Jensemann ba ham om å holde kjeft. Han hadde fått stemmen hans, og jobben var gjort. Da trengte han ikke velgeren lenger.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #311 på: 31. Mars 2006, 18:16 »
Sitat fra: "Lasse"
Kan du da fortelle meg hvorfor alle andre parti lover og lover, men aldri holder det de lover?

Er nå forskjell på å love litt og å love alt. Lasse du hevder da å ha litt peiling på politikk, då trenger du ikke stille dette spørsmålet en gang. Det er bare å følge med på nyhetene. Ordet er flertallsregjering, og ikke en koalisjonsregjering. Det værste som kunne hendt dette landet og det jeg frykter mer enn alt annet er frp i flertallsregjering. Håper det norske folk åpner øynene sine snart, for dette har gått alt for langt. frp er jo på grensen til det revulosjonistiske!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 31. Mars 2006, 18:20 »
Akkurat slik som de venstreorienterte politikerne, så sitter Åsmund her og skriver hva som feiler FrP, uten at det har vært noen saklige begrunnelser av den grunn. Fortell oss litt om politikken til DITT PARTI!

Du sier forresten bare at FrP hadde vært en katastrofe ved roret, HVORFOR?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 31. Mars 2006, 18:22 »
Jeg har da aldri hevdet og ha veldig god peiling på politikk, i motsetning til deg. Det eneste jeg sier, er at jeg er enig i det meste FrP sier og mener. Og de er de eneste som (for meg) er annerledes enn "alle" de andre. Det er hvis man ikke vil gå så langt som å støtte Demokratene da...

De tør feks. å ha egen innvandringspolitikk i forhold til de andres "kom og ta"-politikk. Det er for meg noe av det viktigste.

Og jeg sier igjen. Jeg har ikke hevdet å noe spesielt god peiling på politikk. Det blir på en måte som musikk. Må man ha gått på musikk-skole og være musikkanmelder for å få lov til å høre på og finne seg et yndlingsband?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #314 på: 31. Mars 2006, 19:02 »
Har ikke noe parti, siden ingen parti er perfekte og syns det er farlig å binde seg i politikken. For da blir du bare sviktet gang på gang. Men det er ikke til å stikke under stolen at jeg er en sentrumsmann.

Syns bare det er ganske utrolig at alle stoler blindt på frp, når alle som har styrt landet ikke kan infri alt de lover. For å styre landet er komplisert og det er mange ting man må ta hensyn til. Men det finnes et parti i dette landet som lover og lover og påstår at med de skal alt bli så mye bedre, og samtidig neglisjerer alle svakheter som blir påpekt.

Syns poltikk er ganske engasjerende og syns det er veldig skremmende at det mest høyrevridde partiet er på vei mot flertall i Norge. frp og sv er like partier, men ligger på hver sin side av politikken. Syns det hadde vært best for landet om frp hadde vært på størrelse med SV. Begge rundt 10 %.