20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209996 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #315 på: 31. Mars 2006, 19:15 »
Fremskrittspartiet har jo ikke fått en sjanse enda. Da går det ikke an å svartmale dem så tidlig vel? Man skal alltid gi noen en sjanse.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #316 på: 31. Mars 2006, 19:23 »
Det er dine ord. Jeg vil aldri gi de en sjangse. Jeg har sett kommunal poltikken deres, og manipulasjon av sine politikere.
Svartmaler de fordi de nekter for svakheter med politikken sin og selvfølgelig er det det. Men det vinner ikke velgere. Det er det som betyr noe for frp.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #317 på: 31. Mars 2006, 19:24 »
Det jeg syntes er utrolig, er at du sier "alle" tror på FrP. Og at "alle" tror det er så lett å styre landet. Men da er du den eneste som ikke syntes det. Mener du altså å si at du er den eneste i dette landet som vet hvor vanskelig det er å styre Norge? Har du mye erfaring eller..?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #318 på: 31. Mars 2006, 21:02 »
Sitat fra: "Lasse"
Jeg har da aldri hevdet og ha veldig god peiling på politikk, i motsetning til deg. Det eneste jeg sier, er at jeg er enig i det meste FrP sier og mener. Og de er de eneste som (for meg) er annerledes enn "alle" de andre. Det er hvis man ikke vil gå så langt som å støtte Demokratene da...

De tør feks. å ha egen innvandringspolitikk i forhold til de andres "kom og ta"-politikk. Det er for meg noe av det viktigste.

Og jeg sier igjen. Jeg har ikke hevdet å noe spesielt god peiling på politikk. Det blir på en måte som musikk. Må man ha gått på musikk-skole og være musikkanmelder for å få lov til å høre på og finne seg et yndlingsband?

Når valget nærmet seg så hadde vi ett skolevalg hvor representanter av alle de forskjellige partiene skulle fortelle hvorfor de var det rette partiet og mota spørsmål. Når representanten til Demokratene presterer å si ordrett at de skal bli kvitt alle Mullah Krekarene så har jeg ikke mye til overs for dem. Dette var noe han sa ordrett og da trenger jeg ikke si noe mer om dem. Det han mente var att utlendinger som oppholder seg ulovlig i Norge skulle bli kastet ut. Men det sier litt om holdningene når du ser på måten han formulerte seg på.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 31. Mars 2006, 21:11 »
Jeg vet. Jeg går også på vgs. Jeg var på og hørte på disse "valgtalene", jeg var speaker. Jeg og hørte Vidar Kleppe si "Jeg vil ha Mullah Krekar ut!".

Er det dumt sagt? Mener du at den mannen skal få oppholde seg i Norge?

Og mener du VIRKELIG at folk som oppholder seg ULOVLIG i landet skal få BLI her? Da er det noe hakkenes gale.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #320 på: 31. Mars 2006, 21:31 »
Sitat fra: "Lasse"
Jeg vet. Jeg går også på vgs. Jeg var på og hørte på disse "valgtalene", jeg var speaker. Jeg og hørte Vidar Kleppe si "Jeg vil ha Mullah Krekar ut!".

Er det dumt sagt? Mener du at den mannen skal få oppholde seg i Norge?

Og mener du VIRKELIG at folk som oppholder seg ULOVLIG i landet skal få BLI her? Da er det noe hakkenes gale.

Han sa Mullah Krekar i flertall. Mullah Krekarene. Som da skulle vere en beskrivelse for de som oppholdt seg ulovlig i landet.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #321 på: 31. Mars 2006, 23:18 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Merkelig at du ikke kan forstå at folk er kritiske til alle løftene frp kommer med, og at flesteparten ikke er gjennomførbare uten mange negative ringvirkninger. Men du leser vel akkuratt det du vil og nekter for alt som kan sette frp i dårlig lys.

Jeg forstår godt alle som kan være skeptiske til et parti som lover mye. Jeg var også svært skeptisk til alt SV har lovet, og vi ser hvordan det har gått. Men jeg har tro på FRPs løsning. Jeg tror de har gjennomtenkte løsninger som lar seg gjennomføre i praksis. Men det krever selvfølgelig tid og mulighet til å styre som de vil. Jeg tror også FRP har en mye bedre organisasjon enn SV. Medlemmene er bedre skolerte, og faren for å gjøre de store feilene er forsøkt redusert gjennom god skolering.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #322 på: 01. April 2006, 09:38 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Han sa Mullah Krekar i flertall. Mullah Krekarene. Som da skulle vere en beskrivelse for de som oppholdt seg ulovlig i landet.

Ja, det er nok litt nedlatende.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #323 på: 01. April 2006, 13:10 »
Ja det kan godt være. Hadde SV hatt opp mot 30 % oppslutning så hadde nok de fått mye kritikk av meg.
Men jeg ser ingen fare i SV siden de ligger på et nivå som reflekterer hvilket parti de er. Og foran årets stortingsvalg var mye av mitt politiske engasjement kritikk av den mangelfulle politikken til SV, men nå har de jo landet igjen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 01. April 2006, 14:37 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Det var ikke tilfelle hos oss. Han begynte talen sin med "Jeg skal ha en mann ut av dette landet, og han heter Mullah Krekar!"

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #325 på: 02. April 2006, 02:40 »
Hmm, merkelig. Men hva han sa varierte jo siden svarene kom som ett resultat av ett spørsmål. Så det varierte vel fra skole til skole, eller kanskje han var hos oss først for og så merke at det kanskje var ett dårlig argument og derfor skiftet strategi. Men jeg sverger på at det er sant.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 02. April 2006, 17:32 »
Det tviler jeg ikke på. Vidar Kleppe er en meget spesiell mann.

Men han er ingen edderkopp, han er en lagspiller.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #327 på: 03. April 2006, 16:06 »
Jeg håper inderlig at Vidar Kleppe aldri får noen som helst mulighet til å utøve makt i landet vårt. Det gjelder egentlig alle i Demokratene...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 03. April 2006, 16:26 »
Sitat fra: "journalisten"
Jeg håper inderlig at Vidar Kleppe aldri får noen som helst mulighet til å utøve makt i landet vårt. Det gjelder egentlig alle i Demokratene...

Men Demokratenes mann i Trondheim, Svein Otto Nilsen er en genial fyr. Planter den ene spøken etter den andre i mediene.
Men for all del, Demokratene bør forbys.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #329 på: 04. April 2006, 13:30 »