20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209469 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #150 på: 17. Feb. 2006, 16:40 »
Sitat fra: "MortenM"
Ein ting... Lærarar er udugelege kva reglar angår. Generelt, så meiner dei at reglane vert sett av dei sjøve, utan innblanding eller utvikling.

Kjeftar læraren, så gå til rektor... ikkje verre enn det...

By the way... Brukte eit halvt år på å melde meg ut fra EO. Det gjekk ikkje.. mislike den organisasjonen :P

Rektorer er som oftest som lærere selv. De vet ingenting, og vil ikke hjelpe med noenting.

Du kan ikke melde deg ut av EO som egen person, man blir påmeldt som skole. Er litt uenig med EO i akkurat den saken der ja.

Men hvorfor ønsker noen og melde seg ut av den da?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 17. Feb. 2006, 18:17 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "Benson"
Den offentlige skulen suuger.

det er ialfall mi meining.

Jeg glemte å Quote :shock: .

Så det skal bare vere rike som har tilgang til utdanning??

Hæ. Kor får du det spørsmålet frå ?

Og seff ikkje
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #152 på: 17. Feb. 2006, 18:30 »
Det er det jeg tror vil skje dersom de offentlige skolene blir nedlagt.
Selfølgelig er det mulig att de får statlig støtte dersom den offentlige skolen blir nedlagt, men dette er ikke noe jeg stoler på kommer til å skje.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #153 på: 17. Feb. 2006, 18:38 »
Tror dere virkelig at den offentlige skolen blir borte om alle privatskoler ikke fjernes?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 17. Feb. 2006, 18:40 »
Nei, eller ikke nå med det første men jeg prøver å tenke lenger frem enn i morgen eller neste år. De neste 50 årene vet du aldri, og da er det viktig å ha ett veldrevet samfunn.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 17. Feb. 2006, 18:45 »
Det gjelder å ha et kontrollert antall privatskoler. Det er vi alle enige i. Det burde bli strengt å starte dem, men å stenge de gamle, er bare dumt.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 17. Feb. 2006, 19:01 »
Der er vi forøvrig enige.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 17. Feb. 2006, 21:00 »
Da er det ikke noe å være uenige i, er det vel?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 18. Feb. 2006, 01:26 »
Ja det er mye å vere uenig i her :P.

Hehe, nei jeg bare sa ifra så jeg kunne dele innfoen:D.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #159 på: 19. Feb. 2006, 13:30 »
VGs nye partibarometer viser en oppslutning til FRP på 31%. Dette er svært gledelig. Erna tror det er tegneseriesaken som er årsaken til dette. Men det har vel vært åpenbart for de aller fleste at dette måtte komme. Eneste forskjellen er at enda flere får øynene opp. Og når et menneske blir opplyst stemmer det FRP.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #160 på: 19. Feb. 2006, 13:49 »
Tragisk for landet, er ikke så mye mer å si. Greitt nok frp er flinke til å kritisere regjeringen og det er mange som liker det. De andre opposisjonspartiene lever i skyggen. Greitt frp er flinke til å lokke til seg folk, men jeg kan ikke forstå de som lar seg lokke. Den sjokoladen kommer til å smake så vondt!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #161 på: 19. Feb. 2006, 15:18 »
FRP har ikke kritisert regjeringen skikkelig enda. FRP har latt være å kritisere noen saker nå. Det er få innenrikspolitiske saker som har kommet opp denne vinteren. Men ja, FRP er blitt flinkere til å nå fram til folk. Men det er fortsatt mye å hente. Det er så mange der ute som ikke kjenner FRPs politikk skikkelig. FRPs politikk blir ofte feilsitert, feilaktig framstilt og løyet om. Derfor er det viktig at FRP blir enda klarere når man skal nå ut til folket. Og det tror jeg FRP er godt på vei til å klare. FRP satser veldig mye på skolering av egne medlemmer. Og det er først og fremst det som gjør FRP sterke helt ned til grasrota. Alle medlemmer får konstant tilbud om ulike kurs. Mange av disse kursene går direkte på å lære hva FRPs politikk er. Dette gjør at medlemmene lærer politikken, og dermed er bedre rustet i alle diskusjoner. Det gjør også sitt til at medlemmene i FRP står samlet.

Nå har SINTEF kommet med en rapport som sier at vi kan spare 250 liv på 15 år ved å fornye bilparken. SINTEF mener dette er det viktigste trafikksikkerhetstiltaket som kan gjennomføres frem mot år 2020. Denne undersøkelsen gir FRP rett på alle fronter. Det er ikke prikkbelastning, økte bøter eller strengere regler som gir økt trafikksikkerhet, men nyere biler og bedre veier.

FrP har i lang til foreslått både lavere bilavgifter og økte investeringer i veiutbygging.  Lavere bilavgifter og bedre veier er de to aller viktigste virkemiddelene vi har for å bedre trafikksikkerheten på norske veier. FRP mener også at det kan være klokt å endre på avgiftssystemet slik at det premierte biler med lave utslipp. Det ville rett og slett vært en gevinst for miljøet i tillegg til langt mer sikrere biler og færre drepte.

Folk i Norge skjønner at dette er riktig, men de øvrige partiene på Stortinget er ikke enig i dette. Og det må noen nesten forklare for meg.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #162 på: 19. Feb. 2006, 18:27 »
Ikke skikkelig kanskje, men de kritiserer som regel ved enhver anledning. Den nye regjeringen har hatt noen merkelige veivalg og gjort ting som er kritikkverdig, og selvfølgelig får frp mange nye velgere når de er det eneste partiet som går ut og kritiserer.

Har selv tatt enn titt på partiprogrammet, du husker vel kanskje det. Ble ikke særlig imponert.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. Feb. 2006, 00:21 »
ta ein titt på alternativt statsbudsjett 2006... Viss du gidd å lese sånt. Det er der du får the Goodies... :)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #164 på: 20. Feb. 2006, 10:35 »
Goodies er sikker bra i dag. Men er det fullt så bra i morgen. Det er det jeg egentlig er mest kritisk til frp. De har en liten evne til og se fremover og en stor evne til å se hva som fenger stemmer i dag. Norge går med dundrende underskudd fra før (om vi ser bort fra penger som blir tatt fra oljefondet) og dette blir neppe bedre med frp sin linje. Jo mer penger som blir tatt ut av oljefonder, jo høyere kostnadsnivå i norge.

Mange snakker om over- oppheting av norsk økonomi og med mer penger ut av oljefondet vil det i alle fall føre til større fare for overoppheting av norsk økonomi. Greitt nok over 50% av innbyggerne i landet forstår ikke dette, derfor virker jo den økonomiske politikken til frp fantastisk for de. Men for mer langsiktig tenkende så går ikke dette. Jo mer penger vi klarer og beholde i oljefondet jo bedre er det! Det er vel noe alle forstår.
Norge har mange hundre år igjen som stat. Jeg tviler sterkt på at norge kommer til å ha like gode ti år fremover som vi har hatt de siste ti årene så veldig lenge.

Kanskje maks et eller to til slike gode tiår. Kanskje faktisk ingen. Nedgående oljeproduksjon; er noe som virkelig er et hodebry for norge. Spesielt med SV som er for mindre oljeproduksjon og mer bruk av penger. Forstå det den som kan.

Føler derfor frp lager sine idelle statsbudsjett og vinner velgere med det. Jeg kan og lage mitt eget og skrive litt svada som høres veldig pent ut. Men penheten ser man først når det kommer ut i praksis. Jeg for min del er ganske skeptisk, og de fleste etablerte politikere er skeptiske til frp, og det er det en grunn for.
Men men vi har jo demokrati her i landet, egentlig synd når vi ser på meningsmålingene i dag.

Kanskje jeg tar helt feil, men det viktigste for det norske demokrati er at vi velgere er kritiske og ikke svelger alt som blir fremstilt på bra og pompøs måte. (kanskje til og med dette innlegget her)
Hvor mange ble ikke lurt av Hitler?
Hvilken politiker i norge minner mest om Hitler, eller har minnet mest den siste stortingsperioden?
Jeg bare tenker litt og det bør alle gjøre og ikke spise den sjokoladen som ser best ut, men den som virkelig er best!
Heldigvis er det lenge igjen til neste stortingsvalg og mye kan forandre seg.

Kanskje den rødgrønne regjeringa gjør et supert arbeid og styrer Norge AS til nye høyder, selv om jeg helst ville hatt den blåregjeringen enda, eller mest optimalt en AP-Høyre regjering. Ser på meg selv som en freelance velger  og stemmer  etter det som passer best. Var med på å få venstre over sperregrensen for å få ett "blått" flertal, men det vart jo dømt til å misslykkes når o store hagen gikk ut med sin "fjern" Bondevik aksjon. Makan til tulling. Veldig lite proffensjonelt, men meget populært.

Jaja sånn kan det gå, Hagen kvittet seg med en av norgeshistoriens største politikere mens han gav valget på sølvfat til de rødgrønne. Noen som husker sponheim valgnatten? Han gav klart beskjed om hvem han mente hadde ødelagt valget og det støtter jeg han i helt og fullt.

Lykke til! :roll:  :roll: