20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209034 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #75 på: 09. Feb. 2006, 00:28 »
Du er da uansett fortsatt i det rette partiet, Kristoffer :)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #76 på: 09. Feb. 2006, 10:03 »
Men Mr.Journalist. Drit i driv reklame for partiet ditt her da. Her kan vi diskutere HVORFOR vi er for det partiet vi er for, så drit i å oppfordre folk til å stemme din vei, men si heller hvorfor du vil ha folk til å stemme AP.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 09. Feb. 2006, 10:11 »
Sitat fra: "Lasse"
Men Mr.Journalist. Drit i driv reklame for partiet ditt her da. Her kan vi diskutere HVORFOR vi er for det partiet vi er for, så drit i å oppfordre folk til å stemme din vei, men si heller hvorfor du vil ha folk til å stemme AP.

Skal innrømme du har et poeng der, Lasse. Jeg mener folk bør stemme Arbeiderpartiet for å hindre klasseskiller i samfunnet, samtidig som man klarer å opprettholde det velferdssamfunnet vi har jobbet hardt for å bygge opp. Vi må være handlingsdyktige og konsekvente med ettertenkte og fornuftige beslutninger, noe jeg mener Ap har greid så og si alltid. Jeg mener samtidig at konkurranseutsetting kan være greit på noen få punkter, men jeg mener vi bør hindre overdreven privatisering av offentlig sektor. Disse grunnene er noen av svært mange som gjør at jeg er medlem og støtter Arbeiderpartiet og vil ha andre folk til å stemme Arbeiderpartiet.
Tore Eikeland,

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 09. Feb. 2006, 15:56 »
Sitat fra: "journalisten"

Skal innrømme du har et poeng der, Lasse. Jeg mener folk bør stemme Arbeiderpartiet for å hindre klasseskiller i samfunnet.

Spy spy.. Det vil alltid være et klasseskille uansett!! Hvorfor i svarte skal alle ha likt da?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #79 på: 09. Feb. 2006, 16:26 »
Ikke lenge til Karl Marx marsjerer inn på forumet!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 09. Feb. 2006, 17:51 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"

Skal innrømme du har et poeng der, Lasse. Jeg mener folk bør stemme Arbeiderpartiet for å hindre klasseskiller i samfunnet.

Spy spy.. Det vil alltid være et klasseskille uansett!! Hvorfor i svarte skal alle ha likt da?

Fordi urettferdighet er et onde.
Hvorfor skal de rike ha flere fordeler enn de fattige? Hvorfor skal det være mennesker som er bedre enn andre, når vi alle er født like? Vi er alle like. Både de som har mye penger, og de som har lite penger. Hvorfor skal det da være forskjell på oss? Jeg klarer ikke se logikken i at enkelte mennesker skal ha flere rettigheter og goder enn andre.

Likhet er viktig for et demokratisk samfunn. Det kommer ingenting godt utav at de med mye penger skal ha bedre tilgang på medisinsk og sosial hjelp enn dem med lite penger. Det kommer ingenting godt ut av at de med mye penger skal ha enerett til å gå på fotballkamper, mens de som egentlig skapte fotballsporten, må pent finne seg i å stå i andre rekke.
Vi hadde engang et slikt samfunn. Det var ikke et godt samfunn.
Ingen mennesker er bedre enn andre. Og både jøder, kristne og muslimer er like. Vi er alle etterkommere av Abraham.
Israelere er ikke bedre enn palestinere. Nordmenn er ikke bedre enn svensker. Jøder er ikke bedre enn muslimer. Og ikke-troende mennesker er ikke bedre enn kristne. Ei heller omvendt.

Dersom Karl Marx skulle reise seg fra sin grav i London, og marsjere inn på dette forumet her, ville jeg vært lutter øre! Den mannen hadde mye klokt å si.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #81 på: 09. Feb. 2006, 18:00 »
Syns det er merkelig at dere ikke kan se nytten av klasseskille. Det må jo være lov å ha suksess og komme noen plass i dette livet. Det som mange kommenterer i arbeidslivet i dag er at folk ikke gidder noen ting lenger. For de blir lært på skolen at alle er like og alle skal tjene likt. Det lønner seg ikke å gjøre det lille ekstra. Jeg syns blir for domt i det moderne norge å stå å argumentere for det klasseløse samfunn. Greitt nok i mellomkrigstiden da de fattige var fattige og de rike rike. Men i dag så har de aller fleste det bra. Det fins alltid sosiale avvik men jeg vil påstå at de som vil bli tatt vare på blir tatt vare på.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #82 på: 09. Feb. 2006, 20:10 »
Det er ingen partier som kjemper for økt klasseskille. Men arbeid skal lønne seg. Vi har høye skatter på tobakk og alkohol. Det har vi fordi vi skal drikke og røyke mindre. Vi har høye skatter på bensin og drivstoff. Det har vi fordi vi skal kjøre mindre bil. Vi har høye skatter på arbeid fordi ...
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #83 på: 09. Feb. 2006, 20:55 »
Sitat fra: "Mack"
Det er ingen partier som kjemper for økt klasseskille. Men arbeid skal lønne seg. Vi har høye skatter på tobakk og alkohol. Det har vi fordi vi skal drikke og røyke mindre. Vi har høye skatter på bensin og drivstoff. Det har vi fordi vi skal kjøre mindre bil. Vi har høye skatter på arbeid fordi ...

Syns den der røyke og alkhol debatten er ganske absurd. De fleste og de fatiige har råd til å både røyke og drikke seg fattige. Syns prisnivået i butikkene og på polet er greitt nok jeg. Kunne godt vært litt billigere ute!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #84 på: 09. Feb. 2006, 21:03 »
Beklager, men det var ikke poenget mitt. Kanskje jeg ikke klarte å formidle det godt nok. Det var en slags tankegang som viser hvorfor det er så meningsløst å ha altfor høye skatter på arbeid.
Toon, Toon,
Black and white army

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 09. Feb. 2006, 21:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Fordi urettferdighet er et onde.
Hvorfor skal de rike ha flere fordeler enn de fattige? Hvorfor skal det være mennesker som er bedre enn andre, når vi alle er født like? Vi er alle like. Både de som har mye penger, og de som har lite penger. Hvorfor skal det da være forskjell på oss? Jeg klarer ikke se logikken i at enkelte mennesker skal ha flere rettigheter og goder enn andre.

>> Hvordan forholder du deg til påstanden om at folk er "sin egen lykkes smed"?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 09. Feb. 2006, 21:31 »
Ingen kan hjelpe for den verden og familiesituasjon de er født inn i. Alle bør ha like muligheter innenfor de fleste områder. Hvis vi ikke kan gi sønnen til en fattig alkoholisert uteligger samme muligheten som sønnen til en administrerende direktør kommer velferdssamfunnet vårt til å gå "ad undas". Gi folk en sjanse. Det har ALLE krav på!
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 09. Feb. 2006, 22:09 »
Ingen kan hjelpe for den verden og familiesituasjon de er født inn i. Alle bør ha like muligheter innenfor de fleste områder. Hvis vi ikke kan gi sønnen til en fattig alkoholisert uteligger samme muligheten som sønnen til en administrerende direktør kommer velferdssamfunnet vårt til å gå "ad undas". Gi folk en sjanse. Det har ALLE krav på!

Jess, amen for den sosialdemokratiske tanken, og vekk med liberalismen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #88 på: 09. Feb. 2006, 22:48 »

Så hvis min far som har en høy stilling i Statoil ønsker og bruke ekstra mye penger på meg og min oppvekst og utdanning, så skal ikke han få lov til det? Hva hvis han har jobbet seg opp fra grunn av, fra en familie som ikke var noe spesielt rik og ikke hadde allverdens med penger? Skal ikke han få lov til å utnytte dette ved å la meg få det han ønsker at jeg skal få? Han har jo trossalt jobbet standhaftig for dette?

Skal han da ikke få lov til dette? Skal jeg måtte gå på samme skole, gå i like billige klær, bo i like lite hus, kjøre like billig bil, reise på like få ferier osv? Fordi alle skal ha like muligheter?

Bare så dere vet det, jeg går på vanlig videregående skole og min familie er ikke særlig rik. Dette var bare et eksempel.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #89 på: 09. Feb. 2006, 23:03 »
Sitat fra: "Mack"
Beklager, men det var ikke poenget mitt. Kanskje jeg ikke klarte å formidle det godt nok. Det var en slags tankegang som viser hvorfor det er så meningsløst å ha altfor høye skatter på arbeid.

Grunnen til de dyre skattene er vel mer at vi har en stor og tung velferdsstat med høyt lønte. Det er vel strengt tatt der roten til alt vondt er.

Høy skatt er vel strengt tatt norge på godt og vondt da. Vi er et lite befolka land med en dyr infrastruktur. Men det fins jo de som ikke kan forstå hvorfor Norge AS har så mange utgifter. Landet er og fullt av svindlere som svindler på skatten og velferdsstaten så godt som de kan. Og det er der forbedringspotensialet først og fremst er. Få vekk denne allemannskorrupsjonen. Straff folk så hardt at de ikke tør å lure staten. Etterpå kan vi heller se på litt mindre skatter. Vi trenger et effektivt norge og penger i kassen før eldre bølgen kommer, men den er det ganske mange som glemmer. Det kommer en dag i morgen og!