20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 206438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #825 på: 18. Sep. 2006, 21:58 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg synes han nye fyren virker flink! Go Sosialdemokratarna!!

Kjempeflott at du liker Socialdemokratarna  :) . Men "han nye fyren", Fredrik Reinfeldt altså, representerer Moderaterna, det svenske Høyre...  :roll:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #826 på: 19. Sep. 2006, 04:13 »
Stemte AP, tidligere RV.
Oscillons From The Anti-Sun

Agurksaft

• Gjest
« Svar #827 på: 19. Sep. 2006, 09:49 »
Folkens, eg har bytta frå frp\høgre til AP.
Elsk meg, hat meg ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 19. Sep. 2006, 10:21 »
Elsker deg! :P

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #829 på: 19. Sep. 2006, 13:06 »
Paven har sitert den bysantinske keiseren Manuel II Palaeologus som på 1300-tallet skrev at alt Muhammed sto for, var "ondt og umenneskelig". Men denne talen knyttet han islam med vold.

Det kunne selvfølgelig ikke muslimene finne seg i. Derfor mener de at Paven må dø. De har også gått til angrep på en del katedraler og moskéer (?). En italiensk nonne ble drept på et barnesykehus i Somalia mens hun forsøkte å hjelpe muslimske barn.

Tenk at Paven kunne knytte islam med vold! Det går jo ikke an!

Imens løper rødstrømpene og nikkedukkene rundt her i landet og er helt enig med de ekstreme muslimene. Men det er vel fordi Gerd-Liv sier at de skal være det. For det er hun, nemlig! Og da bør bleiebarna hennes i regjeringen gjøre som hun sier. Og det er klart de gjør. Ååh! Jeg elsker demokratiet i dette landet.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #830 på: 19. Sep. 2006, 15:06 »
Etter at minister Hanssen har vært ute i hardt vær kommer han med fornuftige ting i media. Legg merke til hvor ekstremt venstrevridd Dagbladet er.

Honnør til ministeren i denne saken.

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/09/19/477137.html
Toon, Toon,
Black and white army

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #831 på: 19. Sep. 2006, 15:34 »
Kan vi la dette forholde seg til en personlig politisk greie og ikke lage noen religionsdebatt?
Oscillons From The Anti-Sun

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 19. Sep. 2006, 16:22 »
Sitat fra: "PhilippeA."
Stemte AP, tidligere RV.

Det er bra!
En gang rød, alltid rød!

Når det gjelder 9/11 så skjønte jeg ikke helt denne artikkelen, men kan si som så at jeg har null tro på teoriene om at USA selv sto bak, og at tårnene ble kontrollert nedrivd og alt det der. Skyldes eksplosjonene i de øverste etasjene på tvillingtårnene bruk av ordinære eksplosiver det også? Var flyene bare en illusjon?
Var det ingen fly som ble kapret den skjebnesvangre morgenen?

Nå nei. Den går jeg ikke på. Men for all del. Amerikanske myndigheter er indirekte skyldig i å ha tatt livet av 3000 mennesker om morgenen 11. september 2001. Hvordan det?
Vel, la oss nå se:
1. Klare etterrettningsrapporter fra FBI av CIA oversees av Bush-administrasjonen. Ingen sikkerhetstiltak iverksettes på noen måte.
2. Alle mulige "bevis" som kan sette administrasjonen i et dårlig lys konfiskeres før en offisiell etterforskning er igangsatt.
3. 13. september ekskorteres flere medlemmer av Bin Ladens familie ut av landet med FBIs beskyttelse. De blir på ingen måte avhørt om angrepene, og om forholdet til mannen som myndighetene har pekt ut som ansvarlig, Osama bin Laden. På dette tidspunktet er det flyforbud i USA.
4. Alle forsøk på en uavhengig etterforskning av 9/11, og hvordan angrepene kunne skje ble lenge forsøkt hindret av den amerikanske administrasjonen, og kom ikke igang før krigshandlingene i Irak var godt i gang, og bevisene gjemt bort. De gikk faktisk også så langt som at mannen som skulle lede etterforskningen hadde forbindelser til administrasjonen. Uavhengig, sier du? ikke mye.
Presidenten, visepresidenten og sikkerhetsrådgiveren ble ikke avhørt under ed, som er svært vanlig i slike situasjoner.

Bush-administrasjonen vet at de har gjort grove feil, og vet at de indirekte er skyldige i at terrorhandlingene 11. september kunne finne sted. Men de vil ikke under noen omstendigheter avsløre dette for det amerikanske folk, og de vil ikke under noen omstendigheter si unnskyld for dette.

Mer enn dette vil jeg ikke si. Dette er ubestridelige faktum. Jeg skulle gjerne sagt at dette bare var min oppfatning av det som skjedde, men det er ikke det. Utallige kilder kan bekrefte dette. Også en dokumentar som gikk på TV2 mandag 11. september 2006.

Jeg vil ikke si noe som helst om imamene og islam som religion, fordi det blir en helt annen debatt. En debatt jeg føler har lite for seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #833 på: 19. Sep. 2006, 17:57 »
Det var en slags missil som traff Pentagon ihvertfall. Hullet var for lite til at det kunne vært et fly!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #834 på: 19. Sep. 2006, 18:59 »
Det er veldig mye muffins med dette angrepet, noe som blir bekreftet av mange bevis.

Min yndling er vel denne bensinstasjonen som har ett kamera som filmer Pentagon 24/7, som GARANTERT filmet "flyet" som krasjet i Pentagon. Hvorfor da FBI var på denne bensinstasjonen og hentet alle eksemplarer av teipen og aldri vil offentliggjøre dem, er jo funderingsbart.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #835 på: 19. Sep. 2006, 20:35 »
Stemte AP, tidligere RV.

Vakkert å høre en ekte rød borger. RV har utrolig mye bra, men jeg vil jo påstå at sosialdemokratiet muligens er den beste ideologien for et land som Norge. Når det har fungert i bortimot 60 år, ser jeg ingen grunn til å endre på det. Glimrende, PhillippeA.

Sitat fra: "Agurksaft"
Folkens, eg har bytta frå frp\høgre til AP.
Elsk meg, hat meg

I likhet med kesse elsker jeg deg. Du har tydeligvis funnet den rette politiske vei å gå, etter en kraftig avsporing (unnskyld uttrykket). Hvis du mener du har grunnlag for det, kan du utdype hvorfor du byttet? Uansett er det i hvert fall kjempeflott at vi står på samme side. En side som tar vare på alle personer i alle samfunn, og som gjør sitt beste for at Norge skal forbli en stabil og trygg stat, med god utvikling.

Arbeiderpartiet    
  32%  [ 16 stemmer ]

Fremskrittspartiet    
  32%  [ 16 st. ]

Høyre / Venstre (vennligst spesifiser i eget innlegg hvilket av de)    
 18%  [ 9 st. ]

Sosialistisk Venstreparti    
  8%  [ 4 st. ]

Senterpartiet    
  4%  [ 2 st. ]

Kristelig Folkeparti  
4%  [ 2 st. ]

Antall stemmer : 49

REGJERINGSBLOKK........|.........OPPOSISJON

......44 %...................|............56 %

-

KONKLUSJON:

Det har hittil vært en voldsomt sterk høyresidedominans på denne avstemningen, så derfor gleder det mitt hjerte stort at det nå er flere og flere som har funnet den rette vei til venstresiden. Som trådstarter og sosialdemokrat håper jeg inderlig at utviklingen fortsetter og at flere og flere på dette forumet innser at det er de rødgrønne som best til å styre landet i lengden.

Man kan jo også reflektere litt rundt aspektet at jeg ikke fikk plass til RV i avstemningen. Det er jo ikke umulig at det sitter en haug RV'ere her på forumet som hadde løftet venstresidens posisjon her opp på et helt nytt plan om det hadde vært plass til dem i avstemningen. Uansett er det bra at folk fortsetter den politiske diskusjonen her, og jeg håper at man ikke plutselig etter 57 sider skal begynne med usaklig pjatt her. Friske politiske diskusjoner med saklige og spennende argumenter er alltid like velkomne her, og alle som vil oppfordres til å skrive det de mener her.  :)

Journalisten,
hardbarket sosialdemokrat,
medlem i Arbeiderpartiet
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 19. Sep. 2006, 22:11 »
En ting er sikkert. Den 11. september 2001 ble flere fly kapret av terrorister og kjørt inn i store hus med. Da døde mange mennesker. Det var terroristene som gjorde dette, og det er de som har skylden. Så kan alle andre konspirasjonsteorier få flyte fritt. Jeg forsøkte bare å gi en liten honnør til vår hardt prøvede minister. Han er ikke så ille som det virket som. Han ble nok satt opp til å komme med utspillet om sykelønnsordningen av sin "sjef", men da den virkelige sjefen i AP kom på banen, endret de synspunkt.

Er det nå bare FRP som er for IA-avtalen? Burde ikke Gerd-Liv være mest glad i FRP da? FRP for fagorganiserte flest, vet dere!

Kan vi la dette forholde seg til en personlig politisk greie og ikke lage noen religionsdebatt?

Jeg forstår ikke helt. Kanskje jeg er dum, men kunne du være så snill å utdype hva du mener. Mener du at islamisme ikke er sentralt i den politiske debatten? Og de poengene jeg kom med var gode.
Toon, Toon,
Black and white army

Agurksaft

• Gjest
« Svar #837 på: 20. Sep. 2006, 09:34 »
AP meinar eg er meir for folk flest, ,hm blei på ein måte litt motto stjeling det men ;) Dei sørger for at folk flest her i landet skal ha eit sikkerheitsnett og at dei fleste skal ha like moglegheiter, Høgre, og i endå større grad frp er parti som passar enkeltpersonar med den rette størrelsen på lommeboka og som tenker mest på seg sjølv. Fleire vill falla "av lasset" med frp i regjering trur no eg.
Sjølv om det er ting eg er ueinig i med ap osv så har eg bytta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 20. Sep. 2006, 16:15 »
FRP burde heller gjøre om litt på DPPs slagord.
Jeg lanserer herved FRPs nye slagord:
For flest uvitende folk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #839 på: 20. Sep. 2006, 16:44 »
For uvitende folk flest (klinger best)