20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem hater du mest?  (Lest 23619 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #45 på: 29. Mars 2006, 18:13 »
Ja Bellamy er en fighter mens Robert er en syterau!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #46 på: 30. Mars 2006, 21:14 »
Nei, Robert er ingen "syterau".
Han er en fransk venstreving med overraskende høy arbeidsmoral og innsatsvilje. Ja, han har tapt seg i forhold til glansdagene. Først og fremst pga lite spilletid, og sliter derfor med å dominere kamper som han gjorde før.
Men Robert er en klassespiller fortsatt. Og han hadde vært gull verdt å ha i laget fremdeles, selv om N'Zogbia nok ville prestert bedre akkurat nå, og vært førstevalg.

Robert er litt sta og egen, som alle franskmenn, og liker å gjøre ting på sin måte. Robson lot han få den friheten til å utfolde seg på banen, slik han ville. Han skulle ha det gøy, selv om det hadde vært en fordel om han hadde hjulpet til bakover også.
Deretter kom Souness inn, uten peiling på organisering av et fotballag, og ville ha minst mulig typisk kantspill. Robert fikk ikke i like stor grad utfolde seg, og jeg tror Souness i større grad blandet seg borti hva Robert gjorde og ikke gjorde, både på og utenfor banen, enn Robert likte. Det påvirket nok hans prestasjoner en aldri så liten tanke, og når spilletiden ble mindre, ble motivasjonen også langt mindre.
Og jeg tror Robert følte seg urettferdig behandlet, uten at jeg kan peke på nøyaktig hva Souness gjorde galt. Men jeg kan heller ikke peke nøyaktig på hva Souness gjorde riktig. For det var heller lite.

Bellamy er et arbeidsjern av dimensjoner, men i og med at han ikke var verdens ypperste avslutter mente Souness at han sikkert ville komme mer til rette på kanten. Greit nok, han gjorde dette i de kampene han spilte, og også Kluivert viste seg å være god. Men i lengden var det nok ganske så innlysende at Shearer og Kluivert var i overkant like som spillertyper, og det spørs om de ikke fant helt utav det med hverandre. I tillegg til at Bellamy mistrivdes enormt på kanten, så var det bare nødt til å gå nedover. Jeg tror ikke Bellamys misnøye mot å spille ving kom til syne sånn helt ut av det blå når han faket skade. Jeg tror det var et øyeblikks ubetenksomhet i en periode hvor Bellamy var ekstremt frustrert, både over en udugelig manager, ikke direkte stabile resultater, og det faktum at han var malplassert på en plass han overhodet ikke trivdes i. Bellers trives best som spiss, da han i større grad kommer til avslutninger selv, og kan hjelpe sin spissmakker i en annen grad enn det å komme bakfra og skulle fore spissene med baller.
Bellamy valgte feil aksjonsmetode, og tenkte neppe klart. Men det er det eneste jeg vil klandre ham for, i tillegg til at han burde ha svelget stoltheten sin, og sagt unnskyld. Men for enkelte, så faller sånt veldig vanskelig. Men Bellamy er en gentleman, og på tross av mange feider med Henning Berg, var han veldig blid og hyggelig da Berg takket av som landslagsspiller mot Wales. Bellamy har et stort temperament, stor selvtillitt og en god porsjon stolthet, som han kan ha vanskelig for å svelge.

Både Bellamy og Robert fortjener heder og ære i stedet for pepper. Bare så synd så få andre har skjønt det. Ja, det er fullt lovlig å kritisere dem for feil de har gjort. Men å kalle dem sytepaver, svikere og alt annet tull, blir direkte feil. Dette er hedersmenn som har gjort svært mye for klubben vår. 3-2 målet mot Feyenoord og 1-0 mot Liverpool er fremdeles veldig gode minner hos meg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hvem hater du mest?
« Svar #47 på: 30. Mars 2006, 21:18 »
99% enig med deg, Joakim. Bare at jeg overhodet ikke klarer å støtte Craig Bellamy. En gang en bråkebøtte, alltid en bråkebøtte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #48 på: 30. Mars 2006, 21:24 »
Bellamy har aldri vært noen bråkebøtte. Han har bare en litt vanskelig personlighet, som ikke alle managerer takler like godt som Martin O'Neill og Sir Bobby Robson. For ikke å glemme Mark Hughes.
Det er dessverre sånn at du på mange måter på innrette deg etter Bellamy. Du kan ikke forvente at Bellamy skal innrette seg etter deg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #49 på: 31. Mars 2006, 00:31 »
Herregud, jeg blir så oppgitt når folk nekter å innse at Robert IKKE ER GOD NOK LENGRE.
Han VAR en meget god spiller i PL-sammenheng, han ER dessverre ikke det. Han var svak de to siste sesongene for oss, han maktet ikke spille seg til fast plass i Pompey en gang og hadde en elendig innsats og forferdelig innvirkning både her og i Pompey.
Jeg syns det er helt på sin plass å kalle Bellamy sviker. Man gjør rett og slett ikke alt det han gjorde. Greit om det hadde vært en hendelse i rein desperasjon, men det var ikke det, og Bellamy ødela alt selv i ettertid. Det er kun hans feil, og han er en skadefaker, en egoist, en drittsekk, en trøbbelmaker og setter seg selv milevis fremfor klubben. Dersom vår kaptein hadde vært Roy Keane, og ikke Shearer (som nøyde seg med å si at det Bellamy gjorde måtte føre til straffen) hadde Bellamy fått hørt det så intenst i ettertid. For uansett hva en måtte mene om Keane, klubben er alt for ham, og det er det for Shearer også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem hater du mest?
« Svar #50 på: 31. Mars 2006, 10:11 »
Shearer er kanskje ikke så mediakåt som Keane.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #51 på: 31. Mars 2006, 15:49 »
Sitat fra: "Joakim"
Bellamy har aldri vært noen bråkebøtte. Han har bare en litt vanskelig personlighet, som ikke alle managerer takler like godt som Martin O'Neill og Sir Bobby Robson.

Bobby Robson sa jo i fjor at Bellamy var et ork. Han sa at man måtte krangle med Bellamy under hver eneste trening og at han hele tiden skapte trøbbel. Hadde det ikke vært for at Bellamy var en så god fotballspiller, ville han ha kvittet seg med ham for lenge siden.

Bellamy ER en bråkebøtte, og et simpelt menneske.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #52 på: 31. Mars 2006, 15:50 »
Er enig med Kristoffer i at Robert ikke er en god fotballspiller lenger. Hadde aldri Souness kommet til Newcastle, kunne situasjonen vært helt snudd på hodet nå...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #53 på: 31. Mars 2006, 16:10 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Er enig med Kristoffer i at Robert ikke er en god fotballspiller lenger. Hadde aldri Souness kommet til Newcastle, kunne situasjonen vært helt snudd på hodet nå...

Nei. Tror ikke Souness er den eneste manageren som ville bytta ut Robert. Vi hadde jo tre bedre alternativer i Ambrose, Zog og Milner fra før av i stallen da. Ingen sier at Robert ikke er en god fotballspiller, da ville han ikke klart å slitt seg til plass på benken i Portsmouth. Men han er ikke god nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #54 på: 31. Mars 2006, 17:34 »
Zoggy, Ambrose og Milner var 95% dårligere enn Robert på den tiden! Han har bare tapt seg noe ENORMT! Og dette skjedde altså under Graeme Souness, eller S-Mannen, som noen liker å kalle ham.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvem hater du mest?
« Svar #55 på: 31. Mars 2006, 17:59 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Graeme Souness, eller S-Mannen, som noen liker å kalle ham.

Thats me :wink:  :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #56 på: 05. April 2006, 22:05 »
ser ikke helt hvorfor noen stemmer på at de hater Bowyer mest når de har alternativer som Fat Fred og Souness. Liker Bowyer jeg  :)

Roberts hadde ikke vært like god som han var før selv om han hadde blitt i klubben, og overgangen til pompey har neppe noe å si. han har rett og slett bare blitt dårligere med tiden.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #57 på: 25. April 2006, 19:23 »
hel enig, jeg og liker bowyer.. Han er rå i stilen av natur, og hva han gjør og sier utenfor banen, det gir jeg en lang faen i..

Syns det er patetisk å snakke om hvem man hater eller ikke. Det skal mye til for å hate en person som i bunn og grunn ikke har gjort noe alvorlig galt som feks kriminalitet osv mot deg eller andre. Har heller sett at tråden hadde gått på hvem du hadde mislikt mest. Hat er vel drøyt. Alle disse har gjort bra og dårlige ting for oss, men er klassiske objekt for misfornøyde fans.

Hvis man skal snakke om hva eller hvem man hater innen fotballen vil jeg heller klasifisere Chelsea, Abramovitsj, Man U, Liverpool og deres stil som bedre egnet hatobjekt..
ancs and Scousers, go to H***!!

folesvert

• Gjest
Hvem hater du mest?
« Svar #58 på: 28. April 2006, 20:03 »
... hater Souness og elsker Bellamy!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvem hater du mest?
« Svar #59 på: 29. April 2006, 00:32 »
Sitat fra: "folesvert"
... hater Souness og elsker Bellamy!!!

That's the spirit!

Robert ble ikke bedre av at vi fikk en manager som ikke ønsket å gjøre ham bedre, og som heller ikke evnet å gjøre han bedre.

Bellamy er et arbeidsjern, med en litt "slitsom" personlighet. Men han er ikke vanskeligere enn du gjør det til selv. Sir Bobby har jo selv langt på vei antydet at han har vært borti verre spillere før, og har vel blant annet hintet til Romario.
Den viktigste årsaken til konflikten med Bellamy, er at både han og Souness er veldig sterke personligheter og ekstremt sta. Souness greide aldri å samarbeide med Bellamy, mye på grunn av at han ikke ville tilpasse seg til Bellamy. Og Bellamy kunne ikke samarbeide med Souness, fordi han ikke ville tilpasse seg til Souness. De havnet tidlig i konflikt, og det var bare et spørsmål om tid før det smalt.
Bellamy er ingen bråkebøtte, og dette med tekstmeldingene til Shearer er bare rykter (som er fyrt opp under av Shepherd, en mann vi aldri bør stole på). Han er en veldig sterk personlighet, som kan være vanskelig å samarbeide med. Men det er ikke verre enn du gjør det til selv. Souness gjorde Bellamy til et problem, og ja, da ble det et stort problem.