20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97530 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #90 på: 04. Feb. 2006, 14:52 »
Nå er det Alan Curbishley som frir, men han tror Big Sam er favoritten til å få jobben.

Curbishley, however, believes Bolton manager Sam Allardyce is the front runner for the job on Tyneside.

He said: "I've got enough on my plate here and that is all I'm concentrating on at the moment.

"I thought Sam was the favourite. He seems to be the favourite for everything at the moment.

"I spoke to him on Friday morning and he said he can't seem to get out of the headlines at the moment.

"I didn't expect Graeme to go. I felt he would stay in charge at least until the end of the season to allow them time to get some of the injured players back.

"Plenty of people will want the job. It's a fantastic club but they have under-achieved and need to get back on course."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #91 på: 04. Feb. 2006, 16:53 »
Sitat fra: "thepaul"
Jeg er enig i at Hiddink ville vært en meget bra manager for Newcastle. Det er det vel ingen som kan si seg uenige i. Derimot tror jeg det er lite sannsynlig at han faktisk blir dette. Han er allerede sterkt linket til England-jobben. Engelsk presse elsker å spekulere så jeg er ikke overrasket at de linker Hiddink til oss nå som han allerede er linket til England. Det blir litt av det samme som Sven Gøran linkes til oss nå som det er klart at han er ferdig som landslagsjef etter VM føler jeg. Dette er nå hvert fall det jeg tror, men hva vet vel jeg?

Sitat fra: "journalisten"
Carr er irsk...

Okay?

Grunnen til mitt noe uklare utsagn der jeg bare skrev at Carr er irsk, er på grunn av at en person hadde i et tidligere innlegg lurt på hvorfor Carr ikke har landskamper for England. Beklager at jeg ikke siterte ham der og da.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 04. Feb. 2006, 16:58 »
Grunnen til mitt noe uklare utsagn der jeg bare skrev at Carr er irsk, er på grunn av at en person hadde i et tidligere innlegg lurt på hvorfor Carr ikke har landskamper for England. Beklager at jeg ikke siterte ham der og da.

Snakker du om: Carr har altfor mange landskamper for England!

Hehe, i såfall snakker om Rolfern. Det er signaturen hans. Tror han er fullt klar over at Carr ikke er engelsk, han bare tøyser og tuller litt  :)

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #93 på: 04. Feb. 2006, 20:02 »
Sitat fra: "thepaul"

Snakker du om: Carr har altfor mange landskamper for England!

Hehe, i såfall snakker om Rolfern. Det er signaturen hans. Tror han er fullt klar over at Carr ikke er engelsk, han bare tøyser og tuller litt  :)

Ja, det var Rolfern sitt innlegg jeg siterte fra. Takk for opplysningen. Jeg begynte virkelig å lure på om han var helt dum... :)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 04. Feb. 2006, 22:35 »
Nye odds på manager. Er ikkje fornøyd med at Ranieri blir jekka opp på lista...  :(

Ranieri Backed To Be Toon Boss
BIG PHIL SCOLARI STILL FAVOURITE FOR NEWCASTLE JOB....After his successful debut as part of the team in charge of Newcastle, Alan Shearer has been cut from 25/1 to 20/1 by William Hill to change his mind and become their next permanent manager.
Hills have also seen strong support for Claudio Ranieri, backed down from 40/1 to 12/1 for the job.
Portugal and former Brazil boss, Big Phil Scolari, is 5/2 favourite to become the next Newcastle manager with William Hill who also offer 4/1 Allardyce; O'Neill; 10 O'Leary; 12 Sven; Ranieri; 14 Keegan.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 04. Feb. 2006, 23:04 »
Ser også at Scolari er favoritt hos Betfair. Ser ikke bort ifra at han har søkt på jobben.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 05. Feb. 2006, 01:33 »
det hadde jo vore heftig!!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #97 på: 05. Feb. 2006, 11:45 »
Det hadde vært morsomt.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #98 på: 05. Feb. 2006, 11:55 »
Scolari ja! Satser pengene mine på han!

Lars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #99 på: 05. Feb. 2006, 12:02 »
Vil ikke ha Solari, ikke Allardyce, ikke Eriksson og ikke Bruce, Curbs eller noe i en duren! Den rette er Ottmar Hitzfeld...

Tyskeren har meget gode meritter i Tyskland.

Han førte Dortmund opp i Bundesliga og vant helt opp i tetsjiktet den første sesongen! Sesongen etter vant Dortmund Champions League og klubben mistet sin manager til Bayern Munchen i 1998!

Her fikk han 4 serietitler på 5 år og er en manager som er vant og kjent med å føre et lag til suksess, nettopp det vi trenger!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 05. Feb. 2006, 12:26 »
Sitat fra: "Lars"
Vil ikke ha Solari, ikke Allardyce, ikke Eriksson og ikke Bruce, Curbs eller noe i en duren! Den rette er Ottmar Hitzfeld...

Tyskeren har meget gode meritter i Tyskland.

Han førte Dortmund opp i Bundesliga og vant helt opp i tetsjiktet den første sesongen! Sesongen etter vant Dortmund Champions League og klubben mistet sin manager til Bayern Munchen i 1998!

Her fikk han 4 serietitler på 5 år og er en manager som er vant og kjent med å føre et lag til suksess, nettopp det vi trenger!

Er enig med deg der.

http://www.newcastle-online.com/
Ser det er folk som er ivrig etter og få annsatt Otmar.
iverpool FC

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 05. Feb. 2006, 12:53 »
Scolari kan være et interessant navn det, men ikke en jeg har tenkt spesielt mye på

Mine kandidater, i noenlunde riktig rekkefølge:
- Ottmar Hitzfeld
- Gus Hiddink
- Martin O'Neil
- Sam Allardyce
- Sven Göran Eriksson

førstevalg: Ottmar Hitzfeld
Det er vel neppe tilfeldig at det er to tyske klubber som har vunnet Europas gjeveste turnering de siste 10 årene og at begge var ledet av denne meget begavede manageren..
Minus:
frykten for at Newcastle skal bli et lag som spiller "tysk-maskin-fotball" men det tviler jeg på kommer til å skje

Andrevalg: Hiddink\O'Neil
Sidestiller disse to nå da jeg kanskje er litt usikker på rekkefølgen jeg vil prioritere dem i. Uansett har begge to vist seg som meget begavede managere som kan det å vinne fotballkamper med hva de har tilgjengelig av spiller-materiale. Hva de kan få til i en stor klubb der de selv kan sette sammen spillergruppa er jeg meget spent på å se.
Minus: O'Neil med 3-5-2. Men hvis det fører oss til trofeer må vi vel strengt tatt holde kjeft.... ;)

Sam Allardyce:
Favouritten til å få jobben. Gjort sine saker meget bra med Bolton og er vel også interessert i jobben på St.James Park. Vet også å bruke transfermidlene sine på en høyst fornuftig måte. Grunnen til at jeg har BigSam såpass langt ned på listen er at han har ikke nådd helt opp. Det han har gjort med Bolton er meget imponerende, men det finnes mange som er gode nok managere til å stabilisere et lag i PL. Vi trenger en som kan ta oss enda et skritt videre, tror og håper BigSam kan klare det, men har mindere å vise til en de jeg rangerer over ham.

Svennis:
Tja. Man kan si så mangt om denne mannen, men en dyktig fotballmanager er han så helt deffinetivt. Ønsker ham egentlig ikke til klubben vår men det skulle ikke forundre meg om vi skulle ende opp med nettop han. Hadde nesten vert litt typisk i dette noe merkelige kapitelet om "Newcastle og deres managere"... Uansett: tror han kunne skaffet nytt sølvtøy til St.James Park iallfall, og det er vel faktisk det viktigste.

Det finnes også andre jeg godt kan tenke meg, som f.eks Scolari som nevnt ovenfor og "Mr.Charlton" (Alan Curbishley). Hører noen også nevner Ranieri, og jeg ser faktisk ikke helsvart på det om vi skulle ende opp med ham. Han gjorde jo faktisk sine saker relativt bra i Chelsea, situasjonene tatt i betraktning. Det som er minuset er at han ikke fikk til noe med Valencia etterpå, men føler at det blir mer riktig å se på hva han gjorde i Chelsea, kan tross alt klare seg bra i PL om han ikke har suksess i Spania. Men la meg bare poengtere det: han kommer langt ned på listen min også.

Også lest et par navn som jeg IKKE vil ha som manager i klubben vår: Gazza & Jewell.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #102 på: 05. Feb. 2006, 13:02 »
Sitat fra: "chickenman"
Scolari kan være et interessant navn det, men ikke en jeg har tenkt spesielt mye på

Mine kandidater, i noenlunde riktig rekkefølge:
- Ottmar Hitzfeld
- Gus Hiddink
- Martin O'Neil
- Sam Allardyce
- Sven Göran Eriksson

førstevalg: Ottmar Hitzfeld
Det er vel neppe tilfeldig at det er to tyske klubber som har vunnet Europas gjeveste turnering de siste 10 årene og at begge var ledet av denne meget begavede manageren..
Minus:
frykten for at Newcastle skal bli et lag som spiller "tysk-maskin-fotball" men det tviler jeg på kommer til å skje

Andrevalg: Hiddink\O'Neil
Sidestiller disse to nå da jeg kanskje er litt usikker på rekkefølgen jeg vil prioritere dem i. Uansett har begge to vist seg som meget begavede managere som kan det å vinne fotballkamper med hva de har tilgjengelig av spiller-materiale. Hva de kan få til i en stor klubb der de selv kan sette sammen spillergruppa er jeg meget spent på å se.
Minus: O'Neil med 3-5-2. Men hvis det fører oss til trofeer må vi vel strengt tatt holde kjeft.... ;)

Sam Allardyce:
Favouritten til å få jobben. Gjort sine saker meget bra med Bolton og er vel også interessert i jobben på St.James Park. Vet også å bruke transfermidlene sine på en høyst fornuftig måte. Grunnen til at jeg har BigSam såpass langt ned på listen er at han har ikke nådd helt opp. Det han har gjort med Bolton er meget imponerende, men det finnes mange som er gode nok managere til å stabilisere et lag i PL. Vi trenger en som kan ta oss enda et skritt videre, tror og håper BigSam kan klare det, men har mindere å vise til en de jeg rangerer over ham.

Svennis:
Tja. Man kan si så mangt om denne mannen, men en dyktig fotballmanager er han så helt deffinetivt. Ønsker ham egentlig ikke til klubben vår men det skulle ikke forundre meg om vi skulle ende opp med nettop han. Hadde nesten vert litt typisk i dette noe merkelige kapitelet om "Newcastle og deres managere"... Uansett: tror han kunne skaffet nytt sølvtøy til St.James Park iallfall, og det er vel faktisk det viktigste.

Det finnes også andre jeg godt kan tenke meg, som f.eks Scolari som nevnt ovenfor og "Mr.Charlton" (Alan Curbishley). Hører noen også nevner Ranieri, og jeg ser faktisk ikke helsvart på det om vi skulle ende opp med ham. Han gjorde jo faktisk sine saker relativt bra i Chelsea, situasjonene tatt i betraktning. Det som er minuset er at han ikke fikk til noe med Valencia etterpå, men føler at det blir mer riktig å se på hva han gjorde i Chelsea, kan tross alt klare seg bra i PL om han ikke har suksess i Spania. Men la meg bare poengtere det: han kommer langt ned på listen min også.

Også lest et par navn som jeg IKKE vil ha som manager i klubben vår: Gazza & Jewell.

Enig i for det meste alt du sier, men jeg syntes att Sam Allardyce kommer på en sterk andre plass. Ottmar Hitzfeld har jo uten tvil oppnåd resultater få kan skryte på seg så han er klar No 1.

Big Sam derimot har ikke de helt store merritene, men har visst att han klarer å få resultater ut av nesten ingenting, og han klarer og kjøpe billige spillere. Passer bra for ett kriseramet Newcastle lag og få inn en manager som kan håntere skadeproblemene som klubben sliter med.

Martin O'Neil må jo pleie kona, og spørs om ikke dette kan ha en viss effekt dersom han eventuelt velger og trene Newcastle. Mest sansynlig vil han takke nei dersom dette er tilfelle, men da er det "tryggere" med Ottmar eller Allardyce.

Ser du har Svennie på listen din også. Dyktig manager, men Newcastle har vel nok mediaoppstyr rundt seg nå?? Det vil uansett ikke bli mindre av en annsetelse av Svennie. Han vil heller ikke få ro rundt seg, og det spørs om han klarer og få bygget opp sitt lag uten att en katastrofe skal ødelege det igjen.

Vet aldri hva du får i fotball, spent på fortsettelsen.
iverpool FC

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 05. Feb. 2006, 13:12 »
Spesielt enig i den siste linjna i innlegget dit Dag, men les begrunnelsene mine for de forskjellige navnene under så ser du hva jeg mener og legger til grunn.
Enig med deg om svennis og se i linje 2 om min mening om ham ;)

Enig med deg om BigSam også. Henviser igjen til begrunnelsen min, gjort det meget bra i Bolton, men skal han lede Newcastle må han klare å få til litt til, eller altså det lille ekstra. Håper han kan klare det, men som sagt, har lite å vise til der.

Tidligere i år sa vel O'Neil at han var interessert i å prøve seg på St.James Park, men at han ennå trengte noen få måneder på seg. Velger å tro at dette har med
a) konas situasjon å gjøre
og
b) at han helst vil ta over fra sommeren og utover og ikke midt i sessongen...

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 05. Feb. 2006, 13:21 »
Jeg har nå summet tankene, og dette er min ønskeliste i prioritert rekkefølge:

1. Martin O'Neill
2. Ottmar Hitzfeld
3. Sam Allardyce