20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97918 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #105 på: 05. Feb. 2006, 13:23 »
Sitat fra: "Jarle"
Jeg har nå summet tankene, og dette er min ønskeliste i prioritert rekkefølge:

1. Martin O'Neill
2. Ottmar Hitzfeld
3. Sam Allardyce

1. Hiddink
2. Hitzfeld
3. O`Neil/Big Sam
4. Paul Jewell
5. Scolari

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 05. Feb. 2006, 15:27 »
Mi Liste

1. Ottmar Hitzfeld
2. Scolari
3. Guus Hiddink
4. Martin O'Neill
5. Sam Allardyce

Håper at Shepherd tenker i samme baner.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 05. Feb. 2006, 15:29 »
en insider sier nå at Martin O`Neill blir tilbudt  jobben,  Shepherd lokker han med et overgangsbudsjett på 30 mill pund :o
Visste ikke at vi hadde så mye jeg :lol:

http://www.newcastle.no/nyheter/oneill.htm
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 05. Feb. 2006, 15:43 »
Svadapiss fra ende til annen av NUSSC/newcastle.no.

De unnlater helt å nevne at kilden til storyen er satan-avisa News of The World. Dessuten siterer de denne såkale insideren kun på ett punkt. Videre sier han nemlig at det er svært usikkert om O'Neill kommer til å take ja.

Å skrive at "O'Neill er nær Newcastle" er derfor bare piss fra ende til annen. Makan til useriøst nettsted!

Når det er sagt, DERSOM NoTW-saken stemmer, tipper jeg Newcastle vil gå langt i å sikre seg O'Neill. Om han sier at han ikke vil overta før til sommeren, vil nok det bli akseptert. Det viktigste er å få ansatt en ny manager slik at alle har noe å se frem til. Mindre viktig er det - etter mitt skjønn - om han overtar nå eller til sommeren.

Og som sagt er Martin O'Neill min store drøm!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 05. Feb. 2006, 15:50 »
Ein kan jo håpe at det stemmer... £30 mill skal holde til Defoe, Bridge, Johnson og Gravesen, skal det ikkje?

Men så er jo dette News og the World, så då er det vel lengst mulig vekke frå sanninga..

Vert litt redd når eg les artikkelen på deira nettstad (her)sidan dei skriv at Svennis er favoritt til å overta ansvaret. Skummel tanke! Viss han då ikkje lar ord bli handling, og hentar storspelarar til Newcastle i staden for til Villa, og tar eit par gull eller tre. Då endrar eg fort meining... :)

These are my principles. If you do not like them, I have some others.

VG NETT: Scolari vil overta det engelske landslaget...

"Etter at jeg har fullført kontrakten i Portugal vil jeg vurdere alle tilbud."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #110 på: 05. Feb. 2006, 16:07 »
Står det i den avisen, så vet vi ihvertfall at det er et alternativ vi kan utelukke. Noe fornuftig har jo den helsikens avisen med seg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 05. Feb. 2006, 19:31 »
Nå begynner newcastle-online.com virkelig å ta av her:

http://www.newcastle-online.com/help.htm

Det beste av alt er jo at det kan komme til å hjelpe også. Mange av de som bidrar på den siden (og på forumet deres) argumenterer og formulerer seg meget bra. Til nå har pressen for det meste fokusert på Allardyce og O'Neill. Kan utmerket godt hende at det nå i stedet dukker opp artikler om Hitzfeld den neste uka, som konsekvens av mailer fra Newcastle-fansen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 06. Feb. 2006, 10:14 »
Sitat fra: "Panzer Stormo"
en insider sier nå at Martin O`Neill blir tilbudt  jobben,  Shepherd lokker han med et overgangsbudsjett på 30 mill pund :o
Visste ikke at vi hadde så mye jeg :lol:

http://www.newcastle.no/nyheter/oneill.htm

Hehehehe, Newcastle.no slår til igjen. Denne siden blir mer og mer latterlig for hver dag som går.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 06. Feb. 2006, 10:26 »
Dagens Tabliodaviser 6. februar:

Guardian:

Newcastle United's chairman Freddy Shepherd has given the biggest indication yet that he would like Martin O'Neill to succeed Graeme Souness as manager at St James' Park. There has been no contact, formal or informal, with O'Neill but Shepherd is aware that, contrary to reports, he is receptive to the idea of managing Newcastle, though his focus remains very much on his ill wife Geraldine.

In the knowledge that O'Neill had topped local newspaper and radio polls on Saturday, Shepherd said that a significant factor in the next appointment was fans' acceptance of the new manager from the start. "It's vitally important that the new manager is popular, that the supporters like him," he said after Newcastle's 2-0 win over Portsmouth on Saturday. "Unfortunately Graeme never really clicked with Newcastle fans."

Shepherd did not mention O'Neill by name but he knew the context of reporters' questions and the surprise now would be if O'Neill were not approached. O'Neill left Celtic last year to care for his wife and will not return to football until his family have a definitive assurance about Geraldine's health. News on that is expected this month.

Telegraph:

Shepherd claimed that had he not sacked Souness, Newcastle would not have beaten Portsmouth, a club who had not won at St James' Park since Milburn's days. From the moment the turnstiles opened there was a lightness on the pitch and in the stands that had been absent throughout winter.

"Confidence counts for a lot, and without showing any disrespect to Graeme there was a lift today," Shepherd said. "Unfortunately, Graeme didn't manage to win the supporters over."

The Newcastle chairman said he would note the polls in the Tyneside media on the next manager, which would indicate a move for Martin O'Neill (even if he grew up supporting Sunderland).

The Times:

FREDDY SHEPHERD AND HIS BOARD of directors will meet this week to draw up a shortlist for the vacant manager?s position at Newcastle United. The qualities they are searching for, aside from the elusive touch of a miracle worker, include popularity, stability and a touch of fantasy, none of which Graeme Souness quite embraced. Followed to its logical conclusion, the trail will lead to a Sunderland supporter.
At boarding school in Northern Ireland, Martin O?Neill used to get into trouble for listening to Sunderland games on his transistor radio underneath the bedclothes, but the Tyneside public do not hold it against him. In local polls, O?Neill has been the preferred choice to replace Souness. Shepherd, who is due a good decision, values those opinions.

?Unfortunately, Graeme never really clicked with Newcastle fans,? the chairman said. ?I?m not saying anything that I wouldn?t say to his face, but the fans just didn?t take to him. It?s vitally important that the new manager is popular, that the supporters like him.?

Shepherd was speaking after a match that encapsulated the best of Newcastle. Freed from the insecurity and dour bitterness that characterised the latter months of Souness?s reign, St James? Park throbbed with noise. With pressure lifted, albeit against poor opponents, the team played with width and verve. Alan Shearer?s record-breaking goal was a throwback that symbolised the sense of release.

After four matches without scoring, the superstitious Shearer had changed his boots on Wednesday and the new pair were promptly removed by Shepherd to be cast in silver and displayed in the club?s new museum, which opens today. ?It?s probably been the worst week in my life,? Shepherd said. ?But at least it ended well. You couldn?t have written the script.?

Smiling and cracking jokes, Shepherd did not sound like a man under crushing scrutiny, although the importance of victory over Portsmouth ? Newcastle?s first win in the league since mid-December ? could not be exaggerated. After weeks of internal conflict, fear of relegation was the tipping-point that did for Souness and prompted the caretaker appointment of Glenn Roeder, assisted by Shearer.

?We had to leave the managerial situation on the back burner until the Portsmouth game was out of the way,? Shepherd said. ?We?ll have a meeting this week and we?re not ruling anybody in or out. We don?t want to react too hastily. Every football club has to have stability, otherwise you?re in trouble, but we feel the team is in safe hands with Glenn and Alan.

?We?ll be looking at every available candidate, no matter which country they coach or manage in. Looking at who is available, there?s not that many great managers around. You?re not dealing with more than ten people who can do the job. It?s one of the biggest jobs in world football and, like Napoleon said, I?d rather have a lucky general than a brave one.?

O?Neill is the obvious candidate ? for England, as well as Newcastle ? and while the Irishman?s personal situation is not straightforward, he would consider an approach. He left Celtic last summer to spend time with his ill wife but has always intended to return to work and may be in a position to do so soon. Newcastle have also been keeping tabs on Sam Allardyce, of Bolton Wanderers.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 06. Feb. 2006, 13:40 »
For mykje prat om O'Neill, for lite om Hitzfelt og Luiz Felipe Scolari...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 06. Feb. 2006, 14:49 »
Skal nok ikke se bort i fra at det blir O'neil til slutt. Har liten tro på at det blir Scolari, Hitzfielt er jo kanskje mer sannsynlig enn Scolari igjen, men jeg tviler...

Men for all del, jeg er fornøyd med O'neil!!:)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 06. Feb. 2006, 15:12 »
Scolari blir det aldri. Shepherd sier han vil ansette en populær manager blant fansen og ingenting tyder på at Scolari er ønsket. Er ganske sikker på at det blir en av disse 5:

O`Neill
Big Sam
Hitzfield
Alan Curb.
Guus Hiddink

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 06. Feb. 2006, 15:41 »
Enig.

Håper ikke Curb blir manager for oss=/ Tviler på det også...

Noen som tør å tippe ca når en manager blir ansatt? Håper det kommer en snart jeg. Blir litt lenge å vente helt til sommeren!:) Men det er bedre å vente enn å ansette en ny Souness.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 06. Feb. 2006, 15:47 »
Jeg tror en ny manager er ansatt innen kalenderen viser 1. april. Tror og håper navnet er O`Neill.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 06. Feb. 2006, 16:16 »
Jeg står ved Hitzfeld som førstevalg, men jeg kommer nok ikke til å vende meg imot O'Neil om det skulle bli han heller. Blir det ikke en av disse ser jeg helst at det blir BigSam (har ikke noe særlig tro på at Hiddink kommer til oss). Tror en viss svenske som er mye omtalt i Engelsk presse om dadgen kunne gjort det bra også, men jeg vil egentlig ikke ha ham i klubben vår!