20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 234539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #165 på: 25. Mai 2006, 22:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Men verken Ameobi eller Chopra er gode nok til å score det samme antall mål som for eksempel Dirk Kuyt vil kunne bidra med. Og de målene trenger vi skal vi bli topp 4.

Leksikondefinisjon av poenget mitt som herved BØR forstås av normale, oppegående personer.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 25. Mai 2006, 22:55 »
Att Ameobi ikke er god nok for ett topp 4 lag er jo bare fakta, vil gjerne innkludere Cisse i den samenheng siden han var med på diskusjonen tidligere. Men han er jo grei å ha i stallen, noe Cisse ikke er.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 25. Mai 2006, 23:12 »
Ikke grei å ha i stallen, og ikke grei å ha i stallen, fru Blom (som det heter i sangen).

Jeg vil da påstå at en spiller som Cisse burde kunne verdiges en plass i ganske mange staller rundtom. Bergen Travpark for eksempel. Den ligger da på topp 4 i Norge  :lol:
Tore Eikeland,

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 26. Mai 2006, 00:14 »
Cisse hadde gjort seg glimrende i Kristiansand Dyrepark...

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 26. Mai 2006, 00:18 »
Så lenge vi ikke balanserer på grensen av det rasistiske får vel slike kommentarer kunne godtas. Jeg tror vel uansett at Cisse ikke er noen mann for Newcastle. Men en spiller som har vært lite nevnt her er jo godeste Darren Bent. Han har jo spilt til gull og grønne skoger i Charlton, så hvorfor ikke hente han til Tyneside?

Han er ikke så altfor lik vår alles kjære Owen i spillestilen heller, og det er jo et stort pluss ved et eventuelt kjøp. Spørsmålet er om han, som en del andre, er en typisk one-season-player. Altså en spiller som er en kjempehit en sesong og på alles lepper, men som neste sesong gjør en mildt sagt begredelig innsats. I hvert fall langt under forventet nivå. Men jeg har på magefølelsen at Darren Bent er en spiller som kan prestere høyt også neste sesong. Kanskje i sort og hvitt, Glenn?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 26. Mai 2006, 00:19 »
Sitat fra: "André Sylthe"

Nei, han ville skremt bort alle dyrene og ikke minst publikum, med unntak av "ekspertene" som ville se nærmere på denne rare skapningen. Da ville de tatt han med seg til forskning og vi ville aldri ha sett han igjen.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 26. Mai 2006, 00:22 »
Sitat fra: "Journalisten"
Så lenge vi ikke balanserer på grensen av det rasistiske

Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "André Sylthe"

Nei, han ville skremt bort alle dyrene og ikke minst publikum, med unntak av "ekspertene" som ville se nærmere på denne rare skapningen. Da ville de tatt han med seg til forskning og vi ville aldri ha sett han igjen.

Jeg tror vi stopper drittslengingen der. Djibril Cisse er en god fotballspiller, men sannsynligvis ikke noe for Newcastle. Jeg er mer interessert i å høre deres meninger om mitt innlegg vedrørende Darren Bent.
Tore Eikeland,

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 26. Mai 2006, 00:27 »
Darren Bent kan så absolutt prestere på et høyt nivå i mange sesonger til. Han virker profesjonell og det virker også som at han fokuserer på det sportslige og ikke finner på så mye tull utenfor banen. I tillegg er han bare 22 år. Men han er en veldig viktig spiller for Charlton og kan vel derfor bli ganske dyr. Det kan vel også ha litt å si hvem som blir Charltons neste manager.

Jeg vil fortsatt si at Kuyt bør være førsteprioritet, mens Darren Bent er et flott alternativ. Han er heller ikke så veldlig lik Owen, av det jeg har sett så er vel Bent en dugelig hodespiller.
Hvis prisen er akseptabel -> KJØP !
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #173 på: 26. Mai 2006, 00:32 »
Godt å høre at noen er enig med meg!  :D

Jeg tror at Newcastle og Roeder bør være villige til å bruke en del millioner pund på en 22-åring som allerede er så god som han er. Han kan Newcastle ha i 10 år som en stjernespiller, og en glitrende makker til Owen. På den annen side kan han også være en flopp til £ 10 millioner. Og spørsmålet er om vi har råd til det.

Men er vi så heldige at vi kan få til en gunstig avtale med klubben, tror og håper jeg at Roeder vender blikket og forhandlingsviljen til London og Charlton. For et slikt kjempetalent kan ikke forbigås på blokken, når man faktisk er på spissjakt. Tenk dere den spissrekken i stallen: Owen, Bent, Kuyt, Ameobi. Ikke dårlig, folkens!  :D
Tore Eikeland,

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #174 på: 26. Mai 2006, 00:36 »
Og hvis vi "glemmer" Ameobi og erstatter han med en Luque i storform så snakker vi virkelig  :D

Helt enig med deg.. Darren Bent hadde vært perfekt for Newcastle. Han er veldig sterk i 1 mot 1 situasjoner og han er veldig flink til å "vende bort" en midtstopper. Er litt usikker på hvordan han er som tilrettelegger, men den oppgaven skal jo først og fremst midtbanen ha.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 26. Mai 2006, 00:42 »
Sitat fra: "VepsoO"
Og hvis vi "glemmer" Ameobi og erstatter han med en Luque i storform så snakker vi virkelig  :D

Helt enig med deg.. Darren Bent hadde vært perfekt for Newcastle. Han er veldig sterk i 1 mot 1 situasjoner og han er veldig flink til å "vende bort" en midtstopper. Er litt usikker på hvordan han er som tilrettelegger, men den oppgaven skal jo først og fremst midtbanen ha.

En Luque i storform hadde vært en enorm, og da mener jeg en ENORM tilvekst til et Newcastle-lag med offensive problemer. Jeg kan jo da benytte anledningen til å gjenta spissrekken i stallen (med korreksjon): Owen, Bent, Kuyt, Ameobi, Luque!

På papiret er jo dette en spissrekke de fleste store lag ville misunt oss. Og det forstår jeg godt. Men på den annen side skal det vel ganske mye til for at vi klarer å få tak i disse spillerne.

Da er vi i så fall svært heldige, og med en forsterkning i forsvaret også, snakker vi virkelig. Kanskje vi til og med kan oppjustere målsetningen fra topp seks til topp fem!  :D
Tore Eikeland,

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 26. Mai 2006, 11:26 »
Dette innlegget er i hovedsak til deg Journalisten. Jeg skulle egetnlig quota alle innleggene dine, men jeg nøyer meg med en oppsummering..

Må først berømme deg for den sakelige holdningen du alltid har, noe vi kanskje trenger mer av. Jeg ler så jævlig av noen av formuleringene dine og når det bilde av selveste Arne dukker opp på siden i tilegg, er det så voldsomt festlig at jeg nesten faller av stolen.

Over til transferspillerne dine. Jeg leste tidligere at du var interessert i å hente Kuyt, Gudjohnsen og Defoe. Synes du ikke det er litt for mange spisser. Jeg mener vi bør hente en skikkelig god spiss, sammen med Owen på topp. Ameobi kan være på benken. Dette prøver vi første halvdel av neste sesong, blir det totalt krise kjøper vi en bedre spiller enn Ameobi igjen(skal ikke være så vanskleig, og heller ikke urealistisk). Støtter deg når det gjelder å hente to av de, men da ville jeg ikke vært keen på Defoe. Man kan tenke seg at man har Kuyt og Owen på topp, med Gudjohsen som backup og som vi vet i tillegg er god på midtbanen..

Jeg tror faktisk det holder med å kjøpe en spiss og en potet (ala Gudhonsen og Smith), pluss en midstopper og venstreback. Altså 4 kjøp og Butt,Faye,Boumsong og Chopra ut.

Ang dette med Bent, så tror jeg kanskje han er mer realistisk enn hva mange tror. Roeder vil ha han, han står på lista. I tillegg vet vi at han er knakkende god og........ung. Roeder vil jo ha et ungt lag med fart i? Det lukter Bent i den startoppstillingen da..

Har forresten gått litt fra ideen Kuyt. Han er jævlig god, men har vist litt arrogante sider i pressen det siste. Skryter av at alle vil ha han osv.

Uansett, stå på Journalisten!!!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 26. Mai 2006, 11:30 »
Sitat fra: "Romance"

Har forresten gått litt fra ideen Kuyt. Han er jævlig god, men har vist litt arrogante sider i pressen det siste. Skryter av at alle vil ha han osv.

>> Ja, er det ikke en skam at janteloven ikke har det samme strupetaket på nederlendere som på nordmenn?? Herregud...

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 26. Mai 2006, 11:43 »
Som sagt trenger vi forsterke forsvar og angrep. Da må vi fa stjerner evt gode talenter til klubben.

Jeg håper på den lagoppstillingen neste sesong.

Given

Curtis Davies-Woody-Taylor-Bridge

Solano-Emre-Parker-N`Zogbia

Kuyt- Owen

Benk:
         Defoe
         Dyer
         Bowyer
         Harper
         Taylor

------------------------
Inn:rykter
Darren Bent (Charlton)Skal ikke være vanskelig å få til klubben.Valget etter Defoe.
Curtis Davies (West Brom) En spiller vi kan få ca rundt 3-5 millioner pund
Dirk Kuyt (Feyenoord) Skal vi bare ha samma hva som sjer.
Djibril Cisse (Liverpool)Skal ikke komme til klubben
Ruud van Nistelrooy (Man United)Kunne ha vært greit å ha han, men utenkelig
Fernando Torres (Atletico Madrid)Vil bare spille for de aller beste.
Matt Taylor (Portsmouth)En sterk spiller. Vi får håpe vi kan bytte mot Faye.
Jermaine Defoe (Tottenham) Er lik Owen sin spillesitil. Lurt å ha vis Owen blir skadet.
Bridge:Slitter med spilletid i Chelsea.Trenger en venstreback.
Woody: Vi må en  sterk midtstopper. Boumsong har hvert utrygg i det siste.

Ut:rykter
Amady Faye (til Portsmouth)Bytter vi mott Taylor
Nicky Butt (til Wigan/Bolton)Pengegrisk fyr som ikke er noe i test
Lee Bowyer (til West Ham) En som kjemper bra. Noe ganger for bra.Skal bli i klubben.
Albert Luque (til Seville)Gi han en halvsesong til. Vis han gjør det dårlig. Så selger vi han trolig i januar.
Michael Chopra (til Watford/Cardiff) Blir kansje solgt. Avhengig av spisser vi får inn.
James Milner (til Aston Villa) Et talent vi ikke bare selge bort.
Jean Alain Boumsong (til Marseille)Avhengig av hvordan han gjør det i VM.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 26. Mai 2006, 12:03 »
Spilt litt for mye FM nå igjen Tønsberg? :)

Roeder kommer ikke til å kjøpe 4 nye forsvarspillere. Tviler også sterkt på at vi får 2 så gode spisser som Kuyt og Defoe til klubben... Kuyt kommer til å bli en dyr mann etter VM...