20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 234404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #180 på: 26. Mai 2006, 12:08 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Spilt litt for mye FM nå igjen Tønsberg? :)

Roeder kommer ikke til å kjøpe 4 nye forsvarspillere. Tviler også sterkt på at vi får 2 så gode spisser som Kuyt og Defoe til klubben... Kuyt kommer til å bli en dyr mann etter VM...

Hehe.Det er lov å håpe. Men en midtstopper,en spiss og en venstreback.Må vi ha.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #181 på: 26. Mai 2006, 13:36 »
Sitat fra: "Romance"
Dette innlegget er i hovedsak til deg Journalisten. Jeg skulle egetnlig quota alle innleggene dine, men jeg nøyer meg med en oppsummering..

Må først berømme deg for den sakelige holdningen du alltid har, noe vi kanskje trenger mer av. Jeg ler så jævlig av noen av formuleringene dine og når det bilde av selveste Arne dukker opp på siden i tilegg, er det så voldsomt festlig at jeg nesten faller av stolen.

Over til transferspillerne dine. Jeg leste tidligere at du var interessert i å hente Kuyt, Gudjohnsen og Defoe. Synes du ikke det er litt for mange spisser. Jeg mener vi bør hente en skikkelig god spiss, sammen med Owen på topp. Ameobi kan være på benken. Dette prøver vi første halvdel av neste sesong, blir det totalt krise kjøper vi en bedre spiller enn Ameobi igjen(skal ikke være så vanskleig, og heller ikke urealistisk). Støtter deg når det gjelder å hente to av de, men da ville jeg ikke vært keen på Defoe. Man kan tenke seg at man har Kuyt og Owen på topp, med Gudjohsen som backup og som vi vet i tillegg er god på midtbanen..

Jeg tror faktisk det holder med å kjøpe en spiss og en potet (ala Gudhonsen og Smith), pluss en midstopper og venstreback. Altså 4 kjøp og Butt,Faye,Boumsong og Chopra ut.

Ang dette med Bent, så tror jeg kanskje han er mer realistisk enn hva mange tror. Roeder vil ha han, han står på lista. I tillegg vet vi at han er knakkende god og........ung. Roeder vil jo ha et ungt lag med fart i? Det lukter Bent i den startoppstillingen da..

Har forresten gått litt fra ideen Kuyt. Han er jævlig god, men har vist litt arrogante sider i pressen det siste. Skryter av at alle vil ha han osv.

Uansett, stå på Journalisten!!!

Alltid hyggelig med skryt, Romance, så du får ha hjertelig takk for støtten! Når det i tillegg viser seg at jeg støtter deg i det meste du her sier, så varmer det bare enda mer!  :D  

Når det gjelder topic, må jeg få presisere at selv om jeg er interessert i både Kuyt, Gudjohnsen og DeFoe, er det klart at jeg ikke forlanger at Roeder tømmer transferbudsjettet i lønningsposen på alle tre. Jeg lar meg påvirke av innlegget ditt, og går da med på å la godeste DeFoe flyte litt vekk.

I så fall hadde jo den ideelle overgangssommeren for Newcastle på det offensive plan vært å hente Bent, Kuyt og Gudjohnsen. Som du nevner er Gudjohnsen en potet, og slike er alltid gode å ha i en stall. Og med den kvaliteten han er i besittelse av, er det ingen tvil om at han er en soleklar forsterkning.

Når det gjelder Kuyt og hans arroganse, forstår jeg poenget ditt. Men media er media, og de elsker å blåse opp alle små kommentarer som kommer trillende ut av godmodige idrettsutøvere foran en notatblokk eller mikrofon. Derfor mener jeg fortsatt at Kuyt bør være et hett kjøpsobjekt for Newcastle, så lenge ikke prisen overskrider menneskelig fornuft.

Jeg er fullstendig enig med deg i at Butt, Faye og Chopra SKAL ut, men jeg stiller meg litt tvilende til et salg av Boumsong. Jeg har riktignok blitt mer i tvil på om han er rette mannen for Newcastle, etter fjorårets prestasjoner og diverse uttalelser i etterkant. Så i den saken har jeg ikke gjort meg opp en 100 % sikker formening.

Og til ditt resonnement av Darren Bent-saken, kan jeg ikke komme på noe bedre svar enn: Amen!
Han er helt klart en spiller som hadde passet Newcastle så utrolig perfekt, og får vi et spisspar bestående av han og Owen neste sesong, er ikke Kuyt så viktig lenger. Da vi i tillegg har en backup i Ameobi i stallen, er den offensive garden til Newcastle plutselig betydelig styrket i forhold til kongens inntreden i pensjonisttilværelsen. Og det bare på grunn av at èn spiss er kjøpt, og èn solgt.

Hvis vi da i tillegg faktisk får godeste Gudjohnsen, og en forsvarsspiller av rang tror jeg Newcastle kan hevde seg et par plasser høyere neste sesong. Men da må samspillet fungere, og lagmoralen opprettholdes på et høyt nivå. Teamet Roeder/Craig/McDermott/Shearer tror jeg absolutt kan være den gjengen som skal til for å oppnå disse målene.

Gleder meg noe vanvittig til neste sesong. Men først skal en topplassering sikres, allerede nå i sommer, på overgangsmarkedet. Klarer Roeder dette, kan få, om ingen, stå i veien for et Newcastle på medaljefangst om noen år.

Den som venter på noe godt osv...
 8)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 26. Mai 2006, 15:18 »
Jeg synes jeg har hørt noe snakk om at Barcelona er interresert i Gudjohnsen... I så fall kan vi vel bare glemme islendingen. Uansett tror jeg at Gudjohnsen er lite lysten på en overgang til NUFC, det virker rett og slett som om egoet hans er for stort. Faren hans, som også er hans agent, har sagt at Gudjohnsen skal til en toppklubb i Europa..

Trur altså heller at Roeder skal satse på Bent, Defoe eller Kuyt.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

folesvert

• Gjest
« Svar #183 på: 26. Mai 2006, 17:05 »
Journalisten og Romance ...

Poteter er vel og bra, men går ikke til alt. For mye potet blir bare rot og man vet ikke hva man skal bruke de til. Kan fort bli for mange poteter, og da vil det bli mange utskiftninger, mange endringer i lagoppstilling og man får ikke spisset en førsterekke med bare det beste tilbehøret.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #184 på: 26. Mai 2006, 18:17 »
Gudjohnsen er det man kan kalle en kvalitetspotet, og kommer han til Newcastle, er jeg ikke i tvil om at han kommer til å finne seg til rette i Newcastlelaget.
Tore Eikeland,

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 26. Mai 2006, 22:19 »
selg boumsong,faye,milner,butt,luque og inn med campbell, bridge, swp, defoe og kuyt!

Given,carr, taylor, campbell, bridge, wright phillips, parker, emre, zog, kuyt owen!

gjør en dobbel avtale med chelsea om bridge og wright p så kanskje vi får dem rimeligere! pen første ellever!

reserve lag harper,ramage,moore,bramble,baba,solano,bowyer,dyer,pattison,ameobi, defoe!
lt;3 Newcastle <3

folesvert

• Gjest
« Svar #186 på: 26. Mai 2006, 22:49 »
... men hva med de ordinære Kerrs Pinkene da ... greit at Gudjohnsen er mer som en mandelpotet, men hva med Dyer (han har jeg sagt mitt om), Butt, Faye, Luque, Emre? Vi har mange poteter på midten har vi ikke ... her må Roeder plante noen ny rendyrkede frø som spirer og slår rot og trives i sin rode?

folesvert

• Gjest
« Svar #187 på: 26. Mai 2006, 22:50 »
Ja Doffi ... kanskje vi kan få 2 for 1? Nei ... Chelsea har vel vist at de ikke leker butikk.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 26. Mai 2006, 22:58 »
folesvert du skjønte va jeg mente da sopp! kanskje vi kan få lampard og???!
lt;3 Newcastle <3

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 27. Mai 2006, 00:04 »
Folesvert har lagt lista høyt i potetåkeren, og både Beate (ikke Jenssen, altså!) og Laila må nok vike for Gudjohnsen i kampen om potetstillingen på Tyneside. Doffi, som kanskje kunne fulgt litt bedre med i norsktimene når det gjaldt tegnsetting og rettskriving, legger opp til et reservelag som nok kunne oppnådd en høyst akseptabel plassering i League Championship, for ikke å snakke om Premier League. Det er klart at bredde i stallen er en klar fordel, men jeg har mine tvil om at dine optimistiske refleksjoner rundt overgangsmarkedet ville gått.

Og til deg, folesvert, har jeg allerede sagt at de to "potetene" (hvis den metaforen fortsatt slår godt an) Butt og Faye ikke har noe i en Newcastle-tropp å gjøre. Da står vi igjen med Luque og Emre. Jeg tror at i hvert fall Emre er en nyttepotet, som absolutt er plassen verdig i en førsteellever. Vår alles kjære spanjol har jo også kvaliteter som kan kvalifisere til deltagelse i Roeders startmannskap. Hans situasjon er imidlertid en anelse mer komplisert. Den første grunnen heter Charles N'Zogbia, den andre heter Roeder-på-jakt-etter-klassespisser.

Dette gjør at Luque nok må jobbe ganske hardt for å klare fast plass i en eventuell førsteellever, men med hans kvaliteter er det ikke et umulig mål. Han er tross alt en glimrende fotballspiller, som ikke har fått nok tillit til å vise sitt rette jeg, og opparbeide seg en jevnt god form.
Tore Eikeland,

folesvert

• Gjest
« Svar #190 på: 27. Mai 2006, 00:11 »
Er enig med det journalist; flott med nypoteter som Zoggy, men synd at det dermed ikke blir plass til en spansk settepotet ved navn Luque

... nei la oss slutte med potetmetaforer.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #191 på: 27. Mai 2006, 00:13 »
Sitat fra: "folesvert"

... nei la oss slutte med potetmetaforer.

Hvorfor det?  :cry:

:lol:
Tore Eikeland,

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 27. Mai 2006, 02:05 »
hehe føler ikke at dette er en eksamen for norsk uansett journalisten.

om du gir meg en 2er er det helt ok lissom!
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 27. Mai 2006, 09:06 »
Sitat fra: "Doffi"
hehe føler ikke at dette er en eksamen for norsk uansett journalisten.

om du gir meg en 2er er det helt ok lissom!

og du føler sikkert ikke at det har noen betydning hvordan andre på forumet syns det er å lese postene dine.... det er vel "helt ok lissom"...  :roll:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 27. Mai 2006, 16:46 »
Jeg skjønner ikke helt denne potetmetaforen.
Jeg kjenner kun én fotballpotet.
Han kommer fra Frosta, og spiller for tiden midtstopper på et vaklende Rosenborg-lag.
Der har vi en potet.

Hva er dette tullet med spanske og tyrkiske poteter i Newcastle?
Vi hadde en slags potet. Han spiller nå i West Brom, og ble sist sett i Shearers testimonial.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon