20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi ut?  (Lest 27589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #60 på: 14. Feb. 2006, 12:25 »
Gutten er snart 25år.. Det er vel snart på tide at han er ferdig utviklet som fotball spiller??

Om vi tar fram en video fra 2001/02 sesongen så ser vi en 20 åring som var et talent, men som ikke har blitt noe særlig bedre. Hvor lenge skal denne gutten være et talent??

plebbster

• Gjest
Ameobi ut?
« Svar #61 på: 14. Feb. 2006, 14:48 »
Det er vel fortsatt ingen vits i å se på gamle videoer. Han er ikke den samme spilleren som han var for fem år siden. Det er jeg veldig sikker på.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #62 på: 14. Feb. 2006, 14:51 »
Selvfølgelig ikke. Men syntes du han har blitt den spilleren alle trodde han skulle bli? Det syntes jeg ikke jeg... Derfor sa jeg at man kan se på de siste 5 sesongene. For noen år siden ble Ameobi hauset opp til å bli Shearers arvtager både i Newcastle og på det Engelske landslaget. Tottenham kom med et bud på 7millioner pund tror jeg det var? Tror du det hadde skjedd i dag? Neppe...

plebbster

• Gjest
Ameobi ut?
« Svar #63 på: 14. Feb. 2006, 14:56 »
Det har heller ikke så mye å gjøre med hvem han skulle bli. Det handler om den han er og hva han gjør for oss akkuratt nå. La oss se...hvis Freddy Adu skuffer stort nå som alle har forventninger til ham, er det ikke sikkert han " skuffer stort ". Det kan godt hende han holder et godt Premier League-nivå, men i alles øyne skulle han bli verdens beste. Sånn er det med Ameobi også. Alle trodde at han skulle ta over for Shearer osv., men slik gikk det ikke. Han er nå en brukbar spiller som vi kan ha nytte av.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #64 på: 14. Feb. 2006, 15:00 »
Enig. Men det blir jo en annen diskusjon.. Jeg bare svarte på hvorfor jeg mente man kunne se på det han har gjort de seneste sesongene. For etter min mening, så er ikke det mye å skryte av.

Per i dag er Ameobi en middelmådig spiller som forhåpentligvis får sitt endelige gjennombrudd under en ny manager.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #65 på: 14. Feb. 2006, 15:34 »
Og han kan jo fortsette med å være en middelimådig spiller!!! Han er en backup, og kommer ikke til å bli noe mer!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #66 på: 14. Feb. 2006, 16:07 »
ameobi vil bli en klassespiller, og en perfekt makker til Owen neste sesong!
Ameobi blir en stor spiller. Det er jeg helt sikker på. Bare han får ordentlig oppfølging.

Han har tatt noen steg tilbake under Souness, fordi han har blitt brukt mye som ving. Enten i 4-3-3 eller 4-4-2. Og det er en posisjon Ameobi så aldeles ikke har forutsetningene for å gjøre det bra i.
Han er ikke rask nok, har ikke gode nok innlegg, og liker seg ikke bredt. Han vil alltid trekke innover. Fordi han liker seg best foran kassa.
Ameobi har alle forutsetninger for å bli en god arvtaker etter Shearer, så langt det er mulig for noen som helst å erstatte Shearer.
Og jeg har stor tro på at han og Owen kan bli en superduo. Ameobi er hardtarbeidende, elsker Newcastle United, og gir aldri mindre enn 150%.

Amoebi som nr. 9!
DA vil gutten virkelig blomstre!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #67 på: 14. Feb. 2006, 16:09 »
Vurdert utifra hva han har gjort tidligere vil jeg påstå att sansyligheten er like stor som att Norge vinner VM i 2009.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #68 på: 14. Feb. 2006, 16:22 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Vurdert utifra hva han har gjort tidligere vil jeg påstå att sansyligheten er like stor som att Norge vinner VM i 2009.

Da vet du ikke hva han har gjort tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #69 på: 14. Feb. 2006, 16:39 »
"Da vet du ikke hva han har gjort tidligere.".

Jeg vurderer selvfølgelig ikke Ameobi ut i fra enkelt kamper men heller hva han har prestert de siste to årene att han ikke er god nok. Jeg innrømer att han har blitt hemet grunnet Souness uforklarelige ving spill, men han har da aldri prestert jevnt bra. At han står frem i enkelt kamper er ikke nok til å si han er erstatteren til Alan Shearer.

Dersuten tviler jeg på att noen i det hele tatt klarer og erstatte han.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #70 på: 14. Feb. 2006, 19:40 »
Riktig Dag, du har fått med deg det de fleste andre også har gjort. Ameobi har ikke prestert bra nok under noen av de tidligere managerene han har spilt under.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #71 på: 15. Feb. 2006, 00:04 »
Skal dog heller innrøme att han er en meget god spiller når disse "lyspunktene" dukker opp. En god avsluter også.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #72 på: 15. Feb. 2006, 00:17 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Skal dog heller innrøme att han er en meget god spiller når disse "lyspunktene" dukker opp. En god avsluter også.

Det er det ingen tvil om. Dere i LFC skulle jo vært sjeleglade om dere hadde fått ham i bytte mot Morientes  :lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #73 på: 15. Feb. 2006, 00:28 »
Ja, dersom du samenligner spillerene de siste to kampene er det ikke noen tvil. Men jeg ville ikke byttet Ameobi med Morientes, for Ameobi ikke er den spissen liverpool trenger, og jeg vil gi Morientes en sjanse til så han kan få ett skikkelig gjenombrudd, selv om jeg tviler.
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Ameobi ut?
« Svar #74 på: 15. Feb. 2006, 18:12 »
Hvis R. Fowler fortsetter å prestere slik han gjorde i går, ville jeg heller foretrukket Ameobi. Fowler var direkte dårlig.