20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi ut?  (Lest 27476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #90 på: 25. Feb. 2006, 00:15 »
Hva Ameobis fremtid angår, blir det opp til den nye manageren å vurdere.
Men, jeg syns det er betenkelig at vi skal ta til takke med middelmådighet bare fordi den er billig i drift.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #91 på: 25. Feb. 2006, 12:03 »
Jeg er også skeptisk til Ameobis prestasjoner, og er litt lei av at han aldri tar steget helt opp. Synes det er på sin plass nå. Enda jeg vet at han har kommet seg i det siste....

Synd å si det, men jeg ønsker meg en bedre fotballspiller enn Ameobi!
Who else...... Alan Shearer

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #92 på: 26. Feb. 2006, 02:56 »
ja kunne ikke værtmer enig. få den mannen vekk ASAP!

____AMEOBI=UBRUKLIG_____________!

Ingen avslutter egenskaper, ingen fart, bare en stor og klomsete kar som lager frispark og går i offside. hjelper ikke si han tar i mot en ball og gjør så godt han kan. skal litt mer til og spelle på et topplag som newcastle.

HVEM SOM helst kunne løpt til de stupa, men er du ikke god nok så er du ikke god nok!
lt;3 Newcastle <3

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #93 på: 26. Feb. 2006, 13:08 »
Nei å nei. Vi må ha bedre spillere å stille opp med enn Ameobi!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Ameobi ut?
« Svar #94 på: 26. Feb. 2006, 16:59 »
Ja, definitivt. Luca Toni eller forhåpentligvis Dirk Kuyt hadde vært tingen.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #95 på: 26. Feb. 2006, 21:48 »
Ameobi er selvsagt god nok. Noe annet er bare sprøyt og ønsketenkning fra folk som hater fyren, fordi han aldri har greid å danke ut Shearer, Owen eller Bellamy (og det er jo særs merkelig... Udugelige alle de tre).
Slik Ameobi spiller nå viser han virkelig hva som bor i seg. Nei, han vil aldri score 20+ i en sesong, men med en mann som Owen ved siden av seg, så vil han kunne skape mange sjanser for Owen, og Owen vil kunne gi han mange sjanser. Og får Ameobi mange nok sjanser, så scorer han også mange nok mål.
Men selvfølgelig, vi som har vært så bortskjemte med spillere som Shearer, Ferdinand, Asprilla, Bellamy og Owen kan jo aldri akseptere en farget spiller som ikke scorer mål, men som har en særdeles god ballkontroll, særdeles god fysikk, han er råsterk, og lar seg ikke vippe av pinnen helt uten videre, og han skaper rom og sjanser for medspillerne. Han har vært delaktig i det meste vi har foretatt oss offensivt i kampene under Roeder. Jeg tror ikke dette bare er noen midlertidig "Endelig kvitt Souness-effekt". Hvis Ameobi får tillitt i en slik spissrolle, sammen en god målscorer, så vil Ameobi blomstre, og Ameobi vil være en meget viktig spiller for laget.

For all del, vi trenger nye spillere, og jeg takker ikke nei til Kuyt, men jeg mener Ameobi er en ressurs vi må ta veldig godt vare på. Vi kan ikke betale tusenvis av millioner for en reserve.
Men vi må selvsagt gi Ameobi muligheten til å vise seg verdig som et førstevalg først.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Ameobi ut?
« Svar #96 på: 26. Feb. 2006, 22:22 »
Skal innrømme at du har et poeng der, Joakim. Han må selvfølgelig få en sjanse for mannen har jo kvaliteter. Men vi må allikevel gjøre noe med det hvis han fortsetter å spille som han gjorde mot Bolton. Skal allikevel bli spennende hvis han og Owen får seg noen kamper sammen på topp etter at Owen kommer tilbake. For Ameobi har absolutt evne til å skape sjanser for andre. For Owen :)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #97 på: 26. Feb. 2006, 23:22 »
Joakim, du gir deg faen ikke du :P
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #98 på: 27. Feb. 2006, 00:18 »
Han må selvsagt få en sjanse?!
Hva er det han har fått så ekstremt mange av iløpet av de sesongene han har vært her?
Utelukker såklart ikke at han under en ny manager skal pluteselig få et gjennombrudd, men det ville jo være en heller stor overraskelse. Han har aldri klart det, og han er ikke lengre et ungt talent. Ameobi er per definisjon en middelmådig spiler, enten en måtte like det eller ei. Elendige unnskyldninger om at Souness er grunnen og andre ting holder rett og slett ikke.
Jeg sier det igjen, klarer ikke Ameobi prestere bedre iløpet av det som er igjen av denne sesongen, syns jeg han bør selges om vi klarer få inn nytt blod. Begynner å bli lei av å høre på "bare vent", slik man har gjort nå i flerfoldige sesonger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #99 på: 27. Feb. 2006, 00:40 »
Sitat fra: "Joakim"
Ameobi er selvsagt god nok. Noe annet er bare sprøyt og ønsketenkning fra folk som hater fyren, fordi han aldri har greid å danke ut Shearer, Owen eller Bellamy (og det er jo særs merkelig...

Jada Joakim. Alle her hater han. Les hva vil har skrevet før du uttaler deg. Vi vil han skal lykkes, men er smarte nok til å se at det ikke skjer.

Slik Ameobi spiller nå viser han virkelig hva som bor i seg.

Hvis dette stemmer, er det ikke mye som bor i han. Han har ikke bevist noe som helst denne sesongen. Jo, jeg beklager. Han hadde én god kamp.

Og får Ameobi mange nok sjanser, så scorer han også mange nok mål.

Så du mener at 1 av 20 100% sjanser er godt nok for Newcastle United Football Club?

Men selvfølgelig, vi som har vært så bortskjemte med spillere som Shearer, Ferdinand, Asprilla, Bellamy og Owen kan jo aldri akseptere en farget spiller som ikke scorer mål.

Selvsagt har hudfargen noe og gjøre. Der skjøt du gullfuglen Joakim! Veldig bra! Asprilla for eksempel. Hadde han vært farget, da hadde vi hatet han også!

Han har vært delaktig i det meste vi har foretatt oss offensivt i kampene under Roeder.

Så det er DERFOR vi scorer så lite!!!!

Hvis Ameobi får tillitt i en slik spissrolle, sammen en god målscorer, så vil Ameobi blomstre, og Ameobi vil være en meget viktig spiller for laget.

At vi ikke har tenkt på og gi ham EN sjanse! Åh, dumme oss!

Vi kan ikke betale tusenvis av millioner for en reserve.

Nei, og der kommer Ameobi inn i bildet.

Men vi må selvsagt gi Ameobi muligheten til å vise seg

Ja, det ville vært på tide at han fikk en sjanse.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #100 på: 27. Feb. 2006, 12:35 »
Jeg har tidligere vært svært kritisk til Ameobi, ganske enkelt fordi jeg mener han har fått sine sjanser.
Han er kanskje god nok som en reserve, men la oss innse at han har blitt mye mer enn det nå. Og til den rollen han har idag er han simpelthen ikke god nok. Og NEI: det er ikke Ameobis feil at alle som stiller foran ham i køen er skadet, men den som har ambisjoner om å få Newcastle til toppen av PL (eller iallfall i nærheten) må nok innse at man trenger en bedre spiss enn Ameobi i en backup for en Owen som er så mye skadet som det Owen faktisk er.

Jeg har sagt det før at nå får vi ikke gjort noe med denne situasjonen før tidligst til sommeren, da kan vi like gjerne gi Ameobi muligheten frem til sommeren på å overbeivse om at han er god nok for oss, når han får spilletid, men da har Ameobi en jobb å gjøre. Virket som om han var god mot Portsmouth (en kamp jeg ikke fikk sett), og jeg syns han gjorde en OK figur mot Villa. Men der stoppet det jaggu igjen, og det er simpelthen IKKE godt nok, sorry Ameobi! Fotball er en resultat orientert idrett og jobb (for de som utøver den på et profesjonelt nivå), og kan til tider være ganske brutal, men sånn er det dessverre. Som fjerde\femte- valg er kanskje Ameobi god nok, men ikke som et tredjevalg som får så mye spilletid som det han har fått nå. Og kom for all del og si at tiden under Souness ikke gjaldt fordi alle underpresterte under ham og at det var hans skyld! Det skal jeg nok være enig i (uten at vi tar opp den diskusjonen her), men Ameobi overbeviste meg heller ikke i tiden før Souness. Hvor mange sessonger skal vi egentlig gi ham før vi kan begynne å forvente noe mer av han enn at han er "up and comming"? Min tålmodighet er iallfall tynnslit så det holder, for lenge siden!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #101 på: 27. Feb. 2006, 15:40 »
Det stoppet da faen ikke mot Villa. Både mot Charlton og Everton var Ameobi delaktig i mye av det vi foretok oss. Ameobi har vært ensom spiss i de to siste kampene, og har derfor en mye vanskeligere oppgave enn om han spiller ved siden av Shearer eller Owen.
Men han kommer fortsatt til målsjanser, og han skaper fortsatt sjanser for medspillere. Han dominerte ikke verken mot Everton eller Charlton, og ei heller mot Portsmouth. Men han har gjort en meget god jobb i mine øyne, i alle de kampene.
Jeg teller ikke antall mål for Ameobi. Jeg vet han kan score, men jeg vet også at han ikke vil bli noen notorisk goalgetter. Det har han heller aldri vært.
Jeg vet også at det er forsent å kalle Ameobi et talent, men han har fotballferdigheter i massevis, og han har fortsatt muligheten til å utvikle seg mye. Du blir aldri ferdig utlært.

Vi har ikke sett det beste av Ameobi ennå, men tro meg. Det kommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #102 på: 27. Feb. 2006, 15:45 »
Føler meg ganske sikker på at denne vårsesongen kommer til å bety mye for Ameobi sin karriere i Newcastle. For at Ameobi skal ha en fremtid i Newcastle MÅ han prestere de resterende kampene.. Hvis ikke tror jeg dagene hans er talte.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #103 på: 27. Feb. 2006, 16:15 »

Vi har ikke sett det beste av Ameobi ennå, men tro meg. Det kommer.

La oss håpe det, krysser fingrene!

Gidder ikke diskutere denne saken mer. Kommer ingen vei, og uansett så er vi jo alle enige om at det er lagets beste som er det viktigste. Ikke sant?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #104 på: 27. Feb. 2006, 16:49 »
Jaja jeg venter i spenning! Har ikke sett mirakel på fotballbanen siden Crouch begynte å score for liverpool!