20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi ut?  (Lest 27497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #45 på: 13. Feb. 2006, 19:01 »
Under Sir Bobby presterte Ameobi jevnt godt stort sett hver gang han fikk sjansen. Litt ustabil kanskje, men det kan ha skyldtes ung alder. Ujevne prestasjoner under Souness, skyldtes nettopp Souness.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #46 på: 13. Feb. 2006, 19:03 »
Sitat fra: "Joakim"
Under Sir Bobby presterte Ameobi jevnt godt stort sett hver gang han fikk sjansen. Litt ustabil kanskje, men det kan ha skyldtes ung alder. Ujevne prestasjoner under Souness, skyldtes nettopp Souness.

Shola Ameobi har aldri prestert jevnt, og var heller lite likt blant en hel del også under Sir Bobby. Husker han fikk perioder med ganske regelmessig spill, og klarte aldri å prestere. Dette gir jo også hans dårlige statistikk en god pekepinn på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #47 på: 13. Feb. 2006, 19:03 »
Sitat fra: "kesse"
Enten så misforstår du meg veldig, eller så er du bare kranglette;)

Hvis du har fulgt med på Newcastle i noen år, så vet du at Ameobi "kommer og går". Han kan spille fantastisk i noen kamper, også blir han bånn i bøtta i de neste kampene. Eks: Sunderland kampen i fjor var en han god og scoret 2mål. De neste 3-4 kampene sugde han maks... Det har skjedd flere ganger under forskjellige managere.

SÅ, det jeg mener; Hvis han presterer godt i en hel sesong, så ja, da vil jeg at klubben skal satse på han(selvom han mest sannsynlig aldri spiller seg til en fast plass da Newcastle kjøper inn bedre spillere) . Hvis han ikke gjør det, så selg han eller ha han som 3-4 valg.

Jeg prøver iherdig og å forstå, men sliter.

Hva mener du med å statse på han?
Hvorfor skal han prestere hele tiden? Er det ikke greit nok at han presterer i  en periode hvor han får spille, og at han suger i en peride hvor han blir vraket. Er jo ikke verre enn det!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #48 på: 13. Feb. 2006, 19:10 »
Satse: La han være i en aktiv rolle i det systemet som laget spiller. Ikke bare en som kommer inn når det er skader i laget sånn som det har vært i noen år nå..

Prestere: Han skal kunne klare å prestere mer enn 2 kamper på rad. Taylor er et godt eksempel på en spiller som man alltid vet hvor man har, han tar vare på hver eneste sjanse han får på a-laget, og nå så har spilt seg inn i varmen. Det samme mener jeg Ameobi må gjøre.

"Er det ikke greit nok at han presterer i en periode hvor han får spille, og at han suger i en peride hvor han blir vraket. Er jo ikke verre enn det!"

Jo, det er greit nok hvis du er 3 valget. Men hvis han har tenkt til å spille seg til en fast plass så holder det ikke.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #49 på: 13. Feb. 2006, 19:16 »
For å være en aktiv rolle i laget, må han jo prestere! Og det gjør han jo nå! Så da er han en aktiv rolle i laget da, så lenge han presterer!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #50 på: 13. Feb. 2006, 19:19 »
still deg selv 1 spm.

Hvor lenge har han prestert?

Svar:

2 kamper.

HELE poenget mitt som jeg har sagt 1000ganger nå, er at han må prestere over tid! Ikke bare TO kamper.

Å ja, han har en aktiv rolle i laget. Hvorfor? Fordi vi ikke har noe fast spillemønster fordi vi akkurat har fått ny manager. Og fordi Owen er langtidsskadd.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #51 på: 13. Feb. 2006, 19:24 »
Men Ameobi kommer jo ALDRI til å danke ut Owen og Luque, det skjønner du vel?!?!?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #52 på: 13. Feb. 2006, 19:27 »
Ikke Owen. Men det er mange som mener at Ameobi kan ta over for Shearer hvis han slår gjennom. Luque er ikke spiss så han trenger ikke å danke ut Luque..

Dessuten så trenger man ikke å danke ut Owen og Shearer for å ha en aktiv rolle i laget. Det er mange lag som rulerer med 3 spisser... Man U feks.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #53 på: 13. Feb. 2006, 19:28 »
Jo Luque kan være spiss også, slik at Zoggie får spille på venstrekanten.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #54 på: 13. Feb. 2006, 19:31 »
Han KAN være. Ameobi KAN være ving han også.. Men ingen av de er det. Luque har spilt venstre ving både i Deportivo og på Spania sitt landslag. Han har spilt spiss i Newcastle i 2-3 kamper fordi både Owen og Ameobi var ute med skade.

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #55 på: 13. Feb. 2006, 21:08 »
All kritikken mot Ameobi synes jeg har vært svært unødvendig. Han gir alltid sitt ytterste for klubben, og er absolutt en viktig spiller i troppen. Han har en perfekt rolle i stallen, som backup på spissplass. Uten Ameobi hadde vi ikke hatt alternativer på topp når Owen er skadet. Ja, Ameobi burde være Newcastle spiller også neste år mener jeg.

Og jeg vil bare tilføye at jeg har støttet Ameobi hele veien.
ignert Morten.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #56 på: 13. Feb. 2006, 23:01 »
Sitat fra: "Mjoert"
All kritikken mot Ameobi synes jeg har vært svært unødvendig. Han gir alltid sitt ytterste for klubben, og er absolutt en viktig spiller i troppen. Han har en perfekt rolle i stallen, som backup på spissplass. Uten Ameobi hadde vi ikke hatt alternativer på topp når Owen er skadet. Ja, Ameobi burde være Newcastle spiller også neste år mener jeg.

Og jeg vil bare tilføye at jeg har støttet Ameobi hele veien.

Da har nok ikke du sett så mange newcaslte kamper i år. I fleste parten av kampene har han vært en skygge av en spiller. Vært veldig passiv og fått minimalt til. Til og med Ameobi venner har kritisert innsatsen hans, for meg virket det som om han manglet motivasjon.
Det han har vist de to siste kampene og det han viste i 5 minutter mot Sunderland er av bra klasse og det mange mener Ameobi bør være god for. La oss håpe han fortsetter slik.

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #57 på: 14. Feb. 2006, 00:09 »
For å si det sånn så har jeg sett alle Newcastle kampene som har blitt vist på tv. Og det er faktisk ikke få.

Er det opp til Ameobi å spille fantastisk når laget ikke fungerer i det hele tatt? Nei, og det er andre som burde få mer kritikk enn Ameobi får synes jeg. Når laget begynner å fungere som et normalt godt Newcastle lag, da spiller Ameobi god fotball igjen. Han har dessverre ikke evnene til å løfte Newcastle laget i sterk motstand, men så lenge han har innsatsen og viljen der, så burde han ikke få så ekstrem kritikk.

Greit at han ikke har vært nært det han burde være i år, men Ameobi er god nok til å fortsette i Newcastle, ingen tvil om det.
ignert Morten.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #58 på: 14. Feb. 2006, 11:52 »
Det handler ikke bare om hvordan han har vært i år. Det handler om hvordan han har vært de siste 5 sesongene...

plebbster

• Gjest
Ameobi ut?
« Svar #59 på: 14. Feb. 2006, 12:14 »
Sitat fra: "kesse"
Det handler ikke bare om hvordan han har vært i år. Det handler om hvordan han har vært de siste 5 sesongene...

Det var vel ikke helt gjennomtenkt fra din side vil jeg tro. Alle spillere, ihvertfall i den alderen Ameobi er nå, utvikler seg med tiden. Om vi skal hente frem sesongvideoen fra 2001 for å se om Ameobi skal starte neste kamp, blir helt feil. Vi må bedømme ham på hvor god han har vært i det siste og ikke for 4-5 år siden.