20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: England  (Lest 26118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
England
« Svar #30 på: 10. Juni 2006, 20:22 »
Jeg merka at han ikke utnyttet mulighetene til overlapp og jeg vurderte å gi han trekk fror det. Men han var blandt de få kreative spillerene som fikk noe til i denne kampen hvor kynisme var taktikken og ikke fint spill. Desverre... :(
iverpool FC

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #31 på: 10. Juni 2006, 20:56 »
Sitat fra: "Benson"

Vanskeligt og egentligt forstå kva du meiner. England skuffet altså ikkje ? I sist post skreiv du
Sitat
Men de spilte veldig daft mot Paraguay i annen omgang idag. Klarte ikke å være skapende i det hele tatt.
Virker som du sjøl er rimelig skuffa over England spør du meg. :roll:


På dette forumet må man jammen uttrykke seg tydelig, for det er mange som elsker å pirke her.

At de spilte daft mot Paraguay i andre omgang, betyr ikke at jeg mener at de skuffet. De var helt overlegne. Det jeg ville poengtere var at England la seg bakpå, og orket ikke å angripe. Dette har jeg tilgitt dem for. Jeg tok ikke den glødende varmen i Frankfurt med i beregningene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
England
« Svar #32 på: 11. Juni 2006, 00:24 »
Grunnen til at England spilte daft i andre omgang og knapt nok skapte en sjanse kan jo sies med to ord. Michael Owen. Eller tre. Sven Göran Eriksson. Eriksson tar ut Owen før det har gått en time av kampen, og kaller det et "taktisk bytte". Hva var taktisk med det bytte? Var det meninga at England skulle bli så til de grader baktunge og invitere et nært talentløst Paraguay inn i kampen? Uten Valdez, Santa Cruz og Acuña er Paraguay talentløse. Med de tre på banen er de litt farlige. Men ikke i nærheten gode nok til å slå England. Selv om Valdez burde scora på sjansen sin, og man burde utnytta Robinsons eneste feil.

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Walcott er prioritert foran Jermain Defoe i en VM-tropp som lider under at Rooney ble skadet rett før sesongslutt i PL. Og hvis Walcott er så viktig å ha med, hvorfor ble ikke han satt inn da man tok ut Owen?

Eriksson kan umulig være så dum at han ikke ser at Joe Cole er en type som skal ha ballen i føttene, og ikke er den typen som løper rundt og skaper rom for medspillere og seg selv. Joe Cole er en typisk dribler, og av og til en god playmaker. Men han er ikke noen Leo. Han er ingen arbeidshest. Gerrard passer mye bedre som hengende spiss, da han beveger seg mye bedre uten ball, og gjør smartere valg med ball. Likevel blir det for baktungt med den tre meter høye, råsterke fyrstikken Crouch.

Forresten, var det andre enn meg som la merke til den ekstreme høydeforskjellen på "skjønnheten" og "udyret" under avspillingen av "God Save The Queen"? :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
England
« Svar #33 på: 11. Juni 2006, 10:14 »
La ikke merke til det nei.

Men vi diskuterte også hvor idiotisk det er å ha med Walcott når vi så kampen i går. Uttaket av Walcott kunne vært forsvart hvis og kun hvis enkelte forutsetninger hadde vært oppfylt. Det måtte vært:

* Owen og Rooney hadde vært i toppform, og det hadde vært meninga at de kunne spilt så mye som mulig.

* De hadde hatt en backup i form, slik som Crouch som kunne kommet inn hvis de trengte ekstra skyts på topp...

* Walcott hadde vært så god at han virkelig hadde kunnet utrettet noe om han hadde blitt bytta inn... Alternativt kunne de satt ham inn mot Paraguay når de ledet 2-0, noe jeg tror de hadde gjort i går med Rooney og Owen i toppform på topp...

Pr dags dato er det jo ikke slik. Crouch er den eneste som er i topp kampform av spissene... I bakhånd har han Theo Walcott som han ikke tar sjansen på å slippe innpå. Det er jo rein idioti. Tenk hvis England kunne kastet innpå Defoe, Bent eller Beattie eller hvem de nå måtte valgt som er en bedre spiller enn Walcott i går. Da kunne de fortsatt med 4-4-2 og heller prøvd og punktert kampen enn å la et svakt Paraguaylag komme inn i den og skape sjanser...

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #34 på: 11. Juni 2006, 12:39 »
Grunnen til at Owen ble byttet ut var følgende:

England begynte å bli slitne i varmen, og hadde ledelsen, men det begynte å rakne litt. Derfor byttet de inn Downing i stedet, som et defensivt bytte. Og England klarte å seile inn seieren, dermed kan man ikke klage. Folk snakker om Paraguay som om de var like gode som Nord-Irland!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
England
« Svar #35 på: 11. Juni 2006, 12:57 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Folk snakker om Paraguay som om de var like gode som Nord-Irland!


Like dårlige som Nord-Irland? :P

Når man møter så dårlige lag som Paraguay bør man ikke legge seg bakpå. Det er sjelden smart i det lange løp. Hadde vært forståelig om det hadde vært siste 5 minuttene, ikke siste 35...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
England
« Svar #36 på: 11. Juni 2006, 13:12 »
Saken er enkel. Når Svennis har tatt med Walcott, bør han også bruke ham når det trengs. I går trengtes det. Feig taktikk av Svennis i går, rett og slett.
Forøvrig, bra referat Dag, og helt enig i børsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

  • Gjest
England
« Svar #37 på: 11. Juni 2006, 13:44 »
Svennis har lovet Walcott spilletid, men jeg kan ikke forstå hvor og når han skal brukes hvis Rooney blir frisk til neste kamp. Owen og Rooney på topp - Crouch som tredje alternativ. Håper ikke vi får se Walcott spille så veldig mye for England. Jeg er sikker på at det vil svekke dem.

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
England
« Svar #38 på: 11. Juni 2006, 13:56 »
Sitat
Rooney blir frisk til neste kamp.


Hvor har du dette fra? Det jeg har lest og hørt er at Rooney er frisk men trolig ikke spiller før etter gruppespillet.
iverpool FC

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
England
« Svar #39 på: 11. Juni 2006, 14:02 »
Nå er jo det ikke så enkelt som å si at Crouch da blir tredjevalget. Mye er avhengig av kamputvikling og motstander, og av og til kan det selvsagt såklart lønne seg å sette innpå en teknisk kjapp spiss istedet for en targetman som Crouch.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

  • Gjest
England
« Svar #40 på: 11. Juni 2006, 14:08 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat
Rooney blir frisk til neste kamp.


Hvor har du dette fra? Det jeg har lest og hørt er at Rooney er frisk men trolig ikke spiller før etter gruppespillet.


Hvis det er meg du spør, så sa jeg hvis Rooney blir klar til neste kamp. Har aldri sagt at han blir det. Les gjerne gjennom teksten en gang til hvis du har misforstått noe, Dag. Det lønner seg.

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
England
« Svar #41 på: 11. Juni 2006, 14:14 »
England VS Trinidad & Tobago.

Kampstart: 15 Juni kl 15.00.

England møter den store sensasjonen T&T i sin andre kamp i gruppespillet. Med seier i denne kampen vil England være sikkret å gå videre fra gruppespillet og vil også ha store sjangser til å ta førsteplassen i gruppa som bør være naturlig mål for England. Da unngår England vertsnasjonen Tyskland blandt annet. Dette kommer ann på hvordan Tyskland gjør det også da men det ser ut til at Tyskland tar første plassen. Da går sikkert andreplassen til Polen, Costa Rica eller Ecuador. Ecuador vant sin første kamp mot Polen og ligger ann til andre plass i skrivende stund.

T&B sine spillere forsvarte seg som helter mot Sverige og klarte å stjele ett heldig poeng. Dette tror jeg ikke kommer til å skje mot England. T&T er ikke ett spesielt godt lag men heller ikke elendig. Det blir ikke enkelt for England men dersom spillere presterer skal dette gå greit. Forsvaret måt fortsette der de slapp mot Paraguay men bør kanskje slutte med slurvingen på backene. Midtbanen bør ha ett kraftig overtak i denne kampen og effektivitet i denne kampen blir nøkkelen. T&T vil trolig ligge litt lavt som mot Sverige og da er det viktig for England å ha en plan over spillet. Jeg tror denne kampen kan bli avgjort etter ett øyeblikks magi av en spiller men at England også her skuffe spillemessig.

Man må kjøre overlapp på backene, gode innlegg fra kant, da helst helt nede ved cornerflaget og ikke fra midtbanen sånn som Sverige gjorde. Dødballene må bli mer presise og ikke så dårlig som de til tider var mot Paraguay. Man må ha en møtende spiss og en som truer bakrom. Denne kampen bør Owen true bakromet oftere med andre ord. Ikke Crouch, det skjedde flere ganger mot Paraguay at Crouch gikk på løp og Owen møtte. Variering er også nødvendig. Innlegg fra kant. lange baller og småspill langs bakken. Da tror jeg ikke T&T vil klare å demme opp.

Sansynlig lagoppstilling: Robinson, Neville, Terry, Ferdinand, Cole, Beckham(K) , Lampard, Gerrard, Cole, Owen, Crouch.

Mitt tips: 2-0 Crouch og Joe Cole.
iverpool FC

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
England
« Svar #42 på: 11. Juni 2006, 14:48 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Sitat fra: "geordie-olav"
Folk snakker om Paraguay som om de var like gode som Nord-Irland!


Like dårlige som Nord-Irland? :P

Når man møter så dårlige lag som Paraguay bør man ikke legge seg bakpå. Det er sjelden smart i det lange løp. Hadde vært forståelig om det hadde vært siste 5 minuttene, ikke siste 35...


Paraguay er ikkje dårleg. Som sagt så spelte Paraguay forferdelig dårleg i går, men på sitt beste spelar dei fantastisk fin fotball. Tru dokke hadde fått augene opp for dei vist dei hadde spelt på sitt beste. Berre vent dokke.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #43 på: 11. Juni 2006, 18:42 »
Herregud da, Hans Emil. Det var jo akkurat det jeg mente. Folk undervurderer Paraguay noe forferdelig. Det er ikke et lag bestående av statuer heller.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
England
« Svar #44 på: 11. Juni 2006, 18:53 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Herregud da, Hans Emil. Det var jo akkurat det jeg mente. Folk undervurderer Paraguay noe forferdelig. Det er ikke et lag bestående av statuer heller.


Det var faktisk ikkje meint som kritikk mot deg Olav.  :P
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!