20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: England  (Lest 28354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #15 på: 10. Juni 2006, 00:50 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Forsvaret er sånn nogenlunde, men garantert ikke det sterkeste i VM. England ser egentlig ut til å stille usedvanlig dårlig i år, og det er jeg ikke alene om å mene. Men i gruppen sin skal de gå behagelig videre, selv med konkurranse fra svenskene.

Heia England!

Jasså? Hvem mener du da har et sterkere forsvar enn det England har? Og det er vel også ganske lenge siden England har hatt et så bra lag som de har nå....

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #16 på: 10. Juni 2006, 00:56 »
Jeg ville likt å høre hvorfor England ser ut til å stille dårligere i år en tidligere. Eksperter og supportere mener jo at England aldri før har hatt et så godt lag som i år, med unntak av når England vant selfølgelig.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #17 på: 10. Juni 2006, 13:47 »
Det sier de jo alltid. England tror foran alle mesterskapene at de er de største favorittene, og at de stiller med et utrolig sterkt mannskap. Men vinner de? Neida... Jeg håper selvsagt at England vinner, og de er jo blant favorittene. Men de er ikke den største gullkandidaten.

Robinson er en god keeper, men Seamen var bedre i sine dager. Carragher slipper til for alvor i forsvaret, til tross for at han tidligere har slitt med å spille seg fast inn i a-laget. Campbell, som var den store forsvarskjempen, er blitt langt dårligere.

På midtbanen ser det veldig bra ut, men i angrep må man nøye seg med Crouch, og to formsvake spisser i Rooney og Owen. Og på toppen av det hele så spiller Walcott seg inn på landslaget. Jeg tror ikke Svennis hadde funnet på slike sprell om det ikke hadde vært for at han blir sparket uansett etter VM.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
England
« Svar #18 på: 10. Juni 2006, 14:30 »
Det jeg husker best fra Seaman i mesterskap er tabbe.
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #19 på: 10. Juni 2006, 14:51 »
Det sier de jo alltid. England tror foran alle mesterskapene at de er de største favorittene, og at de stiller med et utrolig sterkt mannskap. Men vinner de? Neida... Jeg håper selvsagt at England vinner, og de er jo blant favorittene. Men de er ikke den største gullkandidaten.

Robinson er en god keeper, men Seamen var bedre i sine dager. Carragher slipper til for alvor i forsvaret, til tross for at han tidligere har slitt med å spille seg fast inn i a-laget. Campbell, som var den store forsvarskjempen, er blitt langt dårligere.

På midtbanen ser det veldig bra ut, men i angrep må man nøye seg med Crouch, og to formsvake spisser i Rooney og Owen. Og på toppen av det hele så spiller Walcott seg inn på landslaget. Jeg tror ikke Svennis hadde funnet på slike sprell om det ikke hadde vært for at han blir sparket uansett etter VM.

Du skriver masse tull her gutt.
Englands lag er nærmast komplett i år. God keeper solid forsvar ialfall Mitforsvaret med Terry-Ferdinand. Mitbanen er verdensklasse kanskje VMs beste. Spissparet Crouch Owen jhar fungert ypperligt så langt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #20 på: 10. Juni 2006, 17:36 »
Alle sier under ALLE mesterskap at Englands lag er komplett. Men de spilte veldig daft mot Paraguay i annen omgang idag. Klarte ikke å være skapende i det hele tatt. Selvfølgelig har England et av de beste lagene i VM, men komplett? Narr meg ikke til å le. Brasil har et komplett lag. Det kan jeg gå med på.

plebbster

• Gjest
England
« Svar #21 på: 10. Juni 2006, 17:41 »
Det var rett og slett idiotisk og ødeleggende å ta ut vår egen Michael Owen i andre omgang. Hva er vitsen?
Sikre 1-0 mot et rimelig dafft Paraguay-lag?
Hadde Owen og Crouch fått lov av Eriksson å angripe enda mer enn de gjorde i første omgang, så ville England vunnet med mange mål.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #22 på: 10. Juni 2006, 17:45 »
Referat England VS Paraguay

England skuffet i en tett og kjedelig kamp. Svennis som har sagt at England ikke må bli for deffensive gjorde flere endringer utover kampen og konsentrerte seg om å ri på en 1-0 ledelse. Dette ble også sluttresultatet.

1-0 målet kom fra et herlig frispark fra Beckham som ble headet i mål av en uheldig Paraguay spiller. Dette var vel den eneste skikkelige sjangsen i den ekstremt tamme kampen. Det var ingen spillere som spilte direkte dårlig men det var heller ingen som spilte ekstra godt. Owen mangler fortsatt mye før han er i toppform og ble byttet ut midtveis i andre omgang til fordel for Downing. England kjørte ofte langt opp mot Crouch som vant mer eller mindre alle duellene han gikk opp i både langs bakken og i lufta men en prikete sortkledd vampyr med grusome øyenbryn hadde bestemt seg for at Crouch sin tilstedeværelse var frispark. Registrete også hele 5 feilkast.

Paraguay måtte nøye seg med en målsjangse som kom etter slurv fra Paul Robinson når han skulle plukke et innlegg men heller slo den i beina til en motstander som måkte den over fra 8 meter. Gigant sjangse. Denne kampen var meget daff og det er heller lite å skrive om. Bevegelse, vilje og konsentrasjon må forbedres dersom England skal leve opp til de ekstreme forventningene som blir stilt dem.

Spillerbørs:

Robinson: Få innvolveringer, sjeldent satt på prøve men holdt på å bli syndebukk da han slo et innlegg i beina på en motstander som fort kunne og burde ha scoret.  Poeng: 6

Neville: En grei kamp, kunne vært mer med fremover. Ødelegger offsidefellen ved en annledning og hadde dommerene sett det kunne Neville fort bli syndebukk. Poeng: 6

Ferdinand: Kontant, bestemt og tøff i duellspillet. God kamp men sjeldent satt på prøve. Poeng: 7

Terry: Styrer forsvaret med autoritet og rutine. Man vinner ikke dueller mot Terry, ingen svakheter, ingen feil. En av banens beste. Poeng: 8

Cole: Full kontroll defensivt men usynlig offensivt. Ikke venn med ballen og har en del å gå på. Naturlig siden han har vært mye skadet. Poeng: 6

Beckham: Assist på det avgjørende 1-0 målet. Bruker ikke innleggsfoten sin og da har han ikke mye å bidra. Poeng: 7

Gerrard: Ankeret på midten, få offensive bidrag bortsett fra noen håpløse langskudd. Spilte meget godt de første 20 før han fikk en liten smell. Ble etter det mindre synlig. Ble han litt preget kanskje? Poeng: 6

Lampard: Gode skudd, gode passninger men lite bevegelse. Han er kjent for sine stormende løp fra midtbanen og fremover men det så vi lite av i dag. Poeng: 7

Cole: Kreativ, bevegelig og skapende. Akkurat sånn vi vil se han. Ble usynlig og skadet når han ble satt opp som spiss men var meget god de første 80. Trekker mye innover på banen. MOM. 8

Owen: Mye å gå på men bevegelig og smart i løpene. Hadde ikke dommeren dømt frispark hver gang Crouch var mer enn en meter fra ballen kunne Owen fått noen mål etter fine løp etter flikker fra Crouch. God spissduo, utfyller hverandre godt. Poeng: 6

Crouch: Fikk dommeren mot seg i hele kampen. Og mist halvparten av frisparkene var feil avgjørelse av dommeren. Får sånn sett en vanskelig jobb, serlig som ensom spiss uten støtte bakfra. Mangen tekniske lekkerbiskener og viser han er i form. Vinner nesten alle dueller og jobber steinhardt. Poeng: 7+

Jeg var litt snill med børsen i dag. Hadde Paraguay klart å ta et poeng ville jeg vært strengere.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #23 på: 10. Juni 2006, 17:58 »
Jeg er rimelig enig i spillerbørsen din, Dag Riise. Men ikke angående Peter Crouch. Han utrettet ikke stort, og rotet ofte bort ball i gode posisjoner. Han var riktignok alene på topp, og hadde også en litt kontroversiell, pirkete og ekkel dommer mot seg. Men han bidro ikke noe særlig, og var sjelden innblandet i situasjonene da det virkelig skjedde noe! En grei kamp, men det var dog ingen sterk 7er i mine øyne.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #24 på: 10. Juni 2006, 18:29 »
Alle sier under ALLE mesterskap at Englands lag er komplett. Men de spilte veldig daft mot Paraguay i annen omgang idag. Klarte ikke å være skapende i det hele tatt. Selvfølgelig har England et av de beste lagene i VM, men komplett? Narr meg ikke til å le. Brasil har et komplett lag. Det kan jeg gå med på.

England har slit veldig på venstrekant før. Så har ikkje hatt komplett lag... Men no har det Joe Cole... Kan ikkje sjå at England svake punkt på papiret. Måtte i så fall ha vert Neville.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #25 på: 10. Juni 2006, 18:49 »
Nuvel.

Jeg legger merke til at alle debattanter på alle de norske nettavisene har liten tro på England, og mener at de er utrolig overvurderte. Jeg er IKKE enig. England er en av gullfavorittene, men ikke den største. Alle mener at England skuffet mot Paraguay. Jeg er IKKE enig. Man skuffer ikke når man vinner 1-0 over en god fotballnasjon uansett. Jeg både tror og håper at England kommer langt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #26 på: 10. Juni 2006, 19:34 »
Det står vel litt i kontrast til det du skrev tidligere Olav?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #27 på: 10. Juni 2006, 20:01 »
Jeg var meget snill i børsen og jeg var også en hyggelig karakter til Crouch.
Jeg kunne kanskje gitt han en ren sjuer men jeg føler han bidro med en del. At han slurvet vekk ballen er jeg uenig i men at han fikk mangen frispark i sitt dissfavør er greit. Jeg føler han var bedre enn mangen andre spillere. Hvilken forhold han spilte under er tatt med i vurderingen. Hvis han hadde fått alt servert på et sølvfat så hadde jeg gitt han en sekser.
iverpool FC

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #28 på: 10. Juni 2006, 20:16 »
Nuvel.

Jeg legger merke til at alle debattanter på alle de norske nettavisene har liten tro på England, og mener at de er utrolig overvurderte. Jeg er IKKE enig. England er en av gullfavorittene, men ikke den største. Alle mener at England skuffet mot Paraguay. Jeg er IKKE enig. Man skuffer ikke når man vinner 1-0 over en god fotballnasjon uansett. Jeg både tror og håper at England kommer langt.

Vanskeligt og egentligt forstå kva du meiner. England skuffet altså ikkje ? I sist post skreiv du
Sitat
Men de spilte veldig daft mot Paraguay i annen omgang idag. Klarte ikke å være skapende i det hele tatt.
Virker som du sjøl er rimelig skuffa over England spør du meg. :roll:

Agurksaft

• Gjest
England
« Svar #29 på: 10. Juni 2006, 20:18 »
Eg er så å sei einig i børsen din, Crouch var god han, han jobba meget bra og vann mange duellar.
Dersom eg skulle hakka på noko på børsen din så er det Cole, han kunne like godt fått ein 5ar, men det skal og godt gjerast å vera einige om 11 spelarar ;)

Eg håpar verkleg at Cole spelar seg opp og blir det angrepsvåpenet han kan vera på venstre flanken, men det verkar som om at hans navnebror som var meget god i dag ofte heller gjekk sjølv eller trakk inn i bana istadan for å bruke Ashley som kom på overlapp.