20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owen, et mulig bomkjøp ???  (Lest 2710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Owen, et mulig bomkjøp ???
« på: 07. Des. 2005, 14:57 »
Ja her fikk jeg vel flere av dere til å hoppe i taket allerede... Men, en så dyr spiller åsså kan han vise seg å bli ute i forholdsvis mange kamper gjennom sessongen. En annen fare er jo i tillegg hvor avhengige laget blir av Owen. Til tross for Shearer på banen betrakter jeg sjansene som større for at det blir mål med Owen på banen, og faktum er at Newcastle ser langt faligere ut med ham på banen. Det er jo ingen bombe i seg selv, men det er en viss fare at vi kan bli for avhengige av ham. Det kombinert med at han er mye plaget av skader, noe vi vel så fra Liverpool tiden, kan tilsammen få dette til å bli noe i nærheten av et bomkjøp, eller er jeg på jordet her?

Har ikke noe imot at jeg er helt på jordet her altså, men bottom line som det koker ned til: hva om vi blir for avhengige av Owen på banen for å score mål å få resultater åsså mister han kanskje halvparten av kampene pga skader, Kan dette da karakteriseres som et bomkjøp?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 07. Des. 2005, 15:59 »
Når vi er avhening av noen så kan det jo ikke være bomkjøp? Det sier seg vel selv... Var Henry et bomkjøp for Arsenal? Van N. For United? Owen for Newcaslte...??

NEI!!

plebbster

• Gjest
« Svar #2 på: 07. Des. 2005, 17:12 »
Owen er det beste kjøpet vårt siden Shearer kom til klubben. Vi kan ikke betegne alle kjøp som bomkjøp bare fordi vi har en manager som ikke klarer å styre laget skikkelig. Hvis Owen er et bomkjøp er alt bomkjøp.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #3 på: 07. Des. 2005, 17:23 »
nja, vil nå si at parker, emre, dyer og jenas er på høyde med kjøpet av owen, men visst er owen ett kanonkjøp!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Des. 2005, 22:05 »
Sitat fra: "kesse"
Når vi er avhening av noen så kan det jo ikke være bomkjøp? Det sier seg vel selv... Var Henry et bomkjøp for Arsenal? Van N. For United? Owen for Newcaslte...??

NEI!!

Ser poenget ditt. Tenkte bare så mye for en spiller som kanskje ikke kan spille men ca halvparten av kampene.

Har ikke noe statistikk her nå, men sammenligne Owen for Newcaslte med Henry for Arsenal, eller Van Niestelroy for Scum er vel litt tidlig ennå?

Så alldeles ikke på Owen som noe bomkjøp pga hvordan manager'n vår leder klubben. Det er en ganske annen sak.
Deriomt begrunnet hvorfor jeg stilte spørsmålet:
- mye penger for en spiller som kanskje mister nærmere halve sessongen eller mere pga av skader
- i tillegg taper vi latterlig mye penger viss denne klausulen finnes om at han kan gå til Liverpool til sommeren for mindere enn vi betalte for ham.

Men som jeg også presiserte, håper jo ikke at Owen skal vise seg å bli et bomkjøp for oss!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Des. 2005, 22:34 »
Nei, Owen er IKKE et bomkjøp!
Men jeg skjønner poenget ditt. Tror jeg. Jeg forstår at du er skeptisk til at vi betaler så mye for en spiller som bare spiller halvparten av kampene. Men bomkjøp er ikke spillere som leverer så til de grader når de først er på banen. Var Woodgate et bomkjøp da? NEI! Hvordan kan da Owen være et bomkjøp?

Det at vi er så til de grader avhengige av Owen som vi er, er managerens feil. Med en taktikk. Med en plan over spillet, så hadde vi kunne klart oss uten Owen, og jeg er overbevist om at vi kunne fått Shearer og Ameobi til å bli mye, mye farligere. Men vi utnytter ikke deres gode sider, og vi blir derfor avhengige av at Owen skal finne på noe på egenhånd.
Men han er overhodet ikke noe bomkjøp av den grunn.

Hadde han vært et bomkjøp, så hadde han ikke prestert så inn i hampen bra når han er på banen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08. Des. 2005, 10:59 »
Bare ved hans evne til å skape tro på seier, både for fans og medspillere, sier det seg selv at han aldri kan kategoriseres som et bomkjøp
Who else...... Alan Shearer

DanMan

• Gjest
« Svar #7 på: 08. Des. 2005, 13:37 »
Sitat fra: "plebbster"
Owen er det beste kjøpet vårt siden Shearer kom til klubben. Vi kan ikke betegne alle kjøp som bomkjøp bare fordi vi har en manager som ikke klarer å styre laget skikkelig. Hvis Owen er et bomkjøp er alt bomkjøp.

Nå er det vel neppe managerens lederegenskaper som er skyld i at Owen er laget av skjørt porselen, er det vel?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 08. Des. 2005, 16:40 »
Sitat fra: "Joakim"
Nei, Owen er IKKE et bomkjøp!
Men jeg skjønner poenget ditt. Tror jeg. Jeg forstår at du er skeptisk til at vi betaler så mye for en spiller som bare spiller halvparten av kampene. Men bomkjøp er ikke spillere som leverer så til de grader når de først er på banen. Var Woodgate et bomkjøp da? NEI! Hvordan kan da Owen være et bomkjøp?

Det at vi er så til de grader avhengige av Owen som vi er, er managerens feil. Med en taktikk. Med en plan over spillet, så hadde vi kunne klart oss uten Owen, og jeg er overbevist om at vi kunne fått Shearer og Ameobi til å bli mye, mye farligere. Men vi utnytter ikke deres gode sider, og vi blir derfor avhengige av at Owen skal finne på noe på egenhånd.
Men han er overhodet ikke noe bomkjøp av den grunn.

Hadde han vært et bomkjøp, så hadde han ikke prestert så inn i hampen bra når han er på banen.

Du har nok rett her Joakim. Glad for at du ser poenget mitt, for dersom Owen fortsetter på denne måten kommer han til å spille lite og vinne få poeng for oss i forhold til pengene som er investert i ham. Det som er poenget mitt.

Er nok heller ikke hans skyld at vi er så avhengige av ham nei. Man trenger ikke være rakettforsker for å gjøre Newcsatle til et bedre lag enn det de har vært til nå i år. Der er det mye og hente!

Det er synd men sant at spillertypen til Owen har en lei tendens til å være mye skadet, og det er vel i bunn og grunn ikke så rart.

7Einarsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13. Des. 2005, 03:51 »
Sitat fra: "Lasse"
nja, vil nå si at parker, emre, dyer og jenas er på høyde med kjøpet av owen, men visst er owen ett kanonkjøp!

Mulig jeg kaster stein i glasshus nå, men Jenas? Guttongen gjorde jo ikke noe annet enn å sutre.. Owen er et av de beste kjøpene siden Alan kom til SJP.. Men det beste kjøpet siden Alan er Scott Parker, jeg tror jeg elsker han.. til min frues store fortvilelse... hehe
at Fred er ustabil, men jeg elsker NUFC samma fan