20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvorfor Liker Du Newcastle United?  (Lest 7976 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Hvorfor Liker Du Newcastle United?
« på: 07. Des. 2005, 10:48 »
Topicen sier seg vel selv, vil gjerne vite hvorfor dere liker Newcastle United? Har fulgt med på Newcastle-online og her over en god stund nå, og vil si at det er delte meninger om hvorfor folkene holder med Newcastle. Så gi meg deres meining på denne saken...
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

DanMan

• Gjest
« Svar #1 på: 07. Des. 2005, 11:34 »
Det sier seg vel også selv? Grunnen til at man STARTET å holde med Newcastle er vidt individuelle, men grunnen til at man holder ut er rett og slett sunn fornuft: Man skifter ikke favorittlag (eller kjønn)!

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Des. 2005, 12:13 »
Sitat
DanMan:
...grunnen til at man holder ut er rett og slett sunn fornuft...

Nåja...det er ikkje fornuft som gjer at eg ikkje vil bytte favorittlag, det er kjensler.
Når spelarane kjem ut på St. James' Park, når avsparket nærmar seg, då øker pulsen min, samme kven det er dei møter; spenninga om korleis det går, gleda over kvart mål, kvar siger...
Slike ting gjer det umogleg for meg å bytte favorittlag.

DanMan

• Gjest
« Svar #3 på: 07. Des. 2005, 12:58 »
Det var det jeg mente.. Sunn fornuft i dette tilfellet ER følelser!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #4 på: 07. Des. 2005, 13:31 »
For å svare på spørsmålet, så vet jeg ærlig talt ikke. Var vel noen kamper jeg så da jeg var liten. Så bygget det på seg. Med mine barneøyne hatt jeg sett dette laget i svarte og hvite striper, og de scoret mål. Så neste gang jeg så laget på TVen visste jeg jo at det var et bra lag. Veldig tilfeldig, men så har det bygget på seg etter hvert.

Skifte klubb? Finnes ingen sjanse for det...
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Des. 2005, 13:42 »
Aner ikke hvorfor det ble Newcastle, men slik ble det.

Har alltid vært fascinert av den engelske fotballen, og kl.16 var et hellig tidspunkt i mitt hjem. I tidligere år var jeg mer opptatt av enkeltspillere som Gazza, John Barnes, Erik Thorstvedt, Chris Waddle med flere. Det som gjorde at jeg ble Newcastle-supporter er nok det faktum at laget spillte en herlig fotball når de kom tilbake til den øverste divisjonen. Jeg vet ingen eksakt grunn, men jeg tror i alle fall det var slik.

Bytter heller ikke klubb. Har man valgt en klubb, så har man valgt en klubb.
Carr har altfor få landskamper for England!

plebbster

• Gjest
« Svar #6 på: 07. Des. 2005, 13:45 »
Jeg ville være mer orginal enn alle som gikk rundt og feiret Manu-trofeène som kom på rullende bånd den tiden man måtte velge et lag.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Des. 2005, 13:56 »
Hehe.

Det var svært mange av de. En periode så var det ingen andre drakter å se enn Scums sin ufyselige drakter. Merkelig, men jeg ser ikke så mange nå om dagen. Var man heldig så kunne man se en eller annen Liverpool eller Tottenham-drakt, men det hørte med til sjeldenhetene.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #8 på: 07. Des. 2005, 14:33 »
Vel noen som faktisk e litt trist å se, så e det veldig få av dere som sier dere holder med Newcastle United av sportslige grunner. Det er jo litt trist i seg selv....
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Des. 2005, 15:44 »
Sitat fra: "Cutthroat"
...spenninga om korleis det går, gleda over kvart mål, kvar siger...

Sportsleg.

Sitat fra: "Mack"
...Med mine barneøyne hatt jeg sett dette laget i svarte og hvite striper, og de scoret mål.

Sportsleg.

Sitat fra: "Rolfern"
Det som gjorde at jeg ble Newcastle-supporter er nok det faktum at laget spillte en herlig fotball når de kom tilbake til den øverste divisjonen.

Sportsleg.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #10 på: 07. Des. 2005, 16:44 »
Det var lissom ikke bare det sportslige i starten. Syntes det virka fornuftig og pent å ha svarte og hvite striper på draktene.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #11 på: 07. Des. 2005, 16:50 »
Først og fremst var draktene fine. Shearer så ut som en erfaren spiller, som ble en av mine favoritter fra første øyekast. Given var kanskje den største grunnen. Jeg likte stilen hans, og han var god. Han var min absolutte favoritt.
Spillerne så rett og slett kule ut, og draktene var fantastiske. Fansen var utrolige også. Jermaine Jenas var også en midtbanespiller som var kul å se spille fotball. For ikke å snakke om Dyer!

Managere har alltid vært viktige for at jeg skal like en klubb. Sir Bobby Robson var en manager jeg alltid hadde "drømt om". En gammel engelskmann med frakk og dress.
Sist men ikke minst hadde vi Robert. Hans så temmelig kul ut, og spilte også den type fotball jeg liker å se på. Men først og fremst fordi laget så "så fint ut" var grunnen til at jeg valgte laget.

Jeg fulgte jo med fra 1999, men da var jeg ingen ekte supporter. Så kun ett klipp, og det var Albert sin scoring mot Manutd. Likte navnet "Newcastle" og tenkte at dette ble min favorittklubb, selv om jeg ikke likte draktene da. Men etter kampen mot Feyenoord, da var jeg ikke i tvil.

UANSETT hvor mange divisjoner rykker ned, så vil jeg alltid følge med Newcastle United.  :D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #12 på: 07. Des. 2005, 17:19 »
Jeg begynte å holde med Newcastle pga drakten. Jeg var en liten gutt på ikke mange årene, var nok under 10, som var på nattåpent på senteret med min mor. Jeg var i en G-Sport butikk, hvor de hadde alle mulige drakter. Jeg fant en kjempefin drakt, og sa til mamma at "den vil jeg ha!". "hvorfor det da? du vet jo ikke om noen spillere". "Joooooda, Ælæn Sjærær". Og vips, var jeg Newcastlesupporter!

Dette var selvsagt ikke noen sportslige grunner, men jeg var jo bare ett lite barn. Jeg tror ikke det er mange supportere i Norge som har "god grunn" til å holde med ett engelsk lag, med mindre de er fra den byen, eller har knyttelse til den!

Selvsagt går det ikke an å skifte lag nå! Jeg elsker Newcastle, og kan ikke bytte lag! Er ikke snakk om det engang! Om de rykker ned, går konkurs eller noe sånt, kommer jeg aldri til å slutte å holde med de!!!

Husker da jeg var liten, så sa alle at de holdt med Mænkjæstær Junaitid. Men det gjorde jo ALLE, så jeg har hatet dem siden jeg var liten :D  Hadde mye større respekt for folk som velgte sitt egetlag, slik som samtlige her inne har gjort!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Noreng

• Gjest
« Svar #13 på: 07. Des. 2005, 17:22 »
Sitat fra: "Lasse-som-skrev-feil"
går konkurs eller noe sånt, kommer jeg aldri til å slutte å holde med de!!

Det går ikke ann å heie på et lag som har gått konk

Taveren

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Des. 2005, 18:29 »
Eg fekk ei flott Newcastle-drakt med Mirandinha på i -88. Då var eg fire år gammal. Han var den fyrste brasilianaren i PL og det var storveis. den sesongen hadde faktisk Newcastle eit ok lag, med Mirandinha, Gazza. Goddard og Wharton. Om eg var Newcastle-supportar frå då av veit eg ikkje, men det har i alle fall aldri vore noko anna lag for meg. Verken i England, Noreg eller nokon anna plass (Sjølv om eg har eit godt auge for Barca i Spania Og Panathinaikos i Hellas).

Kan vel og nemne at grunnen til at eg fekk drakta er at pappa var på helgetur i Newcastle. Han er sjølv Bolton-fan, så det er ikkje arva.

Sesongen eg byrja å følge med Newcastle på tabellar og slikt var opprykssesesongen 92-93. Så eg kan vel sei at det var då eg gjekk frå å vere "drakt-bærar" til supportar.