20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem skal overta etter Souness (sett at han er blitt sparket/ har sluttet nå)?

Alan Shearer
11 (42.3%)
Claudio Ranieri
3 (11.5%)
Guus Hiddink
5 (19.2%)
Paul Jewell
1 (3.8%)
José Mario Santos Mourinho Félix, såklart!
1 (3.8%)
Noen andre, som jeg nevner i posten min under
5 (19.2%)

Stemmer totalt: 22

Avstemning er avsluttet: 28. April 2005, 13:18

Skrevet av Emne: Hvem skal erstatte Souness?  (Lest 18903 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Hvem skal erstatte Souness?
« på: 28. April 2005, 13:18 »
Litt ironisk at jeg, som støtter Souness, lager denne tråden, men ettersom misnøyen med nevnte manager øker ser jeg det som logisk å la dere lufte meningene deres om Soueys etterfølger. Ikke bruk denne tråden til å disse Souness (selv om det sikkert frister), tenk heller konstruktivt. Tenk at Souey er blitt sparket. Hvem skal overta? Hvem er etter deres syn best på taktiske evner, evner til å foreta gode og billige spillerkjøp, evnen til å håndtere spillerne, evnen til å håndtere media etc? Hva er de viktigste kriteriene til å kunne overta NUFC? Snurr debatt..

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #1 på: 28. April 2005, 14:01 »
Er alt for tidlig å la shearer ta over denne jobben, la han få litt tid som assistent manager først. Shearer har masse erfaring som fotball-spiller, men ikke som Manager, har sedd alt for mange spillere gå inn i manager-rollen og blitt ødelagt, tror shearer ville gjort det samme.

Guus Hiddink har greid å ført et psv lag ut av intet til en semi finale i CL, så dette ville vært en genial mann. Men han kommer nok ALDRI hit.

Ellers har du jo folk som Hitzfeld, Hector Coper, O'Neill, Strachan, Bruce og folk som har vært linka med oss, som kanskje burde vært i voten?
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

DanMan

• Gjest
« Svar #2 på: 28. April 2005, 14:02 »
Personlig støtter jeg forøvrig samtlige avstemningsmuligheter. Kanskje ingen bombe, da det var jeg som kom opp med de.  :lol:

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3 på: 28. April 2005, 14:59 »
Martin O'Neill eller Ottmar Hitzfield er mine favoritter. Mourinho kommer aldri i verden. Tviler på at Guus Hiddink kommer også. Det eneste som kan lokke ham hit er utfordringene (litt av et "lag" vi har egentlig). Han gjør gull ut av gråstein, i sterk motsetning til Souness.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. April 2005, 15:17 »
Jeg tror nok at Guus Hiddink hadde blitt fristet til å trene et lag i Premier League, hvertfall når vi snakker om et lag som har de fasilitetene som Newcastle har!

Jeg mener å huske og ha lest/hørt at Hiddink savner og trene et landslag og ønsker å trene et land som skal spille i VM 2006..
Mye mulig jeg er på bærtur nå, men mener å huske det!!

Ellers ønsker jeg meg en "Ikke Engelsk" manager.. Selv om Steve Bruce er fra Newcastle er jeg ikke imponert over det han har prestert i Birmingham i år. Føler han er en kjedlig manager som er meget forsiktig i sin spillestil!

Trond Sollid er også en manager som hadde vært spennende og se nærmere på for Newcastle. Det han har gjort i Belgia er meget bra og Cv`en hans begynner å se bra ut.. Vil tro at Newcastle hadde fått mye oppmerksomhet i Norske medier med en Norsk manager..

Men jeg fryker at Souness blir sittende ut denne sesongen og store deler av neste før nok bli nok for Fat Fred også!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28. April 2005, 17:39 »
En mann som har blitt nevnt altfor sjelden er Villa-manager David O'Leary. Skal vi ha en britisk manager, er det kun han og O'Neill som for meg er aktuelle kandidater. O'Leary har bevist at han kan gjøre topplag ut av lag som vanligvis skal ligge sånn rundt midten av PL. Det er ikke tilfeldig at Villa var nære ved å ta fra oss femteplassen i fjor.

Guus Hiddink er en spennende kandidat. Han har flere ganger bevist at han kan gjøre gull av gråstein. Og det han gjorde med Sør-Koreas landslag er verdt en ekstra titt.

Trond Sollied er en trener med en spennende, men noe fattig CV. Kunne vært interessant å gitt ham et par år i Newcastle, for å se hva han kunne gjort. Han har en klart definert spillestil, han er en god taktiker, og selv om vi kanskje ville fått mange norske spillere, så er det likevel kvalitet over dem. Det han har gjort i Belgia gjør han til en verdig kandidat.

Ottmar Hitzfeld har flere ganger vært nevnt, og jeg tror han kunne gjort en god jobb. En myndig type, som likevel kan å ta vare på sine spillere, og som kan få det beste utav dem. Interessant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
« Svar #6 på: 28. April 2005, 18:05 »
Claudio Ranieri!

uten tvil mitt valg.....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. April 2005, 18:13 »
Sitat fra: "djmattis"
Claudio Ranieri!

uten tvil mitt valg.....

Og hvorfor er han det? Kunne du kanskje sagt noen ord om det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28. April 2005, 18:56 »
Sitat fra: "Joakim"
Claudio Ranieri!

uten tvil mitt valg.....

Og hvorfor er han det? Kunne du kanskje sagt noen ord om det?

hehe satt å tenkte på det samme, bare gidda ikke skrive det  :lol:

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. April 2005, 09:59 »
Claudio Ranieri!

uten tvil mitt valg.....

Hvorfor i alle dager driver folk med denne dyrkingen av denne kjedelige italieneren?

Ja hva har han fått til som manager:

- Nedrykk med Atletico Madrid i 1999, til tross for spillere som Juninho og Hasselbaink. Nå skal det til Ranieri sitt forsvar nevnest at Atletico ikke var verdens letteste klubb å være manager i på 90-tallet med tanke på en styreformann som har sparket 30 managere i løpet av to tiår.

- Ingen suksess i Napoli, til tross for blant annet en mann som Zola.

- Totalt 4 år i Chelsea. Hva gjorde han der da?Jo, 2.plass i både liga og FA-cupen er hans beste resultat der. Til tross for at han ikke fikk skikkelig med penger før hans siste sesong, så er det ingen stor prestasjon å bli nummer 6 og nummer 4 med det spillermaterialet Chelsea hadde.(Terry, Lamps, Gudjohnsen, Hasselbaink, Zenden, Grønkjær, Desailly, Gallas osv)Ja, og så tape for Viking da!

- Valencia i år. Tok over regjerende serimester og UEFA-cup vinner. Med 5 kamper igjen er det over 20 poeng opp til førsteplassen. Røk ut i gruppespillet i CL, og røk ut for et rumensk lag i UEFA-cupen. Spillermaterialet var det ingenting å sette fingeren på. Fikk sparken for en tid tilbake.

Dessuten står ikke Ranieri akkuratt for verdens mest underholdende fotball. Bare legger til litt fakta om Ranieri i håp om at noen kontrer og kommer med gode argumenter hvorfor vi skal ansette han.

Forøvrig er jeg enig i Joakim sine kandidater.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29. April 2005, 10:59 »
Sitat fra: "Christian"
Me treng ein trenar som kan motivera alle dei unge/litt eldre talenta våre(t.d Jenas).
Me har alt for mange "talenet" som ikkje har blomsta fullt ut, derfor treng me ein trenar som kan gjere at dei talenta slår ut i full blomst. Ikkje minst må han ha rykte ute i Europa som kan gjere at me signerar nokon "store" stjerener ;). Trenaren må ikkje bli for def, men ha eit artigt spel som fengar tilskodarane.

Eg synst O`Leary, O`Neill og Cuper er dei beste kandidtane til jobben, med Shearer i ein ass.manager rolle!

But thats me ;)

Må si jeg likte O'Leary helt til han starta og whine til pressen om hvor liten spillerstall de hadde, og sa at det ikke var sjangs i havet å nå Europacup-spill når de lå 1 poeng unna. Og at han ikke har brukt Hitzlsperger mere denne sesongen setter jeg også spm tegn til, og hyppi bruk av De La Cruz. Forde om han har en liten squad så kan han nå utnytte det lille han har, noe som han ikke har i villa. Og på slutten av Leeds tiden så hadde han noen rare signinger.

Mine Fav. kandidater som manager i newcastle er; Hitzfeld(vunnet alt det er å vinne i Tyskland + 2 CL trofeer med 2 forksjellige lag), Guus Hiddink, og O'Neill.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29. April 2005, 13:53 »
1. Otmar Hitzefeld
2. Guus Hiddink
3. Martin O'Neil

Lurer litt på om jeg skal sette Trond Sollied der en plass åsså, kanskje på 4.plass. Men det er, som andre har nevnt, stor forskjell fra å trene lag i Belgia og opp til Premier League...men hvem vet...han kan sikkert gjøre det bra i hvilken som helst jobb han, er jo uten tvil en dykti mann...:)
Men om han er rett for Newcastle vet jeg ikke...å gå fra Brugge til nordengland er vel ganske quantum leap i mine øyne...gi han sjansen i frankrike først ;)

Bjørn
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 29. April 2005, 14:51 »
Alan Shearer er den mannen som elsker klubben mest av alle. Dermed syntes jeg at ham fortjener managerjobben. Hvorfor ikke? Han kjenner spillerne, klubben osv. Tror han er vår rette mann. :)

Claudio Ranieri er også en god kandidat, men ser på det som svært usannsynlig at han skulle reise til det nordlige england for å trene Newcastle. En god manager, men har tapt seg litt.

José Mourinho er vel en alt for usannsynlig kandidat. Kan ikke se for meg det engang!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 29. April 2005, 14:56 »
Tror det er for tidlig for Shearer å ta over som full-time manager for klubben, kan ikke risikere det, hverken for byen, klubben, eller Shearer selv sin del, mener jeg!

Men det er jo allerede klarlagt at han får en fremtredende rolle i trening (generell styring også??) til neste år...han må lære først, selvom han nok kan en hel del allerede, mener jeg det er for tidlig å gi hovedansvaret til Shearer neste sesong dersom Souness får fyken...

Men, jeg har tatt feil før, og det kommer til å skje igjen, og man vet jo aldri med den klubben vår:)

btw: er dette forumet progga i JAVA?? noen som vet det? ligner på java :P

Bjørn - Tror han har peiling  :?
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 29. April 2005, 15:04 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Alan Shearer er den mannen som elsker klubben mest av alle. Dermed syntes jeg at ham fortjener managerjobben. Hvorfor ikke? Han kjenner spillerne, klubben osv. Tror han er vår rette mann. :)

Claudio Ranieri er også en god kandidat, men ser på det som svært usannsynlig at han skulle reise til det nordlige england for å trene Newcastle. En god manager, men har tapt seg litt.

José Mourinho er vel en alt for usannsynlig kandidat. Kan ikke se for meg det engang!

Forde om han spiller i klubben så betyr ikke det at han er rette mannen. Gi han tid til å lære under en skikkelig manager, Mourinho var assistent managern til SBR i Barcelona, se hvordan han er nå. Vi har hatt nok av gode fotballspillere som har blitt flopper når de har kasta seg inn i manager-rollen for tidlig, vil ikke dette skal skje med shearer.