20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem skal overta etter Souness (sett at han er blitt sparket/ har sluttet nå)?

Alan Shearer
11 (42.3%)
Claudio Ranieri
3 (11.5%)
Guus Hiddink
5 (19.2%)
Paul Jewell
1 (3.8%)
José Mario Santos Mourinho Félix, såklart!
1 (3.8%)
Noen andre, som jeg nevner i posten min under
5 (19.2%)

Stemmer totalt: 22

Avstemning er avsluttet: 28. April 2005, 13:18

Skrevet av Emne: Hvem skal erstatte Souness?  (Lest 18853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvem skal erstatte Souness?
« Svar #15 på: 29. April 2005, 15:15 »
Er enig i det. Å kaste Shearer rett inn i en managerjobb er kanskje ikke det smarteste man kan gjøre. La han heller få noen år på baken som assistent, trener eller eventuellt la han gå til en mindre klubb som manager. Viser han tegn på at han er god nok som manager, så takker han nok ja når tilbudet kommer.

De eneste jeg kommer på som har hatt suksess med å gå inn i en spillende rolle som manager er Kenny Dalglish(Liverpool) og vår egen Trond Sollied som hadde suksess med Bodø/Glimt. Ja, kan kanskje legge til Kjetil Rekdal for Vålerenga i tillegg. Men, det er ikke mange som har suksess med å gå fra spiller til manager over natta. Mulig det finnes flere, men sitter med følelsen av at ganske mange har feilet i en slik setting.

Hvem er denne "progga i Java"? Aldri hørt om. Noe nytt som har kommet?
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 29. April 2005, 17:28 »
Jeg har stor tro på at Shearer kan lykkes som manager fra første stund. Jeg ser på han som den perfekte manager. Klart det er risikabelt, men den som intet våger - intet vinner.

Forumer er progga med php. Tipper du sikter til de ikonene som er like noen som ofte blir brukt i java-programmering. Men det er nok ikke java av den grunn. Det er php, med en SQL-database i bunnen. Det er ihvertfall hva jeg tror, uten å ha satt meg inn i det.
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. April 2005, 17:42 »
Stemmer det Mack, var derfor jeg spurte, driver med Java-programmering på 1.året på NITH-Oslo, er nettopp begynnt med GUI :)

jaja....den som intet våger intet vinner, men det er nok opp til Shearer selv også...han vet nok når han er klar til å ta over.
Den som lever får se.
Personlig mener jeg vertfall det beste ville være en Robson - Mourinho situasjon, med Shearer som læregutt hos en meritert manager, og da mener jeg ikke Souness ;)

Bjørn
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

DanMan

• Gjest
« Svar #18 på: 04. Mai 2005, 11:18 »
Takk for mange interessante innspill, svar og tanker. Vil bare til mitt forsvar si at jeg tenkte på både Hitzfeld, O'Leary og O'Neill, men det var rett og slett ikke plass (kunne så klart tatt vekk Mourinho, men håper alle forstår humoren i akkurat DET alternativet).

Personlig hadde jeg også likt å se Shearer i en assistentrolle for en rutinert manager, MEN jeg må si jeg er umåtelig imponert over Paul Jewell og det han har fått til i Wigan, og med litt penger til støtte ser jeg ingen grunn til at han skal floppe (selv om han enda kun har forsøkt seg i lavere divisjoner). Blir han i Wigan kan de finne på å overraske neste år, så fremt stallen blir forsterket.

Er nesegrus av beundring for Otto Rehhagel (vant shitloads of money på Hellas-seier i EM!  :D ), men han vil bli i Hellas, og det er grunnen til at jeg utelot han.

Noreng

• Gjest
« Svar #19 på: 08. Mai 2005, 08:30 »
O`Leary. helt klart. Han er en god maneger

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 11. Mai 2005, 16:56 »
Det kunne vært interessant om noen ville forsøke å analysere hva det er som gjør Souness til en dårlig manager.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 11. Mai 2005, 17:19 »
Han kan ikke behandle spillerne riktig.
EKSEMPEL: Når Shearer er skadet, gav han Jenas kapteinsbindet.
Han gikk ut i media og sa at Jenas er Newcastle`s fremtidige kaptein.
Noen dager etterpå går Souness ut å sier det samme om Boumsong. Boumsong blir Newcastle`s neste kaptein etter Shearer.
Han er en fantastisk spiller og passer bra inn som kaptein, sa han.
Dette  gjør Jenas usikker på om han er andre kaptein
eller tredjekaptein og det gjør han også usikker utpå banen.
For Boumsongs del så blir han usikker på om Souness mener dette.
Han har jo nettopp utnevnt Jenas til kaptein. Jenas har ikke vært
så god i det siste men Boumsong har jo vokst da.
Dette fordi Jenas er ung og usikker klarer ikke hele tiden fokusere på det riktige.

Et annet eksempel:
Souness går ut i media og sier at han ikke skal satse på de unge spillerne.
Hva sier dette til ungguttene.
De kan jo holde opp å spille fotball hvis de ikke får ny klubb da.
Darlington blir kanskje interessert men er da ikke artig å spille der.
Dette gir absolutt ikke spillelyst hos unggutta og mange har begrunnet dette utspillet grundigere!

Han har ikke taktiske evner.
Souness har ikke taktiske evner i det hele tatt.
Ingen skjønner seg på planen forover, og bakover er det jo ingenting å gjøre enn å fóre midtbanespillerne med ballen eller klarere.
Man ser tydelige svakhetstegn når han ikke greier å forsvare en 3-0 ledelse mot Sporting. Får ikke guts i spillerne. Han er jo kjent for sin harde spillestil men guttene gjør jo taklingene så halvhjerta at det blir bare gule og røde kort av det.
Vi åpner alltid kampene forrykende scorer et mål legger oss bakpå,
klarer ikke å stå i mot spillet og får mål imot oss. Så må vi jage på mål noe vi ikke gidder p.g.a vi har slitt oss ut med å holde nullen.

Han sier alt gjennom media. Han tar ikke noe opp internt.
 Alt må ut til media. Robert saken og Bellamy saken er
eksempler på det.
En leder skal ta opp saker internt og lede laget sitt på en ordentlig måte. Souness er faktisk han som er mest ute å slenger med leppa så sier spillere imot han og spillerne må "innkalle" til internt møte

Han klarer heller ikke å få lagfølelse.
Alle jobber for seg selv med få unntak, og til og med våre egne lagspillere flyr i tottene på hverandre.
Han får ingen til å tenke at vi er et lag og det er det en leder skal gjøre.

Den eneste gode siden med Souness er at han kjøper. Men han kjøper litt i vildens sky og tenker ikke mye over kjøpene.
Eksempler har man nok av i Blackburn

Dette var en liten analyse om Souness. Mack nå må du komme med en lengre og mer begrunnet!!  :wink:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Mai 2005, 17:27 »
Nei, jeg gjør nok ikke det, Torjus. Jeg synes du gir oss en glimrende analyse. Vil du ha karakter? Jeg er enig i alt du skriver, og du reflekterer veldig godt. Du har fakta å begrunne med og du viser at du kan hva du skriver. Et nydelig stykke arbeid. Som et dokument eller faglig artikkel får du trekk. Men det skal det heller ikke være. Bra jobba, Torjus.

Da vil jeg utfordre de som skulle være uenig i noe av dette til å si fra på samme måte som Torjus har gjort.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 11. Mai 2005, 19:29 »
Jeg skal erstatte Souness.. Er den nye Mourinho jeg!! Kan love dere at jeg skulle gjort en bedre jobb en Souness..

Vi skulle spilt en 4-2-3-1 formasjon.. Med mitt etternavn er jeg nesten født til å trene Newcastle :D ------> Beckheim er bare en kombinasjon mellom mitt og dama sitt :D   Men mitt ekte klinger nok bra i Newcastle..

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11. Mai 2005, 20:01 »
Takk for skryt! :D

Beckheim du kunne sikkert trent laget bedre en Souness det kunne til og med lillesøstra mi gjort. Hva er ditt ekte etternavn da? :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #25 på: 11. Mai 2005, 20:48 »
Sitat fra: "Torjus"
Han kan ikke behandle spillerne riktig.
EKSEMPEL: Når Shearer er skadet, gav han Jenas kapteinsbindet.
Han gikk ut i media og sa at Jenas er Newcastle`s fremtidige kaptein.
Noen dager etterpå går Souness ut å sier det samme om Boumsong. Boumsong blir Newcastle`s neste kaptein etter Shearer.
Han er en fantastisk spiller og passer bra inn som kaptein, sa han.
Dette  gjør Jenas usikker på om han er andre kaptein
eller tredjekaptein og det gjør han også usikker utpå banen.
For Boumsongs del så blir han usikker på om Souness mener dette.
Han har jo nettopp utnevnt Jenas til kaptein. Jenas har ikke vært
så god i det siste men Boumsong har jo vokst da.
Dette fordi Jenas er ung og usikker klarer ikke hele tiden fokusere på det riktige.

Helt enig med deg Torjus. Veldig bra skrevet. Dette må være månedens innlegg på forumet.

Sitat
Et annet eksempel:
Souness går ut i media og sier at han ikke skal satse på de unge spillerne.
Hva sier dette til ungguttene.
De kan jo holde opp å spille fotball hvis de ikke får ny klubb da.
Darlington blir kanskje interessert men er da ikke artig å spille der.
Dette gir absolutt ikke spillelyst hos unggutta og mange har begrunnet dette utspillet grundigere!

Du klarer virkelig å se helheten du Torjus. Her står jeg hundre prosent bak ryggen din. Kan ikke se meg uenig med noe i det hele tatt så langt.

Sitat
Han har ikke taktiske evner.
Souness har ikke taktiske evner i det hele tatt.
Ingen skjønner seg på planen forover, og bakover er det jo ingenting å gjøre enn å fóre midtbanespillerne med ballen eller klarere.
Man ser tydelige svakhetstegn når han ikke greier å forsvare en 3-0 ledelse mot Sporting. Får ikke guts i spillerne. Han er jo kjent for sin harde spillestil men guttene gjør jo taklingene så halvhjerta at det blir bare gule og røde kort av det.
Vi åpner alltid kampene forrykende scorer et mål legger oss bakpå,
klarer ikke å stå i mot spillet og får mål imot oss. Så må vi jage på mål noe vi ikke gidder p.g.a vi har slitt oss ut med å holde nullen.

At vi ikke klarte å forsvare oss mot Sporting Lisboa var katastrofalt. Årets blemme faktisk. Helt enig her også forøvrig. Prøver å være uenig, men klarer det ikke.

Sitat
Han sier alt gjennom media. Han tar ikke noe opp internt.
 Alt må ut til media. Robert saken og Bellamy saken er
eksempler på det.
En leder skal ta opp saker internt og lede laget sitt på en ordentlig måte. Souness er faktisk han som er mest ute å slenger med leppa så sier spillere imot han og spillerne må "innkalle" til internt møte

Dette er det jeg hater mest med Souness. Ikke bare sliter vi sportslig, men også utenomsportslig. Souey har ikke fått orden på noe, og alle spillerne uttaler seg i frustrasjonens vold om hvor dårlig alt er.

Sitat
Han klarer heller ikke å få lagfølelse.
Alle jobber for seg selv med få unntak, og til og med våre egne lagspillere flyr i tottene på hverandre.
Han får ingen til å tenke at vi er et lag og det er det en leder skal gjøre.

Helt enig.

Sitat
Den eneste gode siden med Souness er at han kjøper. Men han kjøper litt i vildens sky og tenker ikke mye over kjøpene.
Eksempler har man nok av i Blackburn.

At Souness kjøper er ikke en god side. Han har ihvertfall litt peiling på spillerkjøp, men ikke mye. Bobby Robson derimot visste når han virkelig trengte å kjøpe og holdt disiplinen på plass i laget.

Veldig bra Torjus! Klarte jo ikke finne noe å argumentere på i teksten din nesten jo! :D

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 11. Mai 2005, 20:53 »
Fint at jeg har med meg folket!
Så langt!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 11. Mai 2005, 21:16 »
Sitat fra: "geordie-olav"
At Souness kjøper er ikke en god side. Han har ihvertfall litt peiling på spillerkjøp, men ikke mye. Bobby Robson derimot visste når han virkelig trengte å kjøpe og holdt disiplinen på plass i laget.

Souness virker kanskje kjøpeglad og flink til å kjøpe. Han skal ha for å ha henta Boumsong, og til og med Babayaro. SBR derimot var ikke villig nok til å handle. Men det er viktig at de vil kjøpe de rette spillerne. Og etter de utsagnene han har kommet med i det siste tror jeg ikke det lenger. Han mister også evnen til å kjøpe de rette i og med at de "rette" ikke vil spille under han.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 11. Mai 2005, 22:43 »
Sitat fra: "Torjus"
Takk for skryt! :D

Beckheim du kunne sikkert trent laget bedre en Souness det kunne til og med lillesøstra mi gjort. Hva er ditt ekte etternavn da? :lol:

Mitt ekte etternavn er TONHEIM... Skulle ønske jeg kunne få en O til :D
Dama heter Beck derfor blir det Beckheim :roll:

Litt off topic, men men!!

Det eneste Souness kan Mack er å bruke penger...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Mai 2005, 14:29 »
Souness has time - Freddy

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Story_Page/0,7760,1780_467011,00.html

"Graeme has got a contract here and he has got another two years, so I do not know what is going to happen and neither does he."