20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: I følge Northern Echo...  (Lest 1395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
I følge Northern Echo...
« på: 02. Des. 2005, 18:04 »
... skal Martin O'Neill være interessert i å overta Newcastle, men ikke før til neste sesong.

Den avisa er normalt pålitelig, men er det noen som vet hvilke kilder de har angående O'Neill, eventuelt om det har stått en annen plass tidligere?

Martin O'Neill som manager ville vært en våt drøm: endelig en manager som på papiret har både evner og ferdigheter å vise til, samt en fin merittliste.

Per i dag kan vi med rette sammenlikne Newcastles spillermateriell med alle lag under Chelsea, og etter sammenlikningen stå som et av de beste lagene. Med Martin O'Neill som manager er vi også i den desiderte toppen på managersiden.

Ekstremt underholdende ville det neppe blitt med han som manager, men det vil omtrent garantert være effektivt, og vise igjen på resultatene. Newcastle-fansen har tradisjon for å forlange underholdende fotball, men jeg tror den nye hverdagen er i ferd med å bli akseptert på Tyneside også: resultatorientert og kynisk fotball til tusen er kommet for å bli.

Til slutt vil vel noen kanskje si at jeg nå kaster stein i glasshus ettersom jeg klager på Souness sin spillestil. Det er isåfall en enorm misforståelse: Newcastle under Souness eier ikke samhandling, ingen går på løp og tre pasninger på rad fremstår som en Mensa-test. Med andre ord fotball full av feil. DET kommer ikke til å skje med Martin O'Neill som manager! Garantert!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: I følge Northern Echo...
« Svar #1 på: 02. Des. 2005, 19:13 »
Ja det var Alan Oliver som skrev det i gårsdagens Evening Chronicle, men han skrev også at O`Neill trenger noen måneder til for å pleie sin syke kone. Leser at flere Sunderland supportere mener at Martin er Sunderland supporter selv og at en overgang til Newcastle er lite trolig.

O`Neill hadde vært en drøm, men jeg kan ikke helt se det for meg.

Alan Oliver:

I was halfway up the M6 last night when I took a call from Glasgow saying that Martin O'Neill would love to try his luck at St James' Park, but that he still needs a few more months while his wife recovers from her illness.

Another name which has cropped up about any possible vacancy on Tyneside is George Burley, who is currently out of a job after leaving Hearts in such controversial circumstances.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
I følge Northern Echo...
« Svar #2 på: 02. Des. 2005, 19:29 »
OM O'Neill trenger noen måneder til så bør vi gi ham det, så sant det er mulig å få til en intensjonsavtale allerede nå.

Det kunne vært fint med en caretaker i mellomtiden. Personlig ser jeg ikke at Souness har mer å tilføre (normalt sett ville det selvsagt vært best om nåværende manager sitter ut sesongen, men en manager som sitter på oppsigelse er aldri sunt for en klubb). Kanskje kunne en caretaker ført til en spillemessig positiv effekt også; ofte (ikke alltid) er det bra med nye impulser i motgang.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
I følge Northern Echo...
« Svar #3 på: 02. Des. 2005, 19:35 »
Tipper Shearer blir spurt om å sitte ut sesongen, om Souness får fyken. Ellers så har ikke Shepherd planer om å spørre de han fikk nei fra ifjor. Heldigvis er Bruce en av disse.

By Alan Oliver, The Evening Chronicle

Graeme Souness is now favourite to be the next Premiership manager to lose his job.

And if this was not bad enough for the United boss, he woke up to headlines today saying Freddy Shepherd is expected to sack him and lure Bolton boss Sam Allardyce to St James' Park.

But a source close to the United board told me today: "Any talk about Allardyce coming to St James' Park is utter garbage. We already have a manager and we have made no plans for any replacement."

I understand Shepherd tried to contacted his Bolton counterpart Phil Garside in Australia today to tell him United were not eyeing Allardyce.

My reading of the situation is that if Souness was to leave St James' Park in the near future, then those managers who turned them down 14 months ago would be at the back of the queue.

And this means Allardyce and Steve Bruce at Birmingham.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."