20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1185 på: 01. Sep. 2007, 19:46 »
Nedover å spille i en av storklubbene i Nederland?
Vil da si at de største klubbene i Nederland som Ajax, PSV, Feyenoord, AZ Alkmaar holder et meget høyt nivå, og er jo egentlig outsidere i Europacupene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1186 på: 01. Sep. 2007, 22:40 »
For meg blir det for en nedtur å regne når en spiller med Luques kvaliteter havner i Nederland. Normalt sett skulle vel han vært på toppen av sin karriere nå, men det er han jo langt ifra, hovedsaklig på grunn av et mislykket opphold i Newcastle. Nå spørs det om ikke Luque allerede er "over the top", jeg mener iallfall denne overgangen kan tyde på det, hvis ikke Ajax derimot skal bli klubben som får fart på Luques karriere igjen. Forutsetningene er iallfall brukbare: Ajax sin spillestil og fotballfilosofi ligner veldig mye på Barcelona sin hvor unge Luque startet karrieren sin.

Alikevel står jeg ved mitt, tror det hadde vært bedre for å få karrieren på rett kjøl igjen for Luque om han hadde gått til en spansk "midt på treet klubb", men det er muligens bare meg...

Jeg vurderer heller ikke noen av de største klubbene i treskolandet til å være en outsider i Europa. Muligens i UEFA Cupen, men deffinetivt ikke i CL. Avstanden opp til de beste i Europa har bare blitt lengre for de hollandske lagene de siste årene, og de økonomiske musklene som bare blir mer og mer viktig i dagens fotball er foreløpig så deffinetivt ikke til stede i Nederland.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1187 på: 01. Sep. 2007, 23:33 »
Årets utgave av Ajax holder vel ikke et enormt nivå det heller, de fleste unge og fremadstormende spillerne har forlatt klubben, og igjen står vel Hunterlaar, en gjeng avdankede spanjoler (Gabri, Urzaiz, Luque), og gamlinger som Davids og Stam tilbake. Dessuten vil jeg ikke akkurat kalle det en opptur å møre Groeningen og NAC i stedet for Chelsea, Arsenal og Liverpool.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1188 på: 01. Sep. 2007, 23:57 »
Hmmm, nå er det vel bare en to - tre sesonger siden PSV spilte semifinale mot Milan i CL, der de røk på bortemålsregelen! Forresten det samme Milan laget som rundspilte Liverpool i finalen, men som klarte å rote vekk ledelsen og senere tape på straffespark! Historisk sett har da også de nederlandske lagene gjort bra av seg i Europacupene, også i nyere tid, der Feyenoord har vunnet UEFA cupen, PSV og AZ i semifinaler, ihvertfall som jeg vet, + at de nesten alltid er å regne med når utslags-rundene begynner.

Og Heinrich, greit at Ajax har en noen rutinerte karer i stallen, men du må heller ikke glemme spillere som Emanuelson, Heitinga, Huntelaar, Maduro, Stekelenburg, som alle var med i Nederlands VM tropp i fjor! Har også mange andre unge spillere som kan bli spennende å følge i fremtiden!

Jeg mener ihvertfall at de beste nederlanske lagene (AZ, Ajax, PSV, Feyenoord) er bedre enn midt på treet lag i Spania! Der nivåforskjellen mellom de beste og nest beste er ENORM! Er vel også en grunn til at det omtrent er bare en "håndfull" lag som har vunnet den spanske serien igjennom tidene!
« Siste redigering: 02. Sep. 2007, 00:03 av Frode »

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1189 på: 02. Sep. 2007, 00:11 »

Og Heinrich, greit at Ajax har en noen rutinerte karer i stallen, men du må heller ikke glemme spillere som Emanuelson, Heitinga, Huntelaar, Maduro, Stekelenburg, som alle var med i Nederlands VM tropp i fjor! Har også mange andre unge spillere som kan bli spennende å følge i fremtiden!

Er fullt klar over det, men poenget var vel at dagens lag faktisk er den svakeste Ajax-utgaven på aldri så lenge, rett og slett fordi de mangler enkeltspillerne som kan dra lasset... Det nærmeste blir vel Huntelaar, men kan han komme opp på nivået til alle de fantastiske nederlandske spissene som har herjet i Europa de siste 10-15 årene?
Kjenner jeg Ajax rett, forsvinner vel Maduro og Urby i løpet av aldri så lenge de også.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1190 på: 02. Sep. 2007, 02:41 »
det jeg lurer på når det gjelder albert åberg er om det er mest han sin feil eller klubbens.

jeg mener, hvis han virkelig har de kvaliteter som mange sier at han har, hvorfor har han da blitt benka av tre forskjellige managere i nufc?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1191 på: 02. Sep. 2007, 03:04 »
1 manager. Roeder. Under Souness begynte han bra de to første kampene, blei langtidsskadd, og rakk aldri komme seg skikkelig i kampform før Roeder tok over.
Sam lot han vel etter eget ønske gå rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1192 på: 02. Sep. 2007, 06:45 »
det jeg lurer på når det gjelder albert åberg er om det er mest han sin feil eller klubbens.

Albert Åberg har nok aldri spilt fotball i nokon klubb tror du har misforstått litt der, men Albert er ein grei kar og når du nevnte han som fotballspiller blei han veldig glad og
innveterer deg til fest. :)

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1193 på: 02. Sep. 2007, 09:54 »
Må heller ikke glemme hans usynlig venn Sjybert.  ;) Da kan dere bli 3 på festen, det vil rocke.....  :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1194 på: 02. Sep. 2007, 10:13 »
Jeg mener ihvertfall at de beste nederlanske lagene (AZ, Ajax, PSV, Feyenoord) er bedre enn midt på treet lag i Spania! Der nivåforskjellen mellom de beste og nest beste er ENORM! Er vel også en grunn til at det omtrent er bare en "håndfull" lag som har vunnet den spanske serien igjennom tidene!

Det kan du nok forsåvidt ha rett i, jeg kjenner ikke alle de lagene du nevner godt nok til å si det for sikkert, men blant annet PSV er nok pr idag ett par hakk bedre enn "middelhavsfarerne" i LaLiga. Men jeg tenkte litt i de baner at Primeraen er helt der oppe blant de gjeveste ligaene i Europa, det er ikke Nederland. Derfor tror kanskje jeg at Luque kunne vist seg enda mer frem i f.eks Betis enn i Ajax, men det blir jo endel spekulasjoner fra min side. Hvis dette derimot er et mer permanent klubbskifte for Luque sin del er det kanskje mer fornuftig å gå til Ajax alikevel.

Uansett får vi vel passe oss litt for ikke å gjøre Luque tråden til en tråd om nederlandsk æresdivisjon...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1195 på: 02. Sep. 2007, 12:03 »
Uforutsigbar liga, Eresdivise. Eksempelvis klarte bare PSV 0-0 mot Twente i går. Det var borte, joda, men Twente skal vel være overkjørbare?

Selv holder j eg Ajax som det beste laget, foran AZ. PSV og Feyenoord der etter. AZ har kommet seg voldsomt de siste årene og tatt store steg. En meget god manager i Luis Van Gaal har gitt dem luft under vingene.

Når det gjelder nettopp Philips` Sports Vereninging Eindhoven, så har de jo en meget god historie som fotballklubb. Har en dyktig manager i Ronald Koeman, og man kom jo helt til semifinalen i Champions League i 04/05 sesongen.

Det scores mange mål i Eeresdivisie. Synes det er kjekt å se på, når jeg får sjansen, siden det spilles så angrepsvillig fotball. Litt synd kanskje, at det er så stor forskjell på kvartetten i topp og de i bunn av tabellen, men man har dog outsidere som SC Heerenveen og Vitesse Arnhem ;)
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

DanMan

• Gjest
« Svar #1196 på: 05. Sep. 2007, 20:17 »
En lang og god stund siden Luque ble solgt, men det er like fordømt kjipt uansett. Jeg har vært en av hans få, trofaste forkjempere på forumet, og når han begynte å få spilletid, og prestere i pre-season, øynet jeg virkelig en enorm opptur for Luque med Big Sam som sjef. Den gang ei.  :(

Å påstå Sam lot han gå fordi han ikke hadde tro nok på Luque blir i beste fall spekulativt. Spillere går for forskjellige grunner, og Solano og Dyer er vel to navn som viser at det ikke nødvendigvis er managerens syn på spillerens kvaliteter som teller.

Viva Luque, og måtte han igjen bevise kritikerne feil. Han har evnene til det..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1197 på: 05. Sep. 2007, 20:28 »
Kan være Big Sam lot han gå for å få ned lønningene. Virker som man har prøvd å ta et oppgjør med økonomien. Mange av de spillerne som ble solgt i år hadde nok høye løninger (blandt annet Dyer, Parker og Luque)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1198 på: 05. Sep. 2007, 20:50 »
En lang og god stund siden Luque ble solgt, men det er like fordømt kjipt uansett. Jeg har vært en av hans få, trofaste forkjempere på forumet, og når han begynte å få spilletid, og prestere i pre-season, øynet jeg virkelig en enorm opptur for Luque med Big Sam som sjef. Den gang ei.  :(

Å påstå Sam lot han gå fordi han ikke hadde tro nok på Luque blir i beste fall spekulativt. Spillere går for forskjellige grunner, og Solano og Dyer er vel to navn som viser at det ikke nødvendigvis er managerens syn på spillerens kvaliteter som teller.

Viva Luque, og måtte han igjen bevise kritikerne feil. Han har evnene til det..

Veldig enig. Ekstra surt for meg, som nettopp har fått LUQUE 19 på drakten.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

DanMan

• Gjest
« Svar #1199 på: 05. Sep. 2007, 20:53 »
Ekstra surt for meg, som nettopp har fått LUQUE 19 på drakten.

Synes du kan bære den drakta med stolthet, selv om han ikke er i Newcastle lenger, og aldri fikk i gang karrieren sin i nord-øst-England. Kombinasjonen av klubb og spiller er prima, likefullt!  ;)