20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1155 på: 27. Aug. 2007, 16:35 »
tipper luque vil være en snitt-spiller. han er nok ferdig på toppnivå. men lykke til alberto,din pengesugene spanske blodigle!! kan vi legge denne luque tråden død! han har ingen historie som er nevneverdi i newcastle og vil på ingen måte bli savnet!

sorry benson men sånn er det:) eneste forskjell på dagens new uten luque ,og new for en uke siden med luque, er at new slipper betale lønna hans!

Herregud, mann. Håpte du virkelig ikke at Luque skulle blomstre i Newcastle nå som vi endelig har en trener som faktisk vet hva han driver med ? Luque har fått karrieren sin nærmest ødelagt på den tida han har vært her (uten at jeg skal fordele skyld her), og det er synd og skam at en så god spiller ikke er med oss videre nå som vi endelig begynner å få skikk på klubben. Men når du bruker fraser som "pengesugne spanske blodigle" går jeg ut i fra at du er en drittunge som det ikke går an å diskutere med uansett

haha idiot! Så du syns luque har visst valutta for penga?? da lurer jeg virkelig på hva som rører seg i hodet ditt kompis. Luque har hatt sky høy lønn og fått noen innhopp engnag i blant ,men virket hlt uinteressert. Det jeg sa syns jeg passer best: eneste forskjell på dagens new uten luque ,og new for en uke siden med luque, er at new slipper betale lønna hans! vil ikke savne han!

Hva med Owen da, vil du selge han også ? Siden han i to år så og si bare har vært en utgift for klubben ? Poenget mitt er at Big Sam meget mulig kunne ha fått det beste ut av Luque igjen, skjønner du ikke det orker jeg ikke å diskutere med deg
nei de kampene owen har spilt for NEW har han levert varene. Om du ser statestkken til owen for NEW ser du at han har ganske god scoringsrate. Lugue hr ikke gjort drit annet enn at han scoret i shearers test kamp og netta et par i pre season. Jeg begynte faktisk se på han med litt andre øyne,men nå når han stikker ser jeg på han som en blodigle.. han har ikke gjort annet enn å tjene penger. Og han har ikke på langtnær levert noe som helst. Konklusjon: Alberto Luque en helvetes dyr flopp! Fikk han sjansen på innhopp eller fra start lusket han rundt,totalt uinteressert i å utrette noe som helst. PANG FERDIG!

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 27. Aug. 2007, 18:08 »
Hva med Owen da, vil du selge han også ? Siden han i to år så og si bare har vært en utgift for klubben ? Poenget mitt er at Big Sam meget mulig kunne ha fått det beste ut av Luque igjen, skjønner du ikke det orker jeg ikke å diskutere med deg

Nå er det vel en vesentlig forskjell på de to som gjør hele den problemstillingen uinterressant. Nemlig at Sam Allardyce, mannen som du vil skal få frem det beste i Luque ikke har trua nok til å satse på ham. Det andre alternativet er heller ikke så bra for Luque-fanboys, nemlig at Luque ikke er interressert i å forsøke å motbevise kritikerne. En av disse grunnene eller muligens begge er nok årsak i overgangen tror nå jeg. Ikke noe gæærnt bak noen av disse da begge i og for seg er gode grunner til å skille lag.

At folk synes Luque er fantastisk og har en enorm psyke som har holdt ut disse åra i Newcastle får stå på deres bekostning, for meg blir det helt irrelevant. Han leverte rett og slett ikke varene, folk ynder seg å legge skylda på våre udugelige managere i perioden, men nå er det engang slik at mange andre spillere fikk det dugelig til under både Souness og Roeder. Kanskje Luque ble dårlig behandlet i nord-øst, kanskje Luque ikke viste denne enorme psyken og innsatsviljen folk (tydeligvis) vet at han har vist på treningsfelt og i garderobemljøet. Det har ingenting med hvorvidt Luque floppet eller ikke å gjøre.

Nå må vi stikke fingeren i jorda og innse det reelle. Luque ble en flopp, £500k pr kamp og solgt for en slikk og ingenting. At fyren ikke har laget helvete pga. manglende tillit kan tolkes alle mulige veier, og er vel blitt gjort det og i denne ~80sider lange tråden. 

Luque-sagaen fører seg inn i historien som en av de (etterhvert mange) horrible transfers Newcastle har gjort i nyere tid. Det er det eneste ubestridte som vi ikke kan spekulere rundt, da det burde være klart for alle å se. Årsakene bak denne floppen er ikke vesentlig for denne konklusjonen slik jeg ser det.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 27. Aug. 2007, 18:47 »
Har det noken gang troffe deg at det kan vere Newcastle sin feil at store transferkjøp gang på gang flopper og ikkje alltid spillerne ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 27. Aug. 2007, 19:03 »
Her jeg noen plass hevdet at det kun er spilleren sin feil? Vær vennlig å påpek hvor jeg har skrevet dette, så skal jeg rette det da det på ingen måte er min mening.

Det jeg prøvde å si er at for meg er det helt uinterressant hva som er årsaken til at en spiller ikke slår til når det er snakk om å bedømme overgangen som en flopp eller ikke. Klart vi kan diskutere hva som er årsaken bak, men det gjør ikke Luque til et bedre eller verre kjøp om det er Roeder som har hindret han i å blomstre, eller om det er Luque selv, gjør det? 120 millioner for så å spille 3-4 håndfuller med kamper for så å gå for nesten ingenting er i mine øyne en flopp. Jeg, du, Tommy Sten og hele newcastlefanbasen kan spekulere oss blå på om hvorvidt det er Roeder, Souness, Luque, månen, gresset på Galllowgate, været eller hva søren det skulle være som er årsaken. Der kan vi aldri konkludere fordi vi rett og slett ikke har forutsetninger for dette.

Men jeg konkluderer altså med at Luque var en flopp basert på at han ble et pengesluk og spilte nesten ingen kamper. Og det har jeg veldig gode forutsetninger for å hevde.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 27. Aug. 2007, 19:14 »
Ok. Er nok bare uenige i betegnelsen flopp da.
La oss si ein klubb kjøper ein spiller for 14M pund. Rett etterpå klubben får ny trener som vil bygge opp eit nytt lag og selger spilleren for 3M pund. Det er også ein flopp i dine auge da vel ?
Det er an ikkje i mine nemlig.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 27. Aug. 2007, 19:36 »
Helt klart er en spiller en flopp hvis klubben (som er det interresante i mine øyne, den går over spiller og manager og styreformann) taper 11million pund på en spiller uten at han omtrent har spilt for klubben. Er jo en helt forferdelig grusom handel det. Man kan ikke unnskylde flopper med mangel på kontinuitet slik jeg ser det, med en slik definisjon vil Real Madrid som skifter managere nesten sensongmessig aldri floppe på et eneste kjøp.

Slik jeg ser det så er det du snakker om ulike årsaker til at en spiller ikke slår til, og det er slik jeg ser det ikke interressant om man for Newcastles del skal bedømme om Luque var et godt eller et dårlig kjøp. Årsaken til at noe skjer endrer ikke på det faktumet at resultatet har skjedd hvis du skjønner? For å si det veldig banalt, et hus er nedbrent uavhengig av om det var pyromaner som brente det ned med fyrstikker eller om huseier glemte å slå av kaffitrakteren? Huset ditt som ligger i aske foran deg er ikke mindre i aske om det var urettferdigheten selv som gjorde at pyromanene valgte din bolig, eller om det var din egen feil at du glemte å slå av kaffitrakteren?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 27. Aug. 2007, 19:50 »
La oss sei det var din egen feil. Det hjelper ikkje deg eller huset noke, men det er litt kjipt for pyromanene som får skylda for husbrenninga.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 27. Aug. 2007, 19:58 »
Ja, men da roter vi oss bort fra det som er resultatet, som vi jo er etter. Resultatet er huset står eller det er nedbrent, det er det vi er etter. Eller for å bruke det på Luque-saken, kjøpet var en flopp eller en suksess. Det er det vi kan vite med sikkerhet når vi sitter foran pcen i Norge.

Om hvorvidt det var en en selvforskyldt flopp, eller en påtrengt flopp fra tredjepart kan både jeg og du kun spekulere i da vi ikke har forutsetninger for å med sikkerhet hevde det ene eller det andre. Som jeg sa, dette kan vi krangle på til vi blir blå uten å bli enige da det ikke finnes muligheter for å bevise det ene eller det andre. Jeg personlig tror det er en miks av mye rart, holdningsproblem, dårlige lagledere, uflaks, vanskeligheter for å tilpasse seg, skader m.m. Dette er mine antagelser som jeg slenger ut uten noe som helst belegg annet enn at det er slik jeg velger å tolke situasjonen. Vær enig eller uenig, men at Luque var en flopp for Newcastle som fotballklubb mener da jeg at bør være klart å se. ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 27. Aug. 2007, 20:16 »
Ja med den begrunnelsen du legger i ordet "flopp". Så kan me ialfall vera enige om og vera enige i at Luque var ein "flopp".

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 27. Aug. 2007, 21:45 »
Er det noken som veit når Luque blir presentert som Ajax spiller ?
Finner ingen info eg.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 27. Aug. 2007, 22:01 »
Har ikke sett noe noen plass jeg, eneste jeg har sett er artikkel på Ajax sine hjemmesider om at de har hentet Luque med umiddelbar effekt og at den økonomiske rammeavtalen er "undisclosed". Er innom Ajax sine hjemmesider tidt og ofte pga. et nostalgisk forhold til klubben og en god gammel CM-save.  ;D

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 27. Aug. 2007, 22:09 »
Kommer nok og følge Ajax rimelig tett eg og framover.
Finnes vel ikkje no norsk supporterklubb vel ?

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 27. Aug. 2007, 22:12 »
Det er ikke meg bekjent, men det er godt mulig. For min egen del er Ajax en veldig fasinerende klubb og organisasjon. Det apparatet de har for å finne og fostre talent er helt enormt imponerende. Hvis man ser på store forballnavn i Europa de siste 10-15 åra så kunne Ajax ha stilt et skremmende sterkt allstar lag for å si det sånn.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 27. Aug. 2007, 22:14 »
Ja det er sant. Det er ein av Europas største talentfabrikker.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 27. Aug. 2007, 22:34 »
Kommer nok og følge Ajax rimelig tett eg og framover.
Finnes vel ikkje no norsk supporterklubb vel ?
Hehe, skal du bli Ajax-supporter plutselig fordi Luque ble solgt dit? :p
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.