20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215926 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1005 på: 27. Juni 2007, 17:27 »
Ja, fremtiden ligger nå ene og alene i Luques hender. Griper han denne sjansen, så kan han kanskje redde karrieren sin. Hvis han ikke gjør det, så kan han ihvertfall ikke skylde på andre enn seg selv.

Synes Øyvinden har et godt poeng når han nevner det faktum at Luque omtrent aldri har klaget på lite spilletid og omtrent aldri har klaget på lite støtte fra manageren sin. Hvis det er så enkelt som at Roeder er den eneste årsaken til at Luque ikke har lyktes i Newcastle, så burde nok kanskje Luque ha klaget mer enn han har gjort. Men han har jo aldri virket nevneverdig interessert i å gjøre det bra i de kampene han har fått spille.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 27. Juni 2007, 17:35 »
fredrik? er joakim langt på villspor? er du full? er du i partnerskap med luque. Det joakim påpeker om luques innsats på banen kunne jo ikke vært mer riktig. 110% ENIG MED JOAKIM. Kunne ikke sagt det bedre. Og jeg er rimelig sikker på at om luque hadde ytet max på treninger ,og vist en fantastisk innsats ville han fått sjanser til å spille. Så tror ikke vi kan skylde på managerene her,selv om de ikke har vært i verdensklasse. Luque må nok skylde seg selv og sin ufattelig dårlig innsats!

Oioioi, har du ikke fått med deg at Roeder hadde et meget dårlig forhold til Albert Luque fra dag 1?
At an nærmest hatet han for alt det var vedt. At spillere som Matt Pattison og Andrew Carroll kom foran i køen. At gjøken drev med vannvidd, og nærmest latterliggjorde stjerna Luque. Herregud, han må jo føle seg tråkket på og nærmest mishandlet. Spanjolene må jo synes at dette er helt bak mål, og det er det. Gidder ikke å diiskutere videre dette, med de som gav Roeder sin fulle tillit. Man må først til kjernen i saken vet du, for å finne løsningen. Hvorfor i helvete tror du Souness hentet stjerna fra Deportivo for nesten £ 10 mil. For at tragiske spillere som Pattison skulle benyttes i stedet for han? Har ikke Luque innsats? Hva legger du i dette? Har du stått på treningsanlegget til Newcastle og sett han trene? Har du nøye fulgt med i de sammenlagt 2 timene han har spilt til sammen for Newcastle? Forventer du at han skal score hat-trick når Roeder gir han en ytterst sjelden sjanse 6 minutter før slutt i en kamp som allerede er avgjort til fordel for motstanderlaget? Nei, jeg tror dere har noe personlig i mot Luque, som Roeder. Tull!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 27. Juni 2007, 17:48 »
Poenget, Fredrik, er at Luque ikke bare har fått 6 minutter på slutten av en kamp vi ligger under 5-0. Han har ved opptil flere anledninger fått starte kamper, eller fått 45-20 minutter, om ikke annet. Han har selvfølgelig noen ganger fått bare de siste 4-5 minuttene, men det er ikke BARE det han har fått.

Poenget er også at nesten hver eneste gang Luque har fått sjansen har han sett direkte uinteressert ut. Også i den fantastiske vårsesongen hvor Roeder var caretaker var Luque direkte dårlig og så ganske uinteressert ut. I hjemmekampen mot Ventspils, hvor vi bombarderte gjestenes mål sto Luque med hoftefeste på 16-meteren og lurte på hvor i all verden det ble av ballen, og hvorfor i all verden han ikke scoret de få gangene han fikk sjansen.

Luque har ved så altfor mange anledninger sett uinteressert ut. Og det får meg til å mistenke at han har dårlige holdninger. De rapportene jeg leste fra treningsfeltet før LSK-kampen var heller ikke oppløftende, som jeg allerede har nevnt. De rapportene fortalte om en uinteressert og lite innsatsvillig Luque, som foretrakk å sette seg på en stubbe og knyte sko, mens Scott Parker herjet som gal ute på treningsfeltet. Det kan godt være at det er sånn de gjør det i Spania, men det er ikke sånn man gjør det i Premier League.

Er det noe galt i at den unge skotsk/engelske talentfulle spissen Andrew Carroll får spilletid fremfor en tilsynelatende uinteressert og tilsynelatende dårlig trent Luque som aldri har prestert nevneverdig? Er det galt i at fremtidens Alan Shearer prioriteres fremfor en uinteressert spanjol?

Jeg skjønner argumentet med Matty Pattison, men jeg skjønner ikke hvorfor du bringer Carroll inn i diskusjonen, som om Carroll var en udugelig fjott totalt uten talent for noe som helst.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1008 på: 27. Juni 2007, 22:26 »
Hvorfor i helvete tror du Souness hentet stjerna fra Deportivo for nesten £ 10 mil.
Vel... Kanskje fordi Mr.Souness er verdensmester i en ting - Kjøre klubbene han er manager for rett til helvete?

Han spydde også ut over £8mill for en forsvarsspiller som ble tragisk i Newcastle... Mannen eide ikke talent for riktige kjøp TIL RIKTIG PRIS! Han betalte LAAAANGT over markedsverdi for alle sine signeringer.

Luque har til dags dato vært patetisk dårlig i Newcastle. DET er bare å innse. Men ja, han KAN endre på det nå ved ansettelsen av Big Sam. Tiden får vise om han er interessert i å lykkes.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 27. Juni 2007, 23:46 »
Joakim: selv om vi tydligvis er uenige her, så er jeg villig til å møte deg på halvveien. At Luque har sett altfor uinteressert ut i enkelte tilfeller når han har fått sjansen, er jeg enig i. Og det er Luque selv sitt største problem. Da jeg sammenlignet med Duff (tidligere i tråden) så ser også jeg forskjellen der: han prøver iallfall. Poenget er bare at vi (tror iallfall) vi har funnet årsaken til at Duff ikke har lykkes (veldig godt i sin første sessong). Kanskje bør vi også prøve å se etter årsakene til at Luque ikke har lykkes, og årsakene til at han har virket så umotivert til tider? Jeg tror ikke det er så enkelt som: "Det som er rett for Daimen Duff og Alan Shearer er rett for Alberto Luque også. Kanskje han lykkes under de omstendighetene som råder i Spania, men ikke i England." Javel, det kan så være. Men litt av grunnen til at vi faktisk skal merke oss det Luque gjorde i Deportivo er fordi det er en bekreftelse på hva mannen kan. Og nettop derfor mener jeg at man bør prøve alt som prøves kan for å få ut det potensialet, OGSÅ i England. Jeg er langt ifra overbevist om at verken Roeder, eller Souness også for den del, var åpne nok for nye og mer moderne metoder til å prøve å legge ting best mulig til rette for "spanjakken vår". Men jeg håper Big Sam er åpen nok til det. Man henter da andre spillere fra kontinentet som lykkes. Bare se på "årets spiller i PL", han kommer jo fra Spanias naboland.

Hvordan Luque opptrer på treningsfeltet vil jeg ikke mene for mye om, ettersom jeg vet for lite om det. Det blir for tynt å basere det på rapporter man fikk fra treningene i forkant av returkampen mot Lillestrøm for snart et år siden.
At Luque har spilt kamper hvor han alene skulle være god nok til å rundspille motstanderen er heller ikke helt riktig. For dagens fotball har endret seg såpass mye at det har blitt nærmest umulig. Verken Zidane eller Roberto Baggio har alene klart å rundspille RBK, selv om de i prinsippet skulle være gode nok til det. Og de på sitt beste var begge langt bedre enn Luque noen gang har vært eller vil komme til å bli.

Det ser unektelig mørkt ut for Luque og Newcastle, men jeg håper ennå (dvs: håpet våknet til live igjen etter at Roeder forsvant og Big Sam kom inn). Og like fullt nekter jeg å tro konsekvent at det er Luques skyld ene og alene at det har blitt som det har blitt! Det er klart det er mye opp til spilleren selv, men IKKE BARE det!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 28. Juni 2007, 00:42 »
Jeg sier det bare, bøy dere i støvet for Albert Luque, en ny æra har kommet.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 28. Juni 2007, 21:01 »
Jeg sier det bare, bøy dere i støvet for Albert Luque, en ny æra har kommet.

Det var vel kanskje å ta i litt, men jeg har hele tida vært sikker på at et managerbytte er det eneste som kan endre på situasjonen til Luque. Og jeg tror Allardyce har litt mer erfaring med utlendinger enn det Roeder har, hva som foregikk i hodet på han skjønner jeg ikke.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 28. Juni 2007, 21:17 »
Om det blir i Newcastle eller ikkje. Luque kommer grusomt tilbake ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 29. Juni 2007, 17:42 »
Takk for at du i det minste har argumenter å fare med chickenman. Det er det dessverre ikke alle som har. Jeg forstår forsåvidt hvor du vil hen, og er delvis enig. Men når jeg snakker om kamper hvor Luque kunne rundspilt motstanderen på egnhånd, så snakker jeg ikke om klubber på RBKs nivå. Jeg snakker om en klubb som RBK vant tosifret mot for bare få år siden, og jeg synes ikke det Ventspils jeg så mot Newcastle var nevneverdig forskjellig fra det Ventspils jeg så mot Rosenborg for det som nå er fire år siden, men som da var tre år siden. Det handler om å være topp skjerpet, uansett motstander, noe RBK ikke er i disse dager, og som Newcastle så definitivt ikke var på denne tiden i fjor.

Lillestrøm-kampene viste at norske lag absolutt har noe å fare med, og at forskjellen på Newcastle og toppen av norsk eliteserie ikke er all verden. Vi er fortsatt så gode at vi kan vinne relativt greit hvis vi bare går inn for det. Men det var helt tydelig at vi ikke gikk inn for det mot den ekstreme lilleputt-klubben Ventspils. Vi hadde mange nok skudd på mål mot Ventspils, men hadde vi vært på tå hev, så hadde vi scoret minst like mange mål som vi hadde sjanser. For da ville vi sannsynligvis skapt dobbelt så mange sjanser som vi faktisk gjorde. Hjemme mot Ventspils kunne Luque faktisk lekt seg med motstanderen, ihvertfall til en viss grad, istedet så han veldig uinteressert ut, og sto for det meste å så på i den kampen. Det er forskjell på det, og det Zidane, Roberto Carlos og gutta gjorde mot RBK.

Rosenborg var veldig gode mot Real Madrid, men Real Madrid vant begge kampene i 2005, fordi de er et mye bedre lag med langt bedre enkeltspillere. Per Ciljan Skjelbred er unektelig god i norsk målestokk, men han når ikke Guti opp til hofta i internasjonal sammenheng. Hvis man ser på RBKs kamper mot Juventus i 1997, så kan man faktisk se en Zidane som nesten rundspilte RBK alene. Og han gjorde det vel spesielt i bortekampen. Men Albert Luque prøvde ikke engang. Han var forsent til alt, og sto som oftest igjen med hoftefeste og lurte på hva som skjedde. Og det var mot en langt dårligere motstander enn 97-utgaven av RBK.

Jeg kan ikke si at jeg har prøvd å antyde at det ikke er mulig å integrere spanjoler, portugisere og latin-amerikanere i engelsk fotball. Liverpool, ManU og Arsenal er jo alle beviser på at det er fullt mulig. Fabregas er en stor stjerne i Arsenal, Alonso er viktig for Liverpool, Ronaldo storspiller for ManU. Men de har alle hatt managere som har vist stor forståelse og tålmodighet. Og de har ikke minst selv vært veldig interessert i å lykkes. Jeg forstår at interessen og viljen selvsagt har en viss sammenheng med den tillitten du blir vist av manageren, og jeg er helt enig i at både Souness og Roeder burde vært langt mer tålmodige med Luque. Men samtidig er det et faktum at de gangene Luque har fått en sjelden sjanse til å vise seg frem, har han knapt nok vist brøkdeler av hva han faktisk kan.

Ja, jeg er klar over at det er vanskelig å imponere når du må vise "alt" på en gang. Og jeg ser helt tydelig at Yssouf Kone lider enormt i RBK av den grunn. Men samtidig har spilleren selv et ansvar for å prøve å se interessert ut, og spilleren må i det minste prøve. Man kan ikke bare gi opp. Luque har valgt "gi opp"-holdningen. "Jeg får ikke tillitt av manageren uansett, så hvorfor skal jeg gidde å prøve, når det uansett ikke hjelper". Men det er nettopp det som er problemet. Når Luque selv gir opp, så er det også umulig for han å prøve å gjenvinne managerens tillitt.

Og jeg mener at det er spillerens oppgave å stå på og gi 110% uansett, selv om situasjonen ser aldri så håpløs ut. Og når han tjener såpass mye penger som han gjør (så mye at ingen andre klubber har råd til hans tjenester), da skal fansen kunne forvente at han gjør noe for å vise seg verdig de pengene. Det er lov å ikke lykkes, men det er ikke lov å ikke prøve. Det er noe Luque må lære seg, for det vet han tydeligvis ikke.

Og nettopp på grunn av at Luque ikke har lært seg den ene, viktige setningen, så er jeg tvilende til om han vil greie å komme på rett kjøl igjen. Det er Luques egen feil at han ikke prøver, selv om situasjonen er aldri så håpløs (og jeg vet at det er managerens feil). Og prøver man ikke, så kommer man ihvertfall ingen vei. Ikke hos meg, og ikke hos old school-managere.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 29. Juni 2007, 18:39 »
Men når Luque spela bra så bytte Roeder han ut kjapt som f.
Påstandene til Joker er mildt sagt latterlige.
Men gidder ikkje diskutere meir.
Lets see whats happens
Viva Luque
L
U
Q
U
E
!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 29. Juni 2007, 20:30 »
Hmm. Blir aldri enig om denne karen :D
Luque reagerte vel aldri helt perfekt på mishandlinga fra gjøken.
Men hva kan en forvente? Han ble praktisk talt behandla som dritt den dagen Roeder tok over for Souness. Han ble satt på tribuna tvert, etter å akkurat ha kommet tilbake fra langvarig skadeavbrekk. Og etter det var det jææævla dårlig med sjanser. At han nok dessverre ikke gjorde det bra nok er nå så, men det får da faen være grenser på hva en kan forvente etter å ha blitt så forbanna mye tråkka på. Luque har oppført seg overraskende bra.
Forøvrig, Souness bestemte vel ikke pris på noen som helst, var jo Sheperd som tok seg av det..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 29. Juni 2007, 22:10 »
Luque har ikke fått mange sjansene, men det går heller ikke ann å komme utenom at han har vært utrolig uinsperert og giddaløs de gangene han har fått sjansen.
Og så lenge man har slik innstilling de gangene han får sjansen, så kan man heller ikke forvente å få flere sjanser. Det minste man kan forvente er at man viser innsats og virkelig prøver og i hvertfall viser vilje til å lykkes, så får man heller leve med at han ikke lykkes med særlig mye. Men Luque gidder jo ikke engang å prøve og da får man heller ikke flere sjanser. Hjelper ikke om man egentlig har ferdigheter osv da, kommer ingen veg med det alene i engelsk fotball desverre..

Roeder kunne og burde helt sikkert ha gjort masse annerledes, også med tanke på Luque, men kom ikke her og si at det er Roeder sin skyld at han ikke har lykkes. Luque kan takke seg selv for det, rett og slett på manglende innsats og vilje. Kan ikke forsvares at han har vist total mangel på det bare fordi han ikke har fått nok sjanser av Roeder. Hadde innsatsen og viljen vært der så hadde sjansene kommet også.

Men når det er sagt så kan vi jo alltids håpe på at Big Sams evner kan få viljen i Luque til å våkne igjen. Men da får han fanken meg begynne å jobbe for lønna, og det må han gjøre på trening hver dag. Hadde i hvertfall vært moro om han mot alle odds skulle slå til under Sam`s ledelse.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 01. Juli 2007, 02:19 »
Er det noen som har peiling på hvilket draktnummer Luque får etter at Barton fikk nr 7 ? Jeg spiller Pro Evolution og må ha sånt riktig, ellers blir jeg klin gal...Bare en liten tvangstanke,hehe
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 04. Juli 2007, 17:02 »
Luque blir en hit i år!!!!

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 04. Juli 2007, 19:21 »
Ja, kanskje det. Luque har jeg forsvart fra vi kjøpte han, og jeg har troen på han. Luque er jo en "allsidig" spiller, da han kan spille venstreving og spiss. Men alikevell mener jeg han er en mer targetman type hvor vi skal spille ballen i beina på. Da blir han god! Jeg så at under Roeder ble det spilt mye i rom på Luque som ikke har den høyeste farten i PL.

Så jeg tror at for å få Luque til å fungere som han skal, må vi spille i beina på han, og ikke så mye i rom. Så får vi håpe at Luque blomstrer noe ekstremt under Big Sam!