20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215842 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #990 på: 25. Juni 2007, 20:23 »
For helvete Joakim, give it a rest already
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 25. Juni 2007, 20:58 »
Er bare og ignonere det oppgulpet hans.
Luque er satan sjøl mens Bellamy er snille dutten til mor såååeee såånnn e deeet
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #992 på: 26. Juni 2007, 00:59 »
Luque har blitt behandlet som avfall av Glenn Roeder. Etter at Souness kjøpte han, skulle han virkelig satses på. Han gikk glatt inn i startelleveren mot Manchester United og ble dessverre skadet, noe som forgreinet seg over på en lang tragedie under Roeder og hans vanstyre og faenskap. Han har fått svært få sjanser til å overhodet få lov til å vise noe. Som mot Palermo, der han scoret vinnermålet og gjorde akkurat det han skulle. Det hadde ingenting å si allikevel. Roeder var like blokkert i den lille nøtten av en hjerne han går rundt med.

Luque var tidligere en storspiller, han var stor i Deportivo, i Champions League. Han puttet dusinvis på dusinvis av mål og var et stjerneskudd i europeisk fotball. Den dagen Souness tok saken i egne hender og hentet godeste Albert til SJP, den dagen var jeg meget glad, for den dagen hadde vi skaffet oss en stjernespiller av rang.

Han er fortsatt en stjernespiller av rang. Det er bare at selvtillitten hans er på størrelse med en teppekant etter behandlingen fra Roeder. At han har funnet seg i dette er helt fantastisk, og det er bare å ta av seg hatten for at han har stilt opp i reservekamper og funnet seg i å bli vraket til fordel for ingen ringere enn Matty Pattison. En SKAM.

At vi endelig har skaffet oss en klassemanager, som i tillegg sier at han vil bruke Luque i fremtiden, og at han er med i planene hans, gleder meg, og det bør glede resten av TOON-fansen. Vi kan godt bli vitne til blomstringen av den sovende kjempen Albert Luque i løpet av denne sesongen. Vi må prise oss lykkelige over at en manager med vett i skallen har entret gamet og gjort daukjøtt og elendighet om til håp og engasjement. The dream lives on.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 26. Juni 2007, 01:02 »
Tror ikke han er like sugen på det, før han får vite nøyaktig hva som kreves for at han skal lykkes.
Han har hatt elendige holdninger, og har selv kastet bort enhver sjanse til å virkelig vise seg frem.

Hvis Big Sam kan få denne karen til å blomstre, kjempebra, men jeg vil ikke være for sikker på det. Denne gutten hører hjemme i en barnehage, ikke i en fotballklubb.

I en barnehaget faktisk. Man kan altså synke så lavt?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 26. Juni 2007, 01:32 »
må rett og slett si meg enig med joakim. selv om joakim uttaler seg litt feil.Syns Luque har fått en del sjanser og verre holdninger på en fotballbane kan man lete lenge etter. Han gidder jo faen ikke jobbe i det hele tatt. Luque har vært tålmodig,men gidder man ikke jobbe så kan han dra til helvete.. syns det er håpløst at flere av dere guder han. han har ikke gjort newcastle noe annet enn negativt .dritt spiller!! primadonna!!

djmattis

• Gjest
« Svar #995 på: 26. Juni 2007, 02:03 »
Om man har spillt fotball på høyere nivå enn Old Boys treninga til Lambertseter så skjønner man at for å komme i form etter skade trenger man kamp trening, først reserve, for å så få prøve seg i PL tempo og deretter bygge seg videre mot formen.

Jeg skal ta det beste eksemplet av alle her, og nå vil jeg at alle dere glupinger der ute virkelig trekker hjernemusklene sammen.
Tenk, bare tenk OM......................................... Luque hadde fått samme behandling som Owen etter skaden sin....

Denne diskusjonen er over for min del nå. God Natt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 26. Juni 2007, 10:41 »
Etter selv å ha gitt opp Luques karriere i Newcastle for LENGE SIDEN så blomstrer det nå opp et lite håp igjen. Luques største problem etter skaden var nok manager Glenn Roeder, som har ført dette til den meningsløse situasjonen vi kjenner det som idag. Roeder er en veldig typisk engelskmann, og med det mener jeg gamledags. Dersom du ikke løper til krampa tar deg, både på trening og i kamp, uansett misjon så viser du ikke den riktige holdningen. Og dette er rett og slett ikke veien å gå med en spiller som Alberto Luque. Når jeg derimot leser hvordan enkelte spillere blant annet i Luques hjemland Spania får enorme friheter så tror jeg man er kommet litt lengre der med å legge ting til rette for å få det beste ut av spillerne sine. Ronaldinho er et glimrende eksempel på dette. I hele vår har 'dinho sett litt småsliten ut, og ute av form. Konsekvensen er at han stadig oftere og oftere har jobbet med egne individuelle treningsprogram og borte fra selve troppen. Da resten av laget har vært å observere i trening på La Masìa har 'dinho ofte jobbet individuelt i styrkerommet. I tillegg må en artist som Ronaldinho alltid ha en viss frihet, noe som blant annet har ført til at han svært ofte varmer opp for seg selv på sin egen måte før kampen, mens resten av laget følger de vante rutinene. Nå skal det sies at Ronaldinho har blitt gitt sikkert nok frihet (antagelig litt for mye), men det trenger ikke skje med Luque. Ikke er Luque en like god spiller heller. Og desto mer du kan tilby, desto mer kan du kreve. Poenget mitt er uansett at Roeders tradisjonelle typiske engelske holdning tydligvis ikke har fungert til å få det beste ut av Luque. Jeg håper Allardyce ser Luques potensiale og legger ting til rette for ham deretter. I sin første Newcaslte kamp var jo faktisk Luque god. I sin andre ble han skadet, og deretter har det bare gått nedover. Alle disse sjansene han har fått og misbrukt aksepterer jeg heller ikke. En kamp her, og en kamp der, og så godt som ALDRI en hel kamp er ikke nok til at en klassespiller med lite spilletid spiller seg i form.

Til sammenligning kan vi jo se på Duffs første sessong i Newcastle. Hans problem har da ifølge mange vært ustabile medspillere, ingen ren venstreback, bla bla bla. I Luques tilfelle er det ene og alene hans egen feil. Noe jeg tillater meg å være uenig i. Men til slutt må jeg bare si at jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg skriver dette innlegget. Jeg står ved min mening, og det gjør de som er enig med meg også. Men det gjør også de som er uenige med meg, de er tydligvis helt enig i Roeders "tradisjonelle typiske engelske tenkning" om at det som er rett for en, er rett for alle. Kan de ikke etterleve det så til h****** med dem. Så for jeg heller bare innrømme at det er litt uforståelig for meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 26. Juni 2007, 13:01 »
Amen Fredrik. Det er det beste innlegget jeg har lest på stunder!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 26. Juni 2007, 16:32 »
Det er selvsagt greit å ha ulike meninger, men jeg må få lov å stå på mitt.
Albert Luque har aldri vist noen interesse for å spille godt for Newcastle United. Han hadde en god kamp mot Palermo, men det er det eneste. Ja, jeg er enig i at Roeder burde gitt han fornyet tillitt etter Palermo-kampen, men Roeder alene kan ikke ta hele skylden for at Luque ikke har prestert.

Jeg mener å ha sett Luque nok til å vite når han prøver, og når han ikke prøver. Greit nok, under Souness prøvde han faktisk av og til, men lyktes aldri. Og det hele ble snudd på hodet straks Roeder overtok. Greit nok, Roeder gjorde ikke Luque noen store tjenester, men Luque må ta mye av skylda selv.

Det nytter ikke å bare skylde på lite kamptrening, og det nytter ikke peke på Palermo-kampen og reservelagskampen mot Liverpool og si "se der, så god han kan være". Ja, Luque var god mot Palermo, men det var ikke bare han som var det. Dessuten fikk han scoringa servert på sølvfat av Milners utskjelte innleggsfot. Ingen profesjonell fotballspiller, som attpåtil er spiss/ving kan unngå å score på en så god mulighet.

Men når det er sagt har det vært utallige kamper hvor Luque har stått bom stille, jogget litt nå og da, men ellers gjort veldig, veldig, veldig lite for å bidra til at laget kanskje kunne scoret noen mål. Han har vært konstant sein, nesten aldri i bevegelse, teknikken har ikke vært i nærheten av Luques faktiske nivå, og han har sett direkte uinteressert ut. Når du ikke engang greier å ta imot en ball, så er du og blir umotivert. At han har spilt en god kamp på en sesong skulle jo bare mangle.

Men prestasjonene og måten han har tedd seg på banen har vært alt annet enn "han prøver så godt han kan". Duff har prøvd så godt han kunne. Han er ikke like bevegelig som Milner. Det må vi bare glemme. Men han har prøvd, og han har lyktes noen ganger. Duff har stort sett alltid vist en interesse for å prøve å få til noe. Men det er helt tydelig for alle som har sett mer enn fem kamper forrige sesong at laget rundt ham har vært for dårlig, og han har ikke fått muligheten til å blomstre. I tillegg har han også slitt med enorme skadeproblemer, mer enn han noen gang tidligere i sin karriere har gjort.

Luque kan ikke skylde på skader. Riktignok kan han skylde på dårlige medspillere, men det holder ikke i lengden, så lenge det står soleklart for enhver idiot at Luque ikke engang prøver. Du scorer ikke mange mål av å stå med hoftefeste på 16-meterstreken i 90 minutter.

Luque har fått sjansen i flere kamper hvor han alene kunne rundspilt motstanderen, om han bare hadde ønsket å gjøre det. Og selv om du motarbeides aldri så mye av manageren, prøver du ikke, så kommer du ingen vei.

Dessuten var ikke akkurat rapportene på dette forumet fra den ene treningen i Oslo foran LSK-kampen særlig oppløftende heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 26. Juni 2007, 17:40 »
Du er langt på villspor her. Dette tar jeg som et slags dårlig forhold mellom deg og Luque. Du sier han ikke har hatt mange skader og har spilt mange kamper, noe som er totalt feil. Det riktige er motsatt, og videre går det lagnt ut på viddene, det du har å rutte med til motargumenter. Man kan ikke stikke under en stol at Luque har blitt behandlet slavisk og horribelt i Newcastle. Sensasjonelt er det, at Luque finner seg i det og fortsetter for Newcastle. Kan legge til at jeg kan bekrefte at du ikke har sett Luque mer en kanskje 1 kamp i Deportivo La Coruna. Det virker i hvert fall ikke sånn. Og når i tillegg du har støttet Roeder til han ga sin resignasjon, så fortsår jeg ikke engang hvorfor jeg gidder å svare på dette, når jeg vet at jeg har rett angående Luque, og (alle) vet det er slik.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 26. Juni 2007, 19:02 »
Luque er kanskje en av de spillerne i Newcastle som har størst potensial, og jeg må si meg enig med deg Fredrik. Jeg så vel Luque mellom 5 - 10 kamper i Deportivo og han storspillte der. Jeg hoppet i taket da vi signerte han, og jeg er sikker på at han vil prestere for oss.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 27. Juni 2007, 16:57 »
fredrik? er joakim langt på villspor? er du full? er du i partnerskap med luque. Det joakim påpeker om luques innsats på banen kunne jo ikke vært mer riktig. 110% ENIG MED JOAKIM. Kunne ikke sagt det bedre. Og jeg er rimelig sikker på at om luque hadde ytet max på treninger ,og vist en fantastisk innsats ville han fått sjanser til å spille. Så tror ikke vi kan skylde på managerene her,selv om de ikke har vært i verdensklasse. Luque må nok skylde seg selv og sin ufattelig dårlig innsats!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 27. Juni 2007, 17:02 »
Luque-diskusjonen har ingen verdens ting med hva han gjorde i Deportivo å gjøre. Jeg vet at Luque var veldig god i Depo. Nei, jeg har ikke sett mange kamper med Luque i blått og hvitt, men jeg har sett mange nok kamper med Luque i svart og hvitt, og det er DER problemet ligger. At Luque var en klassespiller i Spania har ingen verdens ting med denne diskusjonen å være. I Newcastle har han IKKE gjort en akseptabel jobb. Han har vist mangel på motivasjon, mangel på vilje til å prestere og mangel på evne til å prestere. Jeg sier ikke at Luque er en dårlig spiller, han er en meget god spiller. Men i Newcastle har han først og fremst seg selv å takke for at han ikke har lyktes. Selv om også Glenn Roeder har en viss innflytelse. Men han kan først og fremst råd for det selv. Han har fått flere innhopp, noen starter, noen halve kamper, noen hele kamper, og han har kun én god kamp. Og det er ikke hans feil?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 27. Juni 2007, 17:05 »
Er også einig med Joakim. Kan ikkje sei eg er imponert over innsatsen hans dei gangane han har fått sjansen, og det er grunn til å tru at det heng i saman med dårlig innsats på trening. Eg skulle også likt å sett Luque klage på Roeder og gjere meir opprør pga lite speletid. Han må ville spele fotball, og ikkje berre være her for pengane sin del. Men å sjå Luque blomstre under Big Sam hadde jo vore ein draum.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 27. Juni 2007, 17:08 »
Jada for all del. vet gutten har utrolige evner go var en stor stjerne i spania. men det han ar gjort i newcastle er jo ufattelig dårlig. håper han blomstrer nå. alt i alt har luqie vært heldig som får manager bytte så ofte som han får.. han får hele tiden nye sjanser til å vise seg fem og begynne med blanke ark. tar hn ikke denne siste sjansen kan han dra til helvete!