20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Floppen Luque?
« Svar #915 på: 08. Feb. 2007, 15:53 »
eg og syns det var rart at han blei kalt tilbake. Så langt bak i køa han er så er det lite sannsynlig at vi nokon gong vil få bruk for han. Han burde heller fått reise til PSV, og om han hadde fått skikk på ferdighetene igjen kunne vi kanskje henta han tilbake. Men at Roeder driver å fryse ut Luque fordi han mislika personen har eg lita tru på.

Hvilken annen grunn kan det vere for og fryse ut ein klassespiller da? Den andre mulige grunnen eg kommer på kan vere pga spillere som nekter og skrive under ny kontrakt og derfor blir fryst ut.. slik Som Beckham.. Men i Luques tilfelle så er vel ikkje det tilfellet ???
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #916 på: 08. Feb. 2007, 17:25 »
Luque har blitt henvist til benk og tribune fordi han ikke har vist tilstrekkelig innsats på trening og fordi han har vært direkte dårlig i flesteparten av kampene han har spilt. Men hvorfor vi blokkerer transferen hans er en gåte. Og for å forsvare blokkeringen av PSV-dealen så MÅ han få spille. Selv om jeg ikke vil se han i sort og hvitt igjen. Problemet er at han fortsetter å sitte på tribunen og dermed kan vi ikke under noen omstendigheter forsvare blokkeringen av PSV-dealen. Men det er bare det jeg er forbannet på Roeder/Shepherd for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #917 på: 08. Feb. 2007, 19:32 »
Luque har blitt henvist til benk og tribune fordi han ikke har vist tilstrekkelig innsats på trening og fordi han har vært direkte dårlig i flesteparten av kampene han har spilt. Men hvorfor vi blokkerer transferen hans er en gåte. Og for å forsvare blokkeringen av PSV-dealen så MÅ han få spille. Selv om jeg ikke vil se han i sort og hvitt igjen. Problemet er at han fortsetter å sitte på tribunen og dermed kan vi ikke under noen omstendigheter forsvare blokkeringen av PSV-dealen. Men det er bare det jeg er forbannet på Roeder/Shepherd for.

Ja, vi ville jo bare tjent pengene på lønnen hans og en eventuell transfer i sommer. Vi hadde helt klart tjent på PSV-Dealen, og synes Roeder bør forklare seg for den blemmen

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #918 på: 08. Feb. 2007, 23:13 »
Roeder har forklart det hele med at Luque gikk under forutsetning av at vi fikk en mann inn.
Det gjorde vi ikke, og da ble Luque værende. Ifølge Roeder.

DanMan

• Gjest
« Svar #919 på: 09. Feb. 2007, 10:11 »
Og som jeg har nevnt: INGEN kjøper den forklaringen. Den gir overhodet ikke mening. Man trenger ikke erstatte en mann som IKKE får spille til tross for et helt lag - og vel så det - ute med skader. Følgelig holder Roeder alle fans og spesielt Luque selv, for narr. Det er respektløst, og overhodet ikke en sjef verdig.

Det er meg knekkende likegyldig om Luque ikke lenger viser full innsats på trening. Hvorfor skulle han? Time and time again har det blitt klokkeklart demonstrert at Luque - uavhengig av prestasjoner - ikke vil få tillit av Roeder. Han ble matchvinner på bortebane mot Palermo, bare for å bli vraket til den påfølgende kampen. Luque hadde ikke engang spilt mot Palermo hadde det ikke vært for at Sir Alex ikke ga tillatelse til å bruke Rossi i UEFA-cupen. Selv med samtlige eide spisser på skadelisten, ble Duff brukt på topp fremfor Luque. Og verre har det blitt: Som regel er ikke Luque engang på benken. Spillere som Troisi og Carroll prioriteres, og i én kamp presterte jaggu Roeder å besette benken med en keeper og FIRE midtbanespillere.

Og jeg går ikke med på å kritisere Luques kampprestasjoner. Klart, han har ikke vist all verden, men tenk under hvilke omstendigheter han har blitt tvunget til å vise seg frem. En kamp i skuddåret.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #920 på: 09. Feb. 2007, 18:40 »
Hvilke omstendigheter han har fått vise seg frem under?
Er Ventspils på hjemmebane dårlige omstendigheter for Luque å vise seg frem? Hallo? Ventspils tapte tosifret totalt for Rosenborg i UEFA-cupen i 2004. Hva er det som er så dårlig med å kunne vise seg frem mot et veldig dårlig lag? Hadde Luque gjort litt mer enn å stå med hendene i lomma og se dum ut, så hadde vi kunnet vinne minst 5-0 mot latvierne. Og Luque kunne gjort alt på egenhånd om han ønsket.

Og da har han hatt dårlige arbeidsforhold?

DanMan

• Gjest
« Svar #921 på: 12. Feb. 2007, 09:15 »
Det er én - EN - kamp. Og om han så hadde lekt med Ventspils, og likevel blitt vraket, hadde forklaringen vært at "alle kan jo leke med slike motstandere". Da har han med andre ord ikke vist seg frem uansett hva han hadde gjort. Og hva med kampen mot Liverpool-reservene? Da viste han seg frem, og jeg tør banne på at de er et bedre lag enn Ventspils. Noen spillere gjør det bedre mot større lag.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #922 på: 12. Feb. 2007, 18:56 »
Det er én - EN - kamp. Og om han så hadde lekt med Ventspils, og likevel blitt vraket, hadde forklaringen vært at "alle kan jo leke med slike motstandere". Da har han med andre ord ikke vist seg frem uansett hva han hadde gjort. Og hva med kampen mot Liverpool-reservene? Da viste han seg frem, og jeg tør banne på at de er et bedre lag enn Ventspils. Noen spillere gjør det bedre mot større lag.

So true.
Begynner og bli latterlig. Når Joakim gang på gang drar fram den eine kampen, er det grunn nok til og behandle Luque på den måten han har blitt gjort så melder eg meg inn i ArsenalFC i dag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #923 på: 12. Feb. 2007, 21:46 »
Ja, men så se til å meld deg inn i Arsenal FC da.

Den kampen trekker jeg inn som et skrekkeksempel på hvor umotivert og dårlig Luque kan være. Jeg sier ikke at han er sånn i alle kamper, men jeg er overbevist om at det kan gjenta seg, hvis han får spille mot for eksempel Waregem.

Forøvrig så velger jeg å tro på det Roeder sier om Luque. Selv om jeg også har irritert meg over at han ikke fikk sjansen i påfølgende kamp etter en brukbar kamp mot Palermo, så er jeg overbevist om at det er Luque selv, og ikke Roeder, som har skyld i at Luque ikke har spilt en sentral rolle i Newcastle under Roeder.

Forøvrig har jeg sett flere kamper med Luque på banen, og jeg kan ikke huske at han har vært god i en eneste en av kampene. Han hadde en brukbar førsteomgang, for å forsvinne i andreomgang i en kamp. Og jeg har sett han gjøre noen fine hælspark og vise frem en brukbar skuddfot ved enkelte anledninger. Men han har ikke gjort noe som helst som har overbevist meg om at det er Roeder som har en personlig agenda mot Luque, og ikke Luque selv som er umotivert og slapp.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 12. Feb. 2007, 22:21 »
Selvfølgelig vil Luque vera ræva om han hadde fått sjangsen mot Waregem.. Luque har vel aldri vert på banen 2 kamper på rad nokon gong. Er ikkje lett og spille seg inn i form da. Det er rart har Duff vert så jævla mykje bedre da? Han har spillt 20 kamper samenhengende og spilt møkk mens Luque blir halshogd for han ikkje har spillt bra i det random innhoppa han har fått. Luque er vel som andre spillere,han treng tillitt,støtte og eit par  kamper for og komme tilbake i form.
Hadde Luque fått 20 kamper på rad,Good knows kor god han kunne blitt.
At Luque ikkje kommer til og spille bra om han får spille ein kamp no bør jo det fleste forstå, hadde Roeder gitt Luque ein real sjangse så kanskje Luque hadde fått motivasjon til og stått på men når han ikkje blir behandla på lik linje som det andre spillerne i troppen så er det jo ikkje så lett.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 12. Feb. 2007, 23:53 »
Duff har då vore mykje betre enn Luque, og Duff prøva i det minste. Då Luque først får sjansen tar han det som regel med ro og ser ut til å være helt umotivert. Og å sei at han aldri har fått spele 2 kampar på rad er feil, han fekk jo spele opp til fleire kampar på rad frå start under Souness.
Dessuten har nok innsatsen på trening ein del å sei, og etter det eg har hørt er han relativt slapp der og.
Luque blir nok behandla på lik linje med alle andre, men når han har den slappe holdningen er det da rettferdig at han skal få 20 kampa på rad, når andre jobba hardt for å få spele?

Eg var også for at Luque skulle få fleire sjansar tidlegare i sesongen, men etter det eg har sett har han ingenting på laget å gjer.
Uansett er det på tide å gje opp Luque no og få han ut av klubben. Han ser ikkje ut til å passe i PL, og bør snarast tilbake til f.eks Spania, det er det beste for både han og klubben.

djmattis

• Gjest
« Svar #926 på: 13. Feb. 2007, 01:06 »
Duff har då vore mykje betre enn Luque, og Duff prøva i det minste. Då Luque først får sjansen tar han det som regel med ro og ser ut til å være helt umotivert. Og å sei at han aldri har fått spele 2 kampar på rad er feil, han fekk jo spele opp til fleire kampar på rad frå start under Souness.
Dessuten har nok innsatsen på trening ein del å sei, og etter det eg har hørt er han relativt slapp der og.
Luque blir nok behandla på lik linje med alle andre, men når han har den slappe holdningen er det da rettferdig at han skal få 20 kampa på rad, når andre jobba hardt for å få spele?

Eg var også for at Luque skulle få fleire sjansar tidlegare i sesongen, men etter det eg har sett har han ingenting på laget å gjer.
Uansett er det på tide å gje opp Luque no og få han ut av klubben. Han ser ikkje ut til å passe i PL, og bør snarast tilbake til f.eks Spania, det er det beste for både han og klubben.

hahaha
jeg må bare le av slikt, sorry å drive gjør men å si at Luque har fått sjansen funker ikke for meg, ingen kan si at Luque har fått sjansen i Newcastle.
For faktum er at de gangene han har fått sjansen, så har han skårt mål, hatt assisists osv osv.
men jaja er et evig tema dette.
tar aldrig slutt, og jeg irriterer meg fortsatt like mye på det.
er den eneste tingen jeg virkelig hater med Roeder.
Deter luque saken, ellers støtter jeg Roeder 100%...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #927 på: 13. Feb. 2007, 14:05 »
Han var vel stort sett skadet under Souness. Skadet seg i den andre kampen han spilte. Og da han kom tilbake var hele laget i "gjørma", og Souness fikk sparken rett etter! Så han har ikke fått "veldig" med tillit.

Men er enig i at vi bør sende han tilbake til Spania. Det er jo veldig få spanjoler som tilpasser seg den engelske spillemåten og livstilen. Fabregas og Alonso er vel 2, finnes sikkert en og annen spansk spiller utenom disse som har tilpasset seg i England. Men generelt har det vært få, synes nå ihvertfall jeg!!
« Siste redigering: 13. Feb. 2007, 23:28 av Frode »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #928 på: 13. Feb. 2007, 20:13 »

hahaha
jeg må bare le av slikt, sorry å drive gjør men å si at Luque har fått sjansen funker ikke for meg, ingen kan si at Luque har fått sjansen i Newcastle.
For faktum er at de gangene han har fått sjansen, så har han skårt mål, hatt assisists osv osv.
men jaja er et evig tema dette.
tar aldrig slutt, og jeg irriterer meg fortsatt like mye på det.
er den eneste tingen jeg virkelig hater med Roeder.
Deter luque saken, ellers støtter jeg Roeder 100%...

hehe, le so mykje du vil. Faktum er at Luque har spelt 31 kampar for newcastle. Og du poengterar at han har scort og lagd assist kvar gong han har fått sjansen. 3 mål har han scora, derav 1 i ligaen.
Eg er fullstendig klar over at mangen av kampane har vore som innbyttar, men det er vel lov å spele bra sjølv om ein er innbyttar?
Eg er også klar over at då han fekk sjansen under Souness var laget i ein dårleg periode, men Luque såg i hvertfall ikkje ut til å heve laget akkurat.

Dermed blir det feil å sei at han aldri har fått sjansen i Newcastle, men ein ting skal være sikkert og det er at han i hvertfall burde bli prioritert foran spelarar som Pattison.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #929 på: 23. Feb. 2007, 16:03 »
Jeg har klaget over Luque tidligere, men vil jo gjerne at han skal lykkes i NUFC. Derfor håpet jeg han skulle få sjansen fra start mot Zulte W. hjemme på SJP, særlig når utgangspunktet var så bra m.h.t. resultatet fra Belgia.
Og sannelig startet ikke Luque  :). Og sannelig skuffet han ikke igjen  :'(. Til å begynne med hadde han noen tendenser til å ville noe. Men da han lot innlegg fra Milner passere rett foran tåen sin, da skjønte jeg at her er det ikke mye å forvente. Jeg skjønner meg ikke på Luque. Her hadde han en unik mulighet til å vise at kritikere (som meg) tar feil, men misbrukte den også.
Jeg håper Roeder slipper pepper de gangene han velger å ikke benytte Luque. Det har tydeligvis sin helt åpenbare årsak.
Livet er svart/hvitt!