Vi har jo gitt han en del tid da? Han må begynne å score de gangene han blir byttet inn i allefall....
Han har vel tilgode å starte en PL kamp under Roeder. Man skal ikke glemme at Luque scoret i 4 kamper på rad, under nettopp Roeder. Det var tydeligvis ikke godt nok til å gi han sjansen. Istedet satser han heller på et Man Utd talent. Virker som Roeder har et kjærlighetsforhold til Sir Alex etter gårsdagen.
Det er vel å gå litt langt, og godt over grensen til det useriøse. Men det plager meg også at Roeder vil satse på et talent som er lånt for 4 måneder og grunnen til denne låneavtalen er at det skal gange spillerens egen klubb, særlig når den klubben er MænJu.
Idag leser jeg i the Journal at vi snart kan vente oss Rossi og Martins som spisspar. Og alt er bedre enn en spiller som egentlig er skadet, iallfall når han er så hemmet av skaden som det Ameobi er.
Roeder mener også at Rossi og Martins kan fungere sammen. Javel, hvorfor kan ikke Luque og Martins det da? Sibierski som squad spiller, backup, og target man kan jeg akseptere dersom han trengs for sine kvaliteter. Men Rossi, nei den henger ikke på greip. En lånt spiller for 4 måneder, langsiktig tenkning er iallfall ikke ett (eller strengt tatt to) nøkkelord her.
Nå klager Luque over at han ikke får sjanser, og det skal vi ikke like når han klager på hvordan han selv blir behandlet av klubben vi støtter i tykt og tynt. Men eneste faktum er at hadde jeg vært reserve for den spissen jeg så spille igår hadde jammen meg jeg klaget også.
Så får det heller være opp til Luque selv og bevise seg sjansen verdig hvis han skulle få den. Verre en gårsdagens ensomme spiss blir det neppe alikevel.
Roeder sier også at han ennå ikke har gitt opp på Luque i Newcastle. Det er vel og bra det, men det må snart bekreftes gjennom handling så vel som ord, ikke bare det siste. For jeg er redd at spilleren selv er nære ved å gi opp, og det er egentlig ikke så rart. Og da Luque selv gir opp, hvis han ikke allerede har gjort det, da er det for sent.