20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 217025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #150 på: 04. Jan. 2006, 15:59 »
Korrekt, Lasse. Godt du banker litt vett inn i noen av tvilerne.
Vi skal forøvrig huske på at mens Emre hylles som et kanonkjøp, så sliter også han tidvis med å venne seg til PL. Han har gjort det bedre enn Luque ja, men så har han jo også i lang tid sluppet unna de verste skadeavbrekkene. Etter flere måneder på sidelinja trenger du en viss tid på å komme i gang igjen, og når du heller ikke spiller så mye, så er det vanskelig å briljere. Spesielt når du i tillegg er nykommer i en såpass tøff liga som den engelske.

Reyes og Ronaldo er to meget gode eksempler på at det tar tid for utlendinger å tilvenne seg PL. Selv i klubber som Arsenal og ManU, med langt bedre managere enn vår "alles kjære" Souness.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #151 på: 04. Jan. 2006, 16:01 »
Jeg håper for MANUs del at C. Ronaldo ikke er på topp ennå. Jeg har sett en del av Arsenal i år ettersom PPLive-kanalene elsker de røde fra London, og jeg er ikke imponert over nivået Hleb har prestert sålangt. Han var svært god i Tyskland i hele fjor, men har ikke sett de samme taktene i år.

Luque er et litt likt eksempel. Det ser ut som han har raknet siden han dro fra Spania, noe jeg håper er feil. Han har ikke fått nok kamper, men jeg så at det ble sagt at han hadde 12 sjanser sist kamp. Han scorte 0.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #152 på: 04. Jan. 2006, 16:08 »
Nei, men så er Luque også langt bedre som tilrettelegger enn som målscorer. Luque er ikke typen som scorer 20+ i hver sesong. Slike spillere trenger flere sjanser på å score.

Selvfølgelig har ikke Hleb vært like god for Arsenal i år, som han var i Tyskland i fjor. Han har jo som Arsenal-Lasse sier bare spilt en håndfull kamper i år, og han er ung og trenger tid på å finne ut av PL.

Luque har bare startet en håndfull kamper i år han også. Og sliter ennå med å komme i toppform etter det lange skadeavbrekket. Og det hjelper han ikke stort mer at han trenger mer tid på å tilvenne seg tempoet i PL.

Både Hleb og Luque kan dømmes i midten av Mai. Da har man vurderingsgrunnlag. I mai vil jeg tro det er grunn til å la både Hleb og Luque få fornyet tillitt. Og i januar 2007 er begge klassespillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #153 på: 04. Jan. 2006, 16:11 »
Sitat fra: "AFC"
Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner at dere kan klage sånn på Luque med tanke på at han såvidt spilt noen kamper og gått skadet mesteparten av tiden!
Med en fru som er NUFC'er så har jeg sett endel kamper med dere i år. Og syns det jeg har sett av Luque virker lovende. I Arsenal har vi jo Hleb, som kanskje ikke lykkes med alt han gjør, men det betyr ikke at han er en flopp! Han har jo bare spilt en håndfull kamper!

Wenger sier spillere fra utlandet trenger 1/2 - 1år på seg alt etter som på å tilpasse seg tempoet og intensiteten i England. Se på Reyes. Var en annen spiller enn den Reyes som første gang møtte ManU. C. Ronaldo er ett annet eksempel.

Mvh Lasse

Har du ikke lagt merke til at Reyes bare har blitt dårligere etter at han kom til Arsenal. Han var jo stjerne i sine første kamper, men nå er han vel ikke akkurat den som stikker seg mest ut igjen? Men han er god! ingen tvil om det:)

Den jeg setter øynene på i Arsenal nå, er Henry. Han har vært elendig i det siste. Og den magien vi kunne forvente oss skjedde en gang i kampen mot United i går uten at han gjorde noe særlig annet. Dere burdte kjøpe en ren spiss, for Henry trivs ikke helt fremme! Ser hvordan han stadig trekker seg ned mot venstreving, og er aldri med om arsenal har kontring, om ikke han har ballen selv. Mannen vil bort fra det synkende skipet som er Arsenal;)
ancs and Scousers, go to H***!!

plebbster

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #154 på: 04. Jan. 2006, 16:12 »
Jeg ville ikke si at 24 år er ungt i dagens fotball. Jeg syntes det er mer enn nok til å kunne prestere godt i en annen liga og på et annet lag.

AFC

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #155 på: 04. Jan. 2006, 22:11 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg ville ikke si at 24 år er ungt i dagens fotball. Jeg syntes det er mer enn nok til å kunne prestere godt i en annen liga og på et annet lag.

Jeg har sett endel spansk fotball i det siste, og selv lag som Barca og sånt lar motstandere få tid på ballen. I PL får man ikke tid til det. Derfor trenger spillere, stort sett uansett alder, tid. Et annet eksempel er Morientes. Knallgod i CL i fjor eller når det var, sliter i PL. Veron huskes som god for MU i CL, søppel i PL. Nettopp av samme grunn. Lag fra andre ligaer lar spillerne få tid på ballen. I PL er intensiteten mye bedre.

Reyes var knallgod som spiss i de første 6 kampene i fjor. Da hadde han 6 mål på 6 kamper. Så fikk han problemer utenfor banen (kjæresten spontanaborterte, før hun senere dumpet ham). Dette i tillegg til hjemlengsel (kanskje ikke så rart når man har sånne problemer?) førte til en heller laber sesong. Wenger har visst bestemt seg for å benytte Reyes på venstrevingen, dermed blir han mer en tilrettelegger enn en målscorer. A la Luque. Han har i Ashley Coles fravær tatt mye mer defensivt ansvar, som mot MU, og dermed ser man ikke så mye til de offensive kvalitetene. Men bevares, han har endel å lære enda.

Blir mye Arsenal og lite Luque her...men dere som la opp til det:)

Henry sliter med skade, har gjort det mer eller mindre i 1 1/2 sesong nå. Derfor tar han ikke de kjente løpene/rykkene så ofte for tiden. Henry blir helt helt feil i 4-5-1 som vi spilte mot MU. Han er ingen møtende spiss. Men at det er endel som ikke stemmer hos oss er vel hevet over enhver tvil. Litt av grunnen er at Cole er ute. Skade på Henry. v.Persie er ikke stabil nok. Bergkamp 36 1/2 år. En 18 og en 20-åring på midtbanen til tider. Nok å ta tak i.....
B10 Waarom vliegen? Als je over water kunt lopen!
Takk for alt, Dennis!

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #156 på: 04. Jan. 2006, 22:29 »
ja det er helt korrekt. Men Henry har gjort masse nydelig fotball på den tiden du nevner han har vært skadet, så jeg tror ikke feilen bare ligger i beina. Tror du ikke tankene hans ligger litt i Barcelona, og Ronaldinho for tiden? På banen spiller Henry nettopp som om han tror han er Ronaldinho også. Han trekker til venstre, og trivs ikke særlig inne i boksen. La du merke til at han hadde bytta sko til Unitedkampen i helga og? Ikke likt Henry;)

Når det gjelder Luque og Reyes her så ser jeg ikke det samme  i Luque som i Reyes enda, men jeg håper det blir. På papiret er jo Luque fortsatt større, så han har alle de samme forutsetningene. Problemene hans ligger også utenom banen, men kanskje ikke så mye i hans egne tanker. Manageren ødelegger, og det gjør det bare verre at du bor langt oppe i nord på den engelske fotballøya, der ting ikke akkurat er likedane som i Spania! Han passer ikke inn i Newcastles taktikk som i bunn og grunn er helt uten mål og mening. I spillet Souness legger opp til trengs det kun innsats og muskler, og evnen til å finne Shearer med ei langpasning som han vil omsette i en sjangse til Owen. Da er det ikke rom for en person som Luque, som lar hjernen, beina, og de lure fintene/pasningene gjøre arbeidet. Han har nok merket at han får svært liten sjags til å utfordre MED ball i England, men også dette skal være mulig om vi får inn et annet spillemønster, ERGO en annen manager! Se bare på Arsenal og du vet det er mulig å spille "fin" teknisk fotball i England og. Luque trenger denne overgangen snarest for å holde seg i Newcastle, og derfor ber vi fans om at en ny manager kommer snart!

Hvem vet hva som skjer om vi ikke forbedrer oss til sommeren og iallefall til neste sesong? da tror jeg også Emre, Owen og Parker kan ha drømmer om å forlate oss.

Ikke la det skje Freddy Sheperd, send Souness på rævva ut !:)

Lars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #157 på: 04. Jan. 2006, 23:32 »
Det Souness ikke skjønner er at det finnes andre typer fotballspillere enn fightere ala Scott Parker. Han tror alle spiller skal gi 100% i alle taklinger samt løpe ræva av seg etter ballen. Slik er det ikke. Spillere fra andre ligaer har som regel en helt annen spillestil enn den engelske noe som gjør at en manager ikke kan kreve at en spiller som Luque kaster seg inn i taklinger i hytt og pine. Og ja, det betyr ikke at han slipper det defensive. Det er bare ikke hans viktigste oppgave i laget! Hans oppgave er å drive ballen fremover med sin fart (som vi desverre ikke har sett mye til) samt legge opp til/score mål med sin eminente venstrefot.

I tillegg til dette burde Toon army skjønne bedre enn å pipe ut en spiller etter så kort tid, når man innerst inne forstår at det tar tid å tilvenne seg intesiteten i PL. Det er noe helt annet enn i La Liga!

Han har hvertfall min fulle støtte!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #158 på: 05. Jan. 2006, 00:02 »
Toon Army fekk 0 i karakter i ein artikkel eg las nyleg... Skuffande...

Ting blir ikkje betre av Souness Out og slengbemerkingar mot Elliot, Bramble, Luque m.f.

Ein kan meine det ein vil, men på stadion bør ein vise at ein faktisk er supporter for laget (og spelarane) og ikkje berre tilfeldig oppmøtte som buer på "kommando".

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #159 på: 05. Jan. 2006, 00:13 »
Nå er jeg ganske for at fansen piper ut om hva de føler for Souness da. Vi har den mest hengivende fanskaren i England, og sånne folk bør få litt igjen for hvor mye tid og kjærlighet de legger i å heie frem laget sitt. Men et lag som sliter til seg 2-2 hjemme mot vår nest største rival (boro) fortjener ikke bare full og stående applaus. Toon army leverer etter min mening et korrekt slag i tryne på Souness, men bør som det blir sagt her være forsiktige med å pipe på spillerne. De er bare offere av en komplett udugelig manager som fronter en flause av en taktikk..!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #160 på: 05. Jan. 2006, 00:14 »
Etter kampen, til nøds. under kampen; Nei takk!

Ja, ein skal vise kva ein meiner, men viss det skjer under kampen er demonstrasjonen demoraliserande. Trur ikkje det er det som er målet...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #161 på: 05. Jan. 2006, 00:26 »
Syntes det er latterlig med piping mot sin egen manager!! Er barnslig og tåpelig syntes jeg.. Er mange andre måter å fremme sine meninger på.

plebbster

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #162 på: 05. Jan. 2006, 13:05 »
Morientes har vel egentlig ikke slitt med å komme seg i form i Premier League. Han har vært mye bedre enn Peter Crouch som har kun har spilt i England på toppnivå.

Engelskmenn vil ha ting til å fungere veldig kjapt. Luque har ikke fungert med en gang, og da begynner jo selvfølgelig engelskmenn å bli sutrete og utålmodige. Jeg tror fortsatt at Luque blir i klubben.

DanMan

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #163 på: 05. Jan. 2006, 14:59 »
Morientes slet, i mine øyne, helt klart i den første sesongen for Liverpool. Det er en majoritet av de spanske spillerne/spillerne fra Primera Division som sliter med å tilpasse seg England, både spillemessig og ellers. De behøver tid, og det er det viktig at også Luque får.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #164 på: 05. Jan. 2006, 15:25 »
Sitat fra: "DanMan"
Morientes slet, i mine øyne, helt klart i den første sesongen for Liverpool. Det er en majoritet av de spanske spillerne/spillerne fra Primera Division som sliter med å tilpasse seg England, både spillemessig og ellers. De behøver tid, og det er det viktig at også Luque får.

AMEN.