20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1380 på: 24. April 2010, 15:29 »
Sitat
Skuffet over fansens likegyldighet til den håpløse situasjonen.

Kor er det du har vore denne sesongen? Ein sesong som har vist at klubben Newcastle United har Englands beste fanskare uansett kva som skjer med klubben. Trur du det hadde hjulpe klubben viss alle supporterane, som er ein stor del av sjela til klubben, hadde boikotta alt denne sesongen? Trur du foreksempel det hadde vore noko KK hadde villa? Og det hadde vertfall ikkje fått Ashley til å forsvinna, snarare tvert imot.

At du påstår du ikkje "lenger" er Nufc-fan beviser kunn for meg at du aldri har vore det. Så enkelt...

Konklusjon! Toon Army har vært enorme denne sesongen, har nesten ikke ord for hvor bra de er, og det er nok inntrykket hos de som følger fotballen i england også.

Er jo ikkje det som er problemet. Men savner engasjemang rundt kordan klubben styres.

Hadde bare nufc fansen gidda gjort noke lignande..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 24. April 2010, 15:33 »
Ashley er langt bedre enn Glazer! Hadde vi hatt Glazer til eigar hadde vi virkelig vore ute å kjøre. Vi har ihvertfall en trygg økonomi no under Ashley, uten at eg seier Ashley er så fantastisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 24. April 2010, 15:53 »
Det var da såvidt jeg kan huske ganske store protester mot Ashley rundt den tida Keegan pakket sakene sine og dro. Og i kjølvannet av Ashleys vanstyring av klubben etablerte man et eget supporters trust, og har flørtet med tanken på at fansen skal kjøpe opp klubben. I fjor var det stadig vekk Ashley Out-bannere og protestaksjoner. Hvis ikke det er supporterengasjement, så vet ikke jeg hva supporterengasjement er.
Protestene har kanskje ikke vært like store og like organiserte som motstanden mot Glazer, men det har jo alltid vært delte meninger om Ashley. Det har aldri vært tvil om hva den jevne ManU-supporter mener om Glazer. Og det er det kanskje en grunn til.

Denne sesongen har fansen valgt å samle seg rundt laget, for å hjelpe dem opp igjen.
Og det jeg synes jeg har vært veldig bra. Dessuten kan det være noe i det Chris Hughton sier i et intervju på den offisielle nettsiden, om at Sir Bobbys bortgang forente klubb og fans i en felles sorg og feiring av den fantastiske mannens liv og virke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 24. April 2010, 20:48 »
Fansen har altså da valgt, igjennom flere ulike uavhengige kanaler valgt å signalisere at de denne sesongen skulle støtte laget, på tross av hvem som var på toppen. Det har de så til de grader også gjort!
Og det er heller ikke slik at fansen har GLEMT alt Ashley har gjort, eksempelvis det å prøve skitne til King Kevs herlig navn, men det er også slik at det er mulig å rette opp feil her i livet! Et opprykk er en ganske okei start på nettopp det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 24. April 2010, 21:07 »
Hadde bare nufc fansen gidda gjort noke lignande..

Dette må i alle fall komme frå ein som ikkje fekk med seg Hull-kampen frå hausten 08... ::)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 24. April 2010, 21:47 »
Og det er heller ikke slik at fansen har GLEMT alt Ashley har gjort, eksempelvis det å prøve skitne til King Kevs herlig navn,

En sang som har blitt sunget mye på SJP i år, er jo "We don't care about Ashley". En ganske passende sang for hvordan fansen har vært denne sesongen...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 25. April 2010, 08:55 »
Når nufc sin strategi de siste årene har vert å kjøpe spillere som egentlig ikkje vil spele for klubben men som ikkje har hadt noke valg siden nufc slenger så masse penger på bordet at spillerne blir pressa ut av sin nåverden klubb? (omtrent som "sei ja til nufc ellers blir det B laget her")

Hvilke andre spillere enn Luque sikter du til nå? Da tenker jeg på spillere som klubben etter din oppfatning har "slengt" penger etter.

Jeg for min del synes at NUFC etter at Hall og Shepherd bestemte seg for å sparke Robson i 2004 stort sett har kjøpt benkeslitere og tribuneslitere fra andre større klubber for en billig penge.
Felles for mange av disse kjøpene er at de ikke har vært spesielt gode etter at de forlot NUFC heller. Dårlige holdninger kan være årsaken........

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 27. April 2010, 22:31 »
Hvilke andre spillere enn Luque sikter du til nå? Da tenker jeg på spillere som klubben etter din oppfatning har "slengt" penger etter.

Fxs Owen og Duff.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 27. April 2010, 22:48 »
Men er du ikke fan av NEWCASTLE UNITED FOOTBALL CLUB da? Drit i Ashley!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 27. April 2010, 23:07 »
Lol Benson, koker du bare sammen ting oppi hodet ditt slik at det passer sammen med teorien din?

Både Duff og Owen ble vel hentet før Ashleys tid i klubben. Hørte ingen som klaget da...

Den fansen som har stukket nå håper jeg aldri kommer tilbake igjen. Vi andre heier på klubben og ingen andre. Alle spillere og ledere kan erstattes. Om så Gillett og Hicks kjøper klubben for å ruinere den kommer jeg fortsatt til å være her.

http://www.youtube.com/watch?v=R0_4gTmG2nU

http://www.youtube.com/watch?v=ItZl-w5w_hw&feature=related

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 27. April 2010, 23:16 »
Lol Benson, koker du bare sammen ting oppi hodet ditt slik at det passer sammen med teorien din?

Både Duff og Owen ble vel hentet før Ashleys tid i klubben. Hørte ingen som klaget da...

Lol du følger godt med på diskusjonen ::)
Koffer nevner du ikkje Luque ? Han blei vel og kjøpt før ashley eller ?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 27. April 2010, 23:26 »
Hvis det skal så lite til for at du stikker... hadebra!!

Haugesund gjør sikkert alt perfekt så bare hold deg til dem du...

edit: nei har ikke fulgt med på diskusjonen, kobla bare hatet ditt til klubben med signaturen din
« Siste redigering: 27. April 2010, 23:36 av Andy »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 28. April 2010, 17:11 »

Fxs Owen og Duff.

Duff satt på benken og tribunen for Chelsea de siste sesongene han var der. Han kostet NUFC 5 mill pund. Han kunne jo valgt å fortsette å være 3. eller 4. valg for Chelsea men det var han jo ikke interessert i. Vil ikke si at klubben kastet penger etter han og etter dine ord "tvang" han vekk.

Owen slet også benken i Real Madrid og ville tilbake til England. Da var NUFC eneste klubb som var interessert og som kunne matche lønna hans. Spillere som Owen (som da var 26 år) er ikke interessert i å sitte på benken uansett hva klubben heter, så jeg vil ikke heller her si at NUFC "tvang" frem en handel.

Som jeg skrev lenger oppe her synes jeg at NUFC etter at Hall og Shepherd bestemte seg for å sparke Robson i 2004 stort sett har kjøpt benkeslitere og tribuneslitere fra andre større klubber for en billig penge.

Dette gjelder også for Duff og Owen vil jeg påstå. Synd Owen sliter så mye med skader. Han kunne vært en helt fantastisk spiller.

« Siste redigering: 28. April 2010, 17:16 av Frode »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 28. April 2010, 18:43 »

Fxs Owen og Duff.

Duff satt på benken og tribunen for Chelsea de siste sesongene han var der. Han kostet NUFC 5 mill pund. Han kunne jo valgt å fortsette å være 3. eller 4. valg for Chelsea men det var han jo ikke interessert i. Vil ikke si at klubben kastet penger etter han og etter dine ord "tvang" han vekk.

Nei men at han joina nufc var uansett motivert av den fete lønna han ble tilbydd. Den var nok noen hakk høyere enn det han fikk av pool og tottenham. Eller trur du han vraka Liverpool og Tottenham på grunn av hans love til Newcastle ?

Owen slet også benken i Real Madrid og ville tilbake til England. Da var NUFC eneste klubb som var interessert og som kunne matche lønna hans. Spillere som Owen (som da var 26 år) er ikke interessert i å sitte på benken uansett hva klubben heter, så jeg vil ikke heller her si at NUFC "tvang" frem en handel.

Er vel ingen som tviler på at Owen helst ville joine Liverpool men ettersom newcastle tilbydde Real det dobbelte av ka liverpool var villige til å gi så fikk ble han nødt til å velge newcastle eller benkesliting og tap av vm plass. Men er enig i at Owen hadde forusetningen nok til å lykkes for det om. Ettersom han var britisk, proffisjonell og en stor stjerne. Men det er uansett litt på grensen og gi han 7 millioner pund i året i ren lønn.

Som jeg skrev lenger oppe her synes jeg at NUFC etter at Hall og Shepherd bestemte seg for å sparke Robson i 2004 stort sett har kjøpt benkeslitere og tribuneslitere fra andre større klubber for en billig penge.

Jada finnes flere gode kjøp Martins, Jonas, Bassong.Dei fleste har i grunn vert gode kjøp ( om klubben og fansen hadde bygget det opp istede for ned ) men Klubben og fansen har ikkje gitt spillerne nok tid til å tilvenne seg en ny liga.
Viana: Robson vurderte han som større talent enn Ronaldo. Viana ble også kåra til europas største talent eller noe i den dur. Så Viana ble henta. Men fekk vel eit håndfull kamper som Sentral mitbane før han ble gidd opp og send vekk. .( Sku ein ha ein backup for Robert på VM så kunne ein kanskje heller henta ein rimeligere venstrekant.) Mens MUFC henta Ronaldo gidde han tillitt i ein 1 heil sesong før dei begynnte og høste frukter utavn selv om han som regel alltid rota vekk ballen og ødela angrep på angrep fikk han tillit så etterhvert fikk Ronaldo fart på sakene og blei skikkelig god. Hadde Ronaldo endt i Newcastle så hadde han ALDRI blitt den spilleren han er i dag.

Meinte egentlig og få fram kordan newcastle har sløst vekk ressursene når dei henter spillere spesielt med skikkelig dyre utlandske spillere så virker det lite gjennomtenkt og spillerne får ikkje noke"second chanche" eller mulighet til å tilvenne seg PL før dei blir sett på som flopper. Istede får spilleren all skylda. Problemet har nok vert alle det hyppige managerbyttene og den nye manageren vil ikkje ha med den forrige manageren sine dyrkjøpte spillere og så baller det på seg så er nok der mykje ligger men fansen burde vel uansett stått bak ein spiller som ikkje har fått ut potensialet sitt og som koster skjorta.

Baumsong: 8 mill kostet han. Men istede for å gi han fri, pause ,sette han utav laget for ei stund eller bygge han opp etter ei tøff tid men familieproblemer så blei han solgt vekk på 1 chance.
Luque: 10 mill. trengs ik noke forklaring.
Xisco 7,5 mill. Veldig gjennomtenkt kjøp. Ble vist enorm tillitt. Er vel neppe tilfeldig han overtok nr 19 etter Luque.

Blir bare irretert når folk slenger useriøs og unøyaktig dritt om spillererne når dei ble vist så lite tillitt og tid til å vise sin kvalitet.
Nufc burde holde seg til spillerkjøp fra UK dei blir vist ein heilt anna tillit. (Bramble Barton Ameobi Duff Milner Butt Smith). Husker eg skreiv ei stor oppgava i norsk om dette i ung skulen for ca 10 år siden, ting er ganske likt i dag som den gang.

Dei som har vist så dårlige holdninger til nufc at dei har ødelagt for seg sjølv i de siste er vel Bellamy og Robert. (Er vel og eit par i dagens tropp som hadde vert sendt vekk for lenge siden om dei hadde vert spanjoler, franskemenn eller portugisere ;) )

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 28. April 2010, 19:37 »
Men hva er det egentlig du argumenterer for da mann. At Newcastle ødelegger spillere eller at vi er for snille med spillere?