20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215819 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1365 på: 22. April 2010, 17:42 »
Jeg tror Luque slet under det faktum at samholdet i troppen var slik den var på den tiden.
Det var jo et bra eksempel det med Enrique, at han måtte skaffe seg transport selv til Newcastle.
Men han gjorde tydeligvis ikke nok selv for å komme seg ut av smørja, ved for dårlig innsats.

Jeg synes Luque gjorde det godt når han fikk muligheten, og synd han ikke fikk den oftere, men klubben er viktigere enn det en spiller noen gang kommer til å være.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 22. April 2010, 18:27 »
Du skriver veldig rotete, og har ekstremt mange skrivefeil.

Lavmål!

Javel? Trudde ein hadde ein viss standard her inn på forumet. Og då må det vera lov og sei ifrå. Viss det er ein god grunn til at ein skriv slik, så beklagar eg sjølvsagt at eg kommenterar det på tråden og ikkje i ein melding.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 23. April 2010, 12:38 »
Jeg synes Luque gjorde det godt når han fikk muligheten, og synd han ikke fikk den oftere, men klubben er viktigere enn det en spiller noen gang kommer til å være.

Enig. Folk må kunne balansere litt mellom det å sjå heilt svart-kvitt på ting. Luque var uheldig med skader og trenaren som kjøpte han vart bytta ut tidleg. Roeder hadde lita tru på Luque, samstundes som spanjolen var der for feil grunnar (økonomi). Det var dog ikkje slik at Luque braut seg inn hos Fred og truga til seg ekstremlønn med handgun. Fred kunne gitt han eit lågare tilbud, og såleis unngått marerittopphaldet for alle partar. Luque med sin relativt skjøre fysikk passa ikkje inn i eit regime der skadeforebygging ein periode vart totalt neglisjert.

Mange faktorar. Mange ting å skulde på. Å slakte Luque for absolutt alt, og hevde at han var spesielt verre enn andre, blir for meg skot bak mål. Han er ikkje den einaste som kom hit for all the wrong reasons, men han var då i motsetnad til enkelte andre ærlig om det. Hadde Sam hatt Luque er eg sikker på at vi hadde fått meir ut av han. No kan vi gløyme han, og forhåpentlegvis nyte fotballspelaren (kvalitet under rette føresetnader) i staden for å dvele ved at han var heilt feil mann for oss, til heilt feil tid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 23. April 2010, 12:51 »
Du har forsåvidt rett - men det er litt vanskelig å ikke bli provosert over denne forherligelsen over Luque. Han skal nesten ha kudos for at han innrømmet hvorfor han faktisk kom hit, slik 90% av alle spillere som gjorde de åra faktisk kom hit for. Men fyren vil stå igjen som en massiv flopp - og jeg tror faktisk ikke at Roeder utelot Luque fordi han hadde noe personlig mot han - Roeder sa gang på gang at dersom Luque jobbet hardt nok på trening ville han få muligheter. Det er umulig for oss å kunne vite hva som faktisk stemte der, men uansett hvor lite dyktig Roeder er som manager føler jeg at han alltid har vært en ærlig og real type. For min del er Luque en av mange spillere jeg helst bare vil la gå i glemmeboka i en del av en lang, sportslig nedtur.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 23. April 2010, 13:10 »
Det er vel så vidt eg kan sjå berre ein mann her inne som forherligar Luque, og han er vel ikkje lenger Newcastle-fan heller. Men Luque-farsa er for min del berre ein liten del av den systematiske svikten som var Newcastle post-Robson til nedrykket var eit faktum. Det er vanskeleg å vite kva som var den utløysande faktoren, men alle aktørar (som i dei fleste tragiske personalsakene i Newcastle innanfor same tidsrom) har sin del av skulda.

No har vi i alle fall alle tiders moglegheit til å sjå framover, med ei heilt ny satsing og ein langt sunnare kvardag som fotballklubb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 23. April 2010, 13:13 »
Det er det ingen tvil om! Der er jeg helt enig - og jeg har vel påpekt dette med alle floppene som har blitt nevnt i transferdelen av forumet her.
Heldigvis er dette tilbakelagt historien - og vi har nå en gruppe spillere vi med sikkerhet kan si at blør for drakta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1371 på: 23. April 2010, 13:25 »
Benson; svar meg helt ærlig på en ting. Hvis Newcastle igjen opplever det glade 90-tall sportslig sett, er du da plutselig en Newcastle supporter igjen?....

Luque var og er en flopp.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 23. April 2010, 16:36 »

Enig. Folk må kunne balansere litt mellom det å sjå heilt svart-kvitt på ting. Luque var uheldig med skader og trenaren som kjøpte han vart bytta ut tidleg. Roeder hadde lita tru på Luque, samstundes som spanjolen var der for feil grunnar (økonomi). Det var dog ikkje slik at Luque braut seg inn hos Fred og truga til seg ekstremlønn med handgun. Fred kunne gitt han eit lågare tilbud, og såleis unngått marerittopphaldet for alle partar. Luque med sin relativt skjøre fysikk passa ikkje inn i eit regime der skadeforebygging ein periode vart totalt neglisjert.

Mange faktorar. Mange ting å skulde på. Å slakte Luque for absolutt alt, og hevde at han var spesielt verre enn andre, blir for meg skot bak mål. Han er ikkje den einaste som kom hit for all the wrong reasons, men han var då i motsetnad til enkelte andre ærlig om det. Hadde Sam hatt Luque er eg sikker på at vi hadde fått meir ut av han. No kan vi gløyme han, og forhåpentlegvis nyte fotballspelaren (kvalitet under rette føresetnader) i staden for å dvele ved at han var heilt feil mann for oss, til heilt feil tid.

Word!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 23. April 2010, 17:04 »
Det er det ingen tvil om! Der er jeg helt enig - og jeg har vel påpekt dette med alle floppene som har blitt nevnt i transferdelen av forumet her.
Heldigvis er dette tilbakelagt historien - og vi har nå en gruppe spillere vi med sikkerhet kan si at blør for drakta.

Hehe... Altså Kem sin feil er det at nufc hadde ein haug med spillere som ikkje blør/dde for drakta ?
Når nufc sin strategi de siste årene har vert å kjøpe spillere som egentlig ikkje vil spele for klubben men som ikkje har hadt noke valg siden nufc slenger så masse penger på bordet at spillerne blir pressa ut av sin nåverden klubb? (omtrent som "sei ja til nufc ellers blir det B laget her")Tenk litt på det.. Er det bare uflaks og tilfeldigheter nufc har hadt så mange flopper...  Og forvente ein

Er litt molbo og angripe spillerne når det heilt klart er newcastle som er grunnen til spillerene ikkje lykkes.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 23. April 2010, 17:18 »
Benson; svar meg helt ærlig på en ting. Hvis Newcastle igjen opplever det glade 90-tall sportslig sett, er du da plutselig en Newcastle supporter igjen?....

Luque var og er en flopp.

Slik ståa er no ? Nei. Greia er at d eg er feed up med alt. Er ikkje enig med klubben i noe som helst. Klarer rett og slett ikkje ashley. Skuffet over fansens likegyldighet til den håpløse situasjonen. Kom heller aldri over keegan saken. Er blitt likegyldig til kordan resultater og kamper divisjon status og sånn går så føler meg ikkje som noke supporter lengre. Sover i nufc seng går med nufc kler og drikker av nufc glass men på innsiden...
altså valget er lett heller 3 div med keegan og ff enn champions league med ashley.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 23. April 2010, 20:20 »
Dette er rart. Du er jo ellers Standhaftig nok til å være die hard supporter av Luque, så at du ikke kan tilgi klubben i ditt hjerte er litt merkelig. Jeg synes også han fikk for få sjangser, men er rimelg sikker på at han hadde fått flere sjangser hvis han hadde ytt bedre på trening. Jeg kan ikke minnes at han noen gang har stått opp og kjempet for en fast plass. Han likte martyr stempelet litt for godt, og jeg sier good riddance. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 23. April 2010, 23:05 »
Du fatter jo ikke at Ashley bare er en eier - han ER ikke klubben. Klubben er fansen, historien, og byen. Fansen vist likegyldighet? Fansen har vært HELT SINNSYKE denne sesongen - faktisk helt uten sidestykke.
Og jeg sier ikke at det er bare Luque sin feil - jeg har i andre tråder nevnt at det er ekstremt mange faktorer som har spilt inn. Men fansen skylder ikke Luque en dritt, ei heller klubben.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 24. April 2010, 10:35 »
Sitat
Skuffet over fansens likegyldighet til den håpløse situasjonen.

Kor er det du har vore denne sesongen? Ein sesong som har vist at klubben Newcastle United har Englands beste fanskare uansett kva som skjer med klubben. Trur du det hadde hjulpe klubben viss alle supporterane, som er ein stor del av sjela til klubben, hadde boikotta alt denne sesongen? Trur du foreksempel det hadde vore noko KK hadde villa? Og det hadde vertfall ikkje fått Ashley til å forsvinna, snarare tvert imot.

At du påstår du ikkje "lenger" er Nufc-fan beviser kunn for meg at du aldri har vore det. Så enkelt...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 24. April 2010, 13:05 »
Sitat
Skuffet over fansens likegyldighet til den håpløse situasjonen.

Kor er det du har vore denne sesongen? Ein sesong som har vist at klubben Newcastle United har Englands beste fanskare uansett kva som skjer med klubben. Trur du det hadde hjulpe klubben viss alle supporterane, som er ein stor del av sjela til klubben, hadde boikotta alt denne sesongen? Trur du foreksempel det hadde vore noko KK hadde villa? Og det hadde vertfall ikkje fått Ashley til å forsvinna, snarare tvert imot.

At du påstår du ikkje "lenger" er Nufc-fan beviser kunn for meg at du aldri har vore det. Så enkelt...

Konklusjon! Toon Army har vært enorme denne sesongen, har nesten ikke ord for hvor bra de er, og det er nok inntrykket hos de som følger fotballen i england også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 24. April 2010, 13:23 »
Benson, du minner meg om forfatteren av denne kommentaren;

http://www.bt.no/meninger/kronikk/Det-er-mang-slags-kjaerlighet-1072900.html

Altså om en fyr som ikke forstår supporterkultur i det hele tatt.