20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215830 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1260 på: 22. Sep. 2007, 17:08 »
Skjønner ikke at noen gidder å bruke tida si på å forsvare Luque..greit han er en god fotballspiller, men ikke i Newcastle!

Han ga faen meg aldri alt heller, blødde aldri for drakta og kom "bare" pga penger...flopp fra hælvette..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 22. Sep. 2007, 17:17 »
Skjønner ikke at noen gidder å bruke tida si på å forsvare Luque..greit han er en god fotballspiller, men ikke i Newcastle!

Han ga faen meg aldri alt heller, blødde aldri for drakta og kom "bare" pga penger...flopp fra hælvette..

Les litt på tråden visst du vil veta det. Men tror ikkje du vil sjønna poenget uansett så du egentlig la vær.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 22. Sep. 2007, 17:24 »
Haha, og jeg ble tidligere "latterliggjort" fordi jeg mente at Luque kun var i Newcastle for pengene sin del.

NEI. Du blei "latterligjort" fordi du meinte Luque hadde hadt 2 aneldningen til og dra når det var ROEDER og FF som kanslererte og ikkje LUQUE. Ikkje begynn på an igjen nå!

Vet ikke helt hvilken diskusjon dere sikter til her, men for meg virker det iallefall som om Luque fikk muligheten til å dra av Roeder/FF men at han selv ikke ville pga. at han ikke ville gå ned i lønn. Jeg siterer fra artikkelen: "I was frequently linked with Spanish clubs in those two years, but they couldn’t meet my wage demands. I earned an incredible amount and was not willing to let it go." Det virker iallefall på meg som om at Luque har ved flere anledninger, eller "frequently", hatt muligheten for å forlate sitt lille helvete i nord-øst. Når han da selv har valgt å ikke ville fire på sine krav for å oppnå sportslig suksess så forsvinner mye av sympatien min for han. Jeg skjønner det jo godt, sjansen er store for at de to åra i Newcastle har gitt Luque like mye penger som resten av karriera hans til sammen. Men jeg respekterer det ikke.

Men for all del, slik at vi ikke henger oss opp i dette igjen, han har talentet, og jeg ønsker han alt vel i Ajax. Men for meg vil hans Newcastle-eventyr alltid være en katastrofe både for klubb og spiller. Hvor mange kamper i Ajax-trøya har han nå forresten?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 22. Sep. 2007, 18:35 »
HughieG: Jeg påstod at han hadde fått muligheten til å forlate Newcastle minst 2 ganger, men Benson var uenig. Det er det diskusjonen var:) Jeg er selvsagt enig i det du sier her!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 22. Sep. 2007, 18:38 »
Jepp, det danield påpeker der. At en spiller sier han kun går til en klubb pga. penger er for meg ikke en spiller som virker særlig motivert. Eller om du vil være pertentlig da så er det ikke rett type motivasjon for å gjøre det bra i en klubb...

Nei men sånn eg ser det så blei han "nesten" pressa til og dra og. Men meir enig den pertentlige(?) beskrivelsen. Når Luque takker nei og Newcastle så gir han eit bud han ikkje kan takke nei til så er det vel ingen hemmelighet kva grunnen er (?)
Hørtes nå ut som at han hadde flere enn to muligheter i intervjuet i alle fall, bare at ingen ville betale den sinnsyke lønnen han krevde... Men til slutt ville han bare vekk.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 22. Sep. 2007, 18:52 »
Føler fortsatt det er lett å forsvare Luque til en viss grad. Han er bare en av mange Newcastle-spillere og tidligere Newcastle-spillere som har gått til Newcastle på grunn av pengene, og at han er dønn ærlig om det syns jeg er helt greit. At han ble nekta å dra av idioten Roeder er også et faktum, han kunne vært i PSV mye tidligere hadde det ikke vært at Roeder følte det var fint å ha Luque på tribuna på SJP littegranne til.
Er forbanna på at Roeder fucka så mye til, selv om Luque kanskje hadde feil motivasjon for å være her. Tror alikevel at dersom Allardyce hadde tatt direkte over for Souness hadde også Luque enda kunnet klare det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 22. Sep. 2007, 19:12 »
Luque fikk få sjanser av Roeder, men det er kanskje heller ikke så rart når man leser hva han sier. Han kom til Newcastle nærmest mot sin vilje fordi det økonomiske var for godt til å være sant. Han ønsket egentlig aldri å være i Newcastle. Og med et slikt utgansgspunkt så er du egentlig dømt til å mislykkes.  Første bud for å lykkes er å ville og dermes jobbe for det.

Luque imponerte aldri i Newcastle drakta de få gangene han fikk sjansen heller. Riktignok scorte han noen mål, men innsatsen og viljen til å offre seg var aldri der. Og da er det lett å tenke seg at det var slik på trening også. Luque møtte opp og var tilstede, men jeg har en følelse av at han ikke gjorde mer enn han måtte på treningsfeltet heller. Han var fornøyd så lenge den idiot høye lønna hans kom, og da kan man skjønne at mannen ikke fikk sjansen i tid og utide.

Forhåpentligvis er det slutt på tidene der Newcastle tilbyr ville lønninger for å tiltrekke seg spillere. Man blir ikke et bedre lag av å tilby høyest lønninger. Da oppnår man bare å få en gjeng med overbetalte spillere med store navn som ikke gidder å offre seg overhodet for at klubben skal lykkes, og slikt blir det dårlige resultater av.
De spillerne vi kjøper skal komme av helt andre grunner enn størrelsen på lønningsposen, vi trenger spillere som er villige til å blø for drakta, fansen og manageren. Så får vi heller leve med at det blir færre høyprofilerte spillere som kommer inn portene på SJP. Viktigere at spillerne ønsker suksess med og for Newcastle enn navn og status på spillerene.

Luque kom for pengene og bare for dem. Slike spillere trenger vi ikke i Newcastle.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 22. Sep. 2007, 19:25 »
At han ble nekta å dra av idioten Roeder er også et faktum, han kunne vært i PSV mye tidligere hadde det ikke vært at Roeder følte det var fint å ha Luque på tribuna på SJP littegranne til.

Må jo legge til at selv om dette er tilfelle så er det et faktum at Luque ved flere anledninger har hatt muligheten til å få dratt igang en del overanger, men at han ikke selv ville dette. Tydeligvis på tross av denne råtne behandlingen. Og uten at jeg vet så my konkret om denne PSV-saken så virker det kanskje som om Luque ikke helt har villet gått med på denne selv heller. Han sier selv at det var først nå etter at Mort og co styrte at han fant ut at han ville vekk og at penger ikke var alt. Nå vet jeg ikke hva PSV ville tilby i lønn, men tviler det var på det astronomiske nivået som han fikk i Newcastle. Mulig at han utelater PSV-saken bevisst, men det virker på ingen måte som om Luque ble holdt i klubben mot sin vilje slik det kommer frem av intervjuet iallefall.

Er enig i at ærlighet er en god kvalitet, og det er flott å se at folk kan klare å være det. Men jeg mener at "one right doesn't correct a wrong".

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 22. Sep. 2007, 19:29 »
Jo, han ville dra da, men Roeder syns at det var greit med noen i backup i tilfelle skader, og trakk overgangen tilbake helt på tampen.
Om vi ikke skal ha spillere som har kommet hit på økonomiske grunner skal vi vel bare starte å kicke spillere da, både som Big Sam har kjøpt og som er her fra før av!
Luque prøvde jo, det sier han jo selv, samt at man jo husker at Lee Clark skrøt meget av han, og faktisk også Pothead, sjøl om han aldri gav han noen sjanse. De gangene han fikk sjansen, og faktisk presterte greit og scoret mål, blei han faen meg ikke bare benka, han blei tribunesatt. Det er latterlig. Selvfølelig blir en demotivert av det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 22. Sep. 2007, 23:29 »
Jo, han ville dra da, men Roeder syns at det var greit med noen i backup i tilfelle skader, og trakk overgangen tilbake helt på tampen.

Ok, men da stemmer det iallefall ikke helt med det han sier i denne artikkelen. Han sier at han hadde flere spanske klubber etter seg, men at han ikke ville gå ned i lønn. Derfor ble det ikke noe av disse. Først nå nettopp har han, ifølge seg selv, funnet ut at han vil sette fotballen over pengene, og gav Mort beskjeden: "selg meg, penger er ikke noe problem". Som jeg skrev så sier han ingenting om PSV, men tviler på at PSV ville møte lønnskravene som han tydeligvis ikke har villet fire på. At Newcastle da velger å holde han igjen når de da etter alt sannsyn måtte betalt store deler av lønnen, slik at de iallefall har ryggdekning i en ellers tynn og skadeplaget stall er forståelig, om enn ikke særlig taktisk smart med tanke på Luques fremtid og hva Newcastle kunne fått ut av ham.

Sier ikke at jeg er enig i den disposisjonen Roeder gjorde, men det kan være forståelig. Iallefall fra et kortsiktig synspunkt.

Det virker likevel for meg litt rart at Luque i en slik "utblåsning" velger å utelate dette angivelige "gisseldramaet" om at Roeder nekter han en livline i karrieren ved et opphold i PSV. Luque virker iallefall ikke til å ha følt seg så veldig urettferdig behandlet med henhold til dette, i og med at han ikke nevner dette i sin oppsummering av en ellers utrivelig tid i Newcastle. Så hvor mye Luque brente for å få spilletid i PSV kan vi i beste fall stille spørsmål ved.

Og har forøvrig aldri hevdet at man ikke blir demotivert av en slik behandling som Luque fikk under Roeder. Heller aldri sagt at spillere ikke er i Newcastle av økonomiske grunner, men sier at jeg ikke respekterer spillere som har dette som sin eneste motivasjon for å komme hit. Med unntak av de eldre som er på hell i karrieren sin, og da kanskje har nådd så langt de kan sportslig sett. Les: Viduka eller Cacapa (selv om det hører med til historien at han slet med spilletid i Lyon).

Tror ikke vi skal undervurdere Newcastle fotballklubbs og Premier Leagues attraktivitet heller. Er nok ikke bare pengene som spiller inn for spillere som Rozenhal, Enrique, Beye, Faye, Barton, Smith. Men at vi er en klubb med økonomiske muskler til å matche lønnsnivået til de fleste, gjør oss nok mer utsatt enn ellers med tanke på leiesoldater som kun vil melke karrieren sin for penger.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 24. Sep. 2007, 18:00 »

Ok, men da stemmer det iallefall ikke helt med det han sier i denne artikkelen. Han sier at han hadde flere spanske klubber etter seg, men at han ikke ville gå ned i lønn. Derfor ble det ikke noe av disse. Først nå nettopp har han, ifølge seg selv, funnet ut at han vil sette fotballen over pengene, og gav Mort beskjeden: "selg meg, penger er ikke noe problem". Som jeg skrev så sier han ingenting om PSV, men tviler på at PSV ville møte lønnskravene som han tydeligvis ikke har villet fire på. At Newcastle da velger å holde han igjen når de da etter alt sannsyn måtte betalt store deler av lønnen, slik at de iallefall har ryggdekning i en ellers tynn og skadeplaget stall er forståelig, om enn ikke særlig taktisk smart med tanke på Luques fremtid og hva Newcastle kunne fått ut av ham.

Sier ikke at jeg er enig i den disposisjonen Roeder gjorde, men det kan være forståelig. Iallefall fra et kortsiktig synspunkt.

Det virker likevel for meg litt rart at Luque i en slik "utblåsning" velger å utelate dette angivelige "gisseldramaet" om at Roeder nekter han en livline i karrieren ved et opphold i PSV. Luque virker iallefall ikke til å ha følt seg så veldig urettferdig behandlet med henhold til dette, i og med at han ikke nevner dette i sin oppsummering av en ellers utrivelig tid i Newcastle. Så hvor mye Luque brente for å få spilletid i PSV kan vi i beste fall stille spørsmål ved.

Og har forøvrig aldri hevdet at man ikke blir demotivert av en slik behandling som Luque fikk under Roeder. Heller aldri sagt at spillere ikke er i Newcastle av økonomiske grunner, men sier at jeg ikke respekterer spillere som har dette som sin eneste motivasjon for å komme hit. Med unntak av de eldre som er på hell i karrieren sin, og da kanskje har nådd så langt de kan sportslig sett. Les: Viduka eller Cacapa (selv om det hører med til historien at han slet med spilletid i Lyon).

Tror ikke vi skal undervurdere Newcastle fotballklubbs og Premier Leagues attraktivitet heller. Er nok ikke bare pengene som spiller inn for spillere som Rozenhal, Enrique, Beye, Faye, Barton, Smith. Men at vi er en klubb med økonomiske muskler til å matche lønnsnivået til de fleste, gjør oss nok mer utsatt enn ellers med tanke på leiesoldater som kun vil melke karrieren sin for penger.

Tror han snakker meir generellt i denne artikkelen. Er ikkje ein artikkel som går inn på enkeltsaker men heila oppholdeti heilhet liksom. Men sjønner at det er litt rart at Luque ikkje har angrepet Roeder og Newcastle meir i ettertid nå som han ikkje speler i klubben lengre ja. Men så er ikkje Luque ein person som går til media og møser.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 30. Sep. 2007, 13:00 »

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 30. Sep. 2007, 13:36 »
Tror han snakker meir generellt i denne artikkelen. Er ikkje ein artikkel som går inn på enkeltsaker men heila oppholdeti heilhet liksom. Men sjønner at det er litt rart at Luque ikkje har angrepet Roeder og Newcastle meir i ettertid nå som han ikkje speler i klubben lengre ja. Men så er ikkje Luque ein person som går til media og møser.

Its in the eye of the beholder. Skjønner at vi tolker artikkelen ulikt utifra våre ulike forutsetninger.

Er helt enig med deg Førre, trist å lese både for Luque som person og som spiller disse artiklene her. Det forandrer lite for Newcastle sin del forsåvidt, Luque ble et utrolig tapsprosjekt for oss, uavhengig av grunnene bak og omstendighetene rundt hans overgang fra Deportivo, oppholdet i nord-øst og eventuelle overganger bort til PSV eller andre steder.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 30. Sep. 2007, 14:12 »
Som venta egentlig. Det var ikkje vanskelig å skjønne at han berre var en pengegrisk faen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 30. Sep. 2007, 14:16 »
Dette forteller jo bare hvor totalt idiotisk det var å hente Luque i utgangspunktet. Greit nok at vi må lokke med penger for å få virkelig store navn hit til klubben, men det finnes jo en grense. Hadde vi egentlig veldig stor bruk for Luque? Hadde vi en plan for hvordan vi skulle bruke ham? Var han så god at han var verdt så mye penger, når han ikke var det minste interessert?

Jeg er skeptisk til å hente spillere som svarer: "Newcastle? Hva er det?" og som overhodet ikke har noen planer om å flytte på seg, og minst av alt til England og en klubb han aldri i verden har hørt om før.
Michael Owen ønsket å spille fotball. Og Liverpool var på langt nær like interessert som oss. Derfor havnet han her, og ikke noen annen plass. Og der ligger den store forskjellen på Luque og Owen. Penger måtte til for å overtale begge spillere, men det er stor forskjell på en spiller som vil spille fotball for å komme i neste års VM-tropp for England, og en spiller som aldri i verden har hatt ambisjoner om noe annet enn å spille der han spiller, og som overhodet ikke ønsker å spille for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon