20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1245 på: 21. Sep. 2007, 15:09 »
Ærlig og oppriktig. Ønsker han all mulig lykke videre. Tenk dersom Big Sam hadde tatt over etter Souness da? Kunne jo ting vært mye bedre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 21. Sep. 2007, 15:19 »
Nja, vet ikke helt om jeg tror det. Ut i fra det interjuvet virket det jo ikke akuratt som at han brydde seg om å spille for Newcastle. Det hadde nok gått bedre, men tror nok ikke han hadde kommet på toppnivå.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 21. Sep. 2007, 15:40 »
Vel. Jo, han prøvde, det sier han jo, men mistet jo lett motet under Roeder. At han nå også gikk etter pengene er en ærlig sak, der er det fler som har gjort i dagens Newcastle også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 21. Sep. 2007, 16:45 »
?I gave Newcastle a negative reply when they called,? the 29-year-old recalled. ?I was having a great time at Depor. I put in fine performances, lived in a beautiful town and there was no reason to leave. (But) they came up with an offer too good to refuse. I had a talk with then-chairman, Freddie Shepherd, and told him how much I wanted to earn. It was a ludicrous amount, but he didn?t bat an eyelid. The negotiations with Deportivo were also over in no time. (President Augusto Cesar) Lendoiro told Shepherd the asking price was £9.5m and Shepherd simply said ?yes? twice.?

Ærlighet varer lengst. 99% av utelands proffene som kommer til Nufc kommer pga pengene. Seier det nokke anna så lyger dei.

Luque blamed the running of the club for the failure to lift a domestic trophy since 1955, and believes they will be much better off now Roeder and Shepherd have left. ?They have a lot of potential and money to spend, but no genuine vision on how to run a club or create conditions to ensure success,? he explained. ?The stadium is invariably packed and 5,000 to 10,000 fans support their team vociferously at every away game. But the club never raises silverware.

?I was signed alongside Jean-Alain Boumsong, who cost £8m. He did not feature in Roeder?s plans either and was another example of money down the drain. I am glad Shepherd and Roeder have gone and delighted Mort and Allardyce have taken over. They have made a good impression on me. I just hope the players and fans see some success at long last.?

Kunne ikkje vert meir enig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 21. Sep. 2007, 16:56 »
Luque var forresten innblanda i 1-0 målet til Jax over Heracles. Luque slo frisparket inn i feltet så blei ballen heada ut til Huntelaar som fekk stjernetreff og klinka ballen i mål

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1250 på: 21. Sep. 2007, 16:59 »
Vel, jeg synes ikke han gir seg selv så veldig mye mer kreditt, med det han sier. Greit nok at ærlighet varer lengst, men han sier jo rett ut det alle hans motstandere har mer eller mindre visst fra dag 1. Han var kun ute etter pengene, og ga blaffen i den sportslige utfordringen PL er. Greit nok at Shepherd var en forbanna tufs som bladde opp så enormt mye penger for Luque, når spilleren selv ikke hadde noen særlig interesse av å bytte klubb i det hele tatt, og slengte et skyhøyt lønnskrav på bordet bare for moro skyld.

Greit nok at han sier det som det var med Roeder, men alle visste jo at Roeder drev en viss form for forskjellsbehandling. Men det han sier forandrer ikke mitt syn på at Luque, fordi han ikke hadde noen særlig interesse av å spille for klubben i første omgang, ga opp så og si med en gang, bare fordi han ikke ble vist tillitt av manageren. Greit nok at Roeder var en tosk, men det går jo an å vise hva du er god for når du faktisk får sjansen, sånn at fansen kan få medlidenhet med deg, og skjønner at manageren gjør noe galt. Men når du ikke presterer de få gangene du får en mulighet, og ikke viser ønske om å prestere heller, så får du ikke min sympati. Og dermed er det bare en liten gruppe av godtroende tullinger som støtter deg.

Roeder var en idiot, men Luque gjorde ikke saken bedre for seg selv, verken i den tiden han var her, eller gjennom dette intervjuet. Flott at han er åpen og ærlig, men det bekrefter bare det vi visste fra før. Han var ikke interessert i å spille for Newcastle United FC. Verken før eller etter at han dro. Og selv om jeg skjønner at han var lei turistlivet i Newcastle, så ville jeg ha prøvd å vise fansen at det var manageren, og ikke jeg som var problemet, gjennom å overbevise under en ny manager. Men når du vil bort fortere enn fortest, men i lang tid velger å bli pga du ikke vil gå ned i lønn, da er du i mine øyne, minst like skyldig som den du selv skylder på.

Penger er ikke alt, og det burde du ha forstått mye, mye, mye tidligere enn du gjorde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 22. Sep. 2007, 00:59 »
fatter ikke hvordan noen kan ha sympati for denne spilleren.

bare fordi han er ærlig betyr jo ikke at det er okay at han kom hit pga økonomiske motiver.

Hvis han ble så frøset ut av Roeder, hvorfor kjempet han ikke mer for å bytte klubb? jo kun fordi han ville få de pengene sine.

At vi som newcastle fans skal f.eks gå rundt å "hate" Bellamy, men ha sympati for Luque, er for meg fullstendig på jordet! Bellamy produserte ihvertfall noe på banen, og fikk bytta klubb når han så at det ikke lenger var mulig.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1252 på: 22. Sep. 2007, 11:59 »
Må innrømme at dette var skuffende lesning om Luque. Det er greit at det finansielle aspektet ved å spille for Newcastle er en vesentlig faktor for at man vil spille for klubben. Dette gjelder forøvrig hele Premier League. Men at mannen åpenbart har hatt en så liten interresse av å i det hele tatt tre på seg Newcastle drakta er mildt sagt sjokkerende. Han fremstår som en smått bitter (forøvrig greit nok) egoist uten ambisjoner for noe annet enn en finansiell karriere. De aller fleste fotballspillere har ambisjoner om å nå så langt de kan sportslig sett og bli den beste fotballspilleren de kan. Man venter iallefall gjerne med å få til syke kontrakter til man nærmer seg slutten av karrieren da man har nådd sitt fulle potensiale. Over-the-top spillere som går til middelmådigheter med syke kontrakter er relativt normalt. Men at man velger å bruke sine beste år på det viser iallefall for meg en liten interesse for å bli best.

Luque har tydeligvis rotet seg inn i en tilværelse der pengene var viktigere enn de sportslige utfordringene ved å bli en bedre spiller.

At alle utenlandsspillere kommer til Newcastle kun for pengene sammenfaller ikke med mitt inntrykk. Det er klart at mange blir glad for å få heve en slik feit lønn som Newcastle og Premier League kan tilby, og at dette er mye av attraktiviteten med å spille her. Men om man som eneste grunn for en overgang legger til grunn at "de betalte så mye at jeg ikke kunne si nei" så er det noe galt.

Vi vet jo alle at Luque ikke hadde det lett under regimet Roeder og skaden som plaget ham. Mye av min beundring av Luque kom av at mannen slet seg gjennom det og holdt ut, uten å mase. Som jeg har nevnt tidligere så var det slik jeg såg det to muligheter for at Luque ikke har klaget under sin tid i Newcastle. Enten er han ultraproff og biter tenna sammen og jobber på, selv uten tillit fra regimet, eller så er han uambisiøs og grådig og er svært så fornøyd med at lommeboka bugner. Trist å få bekreftet at det er det siste som har vært grunnen. Alle kan miste motet av en slik behandling som Luque fikk under Roeder, men for meg virker det som om mannen ikke var motivert i utgangspunktet en gang. Noe som er skuffende.

Håper at spillere som Beye, Enrique og Roz ikke har samme tankegangen, og det tror jeg heller ikke. Cacapa er såpass gammel at han kan få ha de motivene han vil igrunn.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 22. Sep. 2007, 15:29 »
Vi vet jo alle at Luque ikke hadde det lett under regimet Roeder og skaden som plaget ham. Mye av min beundring av Luque kom av at mannen slet seg gjennom det og holdt ut, uten å mase. Som jeg har nevnt tidligere så var det slik jeg såg det to muligheter for at Luque ikke har klaget under sin tid i Newcastle. Enten er han ultraproff og biter tenna sammen og jobber på, selv uten tillit fra regimet, eller så er han uambisiøs og grådig og er svært så fornøyd med at lommeboka bugner. Trist å få bekreftet at det er det siste som har vært grunnen. Alle kan miste motet av en slik behandling som Luque fikk under Roeder, men for meg virker det som om mannen ikke var motivert i utgangspunktet en gang. Noe som er skuffende.

Kordan leser du det utfra artikkelen ?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 22. Sep. 2007, 15:31 »
Han sa først nei, men så kom det fantastiske økonomiske tilbudet og da kunne han ikke si nei. Virker ikke særlig motivert der.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 22. Sep. 2007, 16:37 »
Jepp, det danield påpeker der. At en spiller sier han kun går til en klubb pga. penger er for meg ikke en spiller som virker særlig motivert. Eller om du vil være pertentlig da så er det ikke rett type motivasjon for å gjøre det bra i en klubb...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 22. Sep. 2007, 16:47 »
Haha, og jeg ble tidligere "latterliggjort" fordi jeg mente at Luque kun var i Newcastle for pengene sin del.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 22. Sep. 2007, 16:50 »
Haha, og jeg ble tidligere "latterliggjort" fordi jeg mente at Luque kun var i Newcastle for pengene sin del.

NEI. Du blei "latterligjort" fordi du meinte Luque hadde hadt 2 aneldningen til og dra når det var ROEDER og FF som kanslererte og ikkje LUQUE. Ikkje begynn på an igjen nå!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 22. Sep. 2007, 16:55 »
Jepp, det danield påpeker der. At en spiller sier han kun går til en klubb pga. penger er for meg ikke en spiller som virker særlig motivert. Eller om du vil være pertentlig da så er det ikke rett type motivasjon for å gjøre det bra i en klubb...

Nei men sånn eg ser det så blei han "nesten" pressa til og dra og. Men meir enig den pertentlige(?) beskrivelsen. Når Luque takker nei og Newcastle så gir han eit bud han ikkje kan takke nei til så er det vel ingen hemmelighet kva grunnen er (?)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 22. Sep. 2007, 16:59 »
Greit, jeg skal ikke dra opp den.

Kan hvertfall si at jeg er glad han ikke er Newcastle spiller lenger, større flopp skal man lete lenge etter. Selvom man finner mange av de i Newcastle. Han finner seg godt til rette blandt Cort, Guivarch, Bassedas, Marcelino, Viana, Boumsong, Tommason, Andersson osv osv!