20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dyer har et poeng  (Lest 5735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Dyer har et poeng
« Svar #15 på: 12. Nov. 2005, 18:48 »
Sitat fra: "thepaul"
Vi er jo ganske avhengige å gjøre havne blandt de seks beste denne sesongen etter underskuddet vi hadde.

Vi har vel strengt tatt ikke hatt noe underskudd..

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #16 på: 12. Nov. 2005, 18:52 »
Sitat fra: "Werther"
Sitat fra: "thepaul"
Vi er jo ganske avhengige å gjøre havne blandt de seks beste denne sesongen etter underskuddet vi hadde.

Vi har vel strengt tatt ikke hatt noe underskudd..

Neivel? Hva kaller du dette da?

http://newutd.com/index.php/arkiv/2005/10/28/newcastle-gikk-9-millioner-i-minus-forrige-sesong/

Jeg kan legge til at vi ikke direkte gikk i underskudd, men et tap på 9 millioner pund er jo så og si det samme for en klubb som satser slik Newcastle gjør. Dersom vi ikke presterer i år, kommer vi til å gå kraftig i underskudd og da kan vi se langt etter forsterkninger.

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #17 på: 14. Nov. 2005, 16:05 »
Du kan legge til at "vi ikke gikk i direkte underskudd"??

Ja, da gikk vi jo ikke i underskudd da:P Bra presisering!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #18 på: 14. Nov. 2005, 16:21 »
Du kan legge til at "vi ikke gikk i direkte underskudd"??

Ja, da gikk vi jo ikke i underskudd da:P Bra presisering!

Jeg gidder ikke være så pirkete på ting som deg. Regnet med at alle skjønte hva jeg mente. Jeg trodde du ikke hadde fått med deg at vi gikk 9 mill i minus. Det var derfor jeg skrev det slik jeg gjorde. Beklager mister Pirk, jeg skal skjerpe meg i fremtiden. :)

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #19 på: 16. Nov. 2005, 09:28 »
Ja, men vi gikk jo ikke 9mill i minus!

Vi hadde mindre inntjening enn året før, men gikk fremdeles i pluss. Da er det ikke vits i å  svartmale situasjonen...

Høres flott ut med en fremtid der folk skriver presist og nøyaktig, slik at andre ikke feiltolker.

Hilsen "mister Pirk";)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #20 på: 16. Nov. 2005, 14:23 »
Ja, men vi gikk jo ikke 9mill i minus!

Vi hadde mindre inntjening enn året før, men gikk fremdeles i pluss. Da er det ikke vits i å  svartmale situasjonen...

Høres flott ut med en fremtid der folk skriver presist og nøyaktig, slik at andre ikke feiltolker.

Hilsen "mister Pirk";)

Heller mister ikke peilling på økonomi! Viss det ses bort fra spillerkjøp (blir vel askrevet over åra kontrakten varer) og spillersalg (virker direkte på økonomien) så gikk vi nok dessverre 9 millioner i minus.

Mister Pirk: Du vil vel ikke at vi må være enn "selling club" for å gå i pluss!

Hilsen:
Mister Dritt lei av folk som ikke kan få dette inn!

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #21 på: 17. Nov. 2005, 10:46 »
Blir _vel_?? Presenter fakta eller hold deg unna. Hvis du vet at det avskrives over kontraktens løp så skriv det rett ut, ikke kom med antydninger!

Nei, jeg har ikke lyst at klubben skal være nødt til å selge for å overleve. Det jeg vet er at de presenterte et resultat der de var flere millioner pund i pluss. Det er det jeg vet, og det jeg forholder meg til!

Jeg har også tiltro til lederne i Newcastle, og deres evner til ikke å handle over styr. Det har tydeligvis bankene og, som låner ut disse pengene, det må være et fornuftig grunnlag bak dette.

Når det er sagt ser jeg som alle andre at vi nok nærmer oss et punkt der vi må kvalifisere oss for Europa for å tjene inn igjen nok penger etter kjøp av Luque/Owen m.flere.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #22 på: 17. Nov. 2005, 11:18 »
Blir _vel_?? Presenter fakta eller hold deg unna. Hvis du vet at det avskrives over kontraktens løp så skriv det rett ut, ikke kom med antydninger!

Nei, jeg har ikke lyst at klubben skal være nødt til å selge for å overleve. Det jeg vet er at de presenterte et resultat der de var flere millioner pund i pluss. Det er det jeg vet, og det jeg forholder meg til!

Jeg har også tiltro til lederne i Newcastle, og deres evner til ikke å handle over styr. Det har tydeligvis bankene og, som låner ut disse pengene, det må være et fornuftig grunnlag bak dette.

Når det er sagt ser jeg som alle andre at vi nok nærmer oss et punkt der vi må kvalifisere oss for Europa for å tjene inn igjen nok penger etter kjøp av Luque/Owen m.flere.

Poenget er at du ikke hører på de som sier at dette ikke var tilfellet. Tilfellet er som tidligere sagt med spillersalg så går klubben i pluss (Woodgate, Bellemy, O'Brien mm). Uten spillersalg går vi 9 mill pund i minus. Helt utrulig at det skal være så vanskelig å skjønne!

Det er nok helt klart at viss tallene til Nufc skal gå rundt er vi avhengige av å komme til CL, spesielt med de lønnsutgiftene vi har til : dyer, Owen, Luque og Shearer.

Det som kanskje er litt spesielt er at det har blitt tatt utbytte av Nufc de årene økonomien har gått bra. Fat fred og Co gjør det godt på Newcastle.

Angående avskrivinger så er jeg ikke 100% sikker i forhold til Engelske fotball klubber, men spillerkjøp blir regnet som invistering. Derfor avskriving. Er nok redd at dette er ganske avansert økonomi/regnskapsføring. Derfor provoserer det meg med folk som er så bastante med at vi gikk i pluss, og ikke kan forstå at noen måtte hevde noe annet!

Tog du an??

Den offisielle siden presenterte regnskap med spillersalg, men www.teamtalk.com og skysports presenterte regnskapet vårt uten spillersalg. Derfor var det en del sprik mellom de ulike sidene.

Som sagt vi vil ikke være enn selling club.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #23 på: 17. Nov. 2005, 11:23 »

Gratulerer 8)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #24 på: 17. Nov. 2005, 11:26 »
Ja, uten Europacup neste år så kan det bli lite med midler til forsterkninger av spillerstallen. Frykter også at man uten CL kan risikere at viktige spillere ønsker seg vekk.
Carr har altfor få landskamper for England!

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Dyer tilbake
« Svar #25 på: 19. Nov. 2005, 22:57 »
Dyer er en sympatisk Newcastle spiller, bare se på pasningen han serverte Owen i sitt første innhopp etter skaden. Mot West Brom var d ikke?

En Dyer i form vil løfte Newcastle stort. I tillegg har vi en Loque og en NZogbia i bakhånd. Med Shearer og OWen på topp må jo dette bli bra. Emre og Parker svekker ikke akkurat midtbanen, bakerst står Given, med Taylor, Boumsong foran. Dette lover bra når folket blir friskt.

Jeg gleder meg hver dag til den dagen d skjer.
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dyer har et poeng
« Svar #26 på: 20. Nov. 2005, 02:10 »
For en klubb som Newcastle er det krise å være uten europacup i 2 år på rad. Ett år går til nød an. Men går det to år, så taper klubben enormt med penger, spillere vil bort, det er begrenset hvilke spillere som vil spille for klubben, og vi vil slite både sportslig og økonomisk.

Derfor MÅ vi ha e-cup neste sesong. Vi er dødsavhengige av det skal vi beholde folk som Owen, Emre, Parker, Dyer, Boumsong og Given. Og kanskje også en del andre. Hvis vi ikke har slike spillere vil det bli mye vanskeligere for oss i fremtiden, å komme opp der vi hører hjemme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon