20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Internazionale Milano  (Lest 55660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Internazionale Milano
« Svar #105 på: 09. Feb. 2007, 20:33 »
Ps eg digga at han tok rotta på Zidane :P  pga Dramtikken og når han er så lett påvirkelig etter ein fotballkarriere så fortjener han ein liten svart prikk på heltestatusen .

Svart prikk på heltestatusen?

Alle Zidane-fans ble bare mer glad i ham etter at han mokka ned Materazzi.

Hadde satt mektig pris på om du hadde forandret "alle" til "mange" foran Zidane fans der. For jeg har alltid ansett meg selv som en stor fan av Zidane. Men han skuffet meg stort da han skallet Materazzi der og da. Men det er mulig det er jeg som bare har tatt litt feil av Zidane hele tiden. At en så rutinert og stor spiller skulle avslutte såpass uproft og uverdig skuffet meg voldsomt. Men som sagt: det kan være jeg selv som hadde et litt for snilt bilde av Zidane? 

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 09. Feb. 2007, 21:38 »

Du kan kanskje lete og finne noen albuer og stygge taklinger av Shearer også, men du finner ikke utallige taklinger i knehøyde og stemplinger i skrittet. Shearer brukte fysikken sin for å oppnå sportslige fordeler. Materazzi bruker knotter, bein, armer, albuer og kjeften for å få gi motstanderen juling. Han oppnår svært få sportslige fordeler av dette. Han pådrar seg heller flere frispark imot. Så hvorfor gjør han det da? Og i hvilken grad er det da en del av sjarmen ved spillet?

Får han ikke sportslige fordeler av å spille røft og være frekk i kjeften? Jeg tror Italia vant vm ene og alene pga Materazzi. Og det er en grunn til at han er på landslaget. Roy Keane er et annet eksempel på en som spillte røft og var tøff i kjeften. Jeg tror også at United aldri hadde vunnet serien så mange ganger uten han.

http://youtube.com/watch?v=NKj8msoEKEo

Bare se hvor redde Arsenal spillerne er han. De ser ned og tør ikke snakke med han. Jeg elsker sånne spillertyper. Jeg tror ikke du vinner mye om du har et lag fullt av pingler.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 09. Feb. 2007, 22:35 »
Får han ikke sportslige fordeler av å spille røft og være frekk i kjeften? Jeg tror Italia vant vm ene og alene pga Materazzi. Og det er en grunn til at han er på landslaget. Roy Keane er et annet eksempel på en som spillte røft og var tøff i kjeften. Jeg tror også at United aldri hadde vunnet serien så mange ganger uten han.

http://youtube.com/watch?v=NKj8msoEKEo

Bare se hvor redde Arsenal spillerne er han. De ser ned og tør ikke snakke med han. Jeg elsker sånne spillertyper. Jeg tror ikke du vinner mye om du har et lag fullt av pingler.
Det er både fordeler og ulemper ved å spille stygt, ufyselig og ha "munndiarë". Jeg synes det er synd at dette er noe som gir fordeler i det hele tatt. Men sånn har fotballen utviklet seg i visse land, flittigere ann andre steder.

Jeg tviler sterkt på at Italia vant VM KUN på grunn av Materazzi. Det er tross alt 22 andre spillere han må dele den æren med, samt treneren LIPPI, og andre fra "støtteapparatet" rundt landslaget. Cannavaro hadde jo et fantastisk VM, og var en veldig viktig brikke i laget. Pirlo og Gattuso var også veldig gode. Og selvfølgelig var Materazzi også god, spesielt mot Tsjekkia i siste gruppespill kamp.

Tviler veldig sterkt på at voksne folk som Vieira, Campell, Henry osv på Arsenal var redd for Keane i det klippet du har henvist til! Nå er ikke jeg "tankeleser", og skal selvfølgelig ikke med sikkerhet si at de ikke var redde. Men Vieira, Campell, Cygan med flere, å joda, Arsenal har sine "grufulle" klare til denne kampen de også. Sånn jeg ser det, ser de ikke i øynene på noen av ManU spillerne!!

Forresten, noen som husker resultatet? Var vel ikke den sesongen Arsenal gikk ubeseiret igjennom?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 10. Feb. 2007, 00:52 »

Jeg tviler sterkt på at Italia vant VM KUN på grunn av Materazzi. Det er tross alt 22 andre spillere han må dele den æren med, samt treneren LIPPI, og andre fra "støtteapparatet" rundt landslaget. Cannavaro hadde jo et fantastisk VM, og var en veldig viktig brikke i laget. Pirlo og Gattuso var også veldig gode. Og selvfølgelig var Materazzi også god, spesielt mot Tsjekkia i siste gruppespill kamp.

Tviler veldig sterkt på at voksne folk som Vieira, Campell, Henry osv på Arsenal var redd for Keane i det klippet du har henvist til! Nå er ikke jeg "tankeleser", og skal selvfølgelig ikke med sikkerhet si at de ikke var redde. Men Vieira, Campell, Cygan med flere, å joda, Arsenal har sine "grufulle" klare til denne kampen de også. Sånn jeg ser det, ser de ikke i øynene på noen av ManU spillerne!!

Forresten, noen som husker resultatet? Var vel ikke den sesongen Arsenal gikk ubeseiret igjennom?

Selvsagt hadde ikke Materazzi vunnet vm alene, uten andre spillere og trenere på laget. Men han var tungen på vektskålen. Jeg tror ikke de hadde vunnet UTEN han. Skjønner ikke hvorfor du gidder å vri og vende på det når du skjønner hva jeg mener.

Se forresten i slutten på klippet, når de skal hilse på hverandre før kampen. Ingen vil hilse på Vieira og Rio bare står og stirrer på han.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 10. Feb. 2007, 07:53 »
samme hva dere sier om matterazi og plass på italia .. så er den plassen Nesta - Cannavaro sine:P
Grunn til matterazi spill i vm før nesta var at nesta var skadet fra og med 1-2 kampen eller noe sånt..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 10. Feb. 2007, 11:22 »
samme hva dere sier om matterazi og plass på italia .. så er den plassen Nesta - Cannavaro sine:P
Grunn til matterazi spill i vm før nesta var at nesta var skadet fra og med 1-2 kampen eller noe sånt..

Selvsagt, Materazzi når ikke de to ovenfornevnte til anklene engang.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 10. Feb. 2007, 11:53 »

Selvsagt, Materazzi når ikke de to ovenfornevnte til anklene engang.
Selvfølgelig gjør han ikke det, men så er det ikke mange som kan hamle opp med den duoen heller da. Men jeg må si meg overrasket over hvor godt Materazzi klarte å fylle tomromet etter Nesta. Men kanskje burde jeg ikke være det, Italita er jo kjent for å være flinke til å få frem gode stoppere, noe du ikke trenger å ha en doktorgrad i fotball for å vite. Noe annet jeg har lurt på mange ganger, er hvorfor eller hvordan mange av dem (SÆRLIG AC Milan spillere virker det som) klarer å holde et så høyt nivå som det de gjør så lenge...(?)

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 10. Feb. 2007, 12:20 »
naj sei det.. men er noen helt utrolige spillere verfal som nesta cannavaro maldini coustacorta Giovanni Trapattoni legende.. faren din maldini.. osv:P matteratzi
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 10. Feb. 2007, 14:11 »

skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. materazzi spillte et glimrende vm. om han ikke var fast før eller etter vm gir vel jeg blanke i

djmattis

• Gjest
« Svar #114 på: 10. Feb. 2007, 18:51 »
Materazzi er for bra for at dere kan uttale dere!

FORZA FORZA

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #115 på: 10. Feb. 2007, 19:02 »
Materazzi er for bra for at dere kan uttale dere!

FORZA FORZA

Hva i helv... mener du med det?
Jeg tror nok ikke at Italia kunne ha vunnet WM uten Materazzi, og hans... bidrag i finalen, men at de kunne komt så langt uansett, har jeg full tro på, for ingen av Materazzi`s prestasjoner var vel vitale for suksessen, selv om han gjorde et stødig og godt VM.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 11. Feb. 2007, 07:51 »
Spilte bra i vm han for all del.. men tror jeg husker og ha lest "fast på italia" noe i den duren verfal..  va bare derfor jeg skreve det

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 18. Feb. 2007, 18:09 »
Digger forøvrig Vieira :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 20. Feb. 2007, 23:39 »
Dette er veldig off-topic, men må bare nevne det likevel. Sitter og ser Real Madrid - Bayern München. Når Makaay treffer Cannavaro i brystet med foten, etter å ha sparket etter ballen, går don Fabio rett i bakken og holder seg automatisk for ansiktet. Tror dette er en automatisk refleks italienere er utstyrt med! Det er ikke godt å få støvelen i brystkassa, selv om skuddet ikke er altfor hardt, men må man holde seg for ansiktet som den dårligste skuespilleren siden Rivaldo?! Dette irriterer meg så jævlig. Det går et halvt sekund fra Makaay treffer Cannavaro, før Cannavaro griper seg til hodet. Det værste er at Fabio sikkert ikke tenker over det før han gjør det, men at reaksjonen kun er en naturlig refleks. Urtypisk italiensk. Sånn, da fikk jeg det ut, og kan fortsette lesningen til prøve. ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 20. Feb. 2007, 23:52 »
Dette er veldig off-topic, men må bare nevne det likevel. Sitter og ser Real Madrid - Bayern München. Når Makaay treffer Cannavaro i brystet med foten, etter å ha sparket etter ballen, går don Fabio rett i bakken og holder seg automatisk for ansiktet. Tror dette er en automatisk refleks italienere er utstyrt med! Det er ikke godt å få støvelen i brystkassa, selv om skuddet ikke er altfor hardt, men må man holde seg for ansiktet som den dårligste skuespilleren siden Rivaldo?! Dette irriterer meg så jævlig. Det går et halvt sekund fra Makaay treffer Cannavaro, før Cannavaro griper seg til hodet. Det værste er at Fabio sikkert ikke tenker over det før han gjør det, men at reaksjonen kun er en naturlig refleks. Urtypisk italiensk. Sånn, da fikk jeg det ut, og kan fortsette lesningen til prøve. ;)
Når du først nevner det Lerbakk. Jeg valgte å se Celtic vs Milan idag, og sånn litt over midtveis i 2. omgang skjer det, Gilardino fører ballen med seg inn i Celtics 16 meter, har kun en forsvarer og keeper å passere. Forsvarspilleren takler, men bommer både på ballen og mannen, faktisk helt tydelig ikke kontakt mellom spillerne, men Gilardino velger å ta 4 steg???? før han tar ett skikkelig svalestup???? en elendig filming. Han blir selvfølgelig belønnet med gult kort av dommer (Hauge for anledningen), og skjønner da selvfølgelig ingenting av det!!??

DET ER TYPISK ITALIENSK!!!!!!