20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Internazionale Milano  (Lest 55639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Internazionale Milano
« Svar #75 på: 01. Feb. 2007, 15:06 »
Det blir uansett for dumt å diskutere når Åsmund og Joakim er såppas subjektive.

Elsker Sir Alan jeg og, men jeg vet jo at han ikke var mors beste barn på banen. Skjønner at mange av dere liker å se på barnehage fotball uten albuer og harde taklinger. Kanskje dere burde begynne å se på dame fotball isteden?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #76 på: 01. Feb. 2007, 16:27 »
Så du er ikke subjektiv? :o :o

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 01. Feb. 2007, 16:49 »
Hæ? Jeg sier jo at både Shearer og Materazzi er noen jævler på banen, men at noen må være det. Det er en del av fotballen!

Sorry for at jeg ikke ser på Shearer som den fiolin spillende engelen som du gjør. Skjønner at dere elsker Zidane, men det blir helt feil å dømme Materazzi for all fremtid og si at han bruker albuer, spytter osv i HVER kamp når dere FAEN ikke ser mer enn det lille de viser Inter på tv3 i Champions League. For hvis dere hadde sett flere kamper enn det hadde dere skjønt hvor latterlige dere er

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 01. Feb. 2007, 18:15 »
Hvis jeg altså forstår aDDis og Benson riktig her, så var det ingenting Shearer fortjente mer enn å bli slått ned av Keane den gangen, og den albuen Shearer fikk mot Grimsby, eller hvem det nå var, i ligacupen i fjor var fullt fortjent fordi Shearer hadde vært så uheldig og truffet Grimsby-spilleren med albuen sin tidligere i kampen?

Er overlagte handlinger som Materazzis stadige etterslengere og drtitslenging det samme som noen ubevisste albuer og et par gloser i kampens hete fra Shearer?

Jeg har alltid ment at Shearer prøvde å komme seg fri fra Materazzi (eller hvem det nå var) da han ble utvist i CL-kampen mot Inter i 02/03-sesongen og jeg mener at Shearer prøvde å komme seg fri fra duellen med Lennon da han sparket ham ned den gangen for lenge, lenge siden. Det er ikke fordi jeg ønsker å male et så pent bilde som mulig av Shearer og ignorerer sannheten. Det er fordi jeg tror det er sannheten.

Det er ingen tvil om at Materazzi fortjente mye verre enn nedskallingene han har vært utsatt for i det siste, men det er heller ingen tvil om at jeg forstår Zidane utmerket godt, selv om jeg mener han burde holdt seg for god til å skalle ned Materazzi. For som sagt, det var jo nøyaktig det Materazzi var ute etter.

Men poenget mitt er også det. Er det virkelig akseptabelt av Materazzi å æresskjelle Zidanes familie? Er det riktig av Materazzi å konstruere en situasjon som den med Zidane i VM, den med Bellamy i CL og den i ligaen nå nylig?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 01. Feb. 2007, 18:56 »
Hvis jeg altså forstår aDDis og Benson riktig her, så var det ingenting Shearer fortjente mer enn å bli slått ned av Keane den gangen, og den albuen Shearer fikk mot Grimsby, eller hvem det nå var, i ligacupen i fjor var fullt fortjent fordi Shearer hadde vært så uheldig og truffet Grimsby-spilleren med albuen sin tidligere i kampen?

Nei eg mener verken Shearer eller Materazzi fortjenete og bli skalla ned / slått ned, begge vinner på provokasjonen sin da. At du liker Shearer men hater Materazzi gjør ikkje noken forksjell i handlingene. Eller eg mener Materazzi fortjente og bli skalla ned og Shearer fortjente Og bli forsøkt slått ned av Keane fordi han provoserte han. You decide.
Drittslenging er normalt i dagens fotball, Det skjer i kver einaste kamp. Det er noke du må leve med. Rett og slett. Men fysisk vold som slag mot hode og lignende er ikkje akseptabelt. Heldigsvis.

Er overlagte handlinger som Materazzis stadige etterslengere og drtitslenging det samme som noen ubevisste albuer og et par gloser i kampens hete fra Shearer?

Forskjellen på drittslenging og eit par gloser i kampens hete er ?
Så Materazzi slenger dritt med ein baktanke, mens Shearer gjere det i frustrasjon? Intresangt, men ikkje serlig vesentligt egentligt.

Jeg har alltid ment at Shearer prøvde å komme seg fri fra Materazzi (eller hvem det nå var) da han ble utvist i CL-kampen mot Inter i 02/03-sesongen og jeg mener at Shearer prøvde å komme seg fri fra duellen med Lennon da han sparket ham ned den gangen for lenge, lenge siden. Det er ikke fordi jeg ønsker å male et så pent bilde som mulig av Shearer og ignorerer sannheten. Det er fordi jeg tror det er sannheten.

Ja serlig.
Shearer var ein dritt på den tida.  I Fa cup kampen mot Stevenage hadde Stevenage spillerne hadt loddtrekning om drakten hans den glade Stevenage spilleren som vant trodde han skulle få byttet drakt med Shearer men Shearer nekta bytte drakt... .

Det er ingen tvil om at Materazzi fortjente mye verre enn nedskallingene han har vært utsatt for i det siste, men det er heller ingen tvil om at jeg forstår Zidane utmerket godt, selv om jeg mener han burde holdt seg for god til å skalle ned Materazzi. For som sagt, det var jo nøyaktig det Materazzi var ute etter.

Men poenget mitt er også det. Er det virkelig akseptabelt av Materazzi å æresskjelle Zidanes familie? Er det riktig av Materazzi å konstruere en situasjon som den med Zidane i VM, den med Bellamy i CL og den i ligaen nå nylig?

Ærlig talt. Tror du virkelig æreskjelling ikkje forekommer i dagens fotball ? Materazzi hiver vel ut lignede gloser til fleire enn Zidane, men det er ingen av dei som leker oksen Anton 1 minutt før karrieslutt og VM Finale Straffespark. [/red]
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 03. Feb. 2007, 16:37 »
Jeg gir opp dette.

Det er jo opplest og vedtatt at Shearer er den store stygge ulven, som vi skal sverte mest mulig og dra ned i søla nå. Shearer var tydeligvis ingen sportslig kar, og han var med andre ord samme type som Materazzi som selvfølgelig gjør absolutt alt med en baktanke.

Tar jeg ikke helt feil er vel Roy Keane mors beste barn?

djmattis

• Gjest
« Svar #81 på: 04. Feb. 2007, 01:14 »
Det jeg synes er mest interessant her er at det er folk som uttaler seg om en spiller de så vidt har sett spille, hvor lenge har Materazzi spillt i Inter egentlig, og med tanke på hvor lenge han har spillt der, så har han ikke gjort mere dumt i fotball verden enn mange andre spillere som ikke på nær får så mye krydder som de fortjener.
Materazzi lider av stempelet at han er en bad boy, sånn er det bare, men når folk utaler seg om at han er en ond spiller fordi de har sett på VM finalen mot Frankrike og et youtube klipp av sampdoria kampen blir nesten litt for dumt for meg.
Materazzi er klippen i Inter forsvaret, han er akkuratt det en trener vil ha, en person som gir 100% hver kamp og blør for drakten sin.
Og Materazzi bokstavelig blør for drakta si, både på godt å vondt.
Men man kan ikke utgå fra en eller 2 eller 10 episoder som skjedd tilbake i tid og dømme han for det han gjør nå.
Ufyselig og slæskete, men for en spiller!!!
 8)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 05. Feb. 2007, 17:06 »
At han er en fenomenal spiller har ingenting med saken å gjøre. Han er en ufyselig idiot som er mer opptatt av å slå ned, dytte og spytte på motstandere, enn å stoppe motstanderne på lovlig måte. Du får ingen respekt av meg når du i perioder hvor ballen ikke er i spill dytter og slår uskyldige motstandere. Du må tåle å høre at andre er litt småirriterte over at du kanskje har holdt litt vel mye, uten å slå eller dytte dem når ballen ikke er i spill.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #83 på: 05. Feb. 2007, 18:47 »
Hadde eg vore moderator hadde eg gitt ei saftig karantene til alle på forumet som snakka nedlatande om Shearer.
Sjølv snakkar eg berre om kongen med positive superlativ.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 05. Feb. 2007, 20:10 »
Joakim: Hvor mange Inter kamper ser du i året?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 05. Feb. 2007, 21:52 »
Det regner jeg som uvesentlig. Jeg vet det jeg trenger å vite om Materazzi.

Og bare sånn til informasjon: Italiensk fotball klarer jeg meg veldig godt uten. Og Inter kan jeg ikke fordra. Så hvor mange Inter-kamper tror du jeg ser i året?

Men som sagt, det er uvesentlig for denne debatten.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 06. Feb. 2007, 00:06 »
Herregud, selvsagt er det vesentlig. Du snakker som om du ser han spille i hver kamp, noe du ikke gjør. Hvordan kan du uttale deg om en spiller du aldri ser på? Hvordan kan du si han spytter og slår i hver kamp?

Skjønner at du har sett vm finalen og lest om sampdoria kampen. Men herregud altså...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 06. Feb. 2007, 19:14 »
Ja, men det er da for svarte ikke første gang det skjer.
Jeg mener det er uvesentlig for diskusjonen om hvorvidt Materazzi er en stygg spiller, eller hvorvidt han er like "snill" som Shearer, hvor mange Inter-kamper jeg ser i løpet av et år.
Når det er alvorlige hendelser, så leser jeg om det i de store avisene, jeg ser klipp fra det på TV. Og selv om det ikke er hver uke, så er det altfor ofte til at jeg kan kalle det annet enn det jeg gjør.

Er det virkelig sånn at internasjonal presse "beskyttet" Shearer fordi han var den han var? Eller er det sånn at Materazzi gjør hyppigere og mer voldsom ugagn enn Shearer?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 08. Feb. 2007, 09:23 »
Bare en liten statistikk fra Marco Materazzi sin tid i Everton! Han spilte 27 kamper, fikk 12 gule kort, og 3 røde kort!!! Ergo en veldig stygg spiller før, og en enda styggere nå!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 08. Feb. 2007, 17:46 »
Bare en liten statistikk fra Marco Materazzi sin tid i Everton! Han spilte 27 kamper, fikk 12 gule kort, og 3 røde kort!!! Ergo en veldig stygg spiller før, og en enda styggere nå!!!
Men som Materazzi-fansen snart vil si. I Everton var han ung og dum, og dommerne var imot ham. Nå er han verdens snilleste og han gjør aldri noe galt. Zidane provoserte Materazzi, og det gjorde helt sikkert han typen i den seriekampen nå nylig også.