20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Birmingham  (Lest 23003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #15 på: 02. Nov. 2005, 11:16 »
Sitat fra: "Rolfern"
Birmingham sliter. Denne bør være en sikker tre-poenger.

Sitat fra: "Asbjørn"

Anelka hadde vært gull, men mye avhenger av om klubben hans går videre fra gruppespillet.

Delvis enig der. Anelka er en fantastisk fotballspiller, dessverre så har han vært noe av en urokråke i karrieren sin. Han er en risiko, men om han holder seg unna bråk så er han verdt hver eneste penny. I alle fall et vanskelig valg slik jeg ser det om man skal kjøpe han eller ikke.

Nettop! Liker det Souness har klart å gjøre med Newcastle der, fjernet de som klager å sutrer hele tiden, og bråker. Eller han fikk iallfall orden på de som bråket engang! Løper en viss riskio med å kjøpe en som Anelka. Men en god fotballspiller er han så absolutt, og har han blitt mer voksen nå bør han absolutt være interessant for oss!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #16 på: 02. Nov. 2005, 13:47 »
Når var det siste Anelka oppførte seg som en urokråke? Husker ikke om det var noe som helst tull i City under Keegan..

Shearer vel alltid lage mål. En god egenskap for en spiss, men det spørs hvor mye denne egenskaper veier opp til det han ødelgger gjennom å henge etter i spillet.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #17 på: 02. Nov. 2005, 13:58 »
Sitat fra: "Mushans"
Når var det siste Anelka oppførte seg som en urokråke? Husker ikke om det var noe som helst tull i City under Keegan..

Du har forsåvidt rett i at Anelka var snill gutt i City, jeg kan i alle fall ikke huske de store problemene. Uansett, så har han laget mer trøbbel så langt i karrieren sin enn hva de fleste gjør i løpet av livet sitt. Anelka er en bombe, men om han har fått roet seg ned(han er jo blitt rettroende), så er han en spiss av ypperste kvalitet. Han har vist i City, Arsenal og Liverpool at han vet hvor målet står. Anelka og Owen gjorde det passe bra sammen i Liverpool? Å ha en spissrekke bestående av alternativ som Owen, Luque og Anelka høres meget målfarlig ut, i alle fall på papiret.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #18 på: 02. Nov. 2005, 14:04 »
Birmingham er kanskje den klubben som har slitt mest med skader ved siden av Newcastle denne sesongen. Noe man også kan lese ut ifra tabellplasseringen. Skadene har ikke akkurat forbedret seg for Steve Bruce foran møte med Newcastle.

Birmingham City's problems have continued to mount up as Steve Bruce prepares to bring his side to his native Tyneside for Saturday's game with Newcastle United at St James' Park.

For there was more bad news for an already beleaguered Bruce when he was forced to send Northern Ireland international Damien Johnson for scans on a hamstring.

The midfielder sustained the injury in the 1-0 home defeat by Everton which left the Blues second from bottom of the Barclays Premiership and without a league victory since August.

Says Bruce: "Johnson got injured on Saturday and is going to have a scan and we won't know how serious it is until we get the results back but it does not look good at the minute."

Stephen Clemence, David Dunn, Muzzy Izzet, Julian Gray and Stan Lazaridis are all definitely out against United with injury, while Mario Melchiot is doubtful.

Jiri Jarosik hurt his ankle during the Everton match, while Nicky Butt cannot face his former side under the terms of his loan arrangement.

The Blues boss bemoaned the possible loss of the 26-year-old Johnson, who has demonstrated the battling qualities necessary if Birmingham are to move out of the relegation zone.

"In the last couple of months he has been our best player by a million miles," said Bruce. "He has set the standard and led by example.

"When you are in the trenches and in a fight, he is the sort you need in there."

Johnson arrived at St Andrews in March 2002 for a bargain £100,000 from Blackburn Rovers.

"He has possibly been, pound for pound, as good a signing as I've ever made," said Bruce.

"He has played right-back, left-back, right-wing, middle of midfield. The only places I probably haven't picked him have been goalkeeper and centre-back - and I'm sure he could do that as well."

World Cup qualifying games mean that following the game at St James' Park, Birmingham do not play until they host Bolton on November 21 - something welcomed by Bruce.

He said: "We've got to get over Newcastle and then we have 16 days after that with Martin Grainger's testimonial slotted in there as well.

"I'm hoping that by then we will see the return of most of these players we have been missing." he said.

Bruce also revealed Butt had recovered from a bang to the head during the Everton match which brought on concussion and sickness.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
Newcastle - Birmingham
« Svar #19 på: 02. Nov. 2005, 14:42 »
Sitat fra: "danield"
hvorfor skal du ha Ramage ute på der når Carr er spilleklar??

Fordi Ramage slettes ikke har spilt seg ut av laget? Fordi vi ikke må rushe Carr tilbake? Det vil være et riktig signal fra Souness å gi at dersom man spiller godt nok har navnet og tidligere meritter ingenting å si. En måte å motivere de yngre på. Dessuten ser jeg for meg er en kamp Chopra med hell bør få spille en vesentlig del av. Det gikk jo glimrende med Kongen sist han kom inn, og Boum spilte godt med kapteinsbindet på. Et skadeskutt Birmingham bør forøvrig absolutt slås.

---------------- Given ----------------

Ramage - Taylor - Boum - Babayaro

Solano -- Parker -- Emre -- N'Zogbia

--------- Chopra --- Owen -----------

Benk:

Krul (Harper hvis skadefri)
Bramble
Brittain
Clark
Dyer
Shearer

Shearer får 30-45 min, Dyer gjerne 15-30 min for Solano, og evt. bør Brittain få noen minutter.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Newcastle - Birmingham
« Svar #20 på: 02. Nov. 2005, 16:13 »
Tror nok dette er en kamp vi både må, skal og bør vinne. For det første så er ikke B-ham i form, for det andre spilles kampen på St. James' Park, hvor vi for noen år var en fryktet motstander. Det er nå på tide å bygge opp slottet igjen, sånn at vi nok engang kan bli en fryktet motstander i Newcastle.  For det siste så er vi også i form. Vi har slått Sunderland, Grimsby og West Brom på èn uke nå, det er sterkt.

Derfor føler jeg meg rimelig sikker på at vi vinner også denne kampen. Som jeg skrev før i tråden; vi vinner 2-0 etter et klart overtak på sjansestatistikken.

Men sjanser er ikke alltid det som teller, bare se på RBK-Real i går det. Rosenborg vant sjansestatistikken 8-3, men tapte 2-0. Sååå urettferdig kan verden altså være. Men når Newcastle nå har fått tilbake mange av nøkkelspillerne sine, skal vi klare å slå B-ham på hjemmebane.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #21 på: 02. Nov. 2005, 16:20 »
Liten tvil om at med det laget vi stiller skal vi klare å banke Birmingham. Men vi har en ikke altfor god statistikk mot Bruces utvalgte. Så jeg er ikke så sikker på at vi vinner.

For at Ameobi skal kunne bli bedre må han spille regelmessig. Derfor må han få fornyet tillit på topp sammen Owen.
Dersom Carr er skadefri bør han helt klart spille, men om vi er usikre på om han er klar nok, så bør Ramage helt klart spille. Han gjør en god jobb defensivt, men det mangler en god del offensivt. Noe som kanksje er naturlig, da hans posisjon er stopper, og ikke back.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #22 på: 02. Nov. 2005, 16:21 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "danield"
hvorfor skal du ha Ramage ute på der når Carr er spilleklar??

Fordi Ramage slettes ikke har spilt seg ut av laget? Fordi vi ikke må rushe Carr tilbake? Det vil være et riktig signal fra Souness å gi at dersom man spiller godt nok har navnet og tidligere meritter ingenting å si. En måte å motivere de yngre på.

Carr har bare vært suspendert kamerat, og synes heller ikke Ramage gjorde noen stor match mot WBA. Derfor bør Carr spille.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #23 på: 02. Nov. 2005, 16:49 »
Carr var suspendert mot Grimsby, i tillegg til skadet.
Jeg er usikker, for Ramage fortjener nesten å starte neste kamp, da han spilte seg meget god mot WBA. Samtidig vet jeg at Carr er en bedre back med mye bedre offensive egenskaper. En kan også vurdere å sette Chopra på benk. Han imponerer voldsomt for tiden.

Given
Carr-Tayls-Boum-Baba
Nobby-Parker-Emre-Zog
Shearer-Owen
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Newcastle - Birmingham
« Svar #24 på: 02. Nov. 2005, 17:13 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Given
Carr-Tayls-Boum-Baba
Nobby-Parker-Emre-Zog
Shearer-Owen

Er 100% enig i den startoppstillingen. Men det spørs om ikke Souness velger å starte med Ramage istedenfor Carr... Det har ikke så mye å si tror jeg, men vil helst ha Carr utpå der ja.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #25 på: 02. Nov. 2005, 17:28 »
Sitat fra: "NUFCern"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Given
Carr-Tayls-Boum-Baba
Nobby-Parker-Emre-Zog
Shearer-Owen

Er 100% enig i den startoppstillingen. Men det spørs om ikke Souness velger å starte med Ramage istedenfor Carr... Det har ikke så mye å si tror jeg, men vil helst ha Carr utpå der ja.

Helt enig i den jeg også! Så satser vi på at Dyer får ca.25min til å herje med et slitent Birmingham forsvar! :P

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #26 på: 02. Nov. 2005, 17:34 »
Vi kan ikke spille bingo å ha offensive udugelige Ramage på banen når vi helt sikkert møter et defensivt Birmingham. Carrs offensive kvaliteter kan bli veldig avgjørende. Vil også bruke Bramble som er en mye bedre offensiv stopper enn Taylor. Han har en utmerket passningsfot som kan bli viktig.

Given

Carr, Bramble, Boumsong, Babayaro

Solano, Parker, Emre, N`Zogbia

Owen, Ameobi

Benk: Harper, Taylor, Shearer, Dyer, Chopra
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #27 på: 02. Nov. 2005, 18:39 »
Laurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Hehehehehehe hvem er det som ler av grinepetter nå. Grinepetter som fant ut at Souness ikke var så ille allikevell og ville tilbake siden han mistrives i Pompey. Latterlig figur denne grinepetter.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #28 på: 02. Nov. 2005, 19:09 »
mushan: har du ikke fulgt med eller??? taylor har vært den desisdert beste forsvar spilleren våres. Han skal ikke byttes ut, og shearer må spille isteden for ameobi
lt;3 Newcastle <3

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Birmingham
« Svar #29 på: 02. Nov. 2005, 19:13 »
Om jeg har fulgt med ja.. Taylor er et vandrende frispark. Drar på seg alt for mange frispark i situasjoner der han greit kunne latt være, men han har vært ok ja. Ingen bakover på Newcastle kan vel si seg fornøyd med årets sesong.  

Jeg vil bruke Bramble i denne kampen for de han har bedre offensive kvaliteter enn Taylor. Enkelt og greit