20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle gikk £9 millioner i minus forrige sesong  (Lest 3823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle gikk £9 millioner i minus forrige sesong
« på: 28. Okt. 2005, 13:40 »
Kontrastene er store fra året før der vi gikk £8,3 millioner i pluss. Men den gangen var deltagelsen i Champions League en stor årsak til at det gikk såppas bra på den økonomiske siden.

Freddy Shepard legger også noe av skylden på det dårlige årsresultatet på at vi kom på 14 plass i Premier League. ? Mens laget kom til semi-finalen i FA-cupen og kvart-finalen i UEFA cupen, gjorde vi det veldig dårlig i Premier League. Vi skuffet oss selv, og kom under der vi krever og være?

Men selv om det ble ett såppas stort underskudd, har ikke det lagt noen begrensninger på hvor mye penger Shepard har gjort disponibelt til spillerkjøp. ? Styret har gjort penger disponibelt så vi nå har ett av de mest spennende lagene i Premier League denne sesongen. Vi håper disse spillerne bringer suksess til våre fantastiske supportere så de får resultatene som de fortjener.?

Noen av de spillerne han snakker om her er blandt annet rekord-kjøpet Michael Owen som vi kjøpte for £16 millioner og Albert Luque vi kjøpte for £9 millioner. Disse spillerkjøpene blir inkludert i neste års regnskap.

Gjennomsnitts tilskuertallet i fjor var imponerende 50,264 i alle cup og liga kamper, men den var fantastiske 51,715 året før. I Europa var gjennomsnittet 28,755.

Noe som minner om Leeds?  :?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 28. Okt. 2005, 14:42 »
Denne sesongen blir da utrolig viktig for Newcastle økonomisk. Med dyre kjøp som Owen og Luque må vi bare komme oss ut i europa (helst CL)

Skulle Newcastle havne langt nede på tabellen i år også kommer nok neppe Fat Fred til å slenge mer penger på bordet. Underskuddet da vil nok nærme seg 15-20 millioner pund kanskje!! Da forsvinner nok 2-3 klassespillere..

Men frykter likevel ikke at Newcastle blir noe nytt Leeds lag. Newcastle har en god økonomisk ryggrad og en sinnsyk god regnskapsfører!!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Okt. 2005, 15:49 »
Hvor i alle dager får du fra at Newcastle går med underskudd? De hadde jo en fortjeneste på 4,544.

Dette melder både den off. siden og SkySports.. Hva med å lese regnskapet før du legger ut nyheten??

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~733426,00.html
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Okt. 2005, 18:10 »
Disse tallene di kommer ut med er når spilller kjøp og salg ikke er tatt med. Da får du underskuddet til Newcastle!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Okt. 2005, 19:30 »
Hva er det du snakker om? Alle overgangene er jo tatt med.. Les rapporten!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28. Okt. 2005, 20:35 »
Sitat fra: "Mushans"
Hvor i alle dager får du fra at Newcastle går med underskudd? De hadde jo en fortjeneste på 4,544.

Dette melder både den off. siden og SkySports.. Hva med å lese regnskapet før du legger ut nyheten??

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~733426,00.html

Du behøver ikke sitte her og påstå at jeg ikke har kilder for det jeg skriver. Etter det jeg ser i den rapporten du viser til stemmer det jeg sa om tap på £9 millioner. Men jeg er ikke så god på rapporter, så hvis meg heller hvor det står. Jeg brukte denne kilden, og der bør du skjønne hva det står.

http://newcastleunited.rivals.net/default.asp?sid=893&p=2&stid=8395148

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28. Okt. 2005, 20:49 »
Preliminary financial results suggest the club had a total operating loss of that amount for the year ending July 31, 2005...

Når rapporten kom hadde klubben en fortjeneste, altså overskudd, på 4.5m.. Det står på Sky Sports, NUFC.co.uk og ICNewcastle.co.uk.. Tre kilder jeg stoler mer på enn et tips!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. Okt. 2005, 23:23 »
Preliminary financial results suggest the club had a total operating loss of that amount for the year ending July 31, 2005...

Når rapporten kom hadde klubben en fortjeneste, altså overskudd, på 4.5m.. Det står på Sky Sports, NUFC.co.uk og ICNewcastle.co.uk.. Tre kilder jeg stoler mer på enn et tips!

Trekk fra 13 mill for spiller salg og prisen for emre og parker, da vil du få et resultat basert på inntekter og utgifter.
Dette regnskapet går med minus!!

Tog du ann elle va dæ vanskele?

De fleste klubbene regner jo ikke med spiller salg for å gå i pluss.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. Okt. 2005, 00:15 »
Jeg kan iallfall ikke fatte uansett at Newcastle gikk i pluss i fjor...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. Okt. 2005, 11:31 »
Shepherd told MirrorSport: "Newcastle have made a profit and not many clubs can say that. But we have invested heavily in the squad, and some players have left.

"It is fair to say you invest to accumulate and to get better, and we want a return on that. We want to be in the top six.

"Last season we finished 14th. Each place higher in the Premiership is worth £500,000 in merit money which is a lot. It makes a difference."

http://www.mirror.co.uk/sport/topstories/tm_objectid=16307951%26method=full%26siteid=94762%26headline=top%2dsix%2dor%2dbust-name_page.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29. Okt. 2005, 12:24 »
Newcastle gikk med et overskudd på 4.5m i fjor... Hvordan du har fått det til å bli minus 9 skjønner jeg fint lite av! Har du i hele tatt hatt økonomiske fag? Om du har hatt d bør du lese rapporten litt bedre!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29. Okt. 2005, 14:09 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

Trekk fra 13 mill for spiller salg og prisen for emre og parker, da vil du få et resultat basert på inntekter og utgifter.
Dette regnskapet går med minus!!

Tog du ann elle va dæ vanskele?

De fleste klubbene regner jo ikke med spiller salg for å gå i pluss.

Kjøpene av Milner, Carr, Butt, N`Zogbia, Babayaro, Boumsong, Faye, Emre og Parker er alle med i rapporten.

Du kan få forklare meg hva dette betyr..

?   Significant strengthening of the first team squad, with Scott Parker and Emre Belozoglu being signed before the end of the financial year.

The year has been a period of significant investment in the playing squad. For the 2004/5 season we signed Stephen Carr from Tottenham Hotspur, Charles N?Zogbia from Le Havre, Jean-Alain Boumsong from Rangers, Amady Faye from Portsmouth and Celestine Babayaro from Chelsea. In the period since the 2004/5 season ended, we signed Scott Parker from Chelsea and Emre Belozoglu from Inter Milan. Craig Moore, Tim Krul and Lee Clark also joined the Club. In the period subsequent to our financial year end, but prior to the closing of the transfer window, we were delighted to complete the signings of Michael Owen from Real Madrid, Albert Luque from Deportivo La Coruna and to have re-signed Nolberto Solano from Aston Villa. We also awarded new contracts to Steven Taylor, Kieron Dyer, Peter Ramage, Alan Shearer, Michael Chopra and Robbie Elliott.
I am particularly pleased to note that many players who joined the Club are recognised internationals. Extensive changes in the playing squad were made following the change in the Team Manager and to build a strong squad for the long-term.

Profit on ordinary activities before taxation            16   4,220

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30. Okt. 2005, 12:17 »
Du forstår fortsatt ikke og det er jo litt fantastisk.
Viss du ikke tar med spiller salg og spiller kjøp havner du rundt 9 mill på underskudd
Er du med nå eller må jeg si det to ganger til?

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. Okt. 2005, 15:16 »
Newcastle gikk med et overskudd på 4.5m i fjor... Hvordan du har fått det til å bli minus 9 skjønner jeg fint lite av! Har du i hele tatt hatt økonomiske fag? Om du har hatt d bør du lese rapporten litt bedre!

Jeg har ikke hatt økonomiske fag nei, men ser fortsatt ikke at du har rett. Men høy på pæra, det kan du være så mye du vil...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30. Okt. 2005, 15:44 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Du forstår fortsatt ikke og det er jo litt fantastisk.
Viss du ikke tar med spiller salg og spiller kjøp havner du rundt 9 mill på underskudd
Er du med nå eller må jeg si det to ganger til?

Stemmer det ja.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."