20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcaslte  (Lest 23804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
West Bromwich - Newcaslte
« Svar #15 på: 23. Okt. 2005, 23:28 »
Ja. Satser på et bedre fungerende angrepsspill vil hjelpe Shearer å putte flere mål. Han har jo gledet seg i over en måned på å spille sammen med Solano nå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 23. Okt. 2005, 23:33 »
Og i tillegg kommer vel Luque tilbake på venstrekant, iallfall før jul, eller? Når jeg tenker på det kan det faktisk bli vanskelig å velge firer på midten, når alle er skadefrie. Solano, Parker, Dyer, Emre og Luque er alle gode spilllere som kan starte, og fortsetter 'N Zogbia fremgangen er han heller ikke uaktuell.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 23. Okt. 2005, 23:40 »
Zog og Luque er jo da de klare venstrevingvalgene. Luque blir nok å gå rett inn på laget når han er frisk. Han regnes vel å komme tilbake iløpet av november/desember.
Zog er jo da det klare venstrevingvalget nå, men har ifølge Souness fremtiden sin sentralt. Så han kan når Luque kommer tilbake, kjempe om plass både som ving og sentralt. Ellers er jo Emre og Parker det åpenbare valget sentralt, og Solano og Dyer som høyreving, selv om Dyer egentlig er best sentral/tilbaketrukket angrepsspiller. Jeg ser for meg at Shearer kan komme til å måtte sitter mer på benken dersom vi skulle ha med alle spillerne fremover på banen kanskje. Blir vanskelig å benke Dyer.

Given
Carr-Tayls/Bramble-Boum-Baba
Nobby-Parker-Emre-Luque
   Dyer
        Owen
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Noreng

• Gjest
« Svar #18 på: 24. Okt. 2005, 14:19 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Zog og Luque er jo da de klare venstrevingvalgene. Luque blir nok å gå rett inn på laget når han er frisk. Han regnes vel å komme tilbake iløpet av november/desember.
Zog er jo da det klare venstrevingvalget nå, men har ifølge Souness fremtiden sin sentralt. Så han kan når Luque kommer tilbake, kjempe om plass både som ving og sentralt. Ellers er jo Emre og Parker det åpenbare valget sentralt, og Solano og Dyer som høyreving, selv om Dyer egentlig er best sentral/tilbaketrukket angrepsspiller. Jeg ser for meg at Shearer kan komme til å måtte sitter mer på benken dersom vi skulle ha med alle spillerne fremover på banen kanskje. Blir vanskelig å benke Dyer.

Given
Carr-Tayls/Bramble-Boum-Baba
Nobby-Parker-Emre-Luque
   Dyer
        Owen

Kunne ikke blitt mer enig!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 24. Okt. 2005, 17:17 »
Jeg er faktisk ikke uenig med deg i det hele tatt, Kristoffer. Det vil være svært vanskelig å benke Dyer, han kan tilføre oss litt av hvert. Og bruker vi ham i en offensiv midtbaneposisjon, ikke ulik den rollen Per Ciljan Skjelbred har i RBK, så tror jeg vi vil se det beste av Dyer.

Faktisk synes jeg vi burde gå over til å spille 4-2-3-1, med følgende oppstilling

--------------Given
Carr - Taylor/Bramble - Boumsong - Babayaro/ny venstreback
-----------Parker - Emre
------Solano - Dyer - Luque
---------------Owen
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #20 på: 24. Okt. 2005, 18:39 »
.....................Given....................
Carr...........Boumsong.....Babayaro
.....................Parker..................
Solano............Dyer............Emre
....................Luque..................
..............Shearer....Owen......

Noreng

• Gjest
« Svar #21 på: 25. Okt. 2005, 15:50 »
Sitat fra: "geordie-olav"
.....................Given....................
Carr...........Boumsong.....Babayaro
.....................Parker..................
Solano............Dyer............Emre
....................Luque..................
..............Shearer....Owen......

Emre er best sentral, mens Luque er best Vingster! dessuten kan man bare ikke spille med en midtsptopper! Det er selvmord!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 25. Okt. 2005, 16:30 »
En annen ting er at vi heller ikke kan bruke Carr i en trebackslinje. Han er altfor, altfor, altfor offensiv til å fungere i en trebackslinje. Carr er høyreback, og skal kun spille høyreback. I en trebackslinje vil han ikke være høyreback, men midtstopper. Midtstopper vil aldri Carr fungere som.
Skal vi ha Carr på banen, må vi spille med fire bak.

Ergo, 4-2-3-1 vil være en ypperlig oppstilling for dagens Newcastle-lag. Dyer vi komme mer til sin rett, Emre vil fortsatt være en ypperlig playmaker. Luque får en noe mer offensiv vingrolle enn i en klassisk 4-4-2, og Solano og Carr kan kombinere godt på høyresiden, slik de gjorde i førsteomgang mot Sunderland. Parker kan konsentrere seg mer om det defensive, og Owen vil få god hjelp og støtte til å lage mål.

Og ikke minst, vi spiller med fire bak. Og det må vi gjøre, slik jeg ser det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 27. Okt. 2005, 15:24 »
Newcastle trenger 4 bak ja. Og de trenger også en spisstype som Shearer og Ameobi på topp. Blir for veikt med Owen og Dyer...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 27. Okt. 2005, 16:05 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Newcastle trenger 4 bak ja. Og de trenger også en spisstype som Shearer og Ameobi på topp. Blir for veikt med Owen og Dyer...

Ikke nødvendigvis. Betyr bare at vi ikke lengre kan spille med oppspillspunkt.

Noreng

• Gjest
« Svar #26 på: 27. Okt. 2005, 16:08 »

Detteåpner jo for at Emre kan bruke en av sine spessialiteter, bakkepasninger, pluss at spillet blir mye mer fint!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 27. Okt. 2005, 16:11 »
Sitat fra: "Noreng"

Detteåpner jo for at Emre kan bruke en av sine spessialiteter, bakkepasninger, pluss at spillet blir mye mer fint!

Jo, men det får han jo uansett når vi spiller med ham. Spillet generelt har blitt hevet mange hakk når han har spilt.
Helst skulle jeg sett en John Carew f.eks, da hadde vi hatt en sterk spiss med meget god fart. Da hadde vi fått luftstyrke i boksen også. Hadde passa perfekt!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 27. Okt. 2005, 20:49 »
En del interessante innlegg her nå. Blir et "luksusproblem" at dersom vi noensinne skulle kunne stille med skadefri tropp har vi plass til en førstelagsspiller for lite fra start... Men jeg tror ikke løsningen er å spille med 3 bak iallfall, må ha en backrekke med 4 mann!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 27. Okt. 2005, 20:54 »
Sitat fra: "John Marius"
Kirkland er ute med skade...

http://today.reuters.co.uk/news/newsarticle.aspx?type=footballNews&storyid=URI:urn:newsml:reuters.com:20051027:MTFH32230_2005-10-27_11-59-27_L27746635:1

Dette er også gode nyheter ;)

vel og bra det, men dette er en kamp som vi skal kunne avgjøre til vår egen fordel uansett mener jeg!

Babayaro & Bramble begge med i Ligacup kampen igår, det betyr at vi skal stille en solid forsvarsfirer på Lørdag iallfall. Hvis Parker mister kampen på grunn av gule kort kunne jeg tenkt meg Bowyer i den rollen, men han er vel skadet? Hvordan ligger det an med Owen?. Han foran sammen med Shearer, og Solano & Emre til å fore dem med baller kan bli bra....