20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no  (Lest 175892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
newcastle.no ? For noe dritt
« Svar #135 på: 09. Feb. 2006, 17:54 »
Har aldri vært medlem og kommer aldri til å bli det, men er der for det!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 09. Feb. 2006, 18:04 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Syns de har endel merkelige nyheter for tiden. Syns den siden som skal være en offisiell side bør holde seg for god til å komme med motstridende meldinger i forhold til den offisielle siden. Føler jeg stoler mer på nyhetene om Newcastle i the Sun enn på hjemmesiden deres. Og hva er det der tullet til denne Tommy Nilsen om at han må verne om kildene sine. Hvem er det som informere han da Douglas Hall?
Merkelig opplegg. Syns generelt det er dårlig å poste nyheter slik som de gjør uten i det hele å referere til noen kilder.

Det refereres ikke stort oftere til kilder her på newutd heller. Så jeg ser ikke helt det argumentet.

Og selv om nettsidene tilhører den "offisielle" norske  supporterklubben, trenger ikke nyhetene der være de samme som på nufc.co.uk.
Nussc må også være i sin fulle rett til å spekulere rundt managerskiftet. Hvem/hva som er Tommy Nilsens kilder, vet ikke jeg. Og hvorfor han ikke vil oppgi dem vet ikke jeg. Men han har ingen plikt til å oppgi sine kilder, hvis han ikke mener det er nødvendig for sakens anliggende. Og han har ei heller noen rett til å oppgi sine kilder, hvis kildene selv har en klar fordel av å være anonyme. Det kan være personer som står veldig tett opptil klubben. At ikke britiske medier har de samme nyhetene er kanskje litt merkelig, men det kan være ymse årsaker til det. Blant annet at de ikke har tilgang til denne kilden (noe som kanskje vil være litt merkelig hva angår The Chronicle, men hva vet vel vi?), eller at de av ymse årsaker mener det ikke er ritkig å trykke dette (noe som også er litt snålt). Men jeg velger å ha tillitt til at Tommy Nilsen gjør et ordentlig arbeid. Selv om jeg unektelig begynner å få litt nok av disse spekulasjonene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #137 på: 09. Feb. 2006, 18:22 »
Ja kanskje det, men jeg må nok si at jeg generelt er skeptisk til alle nyheter på mindre sider der det ikke blir oppgitt noen kilde. De var flinkere til det før hos nussc. Syns og det kunne blitt bedre med det her og!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #138 på: 09. Feb. 2006, 19:02 »
Jeg er enig med deg Åsmund at det er viktig å oppgi kilder. Jeg er veldig dårlig til det, men jeg har egentlig aldri tenkt noe særlig over det før nå. Jeg prøver så godt jeg kan å være kritisk til hvilke kilder jeg bruker når jeg legger ut nyheter.

Newcaslte.no skal ha for at de har tatt seg opp den siste tiden. Men de har en tendens til å være lite kritisk til hvilke kilder de bruker. For eksempel saken om at O'Neill var svært nær Newcastle. Jeg leste selv denne nyheten i en britisk nettavis, men betraktet kilden som for usæriøs til at jeg ville legge noe sånt ut på den siden. De har en tendens til å legge ut alt som popper opp på newsnow.co.uk sine sider om Newcastle.

Når de har fått informasjon fra en kilde som tydeligvis ingen andre har snakket med, er det desto viktigere å si at nyheten stammer fra kilde. De trenger ikke nevne navnet til kilden (dersom han ønsker å være anonym), men for eksempel skrive: kilden ønsker å være anonym.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 09. Feb. 2006, 19:28 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "Benson"
Newcastle.no er jo låst for alle som ikkje er medlem.
 :roll:

Jeg er ikke medlem, og attpåtil Liverpool fan. Jeg er innpå.

Prøv og reg ein ny bruker då...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 10. Feb. 2006, 01:57 »
Tommy Nilsen snakker jo som om Fat Fred er "kilden" hans. Selv om det sikkert innerst inne er newsnow som er kilden. Hvorfor vil han ikke si kilden? Er jo garantert bare ting han finner rundt omkring på useriøse sider. Nå sier ikke jeg at jeg tror Hitzfelt takker ja til manager jobben, men det sto på newcastle.no at han hadde sagt nei. Dette ble endret etter jeg påpekte dette i en post på forumet (var liksom INGEN andre sider som meldte dette). Jeg mener at når supporterklubben legger ut nyheter bør de være RIMELIG sikre på at det er sant.

Hadde newutd.com startet opp en supporterklubb hadde jeg ikke vært i tvil om å melde meg inn. Man ser jo hele tiden at folkene som driver denne siden ikke vil tjene penger på dette, men heller gi supporterne premier og tips til rimelige reiser. I STOR motsetning til Weiseth og company.

De auksjonene de har hatt noen ganger er jo helt på jordet. Ting de får tilsendt fra newcastle fordi de er den "offisielle" norske supporterklubben, som sikkert er ment som premier til medlemmer blir solgt for blodige priser, og pengene går rett i lomma på Weiseth! Ikke snakk om noe veldedig formål her nei. Har til og med hørt rykter om at mange av de autografene har vært falske.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 15. Feb. 2006, 12:45 »
Sitat fra: "aDDis"
De auksjonene de har hatt noen ganger er jo helt på jordet. Ting de får tilsendt fra newcastle fordi de er den "offisielle" norske supporterklubben, som sikkert er ment som premier til medlemmer blir solgt for blodige priser, og pengene går rett i lomma på Weiseth! Ikke snakk om noe veldedig formål her nei. Har til og med hørt rykter om at mange av de autografene har vært falske.

Om det medfører riktighet, så burde NUFC få seg en liten mail...
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 15. Feb. 2006, 16:37 »
Autografene var vel rivd ut av eit blad eler noko ?

:lol: Latterligt
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #143 på: 15. Feb. 2006, 17:15 »
Bildet av Jenas var rivd ut av supporterbladet og noen engelsk menn mente vi hadde blitt lurt (Den legendariske Vålerenga- Newcastle kampen)!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #144 på: 15. Feb. 2006, 17:33 »
Jeg bestilte 4 billetter, og fikk fire bilder som var revet ut av bladet. Alle bildene hadde autografen på nøyaktig samme sted, og de var fullstendig identiske. Jeg mener det beviser at det ikke var noen autentisk autograf, men at den var trykt. Det var også lovet en plakat, og man forventer da noe annet enn en lefse som er revet ut av et blad i A6-format. Vi ble lovet t-skjorter med trykk fra kampen. Disse skulle vi få før kampen. Jeg fikk t-skjorter med reklame for newcastle.no ca 8 måneder senere. T-skjortene er forøvrig ganske gode. I denne pakka var det også lovet gratis inngang på supportertreffet. Dette var forsåvidt riktig. Men det var også gratis for alle andre. Dvs at jeg betalte over 3000,- for fire billetter til kampen på Ullevål. Jeg fikk da i tillegg fire t-skjorter og fire lefser av Bramble. Jeg vil påstå at jeg ble lurt. Muligens var det litt min egen feil da jeg må ha vært utrolig naiv.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 16. Feb. 2006, 11:58 »
Det bare beviser at newcastle sin norske "supporterklubb" er fullstendig håpløs. Jeg er glad jeg ikke har punget ut en eneste krone.
Carr har altfor få landskamper for England!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #146 på: 23. Feb. 2006, 21:33 »
Samme her.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 23. Feb. 2006, 21:50 »
Sitat fra: "Rolfern"
Det bare beviser at newcastle sin norske "supporterklubb" er fullstendig håpløs. Jeg er glad jeg ikke har punget ut en eneste krone.

Ja, den er helt håpløs, altså. Katastrofal.
Jeg er enig i at enkelte ting er litt uprofft, men jeg synes Weiseth gjør en helt grei jobb jeg. Jeg trives som medlem av NUSSC, og har overhodet ingen utmeldingsplaner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

nkrystad

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #148 på: 01. Mars 2006, 19:19 »
Jeg ble for rundt en halvtime siden oppringt av Sportsreisebyrået Fotball Norge AS (tlf.: 24125426) der jeg ble spurt om jeg igjen ville bli medlem av supporterklubben, eller "gjengen" som mannen i den andre enden sa.
Jeg sa nei og forklarte det med problematikken rundt Christian H. 'Money talks' Weiseth. :wink:
Mannen trenger tydeligvis mer income nå.
Attack is the best defence!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #149 på: 01. Mars 2006, 19:46 »
HAHA