20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lenge til Januar, men man kan jo begynne å spekulere...  (Lest 11149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ønsker meg deffinetivt en midtstopper av høy kvalitet som makker til Boumsong. Taylor, som i mine øyne er litt oppskrytt (dukker kjapt ned bak sofaen), er ung og lovende men har fortsatt mye å lære. Bramble har i mine øyne aldri vært god nok og det gjorde meg bare enda mer oppgidd igår da jeg fikk høre at han faktisk spilte sin kamp nr 100 for Newcastle.
Er vel heller ikke så dumt å tenke fremover mot neste sessong da Shearer legger opp. Den biffen fiksa jo Robson med Kluivert men vi vet jo alle hva som skjedde der. Hvis Owen i tillegg også går til Liverpool da så...
Selv om det på nåværende tidspunkt virker menigsløst har vi vel bra med midtbanespillere.
Er litt i tvil om Carr er god nok, og hva er egentlig alternativet på venstre hvis babayaro skulle bli skadet, eller evt satt ut av spill av en karantene, det ser det jo ut til å bli nok av fremover.....

bottom line:
- En kvalitetsmidtstopper
- Minst en spiss (dette haster kanskje ikke før til sommeren, men ikke dumt å ha i bakhodet)
- Backer ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Lenge til Januar, men man kan jo begynne å spekulere...
« Svar #1 på: 19. Sep. 2005, 12:25 »
Et aktuelt navn som Souness allerede har bekreftet intereses i, og som der spekuleres allerede i at vi kommer til å by på, er jo Wayne Bridge. Det er en spiller jeg ville jublet høyt for, og venstrebacken er nok lagets svakeste punkt. Wayne Bridge tilhører de beste backene i PL, og det ville vært overlegent med ham.
Samtidig, Glen Johnson på høyreback er vel ikke å forakte?
Stopper, tja. Steven Taylor spilte ikke noen kjempekamp i går, og var veldig preget av at han var ganske heltent på å ta The Gimp. Men samtidig, han har i mine øyne sammen med Scott Parker vært sesongens beste spiller sålangt, og er ikke uten grunn spådd til å bli den nye Tony Adams. Samtidig har vi Titus Bramble tilbake fra skade. Om en ser på det han presterte forrige sesong, syns jeg vi skal gi han tid til å spille seg varm før vi roper om ny stopper. Dessuten har vi backup i Craig Moore og Peter Ramage.
To backer er foreløpig det jeg vil se.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Sep. 2005, 19:03 »
Helt enig med Kristoffer der, men om Real tilbyr oss Woody, kan vi ikke si nei. Jeg er faktisk ikke sikker på hvilken sideback som er sterkest på laget, det er frustrerende å så Stephen Carr rive trøya av motsanderens angripere, for å kompansere på farten, og den VELDIG enkle teknikken imponerer meg ikke stort. Carr vinner mest på innsats og styrke. Husker han som en veldig ettertraktet back i sin tid i Tottenham, til og med Arsenal ville erstatte Lauren med han. Men har han ikke tapt seg?
En spiss må vi ha, og det må være en som kan erstatte Shearer, for vi vet ikke enda om Owen blir, selv om jeg tror det! Blir Owen, er en god spiss nok, da vi har OK backup i Ameobi og Chopra.
ancs and Scousers, go to H***!!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19. Sep. 2005, 21:39 »
er ikke enig at taylor er oppskrytt, av det jeg har sett ham har han spelt veldig bra, borsett fra det tilbakespellet mot fulham.

Synes vi aller mest trenger en Venstreback, så høyre back, og en spiss til, ameboi og chopra ekke bra nok backups. Shearer orker heller ikke alle kampene.

owen blir han, fansens nye helt og han har heller ingen klausul.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Sep. 2005, 22:33 »
Synes vi skal gi Chopra en sjanse før vi umiddelbart stempler han som "ikke god nok". Ameobi har vist at han har talent, opptil flere ganger, og vil nok være den naturlige reserven for Shearer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #5 på: 19. Sep. 2005, 22:56 »
Chopra kan leies ut til han har vist seg god nok. Han har fått sine sjanser.
Toon, Toon,
Black and white army

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19. Sep. 2005, 23:09 »
Om Owen, og Shearers erstatter holder seg unna skader, er Ameobi og Chopra gode nok som backup jo! Pluss at vi har et par stortalent i akademiet og på aldersbestemte lag.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19. Sep. 2005, 23:45 »
Mi ønskeliste:
1. Jonathan Woodgat
2. Wayne Bridge
3. Glen Johnson
4. En god spiss

men vi har vel ikke penger til alt dette?

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20. Sep. 2005, 13:06 »
Har sikkert ikke penger til alle nei, og det spørs om Glen Johnson kanskje blir litt vrien å få kjøpt. Han er fortsatt en av Chelseas yngste spillere, og inngår i planene deres i fremtia. Men sier ikke nei takk! Når det gjelder spiss, kunne jeg ha tenkt meg Dirk Kuyt, selv om han er dyr..:)

DanMan

• Gjest
« Svar #9 på: 20. Sep. 2005, 14:34 »
Hadde ikke nektet på Wayne bridge nei!  8)

Personlig håper jeg at Ramage kan få prøvd seg på høyrebacken og evt vise seg verdig som Carrs arvtager. Håper dette skjer fort som fy, da jeg ikke er helt fan av Carr. Trøyerivninga som nevnes ovenfor har irritert undertegnede mer enn én gang..

Men øverst, helt alene, på min ønskeliste er spissen jeg vil skal erstatte Kongen - Ivan Klasnic!

Dessuten synes jeg vi kan hente opp et par stortalent på proffkontrakt for så å låne de ut til klubber i The Championship/League 1, kanskje også League 2.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20. Sep. 2005, 14:39 »
Håper vi henter inn Andy Johnson jeg..! Klasse spill som ikke er altfor dyr hvis vi henter han i januar. Bridge hadde også vært noe, gutten er jo aldri nesten aldri skadet, han har vel rekorden i Soton om flest kamper spilt etter hverandre??

Skulle også likt å se en nordmann i newcastle, noe som hadde gitt Newcastle litt mer publisitet i media her hjemme i Norge. Gjerne Doffen!;) Når Milan kommer for å se han spille så kunne Newcastle ha spandert på seg en tur til Kristiansand for å sjekke ham ut også...

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20. Sep. 2005, 15:14 »
Doffen?! Nei, vi kan da umulig ha bruk for Faye 2.. Alt for dårlig med ballen til å takle spillet og tempoet i England.

Ellers vil jeg ha back, en stopper og en spiss i januar. Troppen vår er alt for tynn. Jeg anser et topplag som Given - Taylor, Boumsong, Bramble, Babayaro - Solano, Emre, Parker, Luque - Shearer, Owen. Da har vi Carr, Moore, Dyer, N`Zogbia, Bowyer og  Ameobi i bakgrunnen. Spillere som Faye, Clark, Ramage, Chopra osv. er spillere som rett og slett ikke løfter Newcastle opp på et respektabelt nivå.

Taylor er helt klart best som stopper, men er enda meget urutinert og lager frispark i utallige farlige posisjoner. Dette kan vi ikke leve med, og så lenge som Taylor ikke rett på disse feilene er han en tikkende bombe på banen. Bramble er himmel eller helvete. Han kan i den ene situasjonen komme med en matchvinner takling, mens han i neste øyeblikk kan svikte i markeringen. Jeg er ikke villig til å la Bramble og Taylor få spre usikkerhet i forsvaret.  Boumsong har lidd under dette i åpningen av årets sesong og har sett ut som en klovn. Moore er nok dessverre ingen kjempespiller.

Taylor og Carr kan kjempe om en plass på høgreback. De er ikke av de aller beste i sin posisjon i PL, og Taylor er som nevnt ute av posisjon. Dog har vi ikke penger til å kunne forsterke plassen. Babayaro har ingen ideel utfordrer på venstreback. Vi har Elliott, men han har nok sett sine bedre dager. Kostet oss blant annet plassen i Intertoto-finalen!

Bridge er en god venstreback, men kan bli dyr. Om vi skal kjøpe han må vi nok kvitte oss med et par spillere i juni. Elliott, Ramage og Moore er de jeg vil ha ut av forsvaret til sommeren. Woodgate hadde vært et kanonkjøp om han greier å holde seg skadefri. Tar sjansen på at Woody kan komme tilbake på Tyneside og fortsette nedbetalingen som stopper på litt over 30 kamper.

Woodgate £4m, Bridge £5m

Som spisser har vi per dags dato Shearer, Owen, Ameobi og Chopra. Chopra har ikke talentet til å kunne skyte Newcastle oppover tballen. Må snares skiftes ut med en spiss som kan levere. Lånes sikker ut i januar om vi henter kvaltiet. Det spørs hvor mye penger vi har til overs i januar. Jeg tror vi venter til sommeren med å kjøpe, men om vi skal handle i januar er nok oddsen stor på at vi henter en unggutt fra Championship. Ashton?
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

plebbster

• Gjest
« Svar #12 på: 20. Sep. 2005, 15:18 »
Vi bør søke oss inn på Jonathan Woodgate hvis han ikke blir brukt i Real Madrid. Dere sier at vi trenger spisser?
Vel, jeg hater å gjøre innkjøpte spisser sure så det er ikke noe vits i å kjøpe en benkesliter eller sende Shearer eller Owen ut av laget. NEI til spiss med mindre vi får en kjempesmell på en av dem.

Mr. Rasmussen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20. Sep. 2005, 15:20 »
Ashton er en veldig interesan spiller. Skulle likt å sett han i Newcastle drakt. Ashton og Owen påtopp kunne vært ett godt spisspar.

Ønskeliste:
- Bridge
- Woody
- Jenas :( Tilbake om noen år.
- Ashoton? evt. ny spiss!
e's black, He's White, He's Uniteds Dynamite!
David Ginola

plebbster

• Gjest
« Svar #14 på: 20. Sep. 2005, 15:23 »
Hvorfor skal vi kjøpe Ashton?

Vi har Owen/Shearer. Bedre får du knapt. Vet at Shearer er gammel osv. , men vi får ihvertfall vente til neste sommer med å kjøpe en spiss.