20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lenge til Januar, men man kan jo begynne å spekulere...  (Lest 11178 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

playah

• Supersub
    • Vis profil
Lenge til Januar, men man kan jo begynne å spekulere...
« Svar #30 på: 20. Sep. 2005, 19:51 »
vi trenger en forsvar spiller, sånn at nivået på laget blir mye bedre.
J.Woodgate.
En spiss, som ikke koster rundt 7£millioner, og den rette fra min side er Yakubu, som scorer annen hver kamp.det har han gjort de siste 2sesongene.og viss J.woodgate ikke får spille for real madrid, så koster han rundt 8-9£millioner pund.disse summene burde vi ha råd til=).disse spillerne burde vi satse på siden begge er i ung alder, og har en veldig stor fremtid foran seg :lol: .
eller er det andre som har lyst andre spillere?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 20. Sep. 2005, 20:17 »
Yakubu ble jo akkurat solgt til Boro da, for ca den prisen du nevner. Tviler på de vil selge ham nå... Helguera er vel ute i kulden i Real Madrid, og ser ikke på det som mindre sansynlig at han kommer som at Owen, Emre osv har kommet....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 20. Sep. 2005, 22:28 »
Sitat fra: "plebbster"
Sitat fra: "kesse"
fordi Shearer mest sannsynlig ikke kommer til å spille alle kampene, pluss at hvis vi får en skade så har vi kun ameobi og chopra. PLUSS at da slipper vi å stresse etter en ny spiss når sommeren kommer....

Tror neppe argumentene dine holder helt mål her.

Shearer kommer ikke til å spille alle kampene? Hvorfor ikke...? :roll:

Ameobi og Chopra holder jo i massevis hvis det bare er snakk om en kamp eller to.

Det er like ille å stresse etter en spiss i januar som det er på sommeren!

Både Souness og Shearer har jo sagt flere ganger at Shearer mest sannsynlig ikke vil orke alle kampene. HVIS vi skulle gjøre det greit i Liga og FA cupen så tror jeg fort det kan bli for mange. Hvis Owen eller Shearer skulle bli skadet også så har vi et problem... Ameobi har vist flere ganger at han IKKE klarer å fylle tomrommet til en toppspiss. Shearer og Ameobi på topp er jo ren katastrofe. Mulig det blir bedre med Owen og Ameobi...

plebbster

• Gjest
« Svar #33 på: 20. Sep. 2005, 22:35 »
Hvis Owen blir skada så tror jeg at vi har et problem fordi vi har vist i de første kampene at vi ikke er gode nok forover uten Owen.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 26. Sep. 2005, 12:52 »
Det er korrekt. Og, vi er avhengige av at Owen scorer stabilt for at vi skal kunne greie en plass som gjør at vi kan befinne oss i en av de europeiske cupturneringene til neste år.

Uten Owen så kan det bli noe tynt med mål framover, og en spiss til hadde ikke skadet. Snarere tvert i mot. Hvem denne spissen bør være er jeg usikker på, men en som har vist seg som en proven målscorer i Premier Leauge eller en av de andre store ligaene bør stå på blokka.

Yakubu er nok uaktuell siden han nylig byttet klubb. Jeg ser Dean Ashton blir nevnt, og han har vist at han holder et brukbart nivå. I tillegg er han ung, og har potensialet til å bli meget god. Hvem som kommer inn avhenger av hvor mye penger vi har, er det noen som vet dette?Ellers så er Andy Johnson en som mange trekker fram, og han har jo vist at han kan score mål. Men, om han er god nok i lengden er jeg ikke helt sikker på. Uansett, så er han bedre enn hva Chopra og Ameobi er, og da styrker han denne plassen. I alle fall litt. Dirk Kuyt har jeg ikke sett særlig i aksjon, men en spiss som er god i lufta og langs bakken hadde kanskje vært en glimrende makker til Owen?

Jeg etterlyser blant annet en venstreback til dagens Newcastle, og en ny midtstopper som holder høyt nivå hadde heller ikke skadet. Likefullt så bør vi kanskje renske opp i deler av dødkjøttet som befinner seg i dagens stall?

Uansett en ønskeliste kunne sett slik ut:

- Wayne Bridge
- Dirk Kuyt
- Woody(På lån med opsjon på kjøp)

Er usikker på om Real vil kvitte seg med Woody. For holder han seg skadefri fram til jul, og viser hva han er god for så tviler jeg på at han vil være aktuell med mindre vi sprenger banken. Bridge er som kjent mye benket i Che£$ki, og kan være et aktuellt mål.

Det var en tråd her på forumet som hadde navnet -"Handle fra Chelsea?", noe som vi kan si vi har gjort det siste året. Babayaro og Parker er jo derifra, og det er slett ikke urealistisk at Chelsea kvitter seg med flere av de som sitter på benken. De har økonomien til å handle inn en langt bedre erstatter, og nøler heller ikke med å gjøre det. Jeg blir kvalm av bruk og kast-mentaliteten til klubben, men så lenge vi kan dra fordeler av det så kan jeg vel heller ikke klage... :lol:

Uansett så er det lenge til januar, og kjøpene der avhenger av hvordan sesongen utvikler seg.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 26. Sep. 2005, 12:56 »
Min ønskeliste:

Helguera ca £500.000
Wayne Bridge ca £5 millioner eller lån med oppsjon på kjøp.
Joe Cole £8-10 millioner
Anelka £6-8 millioner

Da har vi en meget god stall, som kan kjempe om 2 . plassen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 26. Sep. 2005, 15:09 »
Jeg er noe usikker på hvor god Helguera egentlig er. Har sett han en rekke ganger, men han har ikke imponert meg nevneverdig. Klart en som styrker stallen, men selve 11'ern er jeg usikker på om han styrker.

Men, dersom han er såpass billig som £500 000 så bør han absolutt vurderes som et reelt alternativ til midtstopperplassen. I tilleg kan han jo gjøre en jobb som defensiv midtbanemann.

Altså, Helguera var god for noen sesonger siden, men for meg så virker det som om han har tapt seg en del og er på vei nedover. Men på den annen side så kan et miljøskifte ofte være noe som gjør at spilleren presterer bedre enn før.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 26. Sep. 2005, 16:42 »
En spiller som slåss om en plass i Real Madrid er god nok for Newcastle etter min mening, altså - Ja takk til Helguera!!:)

OG, selvfølgelig er Andy Johnson god nok for Newcastle! Det er ikke uten grunn at han er vært linket til å være med på det engelske landslaget i lang tid...

Joe Cole hadde også vært fantastisk!:) Men tror nok ikke han forlater Chelsea til fordel for oss...

DanMan

• Gjest
« Svar #38 på: 30. Sep. 2005, 11:22 »
Sitat fra: "Christian"
Podolski er eit veldig spennande navn i tysk fotball. Eg føler me treng ein spiss til for å gå under læra til Shearer eit halvt år for å ta over for the great nr 9 i august! Podolski vil bli eit langsiktigt og smart kjøp av klubbledelsen. Han vil få små/ingen problem med å tilpasse seg engelsk fotball.

Gladnyhet du sikkert alt er klar over:

"Speaking in an interview with SportBild where he (Karl-Heinz Rummenigge) described Podolski as "an extraordinary player", Rummenigge went on to reveal that the player has a clause in his contract that states he can leave The Goats for a meagre ?1 million in 2007."

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=309576&lid=9&cpid=22&title=Bayern+reveal+Podolski+plan&channel=germany

Kan vi vente så lenge som til 2007?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 03. Okt. 2005, 20:11 »
Woodgate er en klassespiller, og skjønner hvorfor mange her ønsker ham tilbake til St.James. Men han valgte nå engang å forlate oss, og er en meget skadeforfulgt spiller, og skader har vi jo nok av. Derfor mener jeg at vi bør se etter andre kandidater til midtstopper-plassen ved siden av Boumsong. Faller ikke noen konkrete navn ned i hodet på meg nå, men det er nok spillere å velge i. Woodgate tilbake er derfor ikke mitt førstevalg. Men en stopper trenger vi. Taylor kan bli en av PL's beste på sikt, men det er fortsatt langt fram, og vi trenger derfor en ny stopper.

Hadde vært skikkelig stas å se Wayne Bridge i Newcastle drakta ja, det skal jeg innrømme.

Startet også en egen tråd om det, men inkluderer det her også at Kenny Miller kanskje kunne vært et aktuelt navn for oss? En spiss trenger vi, og han er sikkert sugen på å ta steget opp i Englands beste divisjon.

Så når Januar kommer:
- Bridge, hvis vi kan få ham....
- en spiss, Miller, eller andre? Er ikke altfor ivrig på Anelka egentlig...
- En midtstopper ved siden av Boumsong.

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 03. Okt. 2005, 20:22 »
Sitat fra: "plebbster"
fordi Shearer mest sannsynlig ikke kommer til å spille alle kampene, pluss at hvis vi får en skade så har vi kun ameobi og chopra. PLUSS at da slipper vi å stresse etter en ny spiss når sommeren kommer....

Tror neppe argumentene dine holder helt mål her.

Shearer kommer ikke til å spille alle kampene? Hvorfor ikke...? :roll:

Ameobi og Chopra holder jo i massevis hvis det bare er snakk om en kamp eller to.

Det er like ille å stresse etter en spiss i januar som det er på sommeren!

Både Souness og Shearer har jo sagt flere ganger at Shearer mest sannsynlig ikke vil orke alle kampene. HVIS vi skulle gjøre det greit i Liga og FA cupen så tror jeg fort det kan bli for mange. Hvis Owen eller Shearer skulle bli skadet også så har vi et problem... Ameobi har vist flere ganger at han IKKE klarer å fylle tomrommet til en toppspiss. Shearer og Ameobi på topp er jo ren katastrofe. Mulig det blir bedre med Owen og Ameobi...

enig med kesse der. en ny spiss bør absolutt snappes opp i januar.

Mine håp for januar er en klassespiss (Kuijt), og Ivan Helguera!
ancs and Scousers, go to H***!!

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #41 på: 03. Okt. 2005, 20:26 »
Komplett ønskeliste:

Ivan Helguera (... - 1 000 000£)
Wayne Bridge ( 3 000 000 - 4 000 000£)
Dirk Kuijt  (9 000 000 - 10 000 000£)
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 03. Okt. 2005, 23:05 »
En realistisk ønskeliste er:
Glen Johnson
Wayne Bridge

Vi vil neppe behøve å punge ut vanvittig mye for disse to, og jeg tror ikke Shepherd ønsker å bruke så veldig mye penger til vinteren, ettersom vi brukte såpass mye i sommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 06. Okt. 2005, 16:21 »
Enig med deg her Joakim, Johnson og Bridge ville vært to meget gode kjøp som ikke blir altfor dyre. Det er også en plass vi trenger fler folk på. Spesielt siden til Babayaro.
Jeg har alltid hatt sansen for Carr, også under tiden hans i Spurs, men at han trenger konkurranse der ute er det liten tvil om.

Johnson
Bridge
(kanskje enda en spiss??)

Hvem denne spissen kunne være aner jeg ikke, men vi får vente å se..:)

Bjørn - lenge til
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Severin

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #44 på: 07. Okt. 2005, 01:39 »
Vi har alle sett at Shola Ameobi ikke holder mål, så min mening er at vi prioriterer en spiss før en høyreback.
Jeg mener også at behovet for en venstreback er større en behovet for en høyreback.
Men si meg? Er Chelsea villige til å slippe Wayne Bridge? Er de villige til å slippe Johnsen?

Min ønskeliste:
Venstreback (Bridge om han er tilgjengelig til en ok pris)
Spiss (En spiss som kan gjøre en bedre jobb en Ameobi, samt steppe inn for Shearer når han trenger hvile uten at det svekker laget nevneverdig)
Backup på backene