20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle  (Lest 24417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #90 på: 18. Sep. 2005, 18:50 »
Sitat fra: "djmattis"
Jeg satt og så kampen på töyen Pub og faen så deilig det var når shearer skårte og plutselig gikk det bare opp for newcastle at de kan spille fotball!!!!!!

Jeg skjelver fortsatt!!!!!!!

Herregud ejg må roe meg ned.......

Så det var du som satt der med capsen?? jeg tenkte det kanskje var deg...men siden du ikke hørtes svensk ut ble det ikke til at jeg spurte :D

Bjørn - helt vanvittig
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

djmattis

• Gjest
Blackburn - Newcastle
« Svar #91 på: 18. Sep. 2005, 19:23 »
hahaha

jeg prater norsk hverdaglig da, men svensk hjemme og med svensker og så, hehe

men faen for en fölelse det var når kongen putta......
da måtte jeg bare gå og kjöpe en öl selv om ejeg sa jeg ikke skulle gjöre det, målet mitt var å få i meg en coca cola. men faen å da

var på tide å feire

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #92 på: 18. Sep. 2005, 19:27 »
Chickenman's <<anmeldelse>> av Blackburn-Newcastle

En halvtimes tegn til storhet

En muligens overdrevet måte å si det på? Men i lys av den foferdelig dårlige sessongstarten så mistenker jeg sterkt at mange med et bankende Newcastle hjerte (som meg selv) vil være enige.
Og hvordan skjer egentlig dettt? Så samtlige 90 minutter og litt til (fuglte ikke med på klokka på slutten, grunn: jubelrus)... Må helt klart være enig med kommentator Thor Rune Haugen som hevdet å ha sett bedre danseband på danskebåten spille bedre enn det lagene gjorde før pause på Ewood. Men nok om det.

Så hva kan vi egentlig forvente oss neste helg etter en usedvanlig merkelig fotballkamp i ettermiddag?
Jeg for min del håper at dette var det som skulle til for å få igang Newcastle. Spesielt gledelig var det at Shearer endelig scoret igjen, og ikke mindre gledelig var det at Owen kom igang. Og for noen scoringer det var!
Men vi må for all del ikke glemme Charles N'Zogbia! Forarbeidet til det andre målet var praktfullt og det tredje satte han selv, og han gjorde det elegant! En verdifull spiller for fremtiden som man må gjøre alt for å beholde på St.James. For meg til å ta Luque's lagtidsskade med knusende ro.
Det slette spillet i første omgang kan vel i stor grad skyldes en veldig reserve preget midtbane og jeg håper dette retter seg når Emre, Dyer, Solano & Parker er tilbake neste helg. Men... hvordan vil midtbanen egentlig se ut da? Ikke engang Souness kan vel ta ut N'Zogbia nå etter to vel gjennomførte kamper (han var jo god mot Fullham også)!
Håper at dette var den positive tingen som skulle til for at Newcastle skal komme igang å spille god fotball å vinne kamper nå. Og det så faktisk sånn ut også. Hele laget forandret seg jo etter Shearers scoring. Klarer Newcaslte å spille like bra i kampene fremover og slipper altfor mye skader kan dette gi gode resultater. Hvem vet hvis vi kan stille tilnærmet toppet lag og spille like bra i cupene som vi gjorde siste halvtimen idag...

Et lite skår i gleden var det alikevel da Stephen Taylor mottok sitt andre gule for dagen etter unødvendig holding. Kan vel skyldes mangel på rutine da Tayler er veldig ung. Ellers var jo forsvarspillet ganske bra idag (jada, vet at jeg har en tråd om Newcastle og forsvarsspill i hvoedforumet).

En seier med en viss bismak var det også. Personlig tror jeg ikke Souness er riktig mann hvis Newcastle skal være blant de store gutta slik de gjerne vil. Med tap idag ville det sett adskillig mye styggere ut for Souness, men ønske seg tap strider også mot all fornuft. Om det hadde vært det beste hvis man tenker langsiktig kan vi bare gjette.

Nå er jeg spent på å se hvordan Newcastle ser ut hjemme på St.James mot City neste helg, og et sentralt spørsmål melder seg umiddelbart: blir kampen vist på Canal+ ?

Langt ble det, men nå er det på tide å sette punktum mens jeg går til kjøleskapet for å finne frem en kald øl å feire med, og ja: jeg har Newcastle draka på nå!  :D

djmattis

• Gjest
Blackburn - Newcastle
« Svar #93 på: 18. Sep. 2005, 19:38 »
når ejg så på kampen nå så var det reklame for newcastle kampen neste helg så de viser den nok...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #94 på: 18. Sep. 2005, 19:45 »
Sitat fra: "djmattis"
når ejg så på kampen nå så var det reklame for newcastle kampen neste helg så de viser den nok...

Ja, men i opptak klokken 00:30...  :?
http://www.canalplus.no/page.asp?guid=A60D42FF-B00F-4440-A84F-A5E9B92CDEF8

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #95 på: 18. Sep. 2005, 20:07 »
Jeg synes utvisningen av Taylor var litt i strengeste laget. Han levde riktignok veldig farlig, og hadde nok kanskje fortjent å få det røde kortet i en situasjon noen minutter tidligere. Jeg synes ikke den holdingen er noe særlig å blåse for, i og med at han har oversett verre ting tidligere i kampen. Synes uansett ikke vi skal legge for mye bør på Taylors skuldre. Hva om han ikke hadde prøvd å stanse Bellamy der? Er jo ikke særlig bedre det.

Når det gjelder det slette spillet vi så i denne kampen, så vil jeg legge skylden på en manager som ikke legger noen plan for hvordan vi skal 1. Stanse Blackburn og 2. Angripe Blackburn.
Relasjonen mellom disse spillerne bør være ganske ok, i og med at de fleste av dem har spilt sammen i en del kamper nå, og sikkert også spilt sammen på trening, i og med at Emre og Dyer har vært skadet, mens Jenas har blitt solgt.
Manageren må ta en del av ansvaret for at han ikke får laget til å fungere, selv om han har stilt med noenlunde samme laget i flere kamper på rad. Reservene våre er ikke så gode som Emre, Dyer og den gjengen der, men de har spilt gode kamper for oss før. Hvorfor skal de ikke kunne gjøre det igjen? Jeg synes ikke skadekrisen er så forbanna stor som Souness skal ha det til. Ja, vi har klubbens fem suverent beste midtbanespillere ute, men jeg synes ikke Bowyer, Clark og N'Zogbia er så forbaska dårlige at vi ikke kan gjøre gode kamper med dem på banen.
Men det er det Souness sier, når han ene og alene legger skylda for de dårlige tider på skadene. Tross alt så er det bare midtbanen vår som er utsatt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #96 på: 18. Sep. 2005, 20:48 »
Det virket som Blackburn hadde for god kontroll og ikke ga alt! Var en skikkelig rar kamp synes nå jeg!
Men som alle sier, har sagt og kommentatoren sa... Førsteomgangen var ræva men når vi først scorer målet begynner vi å leke oss utpå der. Vi trengte bare et mål så var festfotballen igang. Selv med en mann ute.
Kanskje dette er vendepunktet. Uansett så tror heller ikke jeg Souness klarer og styre dette videre. Men det hadde ikke gjort noe om han er det!

Hva skulle vi egentlig med Luque? :lol:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Blackburn - Newcastle
« Svar #97 på: 18. Sep. 2005, 21:11 »
Det må bli utrolig vanskelig å gi noen karakterer på spillerne i dag. Tidvis var enkelte veldig gode, mens de i store deler av kampen var elendige. En sterk seier, men mye slett spill.
Toon, Toon,
Black and white army

molala

• Supersub
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #98 på: 18. Sep. 2005, 21:11 »
Ja la oss håpe på et vendepunkt!

Zog er i fyr og flamme eller??;) Så desverre ikke kampen, men 2 mål og en assist på to kamper høres bra ut. Gleder meg virkelig til vi kan stille med tilnærmet toppet lag! Men det som er problemet er at man kanskje ikke kan legge så veldig med ære på manageren etter denne kampen selv om jeg har litt lyst til å gjøre det. Først og fremst tror jeg Shearers frispark satte en standard for spillerne, og fikk det til å gå opp for dem at det er å score mål, og vinne kamper som er artigst! Åja, det var herlig med denne seieren!

Kan sove godt, for første søndagskveld på lang tid;)
ancs and Scousers, go to H***!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #99 på: 18. Sep. 2005, 21:16 »
Zog og Given er helt klart lagets beste spillere.
Zog var den eneste som gjorde noe som helst fremover i første omgang, og var vår farligste spiller gjennom hele kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #100 på: 18. Sep. 2005, 21:24 »
Og neste år kommer Milner! :D

molala

• Supersub
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #101 på: 18. Sep. 2005, 23:01 »
Ja det stemmer:) scora i går han og.
ancs and Scousers, go to H***!!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #102 på: 18. Sep. 2005, 23:23 »
for en kamp, og for noen mål. Kongedreis! Endelig!!! Owen og Shearer + Zoggi
jaaaaaaaaa :twisted:
Who else...... Alan Shearer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Blackburn - Newcastle
« Svar #103 på: 18. Sep. 2005, 23:27 »
har bare en ting å si, fyttijææævlærrr!! herregud for en deilig følelse!!:)

Men selvom det ble en glitrende 3-0 seier, SPARK Souness!!! hadde vi spilt mot et LITT bedre lag enn blackburn hadde vi ligget under 3-0 etter første omgang...

djmattis

• Gjest
Blackburn - Newcastle
« Svar #104 på: 19. Sep. 2005, 00:56 »
hadde vi fått 1 mål mot oss i 1:e omgang tror jeg ikke vi hadde värt like glade nå....
så mener denne seieren ikke sier noe som hellst om lagets tilstand...