20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PES5  (Lest 40204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
PES5
« Svar #30 på: 13. Nov. 2005, 19:52 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hørt sånn tull. FIFA er genialt :D

For folk som MÅ vinne. For folk som blir gal av a tape! rekorden min i antall skåringer på fifa 06 på proffesional er 6, forklarer litt?

Pes 6 for alle penga.

Der er jo noe som kalles vanskelighetsgrad. Det at det er så vannvittig artig å spille over nett gjør at jeg elsker FIFA enda mer :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #31 på: 13. Nov. 2005, 22:53 »

For folk som MÅ vinne. For folk som blir gal av a tape! rekorden min i antall skåringer på fifa 06 på proffesional er 6, forklarer litt?

Pes 6 for alle penga.

Der er jo noe som kalles vanskelighetsgrad. Det at det er så vannvittig artig å spille over nett gjør at jeg elsker FIFA enda mer :D

Du kan jo spele Pes 5 over nett..
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #32 på: 13. Nov. 2005, 22:54 »
Sitat fra: "Mjoert"
PES 5 er det beste fotballspillet noensinne :D

Endelig ein som har forstått det.  :D
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
PES5
« Svar #33 på: 13. Nov. 2005, 22:55 »

Pes 6 for alle penga.

Du kan jo spele Pes 5 over nett..[/quote

Mhm, og du kan også gjøre FIFA vanskeligere :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #34 på: 13. Nov. 2005, 22:55 »

Pes 6 for alle penga.

Du kan jo spele Pes 5 over nett..[/quote

Mhm, og du kan også gjøre FIFA vanskeligere :P

Joda, men Fifa er på langt nær like realistisk som Pes 5 :wink:
for a logical solution!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
PES5
« Svar #35 på: 13. Nov. 2005, 23:24 »
for første gang kan jeg endelig være med i denne Fifa - Pes debatten.. har lest om Pes i alle år. fikk mitt første møte med Pes når versjon 3 kom ut. når jeg satt å spillte dette spillet og prøvde 2004 etterpå så innså jeg at PES jobbet med noe mye større en Fifa... og det året så danket PES FIFA ut så det hylte etter... ifjord var ikke Fifa noen stor fotball opplevelse da heller... prøvde desverre ikke Pes versjon skikkelig da, bare et par kamper på datamaskin, men det føltes veldig rart ut. og fikk et veldig dårlig inntrykk. er mest vant til å spille fotball spill på ps2, så jeg ville ikke bedømme det spillet.

men jeg tenkte faktisk... "er dette et sånt dårlig arkade spill som har lånt navne? for dette suger!"

i år, så har jeg god økonomi. jeg kjøpte inn Fifa 06 og forgudet de forandringene som har blitt gjort. det er stillrent spill.. musikken gir en god opplevelse, menyene er deilige, og spille messig er det gjort en utvikling som er helt utrolig ifra de forrige spillene.. det er alltiss små ting som henger igjenn, men Fifa er et spill som gir en utrolig gjennspillings lyst. når jeg skal spille en kamp mot bror min så blir det fort 3!

så over til Pes.. et spill jeg har gledet meg skikkelig til å prøve etter å ha spillt Pes 3.

for å beskrive det kort... FORBANNA NEDTUR... skrur på menyen.... Virtua Soccer imponerer meg like mye.. stil messig på menyer er alt bare kaos og firkantig.. ingenting motiverende for i det hele tatt gå inn på en kamp... men det er jo et kjenne tegn for Konami, drit dårlige menyer... greit nok, jeg tar turen videre og begynner kampen... det første jeg tenker er "har ikke design og grafikk hatt noen utvikling de siste årene?" spillernes ansikt  er geniale, og mye mye bedre en fifa's, men samtidig.. hvor mange spillere er det egentlig på PES? de har jo mulighetene til det..

hiver igang spillet... har enda følelsen av å sitte i en dårlig arkade hall å spille... er det noen andre som blir irritert av å høre passninger og skudd lyd hele tiden... *donk* Donk* bærer spillerne mikrofoner på føttern.. det er liksom så meningsløst... overdrevent.... folk prater om hvor bra dette med spill er, men blir ikke dere irritert over hvor enkelt det er å spille passninger ijgennom motstandernes lag... det er ikke motstand i det hele tatt... var veldig imponert over de taktiske disposisjonene i spille, men jeg kan ikke si jeg merket så mye til de forandringene jeg gjorde på spilernes posisjoner...... det er mye godt i ball bevegelser, det skal sies... men når du sammenligner Pes 5 mot Fifa 2006... så har jeg bare en ting å si.. drøm videre....

glømte også å nevne min frustrasjon over disse firkantene som viser hvor ballen vil lande... det er like domt som de ringene spillerne hadde rundt kroppen på fifa 2001... noen som vil tilbake dit? eller løps markørene på fifa 2003 eller var det 2003? det er bare så amatør messig i mine øyne, føler ikke at jeg spiller et "seriøst" fotball spill

Pes 5 er et spill som du kommer til å se i dårlige arkade haller om noen år, med 6 knapper og ei joystick... og som du betaler en 10kroning for å spille en kamp... det er lite givende og man ser at de har ikke lagt mye inn i design, helt klart underlegne Fifa serien.

hvis noen ser noe positiv i spille så ser jeg gjerne at dere deler disse syns punktene med meg.. for jeg har store problemer med å se dem.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #36 på: 13. Nov. 2005, 23:33 »
Hmm joda, du får berre meine det du vil. Pes 5 er eit konge speø, og knuser Fifa 06, ekkje tvil om.

Hurra for urealistisk sjiit, hurra for lite finter, hurra for urealistisk ballfølelse, hurra ! la oss skåle for fifa  :roll:  :lol:

Har spelerane på pes 5 på seg mikrofon? det har eg aldri oppdaga faktisk.

På pes 5 handler alt om timing, presisjon. Det ekkje som på fifa , der du kan berre trykke iherdig på ein knapp og vinne alle hode dueller og skåre.
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
PES5
« Svar #37 på: 14. Nov. 2005, 15:50 »
Hmm joda, du får berre meine det du vil. Pes 5 er eit konge speø, og knuser Fifa 06, ekkje tvil om.

Hurra for urealistisk sjiit, hurra for lite finter, hurra for urealistisk ballfølelse, hurra ! la oss skåle for fifa  :roll:  :lol:

Har spelerane på pes 5 på seg mikrofon? det har eg aldri oppdaga faktisk.

På pes 5 handler alt om timing, presisjon. Det ekkje som på fifa , der du kan berre trykke iherdig på ein knapp og vinne alle hode dueller og skåre.

Virker som om du har spilt FIFA06 vannvittig lite...

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
PES5
« Svar #38 på: 14. Nov. 2005, 16:44 »
Skandale diskusjon det her.. greit å ha sine egne meninger, men å henge ut det mest realistiske fotballspillet noensinne på den måten blir for dumt. PES 5 har alt man kan ønske seg på banen, okey.. menyen er ikke mer enn ok, men det er jo ute på banen kampen skal spilles! På Fifa er det utseende som teller.. draktene osv. spillbarheten derimot er flere lysår etter PES.. Og blant annet så oppdager jeg stadig at jeg scorer det samme målet i samme kamp, flere ganger. Kan vinne 3-0 en kamp, og alle målene er scoret likens. Dette skjer ikke på PES, og det er bare 1 av minst 100 ting som er bedre på PES enn på Fifa!

Såeh.. word up for PES.. det er spillet sitt det :D:D
ignert Morten.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
PES5
« Svar #39 på: 14. Nov. 2005, 16:49 »
Jeg har aldri scoret et likt mål på Fifa siden spillet kom ut 31.oktober! Er ekstrem fornøyd med spillet!

Rovers

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
PES5
« Svar #40 på: 14. Nov. 2005, 16:57 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
men når du sammenligner Pes 5 mot Fifa 2006... så har jeg bare en ting å si.. drøm videre

Håper inderlig at du er en kar som lever i ironiens verden... Hvis ikke blir dette helt  patetisk :roll:
lackburn Rovers

Arte et Labore

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #41 på: 14. Nov. 2005, 20:52 »
Før var eg Fifa fan all the way. Når nokon sa at Pes spela var bedre enn fifa, flira eg bare. Intill den dagen eg prøvde Pes, og så lyset.

Fifa har jævla bra meny og alt det der. Slår Pes på dei tinga, men det er på banen det gjelder. Der har fifa mykje å lære.
for a logical solution!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
PES5
« Svar #42 på: 14. Nov. 2005, 22:20 »
Hjelper ikke stort det når de forklarer at den tasten er en sirkel, og den andre et kvadrat. Man skjønner fortsatt ikke hva som er en pasning. Møkkaspill! Godt vi har FIFA som kan forklare hvordan vi skal spille det.
Toon, Toon,
Black and white army

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
PES5
« Svar #43 på: 14. Nov. 2005, 22:36 »
Sitat fra: "Rovers"
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
men når du sammenligner Pes 5 mot Fifa 2006... så har jeg bare en ting å si.. drøm videre

Håper inderlig at du er en kar som lever i ironiens verden... Hvis ikke blir dette helt  patetisk :roll:

du kan få kalle det hva du vil.. jeg satt meg ned og prøvde spille og jeg har spillt det i hele dag.. jeg har startet cuper.. jeg har vunnet kamper. jeg har tapt kamper... og spillt spill i 4-5 dager... jeg har virkelig gitt spillet en sjangse...

siden jeg er vant med fifa kontrollene så gjorde jeg bare en liten forandring på skudd langpassning og alt annet ble som det var...

spillte spillet for en liten stund siden så jeg har nye synspunkter.. som enda ikke er spesiellt positive...!

Frustrasjon 1: når motstander har ballen inni 16 meteren så kan han slå en støtte passning tilbake til midtbanen!
Frustrasjon 2: spillerne dribler noe sinnsykt, det er ingen strategisk plan over computeren. bare dribling og en støtte passning for å fylle opp med et nytt løp.
Frustrasjon 3: passning *donk* skudd *donk* hvorfor har de lagt en lyd effekt på alt... det er så amatør, gir ingen følelse av kvalitet.
Frustrasjon 4: jeg har sluppet inn noen mål, og alle disse kommer på direkte skudd fra motspiller inni 16 meteren, jeg savner ei skikkelig kule som oser av krutt og selvtilitt fra litt avstand. (har skoret et sånt mål, men det var også med en løps passning på 16 meteren)
Frustrasjon 5: markøren på hvor ballen blir å lande. det er som jeg på peker, vil vi ha tilbake ringen rundt spilleren slik vi hadde på fifa 2001?
Frustrasjon 6: Dream league eller noe sånt, modusen hvor du skal lede et lag til topps, mye godt, men når kom det en haug med tjekkere til Newcastle?
Frustrajon 7: Lite imponerende grafikk
OG til sist Frustrasjon 8: hvor fantastisk enkelt det er med direkte passnings spill å komme seg igjennom motstanderens lag.

alle disse punktene er i kamp mot computer... har ikke fått prøvd spille mot andre... men jeg må bare si det, jeg tenkter det samme om dette spille som jeg gjorde om PES4... spiller jeg egentlig PES nå, eller er det bare et annet dårlig arkade spill... for jeg får ingen vibrasjoner og mer spill glede...

og til han som håper jeg lever i ironiens verden. jeg klarer ihvertfall å påpeke hvorfor jeg er dypt dypt skuffet over spillet...

Vil forresten si at jeg ikke har merket så mye til disse drible ferdighetene som dere prater om, jeg føler jeg har mye bedre muligheter med å runde spiller ved bruk av driblingen på Fifa og ikke minst løpsflicken. dette har jeg enda ikke klart å mestre skikkelig på PES.

hvis jeg hadde fått dette spillet i handa ilag med fifa ville jeg personlig gitt spillet en 3'er.. mens jeg ville gitt fifa en 5'er...

har jeg gått 2 år tilbake ville jeg gitt det Pes en 6'er og Fifa en 2'er... men jeg mener personlig at Fifa har tatt det spranget ifra Pes, men det er lite folk som er enig merker jeg.... tror ikke jeg blir å invistere i PES igjenn
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
PES5
« Svar #44 på: 15. Nov. 2005, 08:04 »
Sitat
Frustrasjon 1: når motstander har ballen inni 16 meteren så kan han slå en støtte passning tilbake til midtbanen!

?

Sitat
Frustrasjon 2: spillerne dribler noe sinnsykt, det er ingen strategisk plan over computeren. bare dribling og en støtte passning for å fylle opp med et nytt løp
.

Computeren dribler ikkje så mykje.
Forstår ikkje heilt kva spel du snakka om?

Sitat
Frustrasjon 3: passning *donk* skudd *donk* hvorfor har de lagt en lyd effekt på alt... det er så amatør, gir ingen følelse av kvalitet.

Syns det gir ein jævla bra følelse eg da. Men eg likar jo gode fotballspel.

Kode: [Velg]
Frustrasjon 4: jeg har sluppet inn noen mål, og alle disse kommer på direkte skudd fra motspiller inni 16 meteren, jeg savner ei skikkelig kule som oser av krutt og selvtilitt fra litt avstand. (har skoret et sånt mål, men det var også med en løps passning på 16 meteren)

Bare å skyte i vei det! Det er ikkje lettt og skåre sånne mål på Pes 5, og du må trene ei god stund for å bli så god å skåre fra vanvittige distanser. Mykje kjekkare å skåre sjaldan fra 35 meter, mens å skåre fra 35 meter kvar kamp!

Sitat
Frustrasjon 5: markøren på hvor ballen blir å lande. det er som jeg på peker, vil vi ha tilbake ringen rundt spilleren slik vi hadde på fifa 2001?

Ja det er litt teit, men ser ikkje det som nøke problem.

Sitat
Frustrasjon 6: Dream league eller noe sånt, modusen hvor du skal lede et lag til topps, mye godt, men når kom det en haug med tjekkere til Newcastle?

Master league er genialt. Meir seie eg ikkje.

Sitat
Frustrajon 7: Lite imponerende grafikk

hmm, er det Pes 5 du snakker om?

Sitat
OG til sist Frustrasjon 8: hvor fantastisk enkelt det er med direkte passnings spill å komme seg igjennom motstanderens lag.

Det er jo ikkje sant i det heile tatt. Det er jo faen meg ikkje lett. Meine du høge gjennombrudds pasninger? dei springer jo keeper ut kvar kong og meier vekk.
for a logical solution!