20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Samme hvilket perspektiv en setter det i, så mener jeg at Chealsea og Tottenham er de største vinnerne på sommerens overgangsmarked, med Newcastle på en solid 2. plass.
Sitat fra: "Yakutza"Samme hvilket perspektiv en setter det i, så mener jeg at Chealsea og Tottenham er de største vinnerne på sommerens overgangsmarked, med Newcastle på en solid 2. plass.Chelsea? Kjøpte gode spillere for overpris de lux!
Bedømmingen av Newcastle sin transferaktivitet må sees i perspektiv. Vi kunne nok ikke forvente at vi skulle hente inn 10 nye spillere som pusher på førstelagsplass. Vi har hentet inn 4-5 spillere som går rett inn på førstelaget, noe som er enormt sterkt. Det er ikke mange andre lag som har klart dette.Hvis vi skal bedømme overgangene utfra å styrke laget så må jeg si at Newcastle har gjort en kjempesommer, og er nærmere 6 enn for eksempel Chelsea. De har hentet klassespillere ja, men selve forsterkningen i førstelaget er ikke så enormt stor.Bedømmer man derimot overgangene utfra et perspektiv der stallen må stå til en 6'er for at man skal ha gjort det bra på overgangsmarkedet er Newcastle langt unna en sekser. Mens Chelsea derimot er en fjellstø toppkarakter.Jeg mener at det må bedømmes utfra det første kriteriet, og ser således på Newcastle som sommerens transfervinner, sammen med Tottenham.