20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dagbladets transfervurdering  (Lest 5547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dagbladets transfervurdering
« Svar #15 på: 03. Sep. 2005, 20:37 »
Selv om laget var svært dårlig før vinudet åpnet, så kan vi ikke gi en sekser bare fordi det er mye bedre nå. Det er ingen direkte hull, men det finnes områder hvor vi er svakere stilt enn andre. Derfor kan vi ikke forsvare en 6'er. Newcastles innsats på transfermarkedet står til 5. Verken mer eller mindre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #16 på: 04. Sep. 2005, 00:28 »
disse artiklene kan ikke taes seriøst. hjelper ikke om man får 6 på disse rankingene, hvis laget ikke vinner. vi får se utover i sesongen hvem som gjorde de riktige trekkene før vinduet stengte...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #17 på: 04. Sep. 2005, 13:21 »
Hadde vi forsterket en av backene, så burde vi fått en 6'er. Men det gjorde vi ikke, og fortjente en sterk 5'er.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Sep. 2005, 20:41 »
Bedømmingen av Newcastle sin transferaktivitet må sees i perspektiv. Vi kunne nok ikke forvente at vi skulle hente inn 10 nye spillere som pusher på førstelagsplass. Vi har hentet inn 4-5 spillere som går rett inn på førstelaget, noe som er enormt sterkt. Det er ikke mange andre lag som har klart dette.

Hvis vi skal bedømme overgangene utfra å styrke laget så må jeg si at Newcastle har gjort en kjempesommer, og er nærmere 6 enn for eksempel Chelsea. De har hentet klassespillere ja, men selve forsterkningen i førstelaget er ikke så enormt stor.

Bedømmer man derimot overgangene utfra et perspektiv der stallen må stå til en 6'er for at man skal ha gjort det bra på overgangsmarkedet er Newcastle langt unna en sekser. Mens Chelsea derimot er en fjellstø toppkarakter.

Jeg mener at det må bedømmes utfra det første kriteriet, og ser således på Newcastle som sommerens transfervinner, sammen med Tottenham.

Yakutza

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Sep. 2005, 22:12 »
Samme hvilket perspektiv en setter det i, så mener jeg at Chealsea og Tottenham er de største vinnerne på sommerens overgangsmarked, med Newcastle på en solid 2. plass.
t doesn`t matter if you win by an inch or a mile, winning is winning.

Noreng

• Gjest
« Svar #20 på: 06. Sep. 2005, 07:43 »
Sitat fra: "Yakutza"
Samme hvilket perspektiv en setter det i, så mener jeg at Chealsea og Tottenham er de største vinnerne på sommerens overgangsmarked, med Newcastle på en solid 2. plass.

Chelsea? Kjøpte gode spillere for overpris de lux!

DanMan

• Gjest
« Svar #21 på: 06. Sep. 2005, 11:07 »
Chelskij er jo å finne i et heelt annet transfervindu enn alle andre klubber, og det blir nesten litt urettferdig å sammenligne resten med de hva rene navn og visstnok egenskaper tilsier, men jeg er helt enig i at de ikke kan gis 6 hvis man tenker på hva de punget ut!

Det går rent hypotetisk 6 Emre på 1 Essien, og det ingen tvil i verden hvem jeg ville valgt!

I tillegg kommer det faktum at de har solgt Parker og Kezman, noe som for meg virker direkte dumt (Parker ut og en 4 ganger dyrere Essien inn er latterlig, og å selge en spiss av Kezmans kaliber når stallen består av TRE - i realiteten TO da Mourinho åpenbart ikke ser Crespos kvaliteter - andre er vel som å skyte seg i foten man står på?). Men selvsagt får ikke dette følger for de blå, da onkel Roman driter oljepenger.  :lol:

Forøvrig nydelig å se slakten av Scumserland.  :lol:

Vi blir forøvrig sidestilt med Mancheatster (5 begge to), hva synes de her inne om det?? Ja, de har hentet inn en brilliant kortsiktig keeperløsning, men hva mer?

Yakutza

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 på: 06. Sep. 2005, 11:37 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "Yakutza"

Chelsea? Kjøpte gode spillere for overpris de lux!

At de betalte overpris hersker det ingen tvil om, der er jeg enig med deg. Men det er vel ingen tvil om at det er gode spillere de har skaffet seg, samme hva de måtte betale for dem?

Hvis en tenker på hvilken klubb som har fått mest for pengene, så er det vel Newcastle og Tottenham som ligger øverst.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 06. Sep. 2005, 16:27 »
Hvis Chelsea og Tottenham deler førsteplassen, hvordan kan Newcastle komme på 2 plass da?  :D

Yakutza

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 på: 06. Sep. 2005, 17:02 »
hehe jo nå skal du høre...!  :wink:

det skal selvfølgelig være 3.plass, noe du sikkert forsto  :wink:  :lol:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 06. Sep. 2005, 17:57 »
Sitat fra: "Hughie"
Bedømmingen av Newcastle sin transferaktivitet må sees i perspektiv. Vi kunne nok ikke forvente at vi skulle hente inn 10 nye spillere som pusher på førstelagsplass. Vi har hentet inn 4-5 spillere som går rett inn på førstelaget, noe som er enormt sterkt. Det er ikke mange andre lag som har klart dette.

Hvis vi skal bedømme overgangene utfra å styrke laget så må jeg si at Newcastle har gjort en kjempesommer, og er nærmere 6 enn for eksempel Chelsea. De har hentet klassespillere ja, men selve forsterkningen i førstelaget er ikke så enormt stor.

Bedømmer man derimot overgangene utfra et perspektiv der stallen må stå til en 6'er for at man skal ha gjort det bra på overgangsmarkedet er Newcastle langt unna en sekser. Mens Chelsea derimot er en fjellstø toppkarakter.

Jeg mener at det må bedømmes utfra det første kriteriet, og ser således på Newcastle som sommerens transfervinner, sammen med Tottenham.

Helt enig, og det er bra at noen er bedre til å uttrykke seg, enn det jeg er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 06. Sep. 2005, 21:26 »
Hva mener de med en 5 er for Manurefaen? er det bare jeg som synes det var litt i overkant?
Who else...... Alan Shearer

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 06. Sep. 2005, 21:28 »
Nei, ikke bare du....greit, de har kjøpt en god, men gammel keeper....og en bra kantspiller...men det er vel alt, er det ikke???

Men, Scums Manure vil alltid blir favorisert i norsk presse, så det er ikke noe å gjøre noe med...:(

Bjørn - hore-scum-manure
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 06. Sep. 2005, 21:36 »
Scumchester Junaitid vil alltid være norsk medias yndling. Scumchester-fansen ville aldri tolerere noe annet. Det er de som har all makt i dette fotballhierarkiet. Det vet vi utmerket godt. Vi vet jo at scumchester i lang tid har betalt dommere for å gjøre dem til ligamestere. Det er et enromt rabalder hver enste gang scumchester taper hjemmekamper. Og spesielt dersom dommeren gir motstanderen straffespark.
Det er bare sånn, og vi må lære oss å leve med det.

Men jeg kan være enig i at Newcastle på mange måter er sommerens transfervinnere. Vi har tross alt forsterket laget vårt betraktelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon