20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823857 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #450 på: 05. Jan. 2007, 16:40 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Grunnen til at han går med solbriller er faktisk at han har ømfintlige øyne  :wink:
Forøvrig finner jeg det der for bare å være tull. Han utnytter sin kjendisstatus til det fulle, og får faktisk gjort mye. Enkelte ser ut til å ikke like dette, men det er jeg sjeleglad for at han driter i. Flesteparten av verdens rockere gir seg jo totalt blanke. At Bono som omtrentlig alle andre også lever som en kjendis tar jeg ikke da så tungt, så mye som han arbeider. Han fremstår ofte mer som en veledighetsarbeider enn en musiker, til sine bandmedlemmers tidvise frustrasjon.
REM har i mine øyne ikke gitt ut noe skikkelig bra på alt for lenge. Men dersom de har tenkt å kommet ut med et skikkelig rockealbum igjen blir jeg overlykkelig. God gammel REM er noe av det beste som fins.
Forøvrig, ser du har peil på U2, kyllingmannen :D
OG for all del, det er viktig at U2 fortsetter ihvertfall live med innslag av akustiske fremførelser. Selv er jeg så heldig at jeg har opplevd U2 en fin 2005-sommer, og det var helt ubeskrivelig herlig. Å høre "Where The Streets Have No Name" (som jeg får ståpels av bare jeg hører ellers) live var helt sinnsykt, og jeg grein da "Pride" startet. Største opplevelsen i mitt liv.
Og det er kjernen rundt det hele. Selv om U2 måtte finne på å lage annen musikk enn rock vil de alikevel live alltid rocke. Det gjelder også REM som også er rå live, selv om jeg ihvertfall mener at det har vært begrenset med rocka musikk derifra på endel år. Men live leverer de uansett!

Enig med deg her ja Kristoffer. Andre rockere lever det gode liv slik som Bono gjør. Men Bono gidder iallfall å bry seg og engasjere seg for å hjelpe de som lider i denne verden. Og det syns jeg er bra. Iallfall bedre enn mange av de som ser ut til å gi blanke faen. Det blir tross alt litt drøyt å forvente at man skal leve som en "slumperson" fordi han prøver å hjelpe de. Men nok om det, jeg er glad for den innsatsen Bono gjør, men velger å holde fokus på U2 som ett band, og musikken deres. Regner med det var på Valle du så dem Kristoffer? Kongeshow, jeg var der selv også. Og stort bedre enn Pride\Streets back to back får det rett og slett ikke blitt. Introen til Streets (studio versjon) har jeg forresten fortsatt som ringetone på min gamle og slitte mobil.
"Peil og peil på U2". Velger å være litt forsiktig med å ordlegge meg sånn om musikk da jeg mener det blir veldig individuelt og ulikt fra person til person. Men ja jeg liker U2, og går noenlunde grundig til verks når det gjelder dem. Deffinetivt ett av favouritt bandene mine, iallfall topp-5 hvis ikke topp-3.

REM syns jeg leverte ett flott album med Around The Sun selv om det er endel "anerledes" fra de gode gamle REM albuma. Og jeg velger å spekulere i om dette har med å gjøre at de prøver å utvikle seg som band for ikke å bli stående på stedet hvil. Uansett er jeg sjeleglad for at de krydrer konsertene sine (iallfall på Around The Sun turneen) med god gameldags REM rock. The One I Love var deffinetivt en høydare da jeg så dem i Spektrum for snart to år siden. Og jeg tror nesten ikke Oslo Spektrum har vært nærmere ett jordskjelv enn da Orange Crush drønnet ut i  salen den kvelden. Har også etter den konserten blitt veldig glad i "Disturbance At The Heron House" som er en gammel og relativt ukjent låt.  Litt merkelig egentlig, for av alle de enkle riffene Peter Buck har laget så er denne låten enn av de mest geniale etter min mening.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #451 på: 05. Jan. 2007, 17:16 »
Sitat fra: "chickenman"
REM syns jeg leverte ett flott album med Around The Sun selv om det er endel "anerledes" fra de gode gamle REM albuma. Og jeg velger å spekulere i om dette har med å gjøre at de prøver å utvikle seg som band for ikke å bli stående på stedet hvil. Uansett er jeg sjeleglad for at de krydrer konsertene sine (iallfall på Around The Sun turneen) med god gameldags REM rock. The One I Love var deffinetivt en høydare da jeg så dem i Spektrum for snart to år siden. Og jeg tror nesten ikke Oslo Spektrum har vært nærmere ett jordskjelv enn da Orange Crush drønnet ut i  salen den kvelden. Har også etter den konserten blitt veldig glad i "Disturbance At The Heron House" som er en gammel og relativt ukjent låt.  Litt merkelig egentlig, for av alle de enkle riffene Peter Buck har laget så er denne låten enn av de mest geniale etter min mening.

Det er mange ukjente låter fra de gamle albummene, blant annet Reckoning, Document og Life's Rich Pageant, som virkelig er blant de aller beste til REM. Om du ikke har hørt for eksempel "Welcome To The Occupation", "Little America" eller "These Days" er det absolutt på tide for å si det sånn. :)

Sitat
REM har i mine øyne ikke gitt ut noe skikkelig bra på alt for lenge. Men dersom de har tenkt å kommet ut med et skikkelig rockealbum igjen blir jeg overlykkelig. God gammel REM er noe av det beste som fins.

De er klart best når de lager rockelåter med litt fart i, men Around The Sun var ihvertfall det soleklart beste "rolige" albummet de har gitt ut. Det var noen virkelig fine høydepunkter der. REM hadde gått litt i glemmeboka for min del, men nå ble jeg virkelig inspirert til å lete litt i musikksamlinga igjen.

Når det gjelder U2 så har de gitt ut noen fantastiske album, men ikke siden jeg begynte å høre på de... Achtung Baby er den siste plata deres jeg liker faktisk. Høydepunktene i den karrieren kom vel ganske tidlig, med Boy og War, selv om veldig mye annet også er bra. :)

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #452 på: 06. Jan. 2007, 00:24 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Ingen som liker Oasis?
Vil vel nesten ranke de som mitt favorittband etter U2, jeg. Herlig rock.

Det skal jeg love deg! Oasis er favorittbandet og har alle albumene pluss endel singler. Lager fortsatt bra musikk, bare sjekk ut siste albumet. Men de første albumene er selvfølgelig best.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #453 på: 06. Jan. 2007, 02:03 »
John Denver,Bruce Springsteen,Andrea Bocelli,Etnica,Magic Mushroom,The Kooks har mange kule,mye klassisk musikk,Placebo,tidlig Eminem,Cage,Sage Francis,de fleste av gutta fra Def Jux,film-soundtracks,fotballsanger ++++

Jeg hører på alt, og det er så og si aldri noen av den musikken som ligger på hitlistene. Når jeg hørte Boten Anna visste jeg ikke om jeg skulle dra til Sverige og ta livet av han homoen eller om jeg bare skulle svelge barberblad og gråte meg i hjel.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #454 på: 06. Jan. 2007, 18:18 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
John Denver,Bruce Springsteen,Andrea Bocelli,Etnica,Magic Mushroom,The Kooks har mange kule,mye klassisk musikk,Placebo,tidlig Eminem,Cage,Sage Francis,de fleste av gutta fra Def Jux,film-soundtracks,fotballsanger ++++

Jeg hører på alt, og det er så og si aldri noen av den musikken som ligger på hitlistene. Når jeg hørte Boten Anna visste jeg ikke om jeg skulle dra til Sverige og ta livet av han homoen eller om jeg bare skulle svelge barberblad og gråte meg i hjel.

Du liker the Kooks?
Jeg elsker deg herved av hele mitt hjerte!
Da mener vi det geniale britiske indie-rock bandet, ikke svenske tulle-Kooks...
Utenom the Kooks, så hører jeg mye på Aerosmith, faktisk er det mitt yndlingsband.
Virker litt rart at så få hører på dem, med tanke på hvilken musikksmak mange har. (Da mener jeg ikke U2 og annet rask)

EDIT: skirveleif!

newcastlefred

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #455 på: 07. Jan. 2007, 11:22 »
50 cent og 2pac 8)
ayls kongen i forsvaret

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #456 på: 07. Jan. 2007, 11:54 »
Sitat fra: "newcastlefred"
50 cent og 2pac 8)

Visste ikke at nordmenn hørte på sånt.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #457 på: 07. Jan. 2007, 18:09 »
Gangstere er det overalt vettu :wink:
Norwegian blood, Geordie heart

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Musikk tråden
« Svar #458 på: 07. Jan. 2007, 23:12 »
Sitat fra: "newcastlefred"
50 cent og 2pac 8)

Stakkars deg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #459 på: 07. Jan. 2007, 23:33 »
50 er jo kult da :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Musikk tråden
« Svar #460 på: 09. Jan. 2007, 19:22 »
Drar opp noen gode sanger jeg hører på for tiden:

Blur - Coffe and TV
Lost Prophets - Hello again
Gorillaz - 19-2000 (ikke hovedversjonen, men den andre)
Good Charlotte - Just wanna live
Coldplay - Alle sangene, det.
System of a down (faktisk) - Lost in Hollywood
Fort Minor - Back Home
Linkin Park - Dont stay
Muse - Bliss

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #461 på: 09. Jan. 2007, 19:36 »
Blur - Coffee and TV !! Digg sang, musikkvideon anbefales ;)
Lost Prophets er også knall. Hello Again og Last Summer er to veldig bra låter!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Musikk tråden
« Svar #462 på: 09. Jan. 2007, 19:48 »
Sitat fra: "André S"
50 er jo kult da :)

Nåja! Jeg for min del er så ufattelig lei denne kulturen som har kommet i det siste. Alle disse "whiggers"ene som tror de er snytt ut av nesen på hjemløse i slummen i USA.

Kun forde de hører på rap som "fifty", "snoop" og "the game" tror de at de er skikkelige gangsterere. Dermed kler de og oppfører seg akkurat som om de er slik.

Nå mener jeg ikke å ta alle under en kam, men det er ikke til å legeg sjul på denne nye Ukulturen!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #463 på: 09. Jan. 2007, 19:55 »
Åh, du kan få sagt det, Lasse! Enestående sagt!

Her i Oslo Øst er det helt syke tilstander. Folk ser på disse "gangsterne" som forbilder, og det gjør ungdom mer kriminelle, sexgale og voldelige. Kanskje rasistiske også, fordi det legges så mye vekt på hudfarge i rap. Fra de er småunger blir de foret med slikt dritt, og jeg tror egentlig bare at rap bidrar til en mye verre verden. Det bidrar også til mer narkotika, og at folk snuser og røyker mer.

Gjelder ikke for alle, selvfølgelig. Men tro meg, det er mange av de som hører på rap som er det. Folk tror de er så jævla gangstere, men de er bare patetiske.

Snoop Dogg er den verste kødden av dem alle. Hater han mer enn en gjennomsnittlig Manutd-spiller.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #464 på: 09. Jan. 2007, 21:25 »
Det gjør forresten også at folk banner mer :wink: